Alfa Romeo urobila 156-kou obrovský míľový krok vpred a nad jej tvarmi sa rozplýval celý motoristický svet. Ocenenie zo strany odbornej verejnosti nenechalo na seba dlho čakať a Alfa Romeo 156 sa stala európskym automobilom roka 1998. Mimoriadny ohlas však tento krásavec strednej triedy zaznamenal aj u zákazníkov a oslovil aj takých, ktorí normálne o talianskom aute vôbec neuvažovali. Veľa priaznivcov si tiež získalo originálne športové kombi Sportwagon, predstavené v roku 2000. Vyzeralo to všetko takmer dokonale, veľmi dobré jazdné vlastnosti, zaujímavý dizajn a prepracované dielenské spracovanie. Bohužiaľ, po pár rokoch prevádzky a 156-tka postávala autobazároch a nikto ju napriek atraktívnemu dizajnu a skvelému pocitu za volantom nechcel. Dôvodom boli najmä zanedbaný stav a technické problémy, ktoré toto vozidlo počas života sprevádzali. Pri tejto Alfe platí dvojnásob, že nepatrí do rúk ľuďom, ktorý si nevedia utiahnuť šrób alebo skontrolovať olej.
V roku 1997 sa model predstavil s motormi Twin Spark 1,6 16V (88 kW), 1,8 16V (103 kW), 2,0 16V TS (114 kW) a 2,5 V6 24V (140 kW). V roku 1998 pribudli nové turbodiesely so vstrekovaním common-rail, 1,9 JTD (77 kW) a päťvalec 2,4 JTD (100 kW). V roku 1999 prebehli drobné vylepšenia, do sériovej výbavy sa dostali bočné airbagy, štvorvalec 2,0 TS s elektrohydraulicky ovládanou prevodovkou Selespeed, šesťvalec s automatickou prevodovkou vybavenou možnosťou manuálneho radenia Q-System.
V roku 2000 bola uvedená verzia kombi s názvom Sportwagon a benzínový 2,0 16V TS bol z dôvodu prísnejšej emisnej normy EURO 3 prepracovaný a produkoval znížený výkon 110 kW. V roku 2001 dostali turbodiesely vyšší výkon 1,9 JTD – 85 kW a 2,4 JTD – 103 kW. V roku 2002 prebehla ďalšia modernizácia modelu. Stabilizačný systém VDC sa stal súčasťou štandardnej výbavy, pribudol nový motor 2.0 JTS (123 kW) s priamym vstrekovaním benzínu a špeciálna verzia 156 GTA s motorom 3,2 V6 (184 kW).
V roku 2003 pribudol nový motor 1,9 JTD 16V (103 kW) a výkon 2,4 JTD sa zvýšil na 110 kW. Na jeseň prešiel model modernizáciu vzhľadu a pribudol nový motor 2,4 JTD 20V (125 kW). V roku 2005 bola výroba ukončená, prišiel nástupca – model 159.
Model nikdy neabsolvoval nárazové skúšky Euro NCAP.
Sedadlá zodpovedajú športovému ladeniu a celkový pocit vnútri pôsobí energicky. Budíky na prístrojovej doske sú koncipované opačne, naľavo ukazovateľ rýchlosti, vpravo otáčkomer. Ručičky oboch smerujú v kľudnej polohe smerom dolu a priestor medzi nimi je vyplnený kontrolkami. Pri návrhu vozidla sa viac hľadelo na dizajn ako ergonómiu, vypovedá o tom hlavne umiestnenie dôležitých indikátorov na najvyššom mieste stredového panelu. Malé medzery pri dielenskom spracovaní prezrádzajú precíznosť konštruktérov a aj plasty v interiéri nadobudli vyššej kvality, hlavne po modernizácií v roku 2003.
Jazdné vlastnosti sú jednoznačným plusom 156-ky. V dobe svojho vzniku platili jazdné vlastnosti 156-ky za etalón a ešte aj dnes patria k tomu lepšiemu, čo na cestách jazdí. Aj za cenu trochu obmedzeného komfortu pruženia poskytuje Alfa istotu v rôznych jazdných situáciach a to vrátane rôznych krkolomných zákrut. Proste 156-ka poskytuje to, čo mnohým dnešným vozidlám chýba a to je radosť z jazdy. Má to však jeden háčik. Nápravy musia byť v dobrom stave, v opačnom prípade sa jazda premení na úplávané a ubúchané divadlo. 156-ka používa vpredu lichobežníkovú nápravu, ktorá síce eliminuje pôsobenie bočných síl v zákrute a zabezpečuje dobrú stabilitu, ale neovplýva dlhou životnosťou. Horné ramená vedia vŕzgať, na dolnom ramene vznikajú predčasne vôle v silentblokoch (najmä predného) a guľových čapoch. Pokiaľ vznikne voľa v čapoch, musia sa vymeniť celé ramená (silentbloky sa dajú meniť samostatne). Vzadu je použitá dvojica paralelných ramien, doplnená jednou pozdĺžnou vzperou McPherson. Klepavý zvuk vychádzajúci zozadu môže byť spôsobený nedotiahnutými skrutkami alebo vôľou v silentblokoch. Okrem pazvukov majú nadmerné vôle v uložení zadnej nápravy vplyv aj na odskakovanie zadnej časti vozidla a nerovnomerné opotrebenie pneumatík. Prax ukázala, že predná lichobežníková náprava zvyčajne vydrží približne 100 tisíc km, potom je nutná výmena horných aj dolných ramien. Zlý čap alebo čapy na predku sa všeobecne prejavujú búchaním na nerovnostiach. Zlý silentblok sa prejavuje tým , že auto samovoľne mení smer jazdy pri ubratí alebo pridaní plynu. Pozor tiež na odporúčanie výrobcu ohľadom šírky kolesa a jeho ET (zális). Ak však majiteľ nedbá odporúčania výrobcu a nasadí širšie kolesá (či s nesprávnym zálisom), skráti sa životnosť nápravy v priebehu niekoľkých tisíc kilometrov. Riadenie je skutočne na športovej úrovni, veľmi strmé, pracujúce s dobre nastaveným hydraulickým posilňovačom, pokskytuje dobrú spätnú vázbu a je vybavené tlmičom rázov. Ak dochádza v krajných polohách otočeného volantu ku klepavému zvuku, pravdepodobne je opotrebovaný hrebeň riadenia, ktorého oprava je dosť drahá.
V motorovej ponuke nemôžu chýbať známe štvorvalcové benzínové agregáty Twin Spark (dvojica odlišných sviečok na každý valec). Motory Twin Spark majú niektoré konštrukčné znaky spoločné, dvojica vačkových hriadeľov, 16 ventilov, hydraulické vymedzovanie ventilovej vôle atď. Základným motorom je 1.6-tka (88 kW), nasleduje ju 1.8-čka (103 a 106 kW). Najvýkonnejším štvorvalcovým Twin Sparkom je dvojliter s výkonom 110-114 kW. Motory majú síce skvelú dynamiku, ale vyžadujú aj nadštandardnú údržbu a citlivejšie zaobchádzanie. Často sa u nich vie zaniesť olejové čerpadlo a rozvody nemajú dlhú životnosť, výmena dvojice rozvodových remeňov je potrebná už po 60 000 km.. Dvojlitre TS sa nechvalne preslávili problematickou spoľahlivosťou a neraz fatalnými poruchami. Podieľa sa na tom zanedbaná – neodborná údržba, ale aj konštrukčné nedokonalosti motora. Samotný motor má už ako nový pomerne veľkú vôľu medzi piestom a vložkou, aj z dôvodu ľahšieho vytáčania. V praxi tak motor spotrebováva väčšie množstvo motorového oleja ako je bežne zvykom. Keďže snímač hladiny oleja nepracuje vždy správne, je vhodné častejšie kontrolovať jeho hladinu. V opačnom prípade sa môže stať, že oleja bude málo. Následky takéhoto stavu nenechajú na seba dlho čakať. Značné tepelné zaťaženie a veľká produkcia karbónu (spaľovanie bohatej zmesí) spôsobujú, že sa vo zvýšenej miere zanáša olejové čerpadlo a mazanie motora nie je dostatočné. Z tohto dôvodu sú na motorový olej kladené špeciálne nároky. Vhodné sú len výrobcom odporúčané oleje Selenia od firmy Petronas. Viskózna trieda je odporúčaná min 10W-40, resp. pri častejšom vytáčaní je lepšie zvoliť olej závodnej špecifikácie 10W-60 (Selenia Racing). Kto špekuluje alebo si nechá radiť „odborníkmi“ a naleje „lepší“ olej napr. 0W-30 alebo 5 W-40, svoju Alfu 156 skôr či neskôr zadrie väčšinou na hlavných ložiskách kľukového hriadeľa. Motor pred koncom života začne zvyčajne silno klepať a vydávať nepríjemné zvuky. Kvalitný a pravidelný servis fatálne poruchy motora do značnej miery eliminuje, riziko pridretia kľukového hriadeľa však existuje, obzvlášť ak má vozidlo nabehaných viac ako 150 tisíc km. Tento problém sa najviac týkal dvojlitrov, najmenej naopak jednaosmičiek. Výrobca síce odporúča výmenu oleja každých 20.000 km, skúsení mechanici však odporúčajú maximálny interval 15.000 km, lepšie 10.000 km. Treba dodať, že 110 kW varianta vyrábaná po roku 2000 už bola o poznanie odolnejšia (došlo k zmene olejového čerpadla a tiež bol zmenený kľukový hriadeľ), stále však motor trpel na príliš veľké zakarbonovanie a s tým spojené spomínané problémy. Twin Spark môže postihnúť aj zlyhanie rozvodov. Sú tu dva ozubené remene, jeden pre vačkové, druhý pre vyvažovacie hriadele. Aj keď praskne len ten druhý, zamotá sa do rozvodového remeňa a spôsobí deštrukciu motora. Pre pokoj duše je potrebné meniť plochý remeň a jeho napínaciu kladku. Častejšia výmena rozvodov zvyšuje náklady na prevádzku, podobne aj zapaľovacie sviečky, ktorých je tu osem (na každý valec dve – jedna normálna a jedna malá ako zo super-športového motocykla). Ak motor beží nepravidelné alebo sa mu nechce do otáčok, sviečky buď neboli po 100 tisícoch km vymenené, alebo ich niekto nahradil neoriginálnymi, pre tento motor len problematicky použiteľnými. Medzi benzínovými štvorvalcami sa vyskytoval aj 2.0 16V JTS s výkonom 121 kW, ktorý v roku 2002 nahradil pôvodný dvojlitrový Twin Spark. Jedná sa o motor s priamym vstrekovaním benzínu. Oproti predchodcovi sa vyznačuje slabšou dynamikou v nižších otáčkach. Ani tomuto motoru sa nevyhli technické problémy podobné ako u predchodcu, vyskytujú sa však v menšej miere. Asi najlepšou voľbou medzi zážihovými agregátmi je vidlicový šesťvalec 2.5 (140 kW), ktorý ale tiež nebol bez chyby. 3.2 litrový motor použitý vo verzii GTA disponuje výkonom 184 kW, jeho koncepcia vychádza z pôvodného 2.5 litra. Horšie je to ale s predným diferenciálom, ktorý nie je naň stavaný a pri necitlivom zaobchádzaní sa vie predčasne porúčať.
V porovnaní s benzínovými agregátmi sú zaujímavou a treba dodať že aj podstatne lepšou (spoľahlivejšou) voľbou turbodieselové motory. Samozrejme ani tie nie sú bez problémov. Niesli meno JTD (Jet Turbodiesel) a existovali v dvoch objemových variantoch (1.9 a 2.4). Pôvodná 1.9 s výkonom 77 kW, ktorá je so 156-tkou od začiatku, sa vyznačuje solídnou pružnosťou, dostatočnou dynamikou pre bežné jazdenie a obstojnou spoľahlivosťou. Novšie verzie vybavené turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek statora (VGT) sa vyznačovali lepším ťahom aj reakciou na zošlapnutie akcelerátora, ale spomínaná premenlivá geometria vedela občas zatuhnúť. Ďalšia verzia 1.9 (2003) už disponovala 16-timi ventilmi, rozvodom DOHC a modernizovaným common-rail systémom, ktorý zabezpečil lepšiu kultivovanosť chodu. Väčšia varianta dieselu 2,4 JTD 10 V, bola určená náročnejším zákazníkom. Päťvalec s výkonom 100 kW (neskôr 103, nakoniec 110 kW a nakoniec vo verzii 2,4 JTD 20V, 125 kW) sa vyznačuje veľmi dobrou dynamikou (obzvlášť v prípade 2,4 JTDm), ale aj drahším servisom ako menšia 1,9 JTD. Spoľahlivosť je na dobrej úrovni, je však nutné pravidelne meniť kvalitný olej (najlepšie Selenia). Pri väčšom počte km sa vyskytujú opotrebené dvojhmotové zotrvačníky, vstrekovače a pri JTDm vie zatuhnúť aj regulácia turbodúchadla. Občas sa vyskytli problémy s reťazou olejového čerpadla. Pri tomto motore treba počítať s obmedzeným rajdom (vytočením kolies vozidla) a svojou váhou tiež pomáha rýchlejšie opotrebovávať už tak chúlostivú prednú nápravu. Naviac až do roku 2003 bol tento motor spojený len s päťstupňovou prevodovkou, ktorá ho na diaľnici ženie do zbytočne vysokých otáčok. Veľký krútiaci moment dieslového motora (najmä 2,4 JTD) dáva zabrať predným polosiam, ktoré môžu byť nadmerné opotrebené (pukanie pri vytočení kolies).
Z porúch sa najčastejšie objavovali problémy s elektronikou (nefungujúce sťahovanie zadných okien), poruchy dobíjania, mechanizmu stieračov, kontaktov zadných svetiel, nefunkčný termostat (otvára príliš skoro alebo neskoro a motor sa prehrieva), hnevať môže aj klimatizácia a podsvietenie žiaroviek stredového panela – výmena iba drahý originál. Pozor aj na koróziu karosérie alebo vylomené pánty dverí. Objavujú sa aj vôle v uložení ramien prednej a zadnej nápravy (rýchlejšie v prípade motorov V6 a JTD, kvôli ich vyššej hmotnosti), skrútené brzdové kotúče (1,6i, 1,8i, 1,9 a 2,4 JTD), vŕzganie v horných ramenách prednej nápravy a vôle uloženiach predného stabilizátora. Pozor na zodraté vnútorné okraje predných pneumatík v prípade V6 a JTD, vyskytuje sa tiež opotrebovaná synchronizácia prevodovky (hlavne 3. stupeň) a hlučná prevodovka, začo môžu opotrebované ložiská hriadeľov. Veľký pozor aj na automatizovanú prevodovku Selespeed, kde zlyháva aktuátor, pumpa hydraulického systému, spínač elektrického okruhu alebo býva opotrebovaná trojdielna spojka, hlavne ak sa jazdí často po meste. Pri športovom jazdení sa zase predčasne opotrebuje synchronizácia. Odporúča sa pravidelná výmena oleja a občasné vyčistenie.
V prípade dieselových motorizácii sa môže vyskytnúť netesné alebo nefunkčné podávacie čerpadlo, unavené-opotrebované vstrekovače (nerovnomerný a hlučnejší chod motora), na voľnobehu vibrujúci (rachotiaci) – opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník, zatuhnutá regulácia turbodúchadla VNT (len motor 2,4 JTD a 1,9 Multijet – 103 kW). Pri náhlej strate výkonu a zvýšenej dymivosti je na vine nefunkčný merač hmotnosti vzduchu. Pri syčavom zvuku od motora môže byť deravá hadica turba. Drnčavý zvuku pri rozbiehaní má na príčine opotrebovaná napínacia kladka a remenica. Benzínové motory boli na tom čo do spoľahlivosti podstatne horšie ako dieselový kolegovia. Trápilo ich oveľa viac, niekedy aj fatálnych závad. Často sa vyskytuje vysoká spotreba oleja (najviac motory 2,0 Twin Spark a JTS), pozor aj na vytáčanie studeného motora Twin Spark, hrozí riziko prasknutého piestu, taktiež sa pomerne často vyskytuje karbónom zanesený variátor premenlivého časovania sacích ventilov, čo sa prejavuje klepavým zvukom po studenom štarte – taktiež motory Twin Spark. Rozvodový remeň môže prasknúť, čo znamená fatálne poškodenie motora (hlavne Twin Spark v obmedzenej miere aj V6), občas za vie zadrieť motor Twin Spark, hlavne pre nedostatok oleja. V prípade motorov V6 môže prasknúť obežné koleso vodného čerpadla, (nahrádza sa kovovou náhradou), čím môže dôjsť k prehriatiu a následnému poškodeniu motora. Pozor aj na zanesené olejové čerpadlo (motory Twin Spark), vinou čoho sa zníži mazanie ojníc tretieho a štvrtého valca a nastáva postupné zvýšené opotrebovanie až zadretie. Keď nejde motor natočiť, často je na príčine zlý snímač polohy vačkového hriadeľa, zlyhať môže aj snímač teploty chladiacej kvapaliny alebo lambda sonda. Pozor aj na prienik oleja ku sviečkam (vinou netesných krytov vačkových hriadeľov).
Obvyklou poruchou benzínových motorov pri 156-ke býva nestabilný (húpavý) voľnobeh. Problém môže byť v riadiacej jednotka motora ECU, ktorá trpí občasnou stratou pamäte v kombinácii so zaneseným telesom škrtiacej klapky. Oprava pritom môže byť celkom jednoduchá. Stačí reštartovať riadiacu jednotu a vyčistiť teleso klapky spolu s prívodnou hadicou. Riadiaca jednotka sa dá resetovať tak, že sa na cca 15 minút odpojí baterka a následne sa pripojí. Zapne sa zapaľovanie (kľúč v druhej polohe na zhruba 2 minúty) a nakoniec sa motor naštartuje a nechá bežať cca. 15 minút na voľnobeh. Pred reštartom je dobré spraviť spomínané vyčistenie, kde je nutná demontáž hadice sacieho potrubia. Ak tento postup nezaberie môže byť na vine nepravidelného chodu merač hmotnosti nasávaného vzduchu, ktorý je zanesený nečistotami alebo má zlomený niektorý z prívodných vodičov.
Nezriedka sa vyskytuje aj zlyhanie imobilizéra, kedy nejde auto naštartovať a na prístrojovom panely svieti kontrolka CODE. Niekedy postačí pohýbať s drôtikmi, niekedy postačí vymeniť vysielačku a niekedy celý komplet (riadiačka, spínačka imobilizér, atď). Niekedy sa imobilizér proste zablokuje a auto sa nedá naštartovať, pričom existuje riešenie ako systém rozbehať. Je nutné mať tzv. CODE kartičku, na ktorej je číselný kód pre odblokovanie imobilizéru. Ako prvé treba otočiť kľúčikom do druhej polohy, kedy sa rozsvieti kontrolka imobilizéru (kľúč) a zároveň bliká kontrolka diagnostiky motora. Najskôr blikne dva krát dlho, potom treba zošliapnuť pedál plynu na podlahu, pričom začne blikať krátko. Teraz je dôležité pozrieť sa na kartičku aké je prvé číslo a podľa toho nechať toľko krát kontrolku bliknúť (prvé číslo je napr. 3, tak kontrolka by mala bliknúť 3 krát). Potom je potrebné pustiť pedál a počkať, dokiaľ kontrolka znova nezabliká dva krát dlho, zošliapnuť pedál a opakovať postup s ďalším číslom. Ak budú všetky čísla z kartičky „nablikané“, motor by mal normálne naštartovať, ale iba raz, ak sa vypne, číselný kód sa bude musieť „nablikať“ znova.
Kvalitný a pravidelný servis je v prípade alfy 156 naozaj dôležitý. Všetky motory majú rozvodový mechanizmus poháňaný ozubeným remeňom, ktorý je citlivý a treba starostlivo tento interval dodržiavať resp. odporúča sa aj skracovať. Benzínové motory majú stanovený interval výmeny na 90 000 km (Twin Spark) alebo 120 000 (V6) alebo po piatich rokoch. V prípade dieselových motorov je výmena predpísaná po ubehnutí 120 000 km alebo po šiestich rokoch. Vzhľadom k spomínanej citlivosti a náchylnosti na prasknutie sa odporúča tento interval skrátiť na 60 000 km alebo tri roky (hlavne benzínové motory). Podobná situácia je aj pri výmene oleja. Pri benzínových motoroch výrobca predpisuje každých 20 000 km, ale vrelo sa odporúča meniť olej už po 10 000 km, alebo po jednom roku. Hlavne u Twin Sparkov ak ich poriadne a často preháňate, je nevyhnutné používať výrobcom odporúčaný olej s vysokým tepelným zaťažením SAE 10W-60, ACEA A3 napr. výrobcom odporúčaná Selenia 40K Racing, poprípade Selenia 20 K Racing 10W-40 ACEA A3. Pri motoroch V6 sa používa tiež Selenia 20 K Racing 10W-40, rovnako ACEA A3. Pri vznetových motoroch je interval výmeny motorového oleja 20 000 km resp. jeden rok a musí splňovať normu SAE 10W-40, ACEA B3, prípadne API CD. Pri benzínových agregátoch netreba zabúdať na výmenu zapaľovacích sviečok po prejdení 100 000 km alebo po piatich rokoch. V prípade motorov Twin Spark je nutné meniť všetkých 8 sviečok.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverové kombi (Crosswagon, Sportwagon) |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4430-4441 x 1712-1745 x 1415-1431 | 4430-4441 x 1743-1755 x 1415-1430 |
Rázvor (mm): | 2540-2595 | 2595 |
Batožinový priestor (l): | 380 | 360/1180 |
Pohon | predné kolesá | predné alebo všetky 4 kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 51, 63 | 63 |
Prednosti a nedostatky
atraktívne konštruovaný exteriér a interiér |
slabá účinnosť brzdového systému (do 2002) |
športový podvozok |
vysoké náklady na pravidelný servis |
strmé riadenie |
občasné vybočenie zadnej časti vozidla |
schopnosť rýchlych zmien smeru jazdy |
rázy prenikajúce karosériou pri prejazde nerovností |
pomerne spoľahlivé diselové motory |
|
výkonné benzínové motory |
Najčastejšie poruchy
problémy s elektronikou - nefungujúce sťahovanie zadných okien, poruchy dobíjania, mechanizmu stieračov, kontaktov zadných svetiel, nefunkčný termostat, klimatizácia a podsvietenie žiaroviek stredového panela |
korózia karosérie |
vylomené pánty dverí |
vôle v uložení ramien prednej a zadnej nápravy (hlavne V6 a JTD) |
skrútené brzdové kotúče (1,6i, 1,8i a 1,9 JTD) |
vŕzganie a vôle v horných ramenách prednej nápravy a uloženiach predného stabilizátora |
zodraté vnútorné okraje predných pneumatík (V6 a JTD) |
opotrebovaná synchronizácia prevodovky, hlavne 3. stupeň |
hlučná prevodovka - opotrebované ložiská hriadeľov |
vôľa v uložení ramien prednej aj zadnej nápravy |
poruchová automatizovaná prevodovka Selespeed - zlyhávajúci aktuátor, pumpa hydraulického systému, spínač elektrického okruhu alebo opotrebovaná trojdielna spojka (častá jazda po meste) |
opotrebovaná synchronizácia prevodovky (športová jazda) |
netesné alebo nefunkčné podávacie čerpadlo (diesel) |
opotrebované vstrekovače (diesel) |
opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník (diesel) |
zatuhnutá regulácia turbodúchadla VNT (2,4 JTD a 1,9 Multijet - 103 kW) |
nefunkčný merač hmotnosti vzduchu - strata výkonu, zvýšená dymivosť (diesel) |
deravá hadica turba - syčavý zvuk od motora (diesel) |
opotrebovaná napínacia kladka a remenica - drnčavý zvuku pri rozbiehaní (diesel) |
vysoká spotreba oleja (Twin Spark a JTS) |
prasknutý piest (vytáčanie za studena, Twin Spark) |
karbónom zanesený variátor premenlivého časovania sacích ventilov - klepavý zvuk po studenom štarte (Twin Spark) |
prasknutý rozvodový remeň (hlavne Twin Spark, iba občas V6) |
občas zadretý motor - nedostatok oleja (Twin Spark) |
prasknuté obežné koleso vodného čerpadla - prehriatie a poškodeniu motora (V6) |
zanesené olejové čerpadlo - znížené mazanie ojníc tretieho a štvrtého valca - nastáva postupné opotrebovanie až zadretie (Twin Spark) |
zlý snímač polohy vačkového hriadeľa - motor sa nedá natočiť |
nefunkčný snímač teploty chladiacej kvapaliny |
nefunkčná lambda sonda |
netesné kryty vačkového hriadeľa - prienik oleja ku sviečkam |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,9 JTD (77 a 85 kW). Spoľahlivý a robustný motor s dobrou spotrebou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 16V T.SPARK | 1598 ccm | AR 32102 | 82 kW |
1.6 16V T.SPARK (932A4) | 1598 ccm | AR 67601,AR 32104 | 88 kW |
1.6 16V T.SPARK. (932A4) | 1598 ccm | AR 67601,AR 32104 | 88 kW |
1.8 16V T.SPARK (932A3) | 1747 ccm | AR 32201 | 106 kW |
1.8 16V T.SPARK (932A31__) | 1747 ccm | AR 32205 | 103 kW |
1.8 16V T.SPARK (932B31__) | 1747 ccm | AR 32205 | 103 kW |
2.0 | 1970 ccm | 932 A2.000 | 119 kW |
2.0 16V T.SPARK (932A2) | 1970 ccm | AR 32301 | 114 kW |
2.0 16V T.SPARK (932A21__) | 1970 ccm | AR 32310 | 110 kW |
2.0 16V T.SPARK (932B21__) | 1970 ccm | AR 32310 | 110 kW |
2.0 JTS (932AXA) | 1970 ccm | 937 A1.000 | 122 kW |
2.0 JTS (932BXA) | 1970 ccm | 937 A1.000 | 122 kW |
2.0 Twin Spark | 1970 ccm | AR 32303 | 118 kW |
2.5 V6 24V (932A1) | 2492 ccm | AR 32401 | 140 kW |
2.5 V6 24V (932A11_) | 2492 ccm | AR 32405 | 141 kW |
2.5 V6 24V (932B11_) | 2492 ccm | AR 32405 | 141 kW |
3.2 GTA (932AXB) | 3179 ccm | 932 A.000 | 184 kW |
3.2 GTA (932BXB) | 3179 ccm | 932 A.000 | 184 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 JTD | 1910 ccm | 937 A4.000 | 93 kW |
1.9 JTD | 1910 ccm | 192 B1.000 | 100 kW |
1.9 JTD | 1910 ccm | 937 A5.000 | 110 kW |
1.9 JTD (932A2B, 932A2C) | 1910 ccm | 937 A2.000 | 85 kW |
1.9 JTD (932A2B__) | 1910 ccm | AR 37101 | 81 kW |
1.9 JTD (932B2) | 1910 ccm | AR 32302 | 77 kW |
1.9 JTD (932B2B, 932B2C) | 1910 ccm | 937 A2.000 | 85 kW |
1.9 JTD (932B2B__) | 1910 ccm | AR 37101 | 81 kW |
1.9 JTD 16V | 1910 ccm | 192 A5.000 | 103 kW |
1.9 JTD 16V Q4 | 1910 ccm | 937 A5.000 | 110 kW |
2.4 JTD | 2387 ccm | 841 M.000,841 N.000 | 120 kW |
2.4 JTD | 2387 ccm | 841 G.000 | 129 kW |
2.4 JTD (932A1B__) | 2387 ccm | 839 A6.000 | 103 kW |
2.4 JTD (932AXC) | 2387 ccm | 841 C000 | 110 kW |
2.4 JTD (932B1) | 2387 ccm | AR 32501 | 100 kW |
2.4 JTD (932B1B__) | 2387 ccm | 839 A6.000 | 103 kW |
2.4 JTD (932BXC) | 2387 ccm | 841 C000 | 110 kW |
45 komentárov
tomas lisy
zdravim Autorubika.mama problemi z otackami na alfe 156 1,6 TS 88KW a uz som menil vahu vzduchu,lamdu sondu,vycistil klupku,nove svicky zalozil ake mali byt,vymena vzduchoveho filtra a stale to auto ,tak nejak nevladze sa rozbehnut.pred styrma rokmi bolo zivsie,ale otacky kolisali furt.nevedeli by ste nejak poradit.vdaka tomas
Jurajld
Som presvedčený, že chyba bude najskôr v riadiacej jednotke, teda elektrike, ale aj samotný zotrvačník + spojka môžu urobiť svoje.
patrik
Ahoj ja mam 156.1,9.JTD.85kw,Sportwagon,2002,je to super auto
Daniela
ja som si teraz kupila to iste en 2001 rok.. takze by si odporucil to auto? dost ludi ma strasio.
Mamo
Achoj. Mám 156, 1.9 JTD povodne 77KW čipnutá na 130koní, športový znížený podvozok. Ramená som už menil zatial predné horné už dva krát- je nutné dať originál nie lacné náhrady.Začala mi prehnívať podlaha , možno preto ,že podvozok je dosť znížený ,ale aj „moja chyba“ nedal som gumenné koberce a nanosil som si sneh…… Motor je super . V lete som v Maďarsku sekol lišiaka- rozchnápal mi predok. Haluz klímový chladič nie ,ale ten za ním chladenie motora. JA SOM PRIŠIEL NA ŇOM 200km DOMOV BEZ VODY!!!!! iba 5 krát som stál 10-15min. Chladič vymenený, predok opravený , motor si fičí ďalej. Len tá podlaha ma serie…
Anonym
ak ti ešte nezhnila, tak do tých dier nastriekaj silikón ktorý sa používa na (hliník, měď, nerez, pozink aj.) …
🙂 Alebo kúp si alfu po roku 2002 mali lepšie podvozky.
Anonym
ja zdochneeeeem :)))
mastr
Je to nádherné auto, špička dizajnu, hlavne sedan + vynikajúce jazdné vlastnosti, skrátka čosi iné, ako poniektoré, aj keď drahé, ale predsa kredence.
palo
jasne, alfa je naj asi preto sa predávajú za cenu šrotu v bazároch, prosím ťa, sa ti prisnil sen o spolahlivej alfe? buď máš zatemnený mozog alfa šrotom alebo sa choď dať liečiť. že teba sa nesypala (tomu neverím) tak ver, že ostatným 10z10 sa sypala. ja som bol tak jebn…tý a jazdenú alfu 156 som si kúpil. Náprava každú chvílu čosi pýtala, furt nejaký problém s elektrikou a dorazil ma akýsi kepot z motora, to bola psoledná rana a išla preč.Aj keď bola pekná spolahlivosť naozaj nič moc. Jediné s čím s tebou súhlasím je parádne jazdné vlastnosti, ale to len keď bol podvozok v perfektnom stave a to bol málokedy, lebo na našich cestách hovno vydržal. Mal som 2,0 TS. A cena rozvodov s dvomi remeňmi kladkami a olejom a sviečkami,v neznačkovom 700 € a som bol rád. V značkovom by som sa nedoplatil.
Anonym
Vieš hovno o alfe,ked nemaš nato kup renalt.Netreba kupovať vydojenu kvavu,ale to aj v audi a bmw.O auto sa treba starať
Anonym
Mam druhu Alfu, spickove auto, spolahlive ako hovado…Teraz mam 2.4JTD 129KW, spotreba v meste menej ako 8 a mimo len 5.5L…Dizajn? Aj ked je to 2001, krasne auto…chyby? Odpustim jej chybicky..ale Palko si zrejme kupil 2.0benzin na bazoši od nejakeho čecha za 1000€..
Najväčšie šmejdy čo som počul od všetkých známych sú..Passaty a Golfy…ruky preč…nedoplatíte sa.
Jigv
Jasné, to píše nejaký človek s anti- technickým alebo IQ pod 50. Keby si mal rozhľad o svete, tak nie si tu za blba, dilinak . .
To radšej ešte aj Forda, než Fiat . . .
Juro
Veď preto si ju musel predať, lebo si na to nemal. Keď je alfa v poriadku a dáš jej čo potrebuje (tým myslím napr. olej Selénia a originál diely), tak by si neska jazdil a vychvaloval by si ju. Nemusíš byť mechanik z Fiatu, alebo Alfa Romeo, stačilo by keby si si prečítal par článkov, recenzii o Alfe a motoroch Twin Spark. Každe auto je problémové, nebudem hovoriť o cene prednej nápravy na VW Passat, kde je 12čapov a tých nekonečných problémoch s turbom a podtlakmi na motoroch TDI. Kúp si Felíciu, súčiastky na ňu sú teraz vo výpredaji. Každý nech ráta s tým že keď kúpi Alfu 156 za 1000-1500eur, tak musí aspoň raz toľko do nej vraziť, aby sa mohol na ňu spoľahnúť a ten kto na to nemá, nech sa vozí na škodovkách.
Juro
Ja mám 2Alfy a servisujem si ich sám, obe majú najazdených cez 200 000km a všetko OK. Je pravda že na Alfe156 vydrží predná náprava cca 50 000km pri agresívnejšej jazde, no inak sa na nej jazdiť nedá! Napokon sám určite vieš, že keby si si dovolil na inom aute to čo na alfe156, tak by si urobil zopár kotrmelcov. Nebol ten klepot z motora preto, že sa tam dal olej 5W-0W, lebo je lepší. Neveril by si tomu koľko ludi to tak robí a potom plaču, pritom na prednom čele majú veľkú červenú nálepku Atenzione- Selénia 20K 10W-40.
Peter
Musím zareagovať aj keď sa ma tento spor netýka. Alfa 156 patrila nielen štatisticky medzi najporuchovejšie vozidlá, ale aj čo mám prehľad zo servisov. Určite ste šikovný mechanik, ktorý si lacno dokáže opraviť svoje auto, ale myslíte, že takým je aj krehká blondína pracujúca v presonálnej agentúre? To aj tá opraví rozvody za 195 e? Rozhodne je A 156 pekné auto, ktoré ale vyžaduje nadštandartný servis a tiež rozumného majitela. Inak sa serie a serie. A takých posratých kusov-vydojených kráv je na v bazároch 95%.
Stanley099
RE: Peter hovorí: 14. Júl 2012 o 10:14
Renault megan II, že vraj patrí do šrotu a stále sa kazí, po 200 tis. som menil len olej,rozvody a predné žiarovky
Ladislav
Zdravím.Mám Alfu 156 2 roky a vymenil som akurát čerpadlo za 40 eur .Potom len olej+ filtre.Prajem Ti ju vidieť.Ťahám na tom vozík 1400 kg.Žiadne iné poruchy zatial nemám
Matyas
Malo som 2.4 JTD … je to najlepší motor … a nikdy žiadne problémy!
Michal
Chcel by som upozorniť na takú malú chybu už aj 1.9 JTD 77Kw mala dvojhmotný zotrvačník tak isto, ako aj 145/146 akurát Marea, Bravo/Brava nemali, ale zato mali znížený krútiaci moment 🙂
Lacka
Už 2 roky mi kazí život ten šrot,2001 ročník,1.9 JTD 77 kw.Motor je zo všetkých aut čo som mal najlepší,super spotreba,odpich-paráda,ale všetko okrem motora je velmi slabé,odchadza mi elektronika,central,immobilizér,kompressor klímy,žhaviče,stierače,kontrolky blikajú jak vianočný stromček,nápravu nestihám dávať opravovať,asi pojde do šrotu,nema význam investovať-ale inak slušné autičko…
peter
čaute všetci čo máte alfy ja mám už za posledných desať rokov 15-ctu alfu a su to najlepšie autá, žiadne investície, to že meníte nejaké diely na napravách a ostatné je vekom a našimi cestami, už keď ste ich kupovali tak to museli byť riadne zhumplovaniny – ako sa spravate k autu tak vám bude služiť. ja mám momentalne alfu 159 a má dva roky a nedal som do nej nič iba to čo potrebovala rozvod olej filtre brzdy a naftu , je bez chyby. A tie ostatné čo som mal to iste bez závad a vystriedal som od 145,146,166,156, a teraz 159…
Pedro
159 je jedna z najkrajších Alf, škoda že je taká ťažká a tým pádom ťažkopádnejšia. Aj tak chytí za srdce a nie ako tieto nové bubliny, tie nemajú s ozajstnými alfami nič spoločné.
Anonym
Cauko oplati sa mi kupit 156 2,4 jtd sportwagon? 2002 Rocnik za 1000
Noro
Zdravým.
Mám Scenica 1,9 dti.
V pohode rodinné autíčko,ale láka ma Alfa 156, 2,4jtd.
Mám to vymeniť?? Díky.
Nicolas
vsetko je lepsie ako mat vaginu na kapote.
odporucam 1.9jtd (85kw)najlepsie SW, daj pozor na napravu a staraj sa o auticko
Lacka
Ano,ano,mal som Renaulta´toho nikdy viac,kup Alfu,ale nedopadni ako ja,nekup ho s vrzgajucou nápravou,nestiham meniť silentbloky,vela štastia…
jozef
mam alfu 156 dizel 1,9 77 kw rok vyroby 1998 mam taky problem pocas jazdy mi zhasne motor a na palubnej doske sa mi rosvieti ten strik pockam niekolko minut a motor nastartuje neroby mi to stale nem niekto stim skusenosti ak ano zavolaj 0908475456 dakujem
Marek
Zdravím ak by som Vám mohol poradit tak na vašom mieste by som to odniesol priamo na diagnostiku kde vam s najvacsou pravdepodobnostou povedia aky je problem. Totiz palubny pocitac ma tendenci na niektorych vozidlach zatial neviem ako je to u alfi zapametat si 20 krat chybu a napokon ju priamo virazi na pristrojovej doske. A k tej poruche je kopec cidiel a kopec elektroniky a staci len ze na jednom s cidiel ktorim staci ze je niekde povoleny alebo zamasteny kontakt na nom a uz moze robit poruchu. Mozno staci ze prejdete niekde po jame dany kontakt otrasie neprenesie informacie a motor vypne. Napr nedavno som mal uplne banalnu poruchu z nicoho nic som chodil po obchodoch v meste a tak a sadnem do auta idem nastartovat rozsvietia sa kontrolky kluc dam do polohy start a z nicoho nic elektrika vypnuta ale komplet. Tak som ostal s toho vyplaseny bo po par minutach naskocila sama od seba tak skusim znova a zase mi vsetko viplo. Urobilo to adi 6 krat zasebou tak som otvoril kapotu ze resetujem pocitac odpojenim baterie odpojil som -pol pockal a zapojil. auto spravilo to iste no dalsi krat uz naskocilo tak ssom sa ponahlal domou.Doma som zistil ze pricina bola len v tom ze sa mi doslova zosmikol +kontakt z baterie a auto malo slaby kontakt a tak pri startovani teda pri najvacsom odbere zlihalo. Takze ja by som to riemsil asi tym servisom a mate istotu viem stoji to nemale peniaze ale istota je istota nez rady co asi by mohlo byt pretoze to asi niekedy stoji viac nasobok tej istoty viem mam s tym skusenosti. Moc som vam nepomohol ale dufam ze na chybu co najskor pridete.
Marek
Zdravim vsetkych priaznivcov a nepriaznivcov znacky Alfa Romeo. Mam alfinku 156 1,9 jtd 77kW a poviem vam ze v lepsom aute a pohodlnejsom som zatial nesedel. Mal som velke stastie pri kupe lebo sa mi dostala vo vybornom stave do rok za cenu 1300e bez toho aby nieco klepotalo alebo nieco nefungovalo. Jazdim na nej par mesiacov a zatial som menil len olej a filtre a raz sa mi stalo ze mi nevladalo nastartovat. . Myslel som si ze je to problem baterie no vsimol som si ze pri startovani mi akosi dymi so startera. Zlakol som sa vybral som ho otvoril a zistil ze su vydrate uhliky oprava 30e ORIGINAL !!! Mozem potvrdit aj to ze alfa je aj bezpecne vozidlokedze som mlady a donedavna nerozvazny vodic ukladajuci si 200km/h v noci nafigu mi svietili dialkove svetla a zrazu predomnou zakrura prudsie zrejme som zoslapil pedal auto mi rozhadzalo a skoncil som na luke na ktoru som doslova skocil este v 180 km/h a verim ze moja Alfinka mi zachranila zivot !!! Odniesli si to ,, len “ spodok predneho naraznika trubka klimoveho chladica vodny mi kus smoklil a prasknuta nadoba vzduchoveho filtra a momentalne mi kus klepoce zrejme horne ulozenie na jednej strane. Bol som prekvapeny ze si to neodniesol intercooler ktory je priamo ped lavym blatnikom. A ano alfi su mozno o nieco poruchovejsievozidla ale ked spravite to co si zaziada ona sa vam omnoho krat viac odplati. Starajte sa onu ona sa postara o vas !A nenechajte sa oblafnut tym ze alfa potrebuje LN ORIGINAL diely lebo jesto kopec nahrad dielov a pozor zatial som sa nedtretol z dielmi vyrobenymi v cine vacsina taliansko alebo nemecko takze nezufajte ked vam napr odide chladic ked original stoji cez 250a viac ked ja som zohnal novy neaka talianska znacka v cene 75 ecok takze pohodicka. Takze starajte sa o alfinky a jazdite opatrne .
Marek
A este jedna dobra rada teraz pred zimou. Tak ako hore pisete aj moja alfa mala problemi s plechmi na podvozku ale nechapem ze len jedna strana. Na druhej strane ani naznak opotrebovania a originalne plechy dokonca som aj v interiery rozobral koberce a spolujazcova strana kraca ani naznak hrdze. No moja bola natom uz o nieco horsie no vsimol som si ze pod hlavnym kobercom je vipln neaka vata alebo nieco a to bolo uplne navlhnute. Takze ak chcete zmiernit ucinky snehu tak tu vatu jednoducho odtial odstrante a zabranite tak rychlejsej korozii plechov jednoducho ta vata pod tym kobercom nema vetranie a tak sa nevysusi len to tam zbitocne roby neplecu na plechu. Odstrante ju a ty zrucnejsi odstrante hrdzu zastriekajte zakladnou farbou a ja som to riesil este body som natrel. Uvidim ci mi to nieco pomoze snad ano. A zatial som nepostrehol zeby ta odstranena vata mala neaky zmysel nepocitujem ani vacsi hluk v kabine ani nic podobne.
peter
Mam uz tretiu alfu,1 bola 156 rv 2000 1,8ts,bola super zidnen problem ,az na 80tis.km mi preskocil remen o zubok vymena rozvodou ma stala nejakych 8500 korun komplet v alfa vmv kosice,ziaden problem iny som z nou nemal a na benzinaku naprava mi neklepla ani na 90tis.km,2som mal 156sw 2004 1,9jtdm 16v,taktiez ziaden problem ziadna problemova elektronika nikde nic,vsetko elektro je tam bosch…na 79tis km mi skocil rozvodovy remen vraj zivotnost remena je 5 rokou moj mal 7,servis bol draksi lebo sa poskodily zopar ventilou,a dake kruzky,vsetko komplet ma to stalo 490eur rozvody a zvysok,z autom som nemal za 5rokou ziaden iny problem az na prasknutu hadicku tiahla turba oprava vysla na nejkych 3eur ale pri tomto diesely napravy zacaly poklepkavat uz na 70tis km,ale silenbloky sa daju menit,a ceny nahradnych dielou su za doslova drobne vrchne rameno 25eur tycka stabilizatora 7eur aj silenblok 7eur a da sa to opravit doma na dvore.a 3 mam uz 159 zatial ziaden problem za 2 roky sluzby,hrdza som nemal ani na jednej,lebo boli zinkovane plechy,okrem toho sme mali este v rodine dalsie 3 alfy 156,a ziadne negativne skusenosti,vrelo doporucujem alfu romeo s poctivymi kilometrami a od seriozneho majitela,nie pretekara co lata plata a katuje.
Viktor
Moja alfa 156 keď mala od 240- 280 000 km tak som do nej zainvestoval 4 000 euro behom dvoch rokov. Bola to dobrá investícia lebo dnes má 460 tisíc a je tip top.Jazdím s ňou do nemecka pomerne často, takže mi pomohla zarobiť nie len na opravy ale aj na seba. Povodna cena 7 ročnej alfy bola 5500 euro. Vtedy sa dala kúpiť aj za osem tiíc zachovalá, ale v konečnom dôsledku to stojí rovanako! Mám alfu už osem rokov a celé ma to vyšlo 9500 euro. Nikdy ma to auto nenechalo v odstavnom pruhu a motoricky potrápi nejedno nové auto. Výbavu mám lepšiu ako mnoho iných áut v tej cene ( bilstein tlmice, brembo brzdy, bose hifizostavu, vyhrievané sedačky, dvojzónovú klímu a atď…) Najdôležitejšie je, že som zase nekupoval novšie auto od ktorého by som nevedel, čo mám čakať a v konečnom dôsledku by som prerobil. Najazdil som cez 300 000 km na Alfe a celé ma to stálo okolo 10000 euro
Keď si kúpite neaké punto alebo fábiu 1.2 úplne novú za túto cenu a chceli by ste najazdiť toľko km vyšlo by vás to omnoho viac a nemali by ste žiaden pôžitok z jazdy.
alfac
🙂 alfa romeo ach alfa romeo … ta povaha tohoto auta je taka trucovita zaujimava, vozenie a vsetko s tym mi naozaj hovori ze to nie je len auto. za dva roky som ich mal 22, s toho 20x 156 2×166 2.4JTD 100kW. s tych 156 asi 5x TwinSpark 1.8-2.0. nemal som ziadne skusenosti o opravach aut, dnes je so mna clovek ktoreho v servise respektuju, pritom enmam zaujem ani sklony alfy opravovat na pracovny pomer. cisto vec zaujmu energie. Alfa romeo nepatri do ruk debilom, s tych co som mal bola prva z dovozu taliansko, a ostatne slovensko. tu je vsetko znicene bez ohladu na cenu. Twinspark motory sa udajne zadieraju, mne sa zadrel len jeden aj to kvoli tomu ze som sa vykaslal na vypadany chladic vody a termostat sa rozhodol ze k tomu pomoze nasledok 130stupnov po dobu 100km nasledne cez gufera vytiekol olej a zaklepal motor na kluke totalne uvareny hodil som ho do srotu.
co sa tyka 156 v mojich ociach ako cca 15 rocneho auta ktore su na bazosi neexistuje ani jedna ktora nebude vyzadovat investicie od 300 eur hore. pretoze su to stare auta.
zodrane spojky alebo rozbite ramena su samozrejmost, k tomu bonbonik niekedy sa stalo ze 30tis olej talianska kurva musi zniest lebo to skusal nejaky fero jozo viskozita 5w do TS alebo JTD roznych znaciek ci uz mobil castrol alebo „najlepsi“ shell, selenia v nijakej. pod vekom ventilov okolo vacky jtd vazelina.. kompletne zanedbane.
o talianskych autach ak hovori slovak debil zije v iluzii pocuteho a rovnako nemecke auta sa nekazia iluzia pocuteho. kolko nemcov je v bazaroch 5 rocne auta 🙂 znamy ma touareg V10 zakazdym motor von seru sa tam veci ktore by som nepovedal ze budu tak konstrukcne nespolahlive … ak si vyberate auto nie je to o znacke ale veku kilometroch a od koho …
v servisoch o talianskych kurvach som pocul dost, neskor som zistil ze problem je v tom ze oni o tychto technologicky vyspelych 156 na svoju dobu, doteraz nevedia mimo snimacov nic. Nikdy nechcem ine auto nez alfa romeo, a ak ano iba kvoli tomu aby som ziskal nove skusenosti kedze sa rad ucim, ale to uz nebude o radosti s vozenia a vytacania zakrut 🙂 uuuuch, ale o vozeni s bodu A do bodu B.
Niekto tu hore pisal ze clovek s rozumom a alfa romeo, ano presne toto zastavam. tupec v tom zbali svoju zivotnu kurvicku a dodrbe to pritom nevie nic. Zakladny problem zadierania TS – dolievanie oleja a spravneho oleja. Ak niekto pochopi volu valec piest logicky mu to pride ze to bude asi zrat olej … a JTD ak niekto nahana diesel zhasne ze chudak turbo nestihne vychladnut potom mu prdne a pusti olej cez sanie do valcov … a uz je oblubena veta „talianska kurva“ zase, ale vlastnu neschopnost, sprostost a chybu to si neprizna nikto, preto existuje tolko vylagrovanych sprostych mozgov co odraza aj stav dnesnej slovenskej spolocnosti. znacku pochovala debilita a ano tie blondiny a inzinieri co pod kapotu nikdy nepozreli pokail sa vozili.
Tomas
pani chcel by som sa spytat mam alfu 156 2.4 100KW 98 rok vyroby a potreboval by som vymenit napinaciu kladku na rozvode pre klimu alternator vodnu pumpu na ten plochy remen ako sa to nastavuje nemate s tym niekto skusenost?Ak ano ya pomoc vopred dakujem
Jozef
Chcel by som sa spytat mam alfu romeo 1.9 JTD 156,2001…pri jazde ked sa motor zohreje pocas jazdy sa motor z nicoho nic vypne a znova na da nastartovat az po niakych desiatich minutach.Viete mi poradit co je pricina ? Dakujem.
Jozef
Chcel by som sa spytat mam alfu romeo 1.9 JTD 156,2001…pri jazde ked sa motor zohreje pocas jazdy sa motor z nicoho nic vypne a znova na da nastartovat az po niakych desiatich minutach.Viete mi poradit co je pricina ? Dakujem.
Paly
Vymeňte snímač kľuky a budete jazdiť spokojne ďalej
Jozef
Že za desať rokov 15 alf 😀 ja umrem. Aj keď toto je už stará téma sto rokov, ale toto ma nesmierne pobavilo 😀 Ja mám desať rokov jednu octaviu, do ktorej som ešte nevrazil ani euro, okrem bežnej údržby. Nevravím, že octavia je super, mám ešte aj Ford focus mk1 1.6 niekoľko rokov a tak isto bez poruchy. Keby bola tá alfa taká super ty Dilino, tak asi nemáš 15 kusov jebko. To vychádza, že si menil každý trištvrte rok jedno auto. To ja ani tak platničky na brdzdach nemením 😀 Ale chápem. Dementi musia byť, insk by nebola sranda 😀
ujčo
156 v6 mám pomaly 5 rokov, ale toľko hlúpostí čo je v tomto článku popísaných…nič okrem spotrebného matriálu ako oleje filtre rozvody sviečky nebolo treba zatial meniť, začína sa ozývať náprava, ale len sem tam. Keď vidím kolegov v práci ako tie nemecké skvosty servisujú, a potom si prečítam takýto článok, tak neviem či sa smiať alebo plakať 🙂
TomioTolky
Ja si myslím, že Alfy majú problém niekde inde a to v zložitej dielenskej konštrukcií spracovania, teda veľmi zložito, detailne zmontovane auto a o systémoch motora ani nevravím.
Áno, to, že je zložito a nadpriemerné strojárenske spracovanie, tak jasné, že ponúkne viac ako len priemerné európske autá, čo sa týka výkonu a jazdných vlastností, prípadne spotreby.
Lenže vieme ako o lenivej Slovaci, všetko zadarmo, nič si poctivo neodmakat, teda asi najväčší prizivníci, tak niet divu, že sa im to tak kazí.
Jednoducho koncerny od Škodovky až po AUDI sú omnoho jednoduchšie vykonštruované, tak niet divu, že to „lenivej Slovači“ vyhovuje jak rit na serbel :-/
Niet divu, že má to ú nás každý druhý, teda 80% motoristov . . .
Jednoducho aký národ, taký motoristický park, doprava . . .
Proste s Alfou je to ako s BMW alebo Mercedesom, ak mu dáš, čo si žiada, tak sa Ti nadpriemerne odvďačí.
Iba jedno stačí pre tieto autá: „čas a peniaze“ a presne toto bohužiaľ „90% Slovakov“ nemá ! ! !
O Francuzoch a Talianoch sa traduje, že nevedia robiť autá, ale stale platí: „kto vie, ten vie“.
Ináč talianske autá 90-tych rokov by sa dali porovnať s BMW tejto doby, hlavne dielensko-dizajnovym spracovaním, ale je to ako s NOKIOU E52, nadpriemerne sa Ti odvďačí, len ak máš „čas a peniaze“, pokiaľ nie, tak to bude ešte horšie ako s vecami, ktoré tieto 2 javy nepotrebujú.
Prípadne ešte Opel, Forda či Volvo, ak už nechcete pre stereotypnost koncern a už vôbec nie Japonca.
Proste v Taliansku by tie Alfy aj stáli za to, ale na Slovensku je už raz „nepoctivosť a darebnosť“, čo z histórie našich predkov poznáme, tak sa nedivte za tie názory a hlavne technicko-materiálne opotrebovanie, v akých po našich inzerciách tie autá možno dostať v 90% prípadoch 🙁
Robin Vales
Ak už chcete sedan strednej triedy od Alfy, tak radšej si priplatiť a kúpte skôr už 159-ku, minimálne 2x tak dobrá, čo sa týka spoľahlivosti a inovácie, tam už toľko kritiky nie je, to len 156-ka je aká je 🙁
Matej PLL
Aj o podstatne novších modeloch od Alfy platí, že okrem IT či FR je to na trhu skôr raritou niečo ako Rover či Jaguar. Aj také Volvo má viac kusov na trhu.
Juraj Pičaj
Stará téma, ale som veľmi presvedčený, že bežný človek si Alfu ani nemá šancu ako kúpiť. Resp. to auto akoby prakticky ani neexistovalo. Na SK do tisícky prakticky ani jedna benzínová, v ČR do spomínanej tisícky tak 2 kusy, v PL to isté, ale zrejme predražené a jedine Nemecko má do tisícky aspoň 6-7 kusov, ale či si to už porovnáme z A4, 320i alebo s hocijakým Japoncom, Alfa je oproti týmto spomenutým v ponúkaných kusoch na trhu naozaj rarita. Ale to len z pohľadu množstva tovaru na trhu. Nehovoriac, že na Alfu po vyše 20-tich rokoch už zrejme ani základné náhradné diely ako „sviečky, cievky, rôzne tesnenia, vstrekovače“ aťď. sa zrejme nedajú zohnať. Podľa mňa najlacnejšie pojazdné auto na EÚ trhu je práve Renault. Ale modernizáciu do toho nedávajme, to, že niekto kúpi v Polsku A4 (B6) do tisícky je už druhá vec. Som presvedčený, že Alfa v EÚ okrem Talianska, či Francúzka akoby prakticky ani neexistovala, nenachádzala sa. V počtoch na trhu fakt rarita. Takže asi len nepojazdnú zadarmo ako „hobby car či veterán“, ináč si to neviem predstaviť nájsť také raritné v dnešnej dobe. Skrátka je to rovnaký prípad ako nájsť Jaguar či Rover mimo Británie.
JH
Ja si myslím, že 156-ka nemôže byť použiteľná už len z princípu. V dnešnej dobe jediný motor, aby ešte ako jazdenka bolo pojazdné, je 1.9 JTD. Ak si už človek kupuje Alfu 156, tak vzhľadom na aerodynamiku + jazdné vlastnosti si prirodzene vyberie väčší benzín, aby to malo význam a ešte k tomu „za málo peňazí veľa muziky v dnešnej dobe“. A keď človek zistí, že paradoxne jediným riešením je najslabšie 1.9 JTD a ešte nehovoriac o nevýhodách dieselu „len v úplnej“ všeobecnosti. Tak z benzínu je „čistý youngtimer“. Dokonca už ani len olej Selenia v dnešnej dobe nie je možne zohnať, akurát pre nadšencov, zberateľov v Taliansku.
Timotej Peťák
Veľa ľudí si ešte aj dnes stále naivne myslí, že pokiaľ si kúpia práve ten najlepší výber zo všetkých ponúkaných, teda 1.9 JTD, tak tým spravia „zásah do čierneho“. Lenže to neplatí ani zďaleka ! !
V prvom rade si treba uvedomiť, že či už je to nesmrteľná rotačka od VW-Group alebo DCi (Dacia, Renault), každý diesel si bude spravidla tak či tak vyžadovať 2x častejšiu výmenu oleja než hocijaký benzín práve kvôli rýchlejšiemu znehodnoteniu spaľovaním nafty, čím má olej horšie vlastnosti mazania, takže aj turbo vydrží omnoho menej než napr. pri 1.8 T. Ďalšia vec sú vstrekovače, vďaka vysokým nájazdom aj rozvody. Aby toho nebolo málo, tak aj tesnenie medzi hlavou + piestne krúžky, lebo „vznetový motor“ To je len všeobecne.
Lenže pokiaľ sa už pozrieme podrobne, tak stále si treba uvedomiť, že sa bavíme o „Alfe“. Čiže z úplne všeobecného hľadiska motory 1.9 JTD či už 8v alebo novšie 16v môžu mať podobnú spoľahlivosť ako napr. 2.0 TDi-PD (103 kW) od VW-Group (2004-2008). Ani tie neboli extra vyslovene nespoľahlivé, len zrejme si vyžadovali buď častejšie výmeny oleja alebo správne používanie (dlhé trasy, nevytáčať za studena, atď.) Zrejme len citlivejšie na zaobchádzanie. Mnohí, keď si predstavia VW-Group a diesel, tak ako ináč rotačka, preto 2.0 TDi tak všetci odsudzovali a nejavili oň záujem. Takže ani Common-rail od Alfy sa nedá prirovnať či už k spomínanej rotačke od VW-Group alebo takým veciam ako 200 CDi od MB či nejakého japonského ako CRDi, i-CTDi, atď., čo sa spoľahlivosti týka. Common-rail bolo zrejme dobre len k výkonu, emisiám či nižšej spotrebe, ale určite nie k spoľahlivosti ako takej. Common-rail od VW-Group si ľudia pochvaľujú zrejme len kvôli tomu, že nahradil v roku 2008 ten najhorší systém PD, čo VW kedy vyrobil, ale aj samotné Common-raily mali svoje muchy ako citlivosť na kvalitu paliva, ináč dochádzalo k zakarbonovaniu, atď. To až v cca 2015 tie 2.0 TDi (110/140 kW) boli na dosť dobrej úrovni, čo sa úplne všeobecnej konkurencie týka.
Takže ani diesel nie je pre Alfu akousi spásou, 1.9 JTD 8v (77 kW) síce nemajú ten 2-hmotnostný zotrvačník, ale 77 kW je pre každého na Alfu málo. A tie faceliftové (2003-2005) ťažko povedať, 110 kW je postačujúci na 156, 2-hmotnostný tam je, Common-rail mechanickým riešením zlepšili, stále ešte nemajú DPF, zrejme jediná voľba pre AR 156. Navyše aj diesle pokiaľ viem, tak tiež len Selenia olej a rovnako horší rozvodový remeň ako pri benzínoch.
Lenže mnoho ľudí si stále možno neuvedomuje, že „auto nie je len o samotnom motore, ale aj podvozku“ a ten má rovnako ako BMW hliníkový. A pri diesloch s nájazdom 250 tisíc a viac si vieme všetci predstaviť, v akom stave budú nápravy. Na viacerých fórach som čítal, že faceliftové síce už slabé brzdy nemajú, ale to vlnenie kotúčov je tam prakticky stále, samozrejme závisí „kus od kusu ako pri všetkom“. Akurát tá korózia nie je chvála Bohu „až taká hrozná ako pri Mazde“, toto je možno malou,ale nepodstatnou vizuálnou výhodou.
Nehovoriac o tom, že Alfu nie každý kvalitne opraví, niektoré diely už ani na trhu nie sú, preto môžu byť drahé.
Takže finálne zhodnotenie je také, že nafty JTD akurát pomohli k tomu, že dodnes tie autá na cestách vidno, dajú sa kúpiť „v pojazdnom stave aj 25-ročné“. Nafta s takými jazdnými vlastnosťami na dlhé trasy síce význam má ako dôvod na kúpu. Ale žeby prakticky servis ani nenavštevovali alebo aspoň tak často, ako, napr. nejaké 1.8 T od VW, čo sú už dnes tiež dosť zničené autá po piatich majiteľoch, to by som veľmi nepovedal. To znamená, že aj dieslovú možno ani nie tak na 50%, že asi, ale skôr len na takých 30%, pokiaľ nejaká faceliftová 110 kW po dvoch majiteľoch do 200-tisíc km bude, do cca 1500,- Eur, ale aj taká sa dá nájsť skôr len na nemeckom trhu, čo je možno aj ekonomicky nerentabilné. Koniec koncov Alfa zrejme ani jeden motor nemala úplne na mieru ako dokonca aj najmenej kvalitný Opel, takže pri 159-ke sa nečudujem, že tam používali rovnaké nezmysly.