Volkswagen Passat B5 mal raketovú kariéru a zakrátko po svojom uvedení na trh sa vo svojej triede stal etalónom. Konkurencia mu závidela hlavne technickú vyspelosť, mimoriadne aerodynamickú karosériu s minimálnymi špárami (cx len 0,27), vnútornú priestrannosť či legendárne dieselové motory TDI.
Nie všetko však bolo dokonalé, napr. vyspelá predná náprava mala do modernizácie značne obmedzenú životnosť, v začiatkoch vedela pohnevať aj mutliplexná elektrická sieť a takpovediac bez chyby neboli ani niektoré motorizácie. Pozor si treba dať aj na skutočný počet najazdených kilometrov, mnohé exempláre majú totiž výrazne pozmenený stav tachometra.
História
Passat piatej generácie (pod interným označením 3B2) sa predstavil na parížskom autosalóne v roku 1996 (spolu s Octaviou I). Na náš trh sa dostal koncom toho istého roka. Bol postavený na platforme B, ktorú zdieľali aj koncernové Audi A4/A6 a pod kapotou sa nachádzal pozdĺžne uložený motor. Passat mal tri príplatkové výbavy Trendline, Comfortline, Highline a za príplatok nechýbali ani také vymoženosti ako xenónové reflektory, automatická klimatizácia Climatronic alebo navigačný systém s displejom priamo na prístrojovom štíte.
Pod kapotu boli na výber osvedčené benzínové štvorvalce 1,6i (74 kW), päť-ventilové 1,8i (92 kW) a 1,8 Turbo (110 kW) alebo vidlicové VR5 2,3i 10V (110 kW) a VR6 2,8i 30V (142 kW). Dieselové motory zastupovali jednotky 1,9 TDi s výkonom 66, resp. 81 kW pri použití turbodúchadla s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek statora.
Sedan doplnilo v roku 1997 kombi pod názvom Variant (označenie 3B5) a tiež pribudol pohon s pripojiteľnou zadnou nápravou Synchro. V druhej polovici roka pribudol 1,9 TDi so systémom čerpadlo tryska a výkonom 85 kW.
V roku 1999 bola ponuka rozšírená o trvalý pohon všetkých kolies 4Motion, ktorý nahradil predchádzajúci systém Synchro. Dieselovú ponuku doplnil šesťvalec 2,5 TDi (110 kW) a motor 2,3i VR5 (125 kW) dostal štvorventilový rozvod poháňaný reťazou.
Faceliftom a modernizáciou prešiel automobil v roku 2000. Sedan dostal nové interné označenie 3B3 a kombi 3B6. Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, zmenených bolo viac ako 2000 dielov a napríklad z pôvodných karosárskych častí ostali len strecha a dvere. Modernizovaný Passat vďaka nový nárazníkom nepatrne narástol do dĺžky. Zmien doznala aj predná maska, zadné svetlá svetlometov a palubné prístroje. Výrazným zlepšením prešli predné svetlomety, ktoré mohli byť za príplatok vybavené bi-xenónovou svetelnou technikou.
Zmeny sa dotkli aj bezpečnosti. Skelet karosérie bol vystužený a jeho tuhosť v krute narástla o 10%, taktiež pribudol nový okenný airbag. K jazdnej stabilite prispelo rozšírenie rozchodu všetkých kolies, k bezpečnosti výkonnejšie brzdy a zmeny sa dotkli aj riadenia, konkrétne bol zmenšený jeho prevod, ktorý ešte viac obmedzil citlivosť na vonkajšie podnety.
Bez zmeny neostali ani motory. Základná 1,6 dostala zvýšený výkon na 75 kW. Takmer bez zmien pokračovali agregáty 1,8 Turbo a VR6 2,8i, atmosférická verzia 1,8i (92 kW) bola nahradená osemventilovým dvojlitrom s výkonom 85 kW. Oba štvorvalce 1,9 TDi (66 a 81 kW) boli nahradené motormi so združenými vstrekovačmi PD, v dvoch výkonových prevedeniach 74, resp. 96 kW. Väčšieho rozšírenia sa dočkala šesťstupňová manuálna prevodovka a pribudol päťstupňový Tiptronic kombinovaný na želanie aj s pohonom všetkých kolies 4Motion. Diskutabilnou inováciou bol aj predĺžený servisný interval väčšiny verzií až na dva roky, resp. 30 000 km.
V roku 2001 sa dostal pod kapotu aj najsilnejší motor v civilnej histórii Passatu. Ide o štvorlitrový osemvalec disponujúci výkonom 202 kW v špičkovom prevedení W8.
Rok 2002 priniesol vylepšenia prednej nápravy, ktorá sa medzitým zapísala do povedomia motoristov ako veľmi málo odolná. Výmena hliníkových ramien pritom nebola a ani dnes nie je lacnou záležitosťou. Odolnosť zavesenie predných kolies sa úpravami zlepšila, ale problémy sa úplne odstrániť nepodarilo.
Rok 2004 priniesol drobnú optickú zmenu v podobe integrovaných smerových svetiel do spätných zrkadiel a tiež turbodiesel 2,0 TDI (103 kW), vybavený filtrom pevných častíc.
Novou generáciou bolo vozidlo vystriedané v roku 2005.
Bezpečnosť
Bariérový test Euro NCAP absolvoval automobil po prvýkrát v roku 1997. Za ochranu posádky pri náraze si pripísal tri hviezdičky z piatich (19 bodov). Modernizovaný model prešiel nárazovou skúškou v roku 2001 a dostal o hviezdičku viac (28 bodov). V oboch prípadoch bola ohľaduplnosť voči chodcom ohodnotená dvomi hviezdičkami zo štyroch (13 bodov).
Prednosti a nedostatky
dizajn a imidž vozidla |
slabá základná výbava |
dobrá úroveň spracovania karosérie, interiéru a priestorová ponuka |
menej kvalitná povrchová úprava niektorých častí interiéru |
úsporné a spoľahlivé motory 1,9 TDi |
citlivá predná náprava na kvalitné nastavenie geometrie |
jazdne podarený a spoľahlivý 1,8 Turbo |
slabšia obratnosť a značná ťažkopádnosť najmä v spojení s ťažšími motormi |
široká ponuka motorov |
vyššia hlučnosť motorov TDI PD a 2,5 TDi (110 kW) |
dobre odladené riadenie |
turboefekt a problematická spoľahlivosť šesťvalca 2,5 TDI (110 kW) |
komfortné jazdné vlastnosti |
drahé poruchy turbodiesela 2,0 TDI (DPF a pohon vyvažovacích hriadeľov) |
možnosť pohonu oboch náprav |
|
dostupný servis a náhradné diely |
Najčastejšie poruchy
olupujúci sa povrch z niektorých interiérových lastov (držiak dverí, spínače a pod) |
poruchy elektrického ovládania okien, mechaniky stieračov, klimatizácie, ventilátora kúrenia |
poruchy palubnej elektroniky, RJ komfortu, atď |
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
porucha RJ ABS, snímačov, opotrebená volnobežka alternátora |
nižšia životnosť prednej nápravy (do modernizácie, často už opravená a osadená odolnejšími komponentami) |
opotrebované tiahlo predného priečneho stabilizátora (klepanie pri prejazde nerovností) |
opotrebované zadné asymetrické silentbloky ramien (vysoký nájazd) |
prasknutie rozvodového remeňa - poškodenia motora (TDI, zanedbaná údržba) |
opotrebovaný silentblok uloženia zadnej nápravy (väčší km nábeh) |
nefunkčný regulačný ventil turbodúchadla (TDI) |
zatuhnutá regulácia VTG (TDI, okrem 66 kW) |
opotrebované turbodúchadlo prepúšťajúce olej (TDI-PD) |
zanesený EGR ventil - trhavý ťah (TDI-PD) |
nefunkčné podávacie čerpadlo - horšie štartovanie po dlhšom státí (1,9 TDI-PD) |
tečúca vodná pumpa (2,5 V6 TDI a 2,8i V6 30V) |
porucha riadiacej jednotky čerpadla Bosch VP44 (2,5 TDI V6) |
zadieranie vačkových hriadeľov v hlave valcov (2,5 TDI V6) |
chybné zapaľovacie cievky - chod tzv. na menej valcov (väčší km nábeh, častejšie pri 1,8 a 1,8 T) |
porucha lambda sondy, zapaľovacej cievky, resp. škrtiacej klapky (benzín, väčší km nájazd) |
zanášanie sacieho koša olejového čerpadla - nižší tlak oleja v mazacej sústave - horšie mazanie (1,8 T - väčší km nábeh, zanedbávanie výmeny oleja, predlžovania výmenných intervalov) |
popraskané/netesné hadice odsávania kľukovej skrine, sania, podtlakovej regulácie, štrajkujúci prepúšťací ventil turbodúchadla (1,8 T, väčší km nábeh) |
zvýšená spotreba motorového oleja (2,0i, väčší nájazd, nadmerné zaťažovanie-časté vytáčanie ) |
porucha snímača hmotnosti vzduchu (diesel, 1,8, 1,8 Turbo) |
poruchy čerpadla Bosch VP44 (2,5 TDi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebené vačkové hriadele (častejšie 2,5 TDi 110 kW a staršia verzia 132 kW, menej pri 2,0 TDi a 1,9 TDi) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (diesel, väčší km nábeh) |
zatuhnutá regulácia turbodúchadla - razantný úbytok výkonu motora počas jazdy a následne po vypnutí a opätovnom naštartovaní dosahuje motor opäť plný výkon (diesel) |
opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (diesel, turbo benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrchlanie a zvýšené vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, zvýšená hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nájazd) |
porucha tandemového čerpadla - riedenie oleja s naftou, slabší prietok nafty a podtlak - poruchy ovládania EGR a turba (1,9 TDi) |
opotrebovaný šesťhranný hriadeľ modulu vyvažovacích hriadeľov, následne problémy s mazaním - slabší tlak oleja v mazacom okruhu, následne sa rýchlejšie opotrebuje turbodúchadlo, či vačkové hriadele, postupne môže mazací okruh úplne zlyhať, následkom čoho sa motor môže fatálne poškodiť (2,0 TDi) |
zanesený DPF filtre, resp. porucha systému DPF - slabší výkon, vyššia spotreba, nadmerné riedenie motorového oleja naftou, prípadne prechod do núdzového režimu a svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
porucha automatickej prevodovky - nadmerne opotrebované lamely, nefunkčné ovládacie ventily či porucha riadiacej jednotky (väčší km nábeh, zanedbaná údržba - výmena oleja) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8 20V Turbo (110 kW). Poteší solídnym ťahom, pružnosťou a spoľahlivosťou, taktiež spotreba sa pohybuje v rozumných číslach. 1,9 TDI (66, 81 kW). Veľmi úsporný a spoľahlivý motor, ktorý poteší aj slušnou dynamikou, obzvlášť v silnejšej verzii. Pozor si treba dať hlavne na pravidelnú výmenu rozvodov. 1,9 TDi PD (74 - 96 kW) Oproti starším 1,9 TDi je síce spotreba a hlučnosť o niečo vyššia, taktiež spoľahlivosť sa trošku zhoršila, stále sa ale jedná o dobrý motor, ktorý pri kvalitnej údržbe bez väčších problémov nagúla stovky tisíc kilometrov. |
2,5 TDi V6 24V DOHC (110 kW). Motor má veľký turboefekt, ožívať začína až po prekročení 2000 ot/min a ani spotreba nie je najnižšia, málokedy klesá pod 7 litrov, väčšinou však osciluje okolo 9 litrov. Naviac motor značne zaťažuje prednú časť vozidla, čo negatívne vplýva na životnosť nápravy a jazdné vlastnosti. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1595 ccm | AHL,ADP,ANA,ARM | 74 kW |
1.6 | 1595 ccm | ALZ | 75 kW |
1.8 | 1781 ccm | ADR,APT,ARG | 92 kW |
1.8 Syncro/4motion | 1781 ccm | ADR,APT,ARG | 92 kW |
1.8 T | 1781 ccm | AEB,ANB,APU | 110 kW |
1.8 T 20V | 1781 ccm | AWT,AWL | 110 kW |
2.0 | 1984 ccm | AZM,BFF | 85 kW |
2.0 | 1984 ccm | ASU,AUZ | 88 kW |
2.0 | 1984 ccm | ALT | 96 kW |
2.0 4motion | 1984 ccm | AZM | 85 kW |
2.0 4motion | 1984 ccm | ASU,AUZ | 88 kW |
2.3 V5 | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 V5 4motion | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 VR5 | 2324 ccm | AGZ | 110 kW |
2.3 VR5 | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 VR5 4motion | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 VR5 Syncro/4motion | 2324 ccm | AGZ | 110 kW |
2.8 4motion | 2771 ccm | AMX,ATQ | 142 kW |
2.8 V6 | 2771 ccm | ACK,APR,AHA | 142 kW |
2.8 V6 Syncro/4motion | 2771 ccm | ACK,APR,AQD,ALG,AHA | 142 kW |
4.0 W8 4motion | 3999 ccm | BDN | 202 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 TDI | 1896 ccm | AHU,AHH | 66 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AVB | 74 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AFN,AVG | 81 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AJM,ATJ | 85 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AVF,AWX | 96 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | ATJ | 85 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | AVF | 96 kW |
1.9 TDI Syncro/4motion | 1896 ccm | AFN,AVG | 81 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BGW | 100 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | AKN,AFB | 110 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | BDG | 120 kW |
2.5 TDI 4motion | 2496 ccm | AKN,AFB | 110 kW |
2.5 TDI 4motion | 2496 ccm | BAU,BDH | 132 kW |
2.5 TDI Syncro/4motion | 2496 ccm | AKN,AFB | 110 kW |
53 komentárov
jozef kučera
mam volksvagen passat vaeiant 2.5 TDI V6 pri vysokych otačkach nechce poriadne potiahnut a klesaju otačky a potom za sekundu sa vratia poradi mi niekto inak 100 percent komfort pohodlie a kvalita drobne zavady ale tato mi neda spat
paul70
skus vycistit vahu vzduchu….
marek
zdravim ja mam ties ten isty problem zistili ste nieco a vaha to nie je vymenil som ju a stale to robi
Marek
Mam Volkswagen Passat B5 Variant 1,9tdi najazdil som s nim cca 14000 km nemal som s nim ziadne problemi .S mojej strany max spokojnost je pohodlny a hlavne usporny 4,3l na na 100km
Jenda
To jezdíte jenom z kopce že?
paul70
no jo ked nemas tazku nohu ta da sa…..
joyo
no ja maM SPOTREBU 3,8l na 100km ale ked mu pridam tak aj 6 l
lukas
mam passat b5 1.9TDI ,celkovo km ma 255 000za 4roky som snim najazdil 110 000 km a som max.spokojny s uspornym a aj v dnesnej dobe silnym motorom TDI.akurat tu prednu napravu som 2krat menil co je jeho velke minus oproti oktavii atd.ventilator kurenia us potrebuje servis aj klasicka chyba systemu na otvaranie okien ,,prasknutie lanka,,
Martin
Passat neporovnávaj s octaviou, octavia je vlastne to isté ako golf (podvozok). Passat sa dá porovnať so škoda superb alebo audi A6. A6 mala takú istú nápravu ako passat ale superb mal v tej dobe oceľovú, tá bola síce odolnejšia ale prejazd po menších jamách a celkovo komfort to je niekde uplne inde…
Martin
Len chcem doplniť, k tej náprave, škoda superb mala aj hliníkovú ako passat ale keď sa tá pôvodná zničila, bolo možné dať aj oceľovú, no v passate je hliníková vždy ako aj v A6-tke
martin
mam wolksvagen pasat 1.9tdi a ide mi z neho cierny dm vie mi niekdo poradit
jano
mam vw passaat 1,9TDI 4×4 r.v.2003. Najazdených 210.000 km. Výmena vačkového hriadeľa, výmena hlavy. Stále zle štartuje hlavne, keď dlhšie stojí a jeho max. rýchlosť dosiahne už „len“ 195 Km/hod. vie niekto poradiť prečo zle štartuje a znížil sa výkon? Podávacie čerpadlo je v poriadku a diagnostika nič nevykazuje.
paul70
mam passat 1.8t zatia nic vazne spolahlivy robim snim francuzsko a sk ziadne zavady max spokojny len zaseknute zadne prave dvere neidu otvorit prosim o radu,dakujem…
Marek
mam passata 1,9tdi 66kw kupil som ho z nemecka plna vybava ,mam ho dva roky som s nim velmi spokojni,dobra spotreba,spolahlivy nemam s nim problemi,do servisu som dal cca 300e
julo
autor tohto článku má v passatoch taký mix že koniec napr 2,8 nieje VR6 ale V6, a syncro nemá pripojitelnú zadnú nápravu ale stály pohom 4*4, atd atd
Anonym
semi-independent torsion beam for front-wheel-drive models or a fully independent suspension on the 4motion 4WD models. 4WD was introduced in 1997 as an option for the 1.8, 2.8 V6, 1.9 TDI and 2.5 V6 TDI engines, using a second-generation Torsen T-2 based 4WD system to minimise loss of traction. Jasné, nie? stály pohon – nemá obdobu doposial vo voľných diferenciálnych pohonoch!
Majo
Autor mix nemá ale máš ho ty a poriadny. Synchro nebolo typické permanentné 4×4 ale až 4 motion, synchro sa pripájalo pomocou medzi nápr. spojky a 4 motion bol permanentý pohon cez diferenciál torsen a 2,8 je VR6. VR6 znamená, že motor je tiež do V ale valce zvierajú malý uhol, tak preto to R. Skôr ako napíšeš nejakú tupinu si over fakty. A nepíše sa synchro ale synchro, atď. Bože, vidím, že internet sa umôžňuje vyjadriť aj úplným hlupákom, ktorý len zavádzajú ostatných.
joklo
mam passat b5 kombi 1998 1.9TDI AFN nabehanych ma 320 000km a som max.spokojny s komfortom jazdy a uspornym dost silnym motorom palubny ukazuje priemer 4.5l ale realne je tak o 1l viac.Prednu napravu som za 3 roky 2krat menil (dost smutne), zadny stierac sa zasekaval, zamok od sofera vylamany, central funguje bezchybne ale kluc skratuje bateriu a vybijal ju. olej spod vane jemne presakuje, termostat vymeneny, problem z indikaciou teploty vody rucicka raz ukazuje inokedy nie ale po pripojeni na pc vykazuje krasnych 89C. Zadne kufrove dvere zacali hrdzaviet okolo okna ale jazdilo sa na nom v irsku kde prsi 300 dni do roka a nikdy nebol garazovany. vymena bola problematicka pretoze som zohnal iba dvere z b5.5 rocniku 2000. dvere pasuju ale mal som problemy zo zamkom a jeho elektronikou, potrebne male upravy. ovladanie spetneho zrkadla zo strany spolujazca nefunguje ale na chybe su zase irske uzke cesty 🙂
Celkovy dojem a moja spokojnost je velmi velka, komfort jazdy stoji zato…priestrannost 100bodov. Mam 184 cm a 115kg a vzdy som mal dost miesta. pri maximalnom nastaveni sedacky sofera ma v nom skoro nevidno. po sklopeni sedaciek sa v nom 2 dospely ludia vyspia a 2m skrinu som do neho vopchal bez problemov… mozno sa zda ze s nim bolo vela problemov ale na jeho vek a hlavne nabehane kilometre je to zanedbatelne… minus davam prednemu zaveseniu kolies ale na jeho obranu pozor na kvalitu nahradnych dielov, nie vzdy na tych lacnejsich usetrite. odporucam orginalne zavesenie ,,Made in Germany,, mam s nim dobre skusenosti…Motor nema chybu ale zaklad je nezanedbat servis.Voda,olej a filtre je podstava…
Fliper
Zdravim,chcem sa vas opytat ci je 1,8T dobra volba,je to lepsie ako nejaky diesel?Dakujem
roman
mozetemi poreadit mam wv passat 1,9 naftak 2005 rok viroby stale misvieti ,abs ale brzdi mi funguju normalne comam robit v servise nevedia zitit zavadu lebo pocitac nic nenajde dakujem za rady
Mato
Ja som mal to iste, mal som preseknuty kablik na naprave medzi brzdicom a tlmicom…zistil som ked som menil platnicky. Spajkoval dohromady a bolo po probleme.
peter
Zdravím, pokial svieti kontrolka ABS. Tak je chyba v système to znamená , že brzdy brzdia ale bez funkcie abs. Vozidlo pri brzdení zablokuje kolesá a veľmi rýchlo sa dostane do šmyku. Na 100% je tam chyba u tohto modelu vedela odchádzať rj.abs, peter
Anonym
prečistiť senzor avšak alebo vymenit mal som to iste
robert
Zdravim mam pasata b5 variant 2.8v6 syncro na cng len nikde nemozem zohnat na auto prepojku s talianskej na slovensku musim tankovat len ked je niekto na benzinke ktory tu koncovku ma…nasiel som ju na CZ strankach len doprava trva dlho viac nez tyzden a potrebujem to co najskor neviete mi poradit? dakujem
Peťo
Objednať z CZ a týždeň jazdiť na benzín….
Bea
Prosím o radu…kupila som ojazdený passat B5 combi, 1,9 TDI, 2004. Vyzerá celkom slušne, dovezené z Talianska, ale teraz som zistila, že kapota je zle nastavená, na pravej strane dole je skoro až pri blatníku…dá sa to nejako nastaviť?prečo to nesedí?
M.
Milá Bea, nechcem ti brať ilúzie, ale auto je zrejme nejaká zlátanina. Kapota totiž nemá čo nesedieť. Stáva sa to hlavne v prípadoch, ak bolo auto značne búrané a buď sa oprava spravila nekvalitne alebo už proste nejdú diely zlícovať z dôvodu veľkej búračky. Zavolaj si pre istotu poriadneho mechanika nech sa na auto dôkladne pozrie, inak ťa môže kúpa zakramensky mrzieť.
jony
Zdravim mam passat 2002 96kw svieti mi stale airbeck vie niekdo poradit .diki za radu
Anonym
skús dať na pc a dozvieš sa, že po havárii sa nevkladajú odpory (rezistory) namiesto RJ airbagu.
peter
DIAGNOSTIKA !
miro
menel som vstrekovacie cerpadlo na passate 1,9 81kw r.v.97 a pise mi tam chybu ze elektricke pridavanie plynu chem sa opitat co mam stim robit nechce to ani nastartovat
jj
myslím, že by si mal najskôr absolvovať 5-ty ročník ZŠ, Slovenčinu a potom si prečítať v návode na obsluhu, ako, príp. či vôbec sa dá amatérsky opraviť taká závada.
Anonym
ako vymenim zamok prednych dveri na volkswagen passat b5 moze niekto poradit
Majo
Vie mi niekto poradit ze preco ked si na zadne sedadla sadnu tri osoby ,začne svietit kontrolka zlty trojuholnik s vykričnikom.Aj pri stati auta
Filip
Ahojte,chcel by som vasu radu,neviem sa rozhodnut mädzi passatom 1.9 tdi 96kw alebo peugeot 607 2.2 hdi 98kw. za kazdu radu dakujem.
Anonym
Jednoznačne Passat 😉
Cvanco
Passat ale ber 1.9TDI PD 77kw bez DPF tie boli najlepsie.
Anonym
Mam b5 2005, pridavám plyn a auto nejde a pozdejsie si samo prida plyn a ide čierny dym z vyfuku
Feroz
Zdravim, mam otazku na autora pripadne znalcov. V texte uvedene nastavenie geometrie a S krivky som nenasiel zatial v ponuke ziadneho servisu ponukajuceho najmodernejsie 3d geometrie. V mojom 3bg 4motion mam pri max vytoceni volantu a pohybe zvuk drenia od prednych kolies. V servise nenasli na naprave nic co by to mohlo sposobovat. Nasli zodrany plastovy podbeh na lavej strane. Vdaka
MJ
S-krivka znamená tzv. krivka zbiehavosti pri prepružení. Štvorramenná predná náprava koncernu Audi-Volkswagen je konštruovaná tak, že pri prepružení dochádza aj k zmene zbiehavosti. Práve táto zmena zbiehavosti pri stlačení či roztiahnutí pružiny, sa označuje krivka zbiehavosti. Zbiehavosť sa nemení iba pri prepružení kolies ale aj pri akcelerácii, brzdení a tiež pri prejazde zákrutou. Krivka zbiehavosti je teda závislá od hodnoty zbiehavosti v normálnej / menovitej polohe vozidla a tiež od hodnoty zbiehavosti v presne definovanom bode, kedy je karoséria o určitú výšku nadvihnutá tzv. prepérovaná. Popisovaná krivka zbiehavosti sa nastavuje zmenou výškovej polohy spojovacích tyčí.
Ak sa nedobre nastaví krivka zbiehavosti, vozidlo môže hošie držať jazdnú stopu pri prejazde nerovnej vozovky, akcelerácii či brzdení. Pri prejazde zákrutou je zase vozidlo viac náchylné na nedotáčavoť či v extrémnych prípadoch aj pretáčavosť. Vaša chyba nebude mať s nastavením S-krivky zrejme nič spoločné. A ešte poznámka, ak servis nevie čo je S-krivka, teda krivka zbiehavosti, je mu aj najmodernejšia geometria k ničomu.
Karol
Dobrý deň. Potreboval by som poradiť,mám passat b5,5 a pri studenom štarte mi auto dymi modrým dymom. Vymenil som zdvíhatka,premenil trysky a dal aj nové gufera na vstreky. Rozvod je čerstvo meneny dobre nastavený no aj tak dymi pri studenom štarte. Prosím vie mi niekto povedať možnú príčiny alebo aspoň napovedat. Ďakujem
M
a čo turbo? neprepúšťa olej? pozri do sania alebo do výfukovej strany, potom by som ešte skúsil žhaviče v akom sú stave.
mino
Zdravim, co tem 4.0 w8? Nakolko sa robil iba chvilu a do zopar passatov je mozne hovorit o dobrej spolahlivosti? Mal by som o kupu tohto motora vazny zaujem, len neviem ako je to a tou spolahlivostou pri nom
Mm
Spoľahlivý vraj je, no neviem či na tomto motore niekto nakrútil viac ako 200 000 km teda výrazná odolnosť sa veľmi pri tomto motore asi nemala šancu prejavit. Ale nezabúdaj, že kto má takýto motor tak zrovna brzdou premávky nie je…
mmmmm
Zdravím Mám passat rv 200nb5 v6 odzaciatku nemá ťah, AS pokým sa rozbehne nevie mi dakto poradiť ani servis nevie prosím O radu keď mal taký problém skratka na jednotke nemá ťah pokým sa rozbehne, ale na spiatočku má dobrý výkon,,
Juraj
Potrebujem pomôcť nastal mi skrat vo svetle vo vnútri auta a teraz mi nejdu svetlá vo vnútri auta a sťahovanie okien
Juraj
Mam volkswagen passat 1.9 4×4 81kw 2000
Albert Chúťka
Mal som podobnú poruchu,ktorá sa prejavovala zvyšovaním otáčok a menším výkonom.Závada bola v omedzovači otáčok turba rozpadnutá membrána,po jeho výmene bola závada odstránená. Šťasnú cestu prajem bez nehôd! Kontakt 0907 297 290 Albert Chúťka,Prievidza.
Cvanco
Passat B5.5 najlepsi Passat vsetkych cias. Dizajn, kvalita spracovania, legendarne motory jedna basen. 500tis tieto auta davali ako nic v Nemecku, nasledne sa stocili na 200tis doviezli na Slovensko a tu nagulali dalsich 200tis a vela jazdi dodnes. Ziadne DPF, ziadna mocovina, ziadne adblue, poctiva nafta ktora taha odspodu. Kupujte kym jesto, lebo tieto nove Passaty co vas nutia kazdit kolo dediny len aby vam dokoncila regeneracia filtra to je vysmech techniky, to je pre manazerov z Bratislavy nie pre normalnych ludi …
Jan
Hi passat 5.5 ale z akým motorom diesel?
96kw, 74kw, 66kw,??????
Aký model je spoľahlivý elektrika, štarty studené, atď vďaka ti za odp….
Jan
A aký rok výroby?
LukášB55
Mám Passat 2.3 V5 4motion 125kw AZX cca každých 200-300km mi pípa nízky tlak oleja vypni motor. Moc na tom nechcem jazdiť aj keď asi 3000km som už na tom tak prešiel, neviem či to bude vadné olejové čerpadlo plný sací kôš alebo len snímač. Nerobí to žiadne divné zvuky ani to nestráca výkon, čiže to nemám ako zistiť. Vaňu sa mi moc nechce dávať dole keďže musí ísť von predná náprava
LukášB55
A zabudol som dodať, ten tlak bliká cca 3 sekundy a hneď zhasne