Ak ste si mysleli, že materiálom budúcnosti bude karbón, tak vás musím sklamať. Nová technológia inrekor predbehla dokonca aj karbón.
Je určená hlavne pre konštrukciu automobilov, dokáže totižto znížiť hmotnosť vozidla dokonca až o 30 %, čo dopomôže k výraznému zníženiu spotreby paliva.
Túto novú technológiu vynašiel konštruktér a dizajnér Steward Morley. Nie je nejaký obyčajný bažant, má za sebou 16 ročné skúsenosti v automobilovom, leteckom a námornom priemysle. Spolu s Freddym Page-Robertsom založili rovnomennú spoločnosť Inrekor.
Inrekor je ultraľahký sendvičový materiál tvorený jadrom z expandovaného polypropylénu a lepených vrstiev hliníku. Vďaka tejto technológií konštrukcie sa podarilo vynálezcom vytvoriť materiál, ktorý dosahuje vynikajúcu pevnosť pri zachovaní minimálnej hmotnosti. Pre odvrátenie pochybností o kvalite materiálu si nechali vypracovať nezávisle testy pevností. Štrukturálne testy robila firma Warwick Manufacturing Group a crasch testy robila spoločnosť MIRA. Obe spoločnosti preukázali, že inrekor požadované kritéria svojimi výsledkami výrazne prevyšuje. Hlavnou devízou materiálu je jeho ľahkosť, jednoduchšia vyrobiteľnosť a ekologickosť.
V Prahe bol spoločnosťou predstavený prvý prototyp šasi štvordverového automobilu. Vďaka tomuto materiálu sa podarilo znížiť hmotnosť z bežných 300 kg na úctyhodných 160 kg. Pri modelovej rade typického rodinného vozidla by sa podľa predstaviteľov spoločnosti mohla hmotnosť znížiť až o 300 kilogramov. Ak si to premeníme na drobné, tak v globálnom meradle by táto technológia priniesla ročnú úsporu desať miliárd litrov pohonných hmôt za viac ako 12,5 miliardy eur. Zníženie CO2 by predstavovalo 50 miliónov ton ročne.
Firma plánuje do 2-3 rokov masovú výrobu takto upravených áut. Okrem využitia v automobilovom priemysle je materiál vhodný aj pre letectvo, ba dokonca aj pre stavbu lodí prípadne prepravných kontajnerov.