Máloktorý automobil sa môže pochváliť takou dĺžkou života a hlavne predajnými úspechmi, ako malá 206. Za viac ako 13 rokov výroby sa jej predalo už takmer 7 miliónov kusov. Za svoj triumf vďačí skvelej práci dizajnérov, čo dokazuje aj po rokoch sviežim elegantným vzhľadom a originalitou. Pre motoristu bolo dobrou správou, že krása nebola vykúpená vysokou cenou. To platí aj v prípade jazdenky a naviac k dispozícii je veľmi slušný výber.
206-tka bola uvedená na trh v roku 1998 v troj a päťdverovej verzii. Pod kapotou boli na výber motory 1,1i (44 kW), 1,4i (55 kW) a 1,9 D (51 kW). V roku 1999 motorovú ponuku doplnila 1,6i (65 kW) a taktiež bola predstavená športová verzia S16 s motorom 2,0i 16V (99 kW). Motor 1,4i mohol byť za príplatok vybavený automatickou prevodovkou. V roku 2000 sa pod kapotou objavil dieselový štvorvalec 2,0 HDi (66 kW) so vstrekovaním common-rail a na jeseň motor 1,6i 16V (80 kW). V roku 2001 sa predstavil dizajnovo veľmi podarený kabriolet 206 CC s elektricky skladanou pevnou strechou, v ktorom boli na výber 2,0i 16V (100 kW) a nový 1,6 16V (80 kW). Vozidlo si prešlo drobnou modernizáciou, medzi iným dostalo novú multiplexovú elektrickú sieť. Koncom roka motorovú ponuku doplnil malý turbodiesel 1,4 HDi vo verziách 8V (50 kW) a 16V (66 kW). Na Slovensku bola oficiálne dovážaná len slabšia 50 kW verzia. Na jeseň bolo uvedené kombi s názvom SW a pri klasickom hatchbacku došlo k miernej úprave podvozku s cieľom vylepšiť jazdné vlastnosti vozidla. V roku 2002 dostala 206 lepšiu bezpečnostnú výbavu a pribudol aj motor 1,4 16V s výkonom 65 kW.
Na jar 2003 prebehla modernizácia modelu. Inovovaná 206 dostala svetlomety s čírou optikou, nový dizajn predného nárazníka s mriežkou chladiča a nový zadný športovejší nárazník (pre všetky verzie vo farbe karosérie). Vonkajšie kľučky dverí sú vo farbe karosérie už od základnej verzie, nové sú aj zadné svetlomety a chrómovaný znak na zadnej časti vozidla. Interiér dostal možnosť troch farebných prevedení (červeno-čierny, modro-šedý a sivo-čierny) už od základnej výbavy Contact. Na jeseň 2003 bola predstavená športová verzia 206 RC s 2,0 16V (130 kW). Trojdverová karoséria 206 RC má niekoľko doplnkov, zvýrazňujúcich na prvý pohľad športový charakter vozidla. Sú to napr. 17-palcové kolesá z ľahkej zliatiny s pneumatikami 205/40 R17, zadný spojler alebo dvojitá chrómovaná koncovka výfuku. Zvnútra zaujmú štyri anatomicky tvarované sedadlá, potvrdzujúce športové ladenie auta, taktiež zmenené prístroje a ovládacie prvky, združený prístroj, kožený volant, športové hliníkové pedále a hlavica radiacej páky. V polovici roka 2004 doplnil výrobca model o motor 1,6 HDi (80 kW). Na jar 2006 v Ženeve predstavil výrobca novú generácia s názvom 207, výroba 206 však naďalej pokračovala.
Začiatkom roka 2009 predstavil výrobca súbežne s 207 aj inovovaný 206+. Hlavnou zmenou oproti klasickej 206 je predok, ktorý sa výrazne dizajnovo priblížil modelu 207. Predné svetlomety sú rovnako ako u 207 viac pretiahnuté a zasahujú hlboko do bokov. S Peugeotom 207 je zjednotený tiež dizajn predného nárazníka a v maske chladiča sa nachádza veľké logo automobilky. Zachované zostali dva otvory v pravej časti kapoty pod čelným sklom. Vzadu doznal zmien nový zadný nárazník a grafika zadných svetiel. Zadné hmlové svetlo sa presťahovalo z nárazníka do združených svetiel. Pod kapotou ostali dva benzínové motory, 1,1i (44 kW), 1,4i (55 kW) a turbodiesely zastupuje len 1,4 HDi (50 kW). V roku 2012 má slovenský importér Peugeot 206+ stále v ponuke.
Nárazový test Euro NCAP absolvoval Peugeot 206 v roku 2000 a získal slušné štyri hviezdičky z piatich (25 bodov) a za ohľaduplnosť pri strete s chodcom dve zo štyroch (11 bodov).
Interiér poteší aj dnes svojim tvarovaním a farebným stvárnením. Na veľmi dobrej úrovni je aj ergonómia. Na druhej strane dobrý dojem z útulného interiéru mierne zhoršuje tvrdosť použitých plastov a tiež nižšia kvalita dielenského spracovania (najmä u prvých ročníkov). Vzhľadom na veľkosť poteší 206-ka celkom slušnou vzdušnosťou interiéru, obzvlášť v prednej časti vozidla. Vpredu sa nebudú cítiť stiesnene ani vyšší cestujúci, limitom sú len menšie sedadlá. Vzadu je situácia o niečo horšia, menej miesta v oblasti kolien a na výšku kvôli zvažujúcej sa streche už obmedzuje (neplatí pre SW). Sedačky sú len priemerne pohodlné a nepotešia svojou veľkosťou a tuhosťou hlavne urastenejších pasažierov. Horšie je to aj s výhľadom šikmo vpred cez pomerne silný A stĺpik a podobne je tomu aj s výhľadom šikmo dozadu, kde zase „prekáža“ robustný C stĺpik. Batožinový priestor disponuje na túto triedu priemerným objemom 245 l, ktorý je dobre prístupný po otvorení piatych dverí a po sklopení zadných operadiel je možné ho zväčšiť na približne 1100 litrov. Škoda len, že nevznikne úplne rovná plocha.
Jazdné vlastnosti sa vyznačujú solídnym komfortom a nezáludnosťou pri bežnom jazdnom štýle. Pri svižnejšej jazde však treba počítať so značnými náklonmi karosérie, čo príliš nepridáva na jazdnej istote. Podobne vozidlo pomerne ľahko stráca istotu na cestách s horším povrchom, preto treba byť opatrný najmä v zákrutách. Vrodená nedotáčavosť a menšia ochota meniť smer pri vyhýbacom manévri sa výraznejšie prejavuje najmä s ťažkým dieselom pod kapotou (2,0 HDi a 1,9 D).
Ponuka pohonných jednotiek bola pre malú 206 naozaj bohatá. Na začiatku boli k dispozícii veľmi odolné a pomerne spoľahlivé motory 1,1 a 1,4 rady TU. Pokojným vodičom (či skôr vodičkám) vyhovie aj základná 1,1 s výkonom 44 kW, ktorá je pre jazdu po meste a priľahlom okolí dostatočnou motorizáciou. Na dlhé trasy a obzvlášť v plne obsadenom stave sa ale moc nehodí, hlavne kvôli slabšej dynamike vo vyšších rýchlostiach. Pri bežnom jazdení poteší motor solídnou spotrebou okolo 6 litrov. Z hľadiska pružnosti a dynamiky aj na dlhších jazdách je lepšou motorizáciou osvedčená, taktiež osemventilová 1,4i (55 kW). Vyznačuje sa akceptovateľnou spotrebou okolo 7 litrov. Občas sa v začiatkoch vyskytoval problém s nevyrovnaným voľnobehom, čo sa riešilo nahratím nového softvéru riadiacej jednotky alebo sa objavovali občasné poruchy palivového systému, čo sa prejavuje zhasnutím motora a rozsvietením oranžovej kontrolky. Zaujímavý je ale iný problém, ktorý sa vyskytoval až do roku 2000 pri oboch motoroch – klepanie kľukového hriadeľa, čo sa prejavovalo pri zohriatom motore a pri rozbiehaní, kedy motor doslova zaklepal. Mnohí si tento problém vysvetľovali, ako keby sa mal motor každú chvíľu zadrieť. Našťastie sa jedná len o akustický problém a odporúča sa ho neriešiť, je zbytočne nákladný a nie vždy oprava pomohla (utiahnutie prekladov ložísk vyšším momentom alebo ich vymenenie). V prípade týchto motorov (hlavne slabšieho 1,1), pokiaľ je vozidlo vybavené klimatizáciou, je treba pri jej fungovaní počítať s citeľným úbytkom výkonu, čo sa negatívne prejaví najmä pri potrebe akcelerácie napr. pri predbiehaní.
Z hľadiska dynamiky je zaujímavým agregátom šesťnásťventilová 1,6 s výkonom 80 kW. Motor poskytuje 206-ke svižné jazdné vlastnosti, je kultivovaný a pri bežnom jazdení aj dobre utlmený. Trocha nevýhoda je jeho menšia ochota v nízkych otáčkach vzhľadom na poskytovaný výkon a tak je potrebné pri razantnejšej akcelerácii motor viac vytáčať, čo sa odráža na vyššej hladine hluku a rastúcej spotrebe. Pri bežnej jazde sa spotreba pohybuje okolo 7 litrov. Jednotka však občas trpela na neduh visiacich ventilov a tiež šklbaním pri pridaní plynu, čo sa riešilo nahratím nového softvéru riadiacej jednotky. Oveľa nákladnejšia oprava bola s visiacimi ventilmi, ktorá sa prejavuje nerovnomerným chodom. Výrobca buď v záruke menil celú hlavu valcov alebo len upravoval vodítka ventilov. Stáva sa to hlavne za studených zimných štartov a pri snahe svižne akcelerovať ešte s poriadne nezohriatym motorom. V okamihu, keď sa takýto motor vytočil, zostal niektorý z ventilov visieť, čo znamenalo chod na tri valce. Medzi podarené benzínové motory možno zaradiť 1,4 16V s výkonom 66 kW. Malej 206-ke poskytuje solídne dynamické vlastnosti, je kultivovaný, vyznačuje sa solídnou spoľahlivosťou a priemerná spotreba sa pohybuje okolo 6 litrov. Nevýhodou je zriedkavý výskyt. Ešte menej zriedkavé sú dvojlitrové benzínové motory. Vzhľadom na svoj objem a hlavne výkon ale neposkytujú očakávanú dynamiku, obzvlášť to platí o vrcholnej 2,0 16V so 130 kW. Motorista by od toľkých kilowattov čakal viac dravosti, hlavne v nižších otáčkach. Spotreba tiež nie je najnižšia a v priemere treba počítať s 9 a viac litrami. Motory naviac občas trpia na zvýšenú spotrebu oleja. Problém môže byť buď v prepúšťajúcich tesneniach ventilových vodítok (simeringy), alebo ak sa spotreba oleja výraznejšie nezníži, je problém v zostave vložka/piest. Obyčajne sa do motorov dáva olej s viskóznou triedou SAE 5W-40. Odporúča sa používať skôr viskóznej triedy 10W-40, teda o niečo hustejší, po ktorého aplikácii spotreba oleja väčšinou mierne klesne.
Zaujímavou motorizáciou z hľadiska dynamika jazdy je turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva common-rail 2,0 HDi s výkonom 66 kW. Poskytuje dostatok dynamiky aj na svižnejšie jazdenie, vyznačuje sa dobrou kultivovanosťou a spotreba sa zvyčajne pohybuje okolo 6 litrov. Priemerne si ale motor vedie v spoľahlivosti. Dlhou životnosťou neovplýva tlmič torzných kmitov integrovaný do spodnej remenice pohonu príslušenstva. Jeho opotrebovanosť sa hlási hlasným chrchľaním, hlavne na voľnobehu. Remenicu je nutné čo najskôr vymeniť, inak hrozí riziko jej rozlomenia, čím prestane fungovať dobíjanie aj klimatizácia. Takto poškodenú remenicu je možné nahradiť odolnejším kusom, nielen z originál produkcie Peugeot, ale ponúka ju aj druhovýroba. Pri väčšom počte km môže zlyhať regulátor tlaku paliva (Bosch 2,0 HDi prejavuje sa trhavým ťahom) alebo začne tiecť aj samotné vstrekovacie čerpadlo či sa objavia nadmerne opotrebované vstrekovače a turbodúchadlo. Dobrou motorizáciou z hľadiska spoľahlivosti je atmosférická 1,9 D (51 kW). Je síce pomerne hlučná po studenom štarte, ale po zahriatí sa motor aj na dnešné vyznačuje celkom tichým chodom a kultivovanosťou. Jeho pružnosť vyhovie na bežné jazdenie a spotreba na úrovni 5,5 litra tiež neurazí. Veľmi podarený dieslový motor pre 206-ku je 1,4 HDi 8V s výkonom 50 kW. Vyznačuje sa solídnou kultivovanosťou, solídnou spoľahlivosťou a dobrou spotrebou v priemerne okolo 4,5 litra. Do roku 2004 sa občas mohla vyskytnúť porucha v podobe nadmerného prepadu nafty cez vstrekovače, teda pokles tlaku v potrubí, čo malo za následok dlhšie a obtiažnejšie štartovanie a občas sa vyskytne zlý solenoidový ventil regulácie objemu paliva vysokotlakového čerpadla-vtedy nejde naštartovať studený a aj zohriaty motor. Veľmi zriedka, ale existuje v prípade dovezených jazdeniek 16 ventilová verzia 1,4 HDi s výkonom 66 kW, ktorá má výkon a krútiaci moment podstatne lepší, ale radšej sa jej vyhnite. Mala totiž oveľa chúlostivejšie vstrekovače Delphi oproti odolnejším Siemens, ktoré boli v 50 kW verzii. Tiež častejšie zlyhávalo vysokotlakové čerpadlo a vyskytuje sa zatuhnuté naklápanie lopatiek turbodúchadla VNT. Podobne je veľmi zriedkavý aj neskôr uvedený agregát 1,6 HDi 16V s výkonom 66 kW, ktorý sa montoval aj do mnohých modelov koncernu PSA, ale aj Mazdy a Fordu. Vyznačuje sa síce dobrou kultivovanosťou a úspornosťou (cca 5 litrov), s rastúcim počtom km sa však výrazne zvyšuje riziko rôznych porúch. Spomenúť možno priesaky oleja, podfukujúce alebo nadmerne opotrebované vstrekovače, štrajkujúca podtlaková regulácia turba, nadmerne opotrebené turbodúchadlo či zanesený EGR ventil a pod. Dôvodom mnohých problémov tohto motora býva predčasne degradujúca olejová náplň. Na niektorých miestach sa totiž olej nadmerne prehrieva, čo spôsobuje zvýšenú tvorbu karbónu. Svoje zohráva aj nevhodne tvarovaná olejová vaňa, kde je výpustná skrutka vyššie umiestnená ako spodok vane. V praxi takéto riešenie umožňuje usadzovaniu karbónu, ktorý sa nevyčistí ani pri výmene oleja. Nový olej sa tak pomerne rýchlo zanesie karbónom a negatívne vplýva na životnosť pohybujúcich sa častí motora. Veľmi dôležité je tak včas a kvalitne meniť olejovú náplň (prepláchnuť čerstvým olejom). Maximum je 15 000 km, lepšie je však 10 000 – 12 000 km poprípade aspoň raz za 100.000 km demontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu od usadenín. Znehodnotená olejová náplň má vplyv aj na ostatné časti motora a tak sa môžu vyskytnúť aj pridreté rozvody, ojničné ložiská alebo postupne sa znižujúca kompresiu. Medzi ďalšie poruchy, ktoré sa pri väčšom počte kilometrov môžu vyskytnúť patria nefunkčný EGR ventil, nadmerne opotrebované vstrekovače – horšie štarty či hlučnejší a nerovnomerný chod motora a nezriedka sa objavujú aj rôzne úniky oleja či problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo. Vyskytuje aj podfukujúci vstrekovač, vinou čoho dochádza k usadzovaniu spečenej nafty na hlavu valcov, čo okrem znehodnocovania motorového oleja môže časom vyústiť až k prepáleniu samotnej hlavy.
Samostatnou kapitolou sú prevodovky. Mechanické päťstupňové rady MA či BE sú spoľahlivé, aj keď nepresné a občas doprevádza samotné radenie svojský zvuk.
Peugeot 206 patrí k priemerne spoľahlivým vozidlám, pričom percento porúch stúpa smerom k prvým ročníkom. Pomerne často sa motorista stretáva s vypálenými žiarovkami v predných svetlometoch. Hnevať vedia aj páčky pod volantom u modelov vyrobených od konca roka 2001. Páčku už fungujú pomocou multiplexnej siete, keďže sa pomerne rýchlo vybehajú, spôsobujú chaotické blikanie na jednu či druhú stranu pri otočení volantu. Oprava je pomerne drahá, keďže jeden modul Com 2000 stojí okolo 350 €. Vyskytujú sa problémy s centrálnym zamykaním, v prvých modeloch aj s imobilizérom, či aretáciou posuvu alebo sklápania sedadla (trojdverová verzia) alebo rôzne povŕzgavanie. Rozsvecovať sa môže aj kontrolka airbagu, ktorá je často spôsobená zlým kontaktom pri posuve sedačky. Samotná karoséria je voči korózii ochránená dobre, až na piate dvere a konkrétne žliabok pod oknom, kde sa hromadí voda a časom sa môže vyskytnúť korózia. Oplatí sa skontrolovať aj zadný diel výfuku. Podvozok je pomerne subtílny a často sa v ňom vyskytujú vôle, čo prezrádzajú rôzne klepavé zvuky pri prejazde nerovností. Brzdy sú veľmi účinné, ale často značne opotrebované a niekedy môže hnevať aj ručná brzda. Pozor si treba dať tiež na športové verzie S16 a vozidlá vybavené motorom 2,0 HDi, ktoré majú modifikované predné ramená s ešte jedným prostredným čapom, ktorý sa však rýchlo opotrebuje a samostatne sa ho vymeniť nedá. Celé toto špeciálne rameno potom stojí okolo 200 €. Pri modeli 206 CC si treba dať pozor na správne dosadanie strechy a tesnosť, či skôr stopy po netesnosti v oblasti bočných okien. Ak strecha prestane zrazu fungovať, často je na príčine prepálená poistka v kufri. Pokaziť sa môže aj mikrospínač v mechanizme sklápania strechy.
Benzínové motory sú pomerne spoľahlivé, občas ich trápia káble zapaľovacích sviečok, chybné spínače ventilátorov chladiča alebo zasekávajúce sa vstrekovače, čo sa prejaví občasným nerovnomerným chodom a rozsvietením oranžovej kontrolky motora. Spolu s rozvodmi sa odporúča meniť aj vodná pumpa, ktorá môže začať tiecť. V prípade poklesu výkonu a chodu na menej valcov je na príčine problém so zapaľovacími cievkami značky Sagem (hranatá lišta medzi vekom ventilov a sacím potrubím). Tento pomerne nespoľahlivý výrobok výrobca postupne nahradil spoľahlivejším od firmy Electrifil, ktorý sa pozná podľa oblých hrán a mäkkej výplne. V prípade benzínových 1,6-tiek sa občas vyskytuje problém v podobe visiacich ventilov. V prípade benzínových dvojlitrov radu EW sa občas vyskytuje zvýšená spotreba motorového oleja. Väčšinou sú na príčine netesné (stvrdnuté) guferá drieku ventilov, ktoré stačí vymeniť. Občas je zvýšená spotreba oleja spôsobená nadmerným opotrebením motora. Pri dieslových motoroch predstavuje väčší počet km zvýšené riziko nadmerne opotrebovaných vstrekovačov, ktorých koniec životnosti sa prejavuje hrubším chodom motora, slabším výkonom či zdĺhavejším studeným štartom. Ak je opotrebovaný tlmič torzných kmitov, integrovaný do spodnej remenice pohonu príslušenstva, hlási sa hlasným chrchľaním, hlavne na voľnobehu a je nutné remenicu vymeniť, inak hrozí riziko jej rozlomenia, čím prestane fungovať dobíjanie aj klimatizácia (2,0 HDi). Väčší počet km znamená aj zvýšené riziko opotrebovaného turbodúchadla či netesného vstrekovacieho čerpadla. V prípade motora 1,4 HDi si treba dať pozor na náhlu nemožnosť naštartovať studený a aj zohriaty motor. Vtedy sa jedná o poruchu solenoidového ventilu regulácie objemu na vysokotlakovom čerpadle nafty. Pri väčšom počte kilometrov sa môže vyskytnúť aj netesnosť veka ventilov. Problematické zimné štarty motora 1,9 D znamenajú väčšinou nefunkčné žeraviace sviečky. Porucha či nadmerné opotrebenie vstrekovacieho čerpadla Lucas sa obyčajne prejavuje nerovnomerným chodom, nadmerným dymením alebo obtiažnejším štartom.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback | päťdverové kombi (SW) | dvojdverové kupé kabriolet (CC) |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3835 x 1652 x 1428 | 4028 x 1652 x 1460 | 4000 x 1652 x 1373 |
Rázvor (mm): |
2442
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 245/1100 | 313/1136 | 200/400 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
50
|
#colspan# | 47 |
Prednosti a nedostatky
pohľadný dizajn |
menej kvalitné dielenské spracovanie (hlavne prvých ročníkov) |
ergonomické a pohľadné stvárnenie interiéru |
menej praktické ovládanie sklonu operadiel |
komfortné odpruženie |
menej miesta na zadných sedadlách v oblasti hlavy (iba hatchback) |
veľký výber jazdeniek |
horší výhľad šikmo vpred (cez silné A-stĺpiky) a vzad (vďaka silným C-stĺpikom) |
podarený 1,4 HDi |
menšie a menej pohodlné predné sedačky |
mechanicky odolné benzínové motory 1,1i a 1,4i |
rezervné koleso umiestnené pod podlahou |
na nerovnom povrchu menej isté jazdné vlastnosti |
Najčastejšie poruchy
vypálené žiarovky v predných svetlometoch |
nefungujúce páčky pod volantom - chaotické blikanie na jednu či druhú stranu pri otočení volantu (od konca roka 2001) |
problémy s centrálnym zamykaním |
problémy s imobilizérom (prvé modely) |
nefunkčná aretácia posuvu alebo sklápania sedadla (3D verzia, prvé modely) |
rôzne vŕzgavé zvuky v interiéri (prvé modely) |
rozsvietená kontrolka airbagu - zlý kontakt pri posuve sedačky |
korózia zadného dielu výfuku a piatych dverí - žliabok pod oknom |
vôle na podvozku - klepavé zvuky pri prejazde nerovností |
opotrebované brzdy alebo aj nefungujúca ručná brzda |
opotrebovaný prostredný čap na modifikovaných predných ramenách - výmena celého ramena (2,0 HDi a S16) |
netesnosť v oblasti bočných okien (206 CC) |
nefunkčné sťahovanie strechy - prepálená poistka v kufri |
pokazený mikrospínač v mechanizme sklápania strechy |
nespoľahlivé káble zapaľovacích sviečok (benzín) |
chybné spínače ventilátorov chladiča (benzín) |
zasekávajúce sa vstrekovače - nerovnomerný chod a rozsvietená oranžová kontrolka motora (benzín) |
tečúca vodná pumpa - treba meniť s rozvodmi (benzín) |
problémové zapaľovacie cievky Sagem - pokles výkonu a chod na menej valcov (benzín) |
visiace ventily (1,6i), vyššia spotreba oleja (2,0i rad EW) |
nadmerne opotrebené vstrekovače - prejavuje sa prejavuje hrubším chodom motora, slabším výkonom či zdĺhavejším studeným štartom (motory HDi) |
opotrebovaná remenica a kladky - chrchlanie (2,0 HDi) |
porucha solenoidového ventilu regulácie objemu na vysokotlakovom čerpadle nafty - náhla nemožnosť naštartovať studený a aj zohriaty motor(1,4 HDi) |
úniky motorového oleja najčastejšie z pod veka ventilov (1,4 HDi, 1,6 HDi väčší km nábeh) |
zlé žeraviace sviečky - problémové štartovanie (1,9 D) |
nadmerne opotrebené resp. porucha na vstrekovacom čerpadle Lucas - nerovnomerný chod, vyššia dymivosť, horšie štarty (1,9 D) |
nadmerne opotrebované turbo, nadmerne opotrebené (tečúce) vstrekovacie čerpadlo (väčší km nájazd) |
pri väčšom nájazde sa vyskytujú problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo, vyskytuje sa nadmerná tvorba karbónu, taktiež podfukujúci vstrekovač - nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov - odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť, občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla - uniká olej a slabší ťah motora (1,6 HDi väčší km nájazd, nad 150 000, resp. dlhé servisné intervaly) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - klepavé zvuky a nadmerné vibrácie pri voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (2,0 HDi, 1,6 HDi, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4i (55 kW). Jedná sa o veľmi rozšírený motor, ktorý sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou, dynamikou a neurazí ani spotreba pohybujúca sa v priemere do 7 litrov. 1,4 HDi (50 kW). Dobrou voľbou je aj maloobjemový dieselový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva common-rail. Motor svojou pružnosťou plne postačuje bežnému motoristovi, naviac je veľmi kultivovaný a úsporný. Napriek zložitejšej konštrukcii je aj jeho spoľahlivosť na solídnej úrovni. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.1 | 1124 ccm | HFX (TU1JP),HFX (TU1A),TU1AE5 | 44 kW |
1.1 i | 1124 ccm | HFZ (TU1JP),HFX (TU1JP) | 44 kW |
1.4 | 1360 ccm | KFW (TU3JP),KFV (TU3A) | 55 kW |
1.4 16V | 1360 ccm | KFU (ET3J4) | 65 kW |
1.4 i | 1360 ccm | KFT (TU3A) | 54 kW |
1.4 i | 1360 ccm | KFX (TU3JP),KFW (TU3JP),KFV (TU3A),KFW (TU3A) | 55 kW |
1.6 16V | 1587 ccm | NFU (TU5JP4) | 80 kW |
1.6 i | 1587 ccm | NFZ (TU5JP) | 65 kW |
2.0 16V | 1997 ccm | RFN (EW10J4) | 100 kW |
2.0 RC | 1997 ccm | RFK (EW10J4S) | 130 kW |
2.0 S16 | 1997 ccm | RFR (DEW10J4) | 99 kW |
2.0 S16 | 1997 ccm | RFN (EW10J4) | 100 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.4 HDi | 1398 ccm | 8HX (DV4TD) | 50 kW |
1.4 HDi eco 70 | 1398 ccm | 8HX (DV4TD),8HZ (DV4TD) | 50 kW |
1.6 HDi 110 | 1560 ccm | 9HY (DV6TED4),9HZ (DV6TED4) | 80 kW |
1.9 D | 1868 ccm | WJZ (DW8) | 51 kW |
2.0 HDi | 1997 ccm | RHY (DW10TD) | 66 kW |
2.0 HDI 90 | 1997 ccm | RHY (DW10TD) | 66 kW |
30 komentárov
Marián
Doplním informácie. Manželke sme kúpili 206 1,1 v roku 99 v krásnej oranžovej metalízovej farbe. Bol naozaj pekný aj zvonku aj zvnútra. Prevádzka nám a hlavne manželke toľko radosti nepriniesla. Popísané klepanie motora postihlo aj nášu 206 keď sa motor zohrial klepal pri rozbiehaní, a za tri roky a asi 60 000 km nás potrápil aj ďalšími poruchami. Hnevalo zapaľovanie, vysvecovala kontrolka motora prestala až po výmene jedného vstrekovača, pokazilo sa centrálne na zadných dveroách, po 30 000 sa menili tyčky stabilizátora. Známy kúpil takú istú 206 o 3 roky neskôr a okrem páčky pod volantom a tyčiek stabilizátora inšie problémy nemal za 4 roky nemal. Len to som chcel, krása nie je všetko a rok dva treba asi počkať kým sa muchy vychytajú.
Lubos77
Zabudli ste na jednu dost podstatnu chorobu 206-tiek a to je zadna naprava…. Zalezi na kuse, na niektorych uz po 50 000, na niektorych po 150 000 sa vybije zadna H-ckova naprava a repas nie je zrovna najlacnejsi. Vacsinou sa hybe v cene od 250-500€. Zacinajuce problemy prezradi vrzganie, pukanie zadnej napravy, pripadne jedno alebo obidve zadne kolesa zacnu padat do tvaru A
Peter
Aj naša 206-tka už má tento problém pri 135 000 km.
MJ
Dík za info, do publikovaného článku sa snažíme napísať čo najviac informácii čo sme nazbierali o vozidle. Všetky však určite nie a preto budeme radi, ak sa aj čitatelia podelia o vlastné (reálne) skúsenosti a slušnou formou ich napíšu do diskusného príspevku podobne ako vy.
Mirunka112
Ja mam 206, 1,4 (r.v. 2001), druha majitelka a moje skusenosti su take, ze do 120.000 km bolo vsetko o.k. Od tohto cisla striedam jednu opravu za druhou…Od klasickych oprav ako vymena remena, kladky, oleja atd… 2-krat vymena vyfuku, vymena spojky, vymena vstrekovacov (stale sa rozsviecovala kontrolka + auto zacalo trhat akoby dochadzal benzin), nefungujuce packy (ako uvedene vo Vasom clanku), cize blikam hore-dole :), dokonca ked dam smerovku z nicoho nic sa mi rozsvieti dialkove svetlo, dost rychlo sa opotreboval kluc od auta – gombiky na centralne zamykanie. Momentalne ma este cakaju aspon dve opravy (zatial neviem, coho sa to bude tykat), ale pri cuvani, ked sa spusta spojka, tak akoby zozadu vychadza divny kovovy zvuk (akoby trenie o nieco) + pri nizsich otackach, aj na volnobehu trha motorom….
Anonym
Je to auto len tak na pozeranie.Pekný design ale malé potešenie z jazdy a zo spoľahlivosti.
Lukáš Krátky
Zdravim ten zvuk pri cuvani a pri pustani spojky robi zrejme opat vyfuk. Prednedavnom sme tento problem odstranovali na C3-jke. Celkovo toto nie je priliz podarene auto. ako spomina uz lubos hore oprava zadnej napravy je casto spojena s tazkym vyrazanim zahrdzavenych torznych tyci ktore rapidne navysuju cenu opravy.
Ing.Ján Zemánek
Vlastním P 206 r.v.2008 a neviem sa stotožniť s dvoma závadami / podľa „odborníkov“/, ktoré sú vraj u celej výrobnej serie týchto vozidiel:
– veľmi hlučné radenie rýchlosti a nepravidelné vyskakovanie 1-3 rýchlostného stupňa po zaradení
– intenzívne „drčanie“ – vybrácie v prednej časti motora / pred zahriatim /
Prosím o radu alebo návod – riešienie.
Za pomoc vopred ďakujem.
S úctou,
Ing.Ján Zemánek
Karol
Prosim Vas – na displeji na palubovke som mal nastavenu aktualnu spotrebu benzinu pocas jazdy,
/ inak velmi slabo viditelnu na displeji / raz som omylom stlacil lave tlacitko , spotreba zmizla a ukazuje mi uz Len dadum a hodinu . . . Ziadnymi kombinaciami dvoch tlacidiel sa neviem dostat do povodnej – ukazatel aktualnej spotreby . V navode som to tie nenasiel. P 206 r. 2006
Dakujem za usmernenie . . .
Karol
opr. Datum a Hodinu . . . P.S. Skorej Odpovedi sa VELMI POTESIM ! ! !
laky
Pridám svojou trochou informácii k tomuto modelu pre väčší rozhľad kupujúceho a skvalitneniu už aj tak vysokej úrovne tejto stránky.
Vyše roka jazdím na rodinnej 206-tke, ide o model s motorom 1,1i, 44kw, 3dv., rv. 2/2002 (predfacelift) v základnej – oholenej verzii (čierne nárazníky, bez posiľovača riadenia, bez ABS). Auto sa do rodiny kúpilo priamo od prvého majiteľa (dôchodcovský manželský pár) ako polročné s 3000km na tachometri. Bolo prakticky nové a nevyužívané, do rodiny kúpené pre mladú ženu na bežné dochádzanie do roboty cca 20km vzdialenej. Do ruky sa mi dostala ako 9 a pol ročná s asi 118 000km a za ten čas vyžadovala len štandartný servis ako výmeny oleja (35eur) a filtra (10e) raz ročne, vzduchový filter (8e) na saní podľa potreby, jedenkrát boli menené rozvody (90e), takisto aj predné brzdové obloženie (40e) a batéria (60e). Samozrejmosťou je kúpa letných a zimných pneumatík podľa potreby(40e/ks), podotknem len, že originálne letné pneu Pirelli P3000 držali 7 sezón, pričom jazdné vlastnosti mali na veľmi dobrej úrovni a hluk odvaľovania bol minimálny. Viac nákladov nepotrebovala. V interiéri (ako už recenzia spomína u troj-dverového variantu) odišla po pár rokoch aretácia posunu sedadla pri sklopení na vodičovom sedadle a keďže v autorizovanom servise za celý nový systém pýtali asi 7000Sk, situáciu vyriešil domáci kutil za minimálne náklady. Výsledkom je zachované sklápanie sedadla páčkou, len posuv sedadla nutno urobiť manuálne páčkou spredu. Iba dodám že sklápanie sa nevyužívalo zrovna často. Po nejakej dobe nastal rovnaký problém aj u spolujazdcovho sedadla – totožná oprava. Takisto nás postihol problém s ľavou páčkou pod volantom, ktorá časom takmer stratila odpor pri zapnutí ľavej smerovky. Zapnutá ľavá smerovka drží bezproblémov, problém nastane pri zapnutej pravej smerovke (páčka v hornej polohe) a vrátení volantu do rovného smeru, kde páčka nezastaví v strednej „medzi“ polohe ale padne až do dolnej, čím aktivuje ľavú smerovku, ktorú treba rukou vypnúť. Problém nebol doteraz vyriešený jednak z dôvodu vysokej ceny nového modulu – pre mňa kus plastu (minimálne 250eur, ponovom za priaznivejšiu cenu 100e) a podruhé pravdupovediac po prvotnom nadávaní si človek zvykne a ako som sa už pristihol, ani to nevnímam (aj keď po znížení ceny nad tým vážne uvažujem). Toľko k poruchám a nákladom za dobu pokiaľ som pežotku dostal ja, bohužiaľ začal som zaťažovať autíčko o dosť viac. Raz týždenne trasa Žilina – Olomouc a spať (nie „naotočku“) v plnom obsadení tj. 4 až 5 osôb a kufor plný po strechu, nečudujem sa preto poruche zadnej nápravy po pol roku takéhoto pužívania (pri 125 000km), ktorá, ako tu už na stránke je napísané, neoplýva dlhou životnosťou. Konkrétne prichytenie zadných pozdĺžnych ramien na priečny nosník skrz ihličkové ložisko získalo nadmernú vôľu a kolesá skĺzli to tvaru A. Prejavilo sa to na jazdných vlastnostiach v rýchlostiach nad 70km/h hlavne v zákrutách ale aj pri prechádzaní cez vyjazdené koľaje, kde vďaka vôli kolies do pravej a ľavej strany (jednoduchá skúška u zdvihnutého auta zapáčením o zadné rameno páčidlom) kolesá menili uhol natočenia. Do opravy nastala dokonca jedna krízová situácia počas dokončenia obiehania kamiónu pri 110km/h a plnom obsadení, kde pri prudšom zaradení späť do jazdného pruhu cez vyjazdené koľaje auto vyšlo z optimálnej jazdnej stopy z dôvodu vychýlenia zadných kolies. Vodič-začiatočník by mal asi problém túto situáciu zvládnuť.. Oprava nápravy v autorizovanom servise by znamenala výmenu za slušných 1700eur, so zľavou po pripomienke, že toľko pomaly nemá hodnotu ani to auto cena 1300e. Aj tak veľa. Po hodinovom rozhovore vysvitla ešte možnosť repasu.. odporučili mi servis až u naších susedov v Humpolci s tým, že tam zabezpečia aj správnu geometriu. Cena repasu 350eur, ročná záruka, robota a prístup veľmi dobrá (teraz po premeraní geometrie po 9 mesiacoch stále drží). Navyše pri kontrole zadných bŕzd zistili olejové valčeky pohybujúce obložením pred koncom životnosti a tak ich vymenili plus privarili odlomený koncový držiak výfuku (50eur). Podľa zistení sa repasy robia od 250euro ale šlo mi o dobre spravenú robotu a teda hlavne správnu geometriu. Po ďaľšom polroku používania (pri 133 000km) naloženého auta a tej istej trasy sa začalo ozývať pukanie pri točení volantom (opotrebované horné uloženie tlmičov – 80e) a samotné predné tlmiče (ešte originály) tiež doslúžili (120e). Zarovno týmito problémami sa porúčal aj ľavý vonkajší homokinetický kĺb a tak sme schválne použili drahší (100e) pre zvýšenú životnosť, ale asi sme narazili na chybný kus keďže bol o 4mm dlhší ako pôvodný (vymieňal ho iný automechanik ako obvykle a nechápem ako si to nevšimol, lebo 4mm na zálise sú evidentné, navyše pri spätnej montáži spodného ramena musel vynaložiť veľkú silu aby ho namontoval) každopádne dlhší kĺb odtláčal motor a prevodovku (zistené pri zdvihnutom aute a točení kolesom) čo spôsobilo rosenie spoju medzi motorom a prevodovkou navyše sa rozbila celá ľavá poloos (120e). Spolu s týmto „väčším“ zásahom sa menil aj olej, filter olejový aj vzduchový a zistil som, že táto oholená verzia bez výbavy neobsahuje ani palivový ani kabínový filter (auto 9 rokov jazdilo na ukrajinský benzín-motor ako nový), pretesnila sa olejová vaňa(dlhodobo rosila),výmena oleja v prevodovke a brzdovej kvapaliny, spodného ľavého ramena (opotrebovaný čap-50e), nové kotúče (pôvodné originály veľmi zhrdzavené, brzdila približne polovica brzdnej plochy – 40e), predné brzdové obloženie (z dôvodu výmeny nových kotúčov pre správny zábeh, predošlé ešte neskôr poslúžia – 40e) . Toľko k celkovým nákladom za vyše 10 rokov spokojného používania, nikdy nás nenechalo stáť na krajnici a štartuje aj v -25 stupňových mrazoch (zima 2011/12). Z nedostatkov ktoré mne osobne nevoňajú spomeniem ešte ozývanie sa plastov v interiéri pri nižších a mínusových teplotách, nepohodlné mäkké sedačky na dlhé trate bez bočného vedenia – maximálne hodina a pol sedenia bez problémov (mám 88kg, 188cm a len ako dodatok zadné sedadlá sú tvrdšie a z toho dôvodu aj pohodlnejšie), viac ako nepresné radenie s vôľami mi prekáža občasný problém so synchronizáciou prvého a spiatočného stupňa, prevodovka má navyše veľký rozdiel medzi odstupňovaním 1. a 2. prevodového stupňa (niekedy je potrebné zbytočne vysoko vytočiť motor na prvom stupni, napr. do kopca) a menšie bočné spätné zrkadlá. Samozrejme toto auto má nedostatkov viacero ako napríklad prenos rázov pri prejazde nerovnosťami do volantu, či slabé jazdné vlastnosti a brzdy pri rezkejšom tempe ale všetko to mu ľahko odpustím pretože toto auto ma svojím milým, nezameniteľným a nestarnúcim dizajnom jednoducho dostalo a to aj napriek prvotnému odporu k tak „babskému“ autu. Dizajn mimochodom radím medzi kladné stránky rovnako ako dostatok miesta pre mňa vpredu(nad hlavu aj na nohy), dokonca si za mňa bez problémov sadne nežnejšie pohlavie a nebude mať nedostatok miesta na nohy či hlavu (vzadu má nová 208-čka na hlavu menej a na kolená a trochu viacej miesta kvôli vyššiemu posedu) . Celkovo vzdušnosť a priestrannosť interiéru na túto veľkostnú kategóriu, hmotnosť len 920kg, riadenie bez posiľovača má slušnú spätnú väzbu, podarený, kultivovaný, tichý, spoľahlivý a úsporný motor, ktorý vďaka ôsmim ventilom začína ožívať už pri 1500 otáčkach a francúzsky ležérne=pohodlne (nie je to nedostatok, jednoducho od 44kw a 95Nm nemožno očakávať zatlačenie do sedadla) zaberá spod 2000 otáčok. Pri motore ešte chvíľu zostanem, pre svižnejšiu jazdu (u nenaloženého auta) je potrebné motor držať nad 2500ot/min, kde sa od 3000ot/min snaží v rámci svojich možností ako sa len dá až do maxima, tento motor je ale zbytočné vytáčať jednak z dôvodu jeho konštrukcie a zadruhé – svoju najkrajšiu tvár ukazuje do 4000ot/min . Osobne s ním jazdím mesto/prímesto pri malom zaťažení (max 2 osoby a niečo v kufri) na nízke otáčky 1500-2500ot/min. – ako na dieseli, pri vačšom zaťažení (4-5 osôb a plný kufor, vyššie rýchlosti do 110km/h) od 2200 do 3300 max 4000ot/min. Možno som zbytočne podrobne rozobral priebeh výkonu, no odrazí sa na výslednej spotrebe, ktorá je viac ako uspokojivá. Meraná je pomerom prejdenej vzdialenosti k natankovanému palivu (aj tak nemá palubný počítač) a výsledné hodnoty sa pohybujú od 4,7l do 5,2l v lete a 5l až 5,5l v zime pričom maximálna spotreba 5,5l sa dosahuje paradoxne mimo mesta pri väčších rýchlostiach 90-100, max 110km/h a plne naloženom aute (4-5 osôb, plný kufor po strechu, zimné pneu, zasnežená cesta, kopcovitý terén, mráz). Na záver spomeniem výbornú antikoróznu ochranu karosérie, doteraz nič nehrdzavie ani zospodu na karosérii (korodujú len niektoré železné komponenety náprav a ako som už spomínal zozačiatku recenzie úchyty výfuku – samostatný výfuk je aj po takmer 11 rokoch ako nový, neuveriteľné), jediné miesto kde sa jej začína dariť je na spodnej vnútornej strane pravých dverí. Taktiež znížený počet porúch je možno zapríčinený slabou výbavou a teda absenciou centrálneho zamykania, ABS, klimatizácie či posiľovača riadenia..
206
Dobry den,pekne ste to popisal k tej lavej packe ked vam zapne z pravej na lavu pri vrateni – v tej packe je taka kolajnicka v tvare c je na nej trochu vazeliny v nej sa pohybuje taka kktinka ako kuzel po case sa odlupuju ciastocky kovu usadia sa na vazeline urobia taky chumacik ktory sa usadi dole a preto sa vam moze pri najdeni na hrbol lava smerovka. Treba rozobrat a vycistit.
jan
Aj ja som vlastníkom peugeota 206 1,1 rok výroby 2001 bez ABS,1 airbag,Central + DO klasický hatchback ,najazdených 128 tisíc kilometrov prevažne po meste a taktiež aj mimo mesta 70/30 v prospech mesta.
Dizajn perfektný
Poruchy
1.Ešte v záruke rozbité čelné sklo (bratovi sa podarilo) menené cez zákonnu poistku jeho kamaráta
2.pravidelné prehliadky(cca 10000 Sk)
3.Rozobratá a pretesnená prevodovka ,Začala tiect týžden po skončení dvojročnej záruky 3000 Sk
4.Vadný vstrekovač benzínu na tretom valci zn.Bosch cca 7000 Sk , rok 2006
To bola lahoda pri normálnej jazde sa rozsvietila kontrolka motora a bud zastaviť a vypnuť motor
a naštartovať alebo postupom času som sa to naučil robiť aj za jazdy,Vyradiť rýchlosť,vypnuť
motor a znovu naštartovať.cca 7000Sk
5.Dvakrát menené tyčky stabilizátora cca 2×3000 Sk ,Predná náprava nie je naše cesty
6.Dvakrát menené zámky dverí (našťastie mal som defend lock ,takže zlodej si pozrel iba cd v
skrinke) cca 6000Sk
7.Raz menené predne pravé rameno kolesa,náraz do obrubníka cca 5000 Sk
8.Miestny opravár menil všetky 4 tlmiče,misky tlmičov,a tradične tyčky stabilizátorov prednej
nápravy 12 000Sk,To auto už malo 8 rokov
9.rok 2010 menený zadný diel výfuku cca 3000Sk
10.2011 Veľká prehliadka 2 tlmiče prednej nápravy,ložiská prednej nápravy,tyčky stabilizátorov
tesnenia ,Rozvody(auto malo najazdené 110 000km),vodná pumpa komplet,sviečky,filtre ,olej,
brzdova kvapalina,a takisto menený predný spojler aj s prelakovaním spojlera
(10 rokov vydržal prasknutý,prasklina mala cca 12 cm a vznikla ked som dostal šmyk
a zastavila ma až kopa štrku čo už.) cca 1100 Eur
11.Mimo to 2 letné pneu v roku 2007 cca 8000 Sk,4 letné pneumatiky v roku 2012 240 Euro,
4 zimné pneumatiky aj s diskami roku 2008 cca 11 000 Sk,2x akumulátor cca 2x70Euro
Auto ked som ho kupoval v roku 2001 malo hodnotu 360 000Sk cca 12 000 Eur.
Do udržby a oprav a doplnkov som investoval cca 4900 Eur.(mimo benžínu)
Kombinovaná spotreba vychádza na 6.1 litrov na 100km( Auto tlačím po dialnici 120-130,po okresných
80-100 km,po meste 50-60).Ináč menšia spotreba vychádza ked sa ide mimo mesto 70-100km/hod rýchlosť
a čo najmenej meniť rýchlosť (ked sa da) tak 5.5 l/100.
Corrpy
Tento článok je vymakaný a určite mnohým pomohol a ešte aj pomôže. ja vlastním SW z roku 05 verziu color LINE 1.4 HDi a dobre sa mi čítalo že u díslakov je vhodný práve tento motor je to pravda svižný pokial nenaložím štyroch ľudí čo je aj problém na zadných sedadlách 3 dospelí ľudia. akurát idem meniť rozvody pri 168 tis km lebo kladky už hučia jak šalené ale to je normálny servis. kupoval som ho hlavne kôli spotrebe 4,5 je pravda pri hatcbacku ale SW mám priemer okolo 5 litrov na dlhšie cesty sa dá spraviť aj 4 ale v ked som celú nádrž minul vatšinou na krátke cesty v zime tak 5,5. A mám problém tak isto s repasom zadnej nápravy práve pre to že to je SW… sú tam také pomocné ramená ktoré hatsbacky vôbec nemaj na ktrých mám vykmácané silentbloky a to sa zohnať nedá jedine repas alebo rozobrať a dať prelisovať len uvidím by som potom doplnil 🙂 Rozhodne auto si zaslúži ppotlesk. Diely sú na to naozaj lacné práve pre to množstvo vyrobených kusov a tú dlžku výroby. Jediné čo mi naozaj trhá trhá náladu je plyn…neviem čo to je či to tak má byť pre jednoduchosť toho auta alebo mám nejakú chybu. Totiž vždy ked počas jazdy sa len dotknem plynu tak auto cítitelne trhá ani nie že trhá len také ťuknutie je to ale je to nepríjemné na to že ja som labužník na komfortjazdy spojku mám poctivo natrénovanú aby aj ked niekoho veziem nech mu hlavu nehádže do opierky 🙂 a tak isto ked takmer nebadateľne uberem plyn tak to auto ako keby vynechá a potom sa snaží dobehnúť myknutím a tým sa stýva jazda nepohodlná a nepríjemná čo by som za to dal keby sa to dá nejak odstrániť…keby mi vedel niekto poradiť dakujem:)
Martin
Vlastním auto Peugeot 206 SW,1,4 2005. Auto som si dal premontovať na LPG, vlastním ho približne pol roka a už viem povedať, že to je veľmi nevydarené auto(môj názor, možno len nevydarený kus). Hneď po kúpe som vymenil potrebné veci(rozvody, olej,sviečky,remene). Auto má nabehaných 100 tisíc km. Za ten pol rok som musel investovať do nového chladiča, novej lambdy, 3 krát vypálená žiarovka, repas zadnej nápravy(ASI NAJVÄČŠÍ PROBLÉM AUTA). Na toto auto len pozerať, nič viac. Rozhodne neodporúčam.
cazzo
Zdravím mam 206+ 2009 55 kw a povedal som si že pgt nikdy viac. Za najazdených 70 000 km som menil, týčky riadenia+stabilizatora, tesnenie pod hlavou, tieklo mi z prevodovky, menena spojka, tečie olej z klímy, tie zvuky z interieru sa snad ani nedaju počuvať, vrzgajuce sedačky predne niekde vnutri to vrzgá, čistá hrôza. To auto je omyl
Stevo
Az to auto budeš mať 12rokov,tak ako ja,tak ho vymeniš úplne celé.Idem meniť momentálne zadnú nápravu-repas a môžem si pripraviť 300ečiek.Takže pežot nikdy viac.Francúzi si môžu podať ruky s talianským Fiatom pri výrobe treťotriedných komponentov.Proste kvalita nula bodov.
Matej
Peugeot 206 5dverova verzia motor 2.0Hdi 66kw 90PS….ziadne problemy,ziadny iny servis nez filtre a olej,teda ak nepocitam jednorazovu vymenu rozvodov 🙂 mame ho 6ty rok a spokojnost hlavne na dilanici spotreba 4.5 a mesto alebo skor priemer je okolo 5 az 5.5litrov,mesto skor 6 🙂
dušan
peugeot 206 3DV. 2:0 hdi auto nabehane 250 000 prevodovka oka motor okrem vymeny pri 200 000km remenice rozvodou alternatora čerpadla v nadrži je super nežerie olej žiadne turba a vstreky som nemenil som snim spokojny už len kvoli motoru. samozréjme nápravy sa menili a bežné detaily. mienim ho mat ešte dlho. je poupravované na športovy nastavitelny podvozok nedavno davany, GT čkové nárazniky a idem ešte dat tomu aj novy lak 😀
jozko jonek
mam 206+ 1.4 55 kW už 4 roky najazdenych 90 000KM zatial žiadni problem a ziadna porucha iba pravidelny servis vimena oleja filtrov sviečok po 30 000km tomu hovorim vydarene auto podla toho čo všetci pišete možem si zaklopat som spokojny no 1 prajem vam všetkym taku 206+ ako mam ja r.v 2009
jozko jonek
dodam ku mojmu komentaru bol som na technickej a emisnej po 3 rokov bez ziadnych komentarov prešlo na jednotku mechanik hovoril na 80 000 km podla toho čo tu chodia 206 mam vydarene auto
janci1966
vlastnim peugeot 206 1.1. 3dv.rv 2002.kupil som ho pred rokom od dochodkine.malo najazdene 15000km po roku ma 21000.problemi s packou smerovky som vyriesil kuskom gumy podlozenej pod packu.trochu ju brzdi a problem vyriesi.az na popraskane pneumatiky PIRELI .povodne a trosku tazsieho radenia prveho a druheho stupna neduh peugeotov206. to mi nevadi .stale hladam nedostatky ale okrem spominanych dalsie som nenasiel .ako nove.
Nadena
Ahojte tak po citani tychto komentov mam pochybnosti ….chcem kupit 206 ale ako citam tak to nieje asi dobra volba. Ale aj pri inych znackach aut su negativne komenty tak som stoho smutna 🙁 poradte
Patrik
Ahoj Nadena, poviem ti len moju osobnu skusenost s kamaratovou 206.. na tom zihadle sme nabehali cez 160tisic km za svoju zivotnost a naklady boli len minimalne ako brzdy, nejake tie ziarovky a klasicke servisne veci ako je olej a podobne.. zazili sme tisic kilometrove vyjazdy po europe a balkane a to auto slo ako hodinky..no popravde sa o nu potom uz nestaral ako mal a pri poslednej ceste na ostrovy to rozvody nevydrzali, takze tam aj dozila svoj zivot..jednym slovom velmi v dobrom spominame….
Nadena
Dakujem 🙂
Ján
Ahoj mám 206 1.4i 2000r.v 3dv. to auto vydrží všetko vozil som na nom aj drevo ale dôležitá vec je hlavne nakupovať kvalitné diely pretože Peugeot nieje Felicia a neodbijete ho sviečkamy Champion za 1,20e a olejom Mogul z Tesca ..a z toho vyplýva hlavne že ked nemáte dostatok finančných prostriedkov auto sa bude kaziť neustále preto sa treba porozhlidnuť skôr po Japoncovi alebo Nemcovi ale ak prachy máte tak sa dá z Peugeota spraviť velmi nebezpečná(konkurencie schopná nie zbran na chodcov),nenáročná a spoľahlivá mestská raketa.PS:autom jazdím brzda-plyn vôbec ho nešetrím.
Matej
Ahojte, viete mi niekto odmerat max dlzku kufra so sklopenymi sedadlami a prednymi vytiahnutymi uplne k palubovke na 206SW? Konkretne chcel by som auto pouzit na obcasne prespatie tak aku dlhu plochu v kufri dostanem.
Ján
Mám 206 1.4i , 55 KW ,2008 ,pri kúpe malo 71000 , teraz má 91000 , zatial bez porúch .
Menený len olej, filtre , baterka a tlmič výfuku . STK bez problémov . Zatial spokojnosť !
dex
ja vlastnim Peugeot 206 sw 2,0 hdi a mozem povedat ze som spokojny. diely su dostupne.menil som len zakladne veci a hlavne zadnu napravu. a ramena prednej napravy. ako ste uz pisali ziarovky sa mi zo zaciatku dost vypalovali ale teraz je to v pohode.a ten kontakt pod sedackou to je asi uz normalne pre 206. ked som ho kupoval tak mal najazdene 184 000 km a teraz ma asi 240 000 km. spotreba je v pohodeokolo 5,5 az 6 litrov.
kufor to ma velky da sa v nom aj spat,prevezie od nabytku do dlzky 2,4 m dalej bycikel, rebrik,. a genialne je to zadne otvaracie okno
Jk
No a má to dosť blbé tiahlo spojkoveho pedalu s umelej hmoty a je to problém zohnať , hoci to stojí pár korún.