Druhá generácia Mercedesu triedy E znamenala doslova dizajnovú revolúciu. Po hranatom a konzervatívne vyzerajúcom Éčku, vychádzajúcom z rady W124, prišla nová generácia so štvoricou samostatných kruhových svetlometov. Po počiatočných rozpakoch bola táto zmena prijatá pozitívne, čo sa odzrkadlilo aj na slušných predajných výsledkoch. Éčku sa darí aj ako jazdenke, keďže motoristi oceňujú priestrannosť, komfort, robustnosť, image značky, a to všetko za veľmi prijateľné peniaze. Len pozor, vozidlo bolo obľúbené u taxikárov alebo často súčasťou firemných flotíl, a tak má veľa exemplárov najazdených státisíce kilometrov.
V roku 1995 bola najskôr uvedená na trh verzia sedan pod kódovým označením W210. Pod kapotou boli na výber benzínové štvorvalce 2,0 16V (100 kW) – E200, 2,3 16V (110 kW) – E230, radové šesťvalce 3,2 24V (162 kW) – E320 a tiež atmosféricky plnené dieselové štvorvalce 2,2 D (70 kW) – E220 D, radové päťvalce 2,5 D (83 kW) – E250 D a radové šesťvalce 3,0 D (100 kW) – E300 D. Na jeseň pribudol turbodieselový radový päťvalec 2,9 TD (95 kW) – E290 TD. S motormi bola spriahnutá buď manuálna päť stupňová prevodovka alebo štvorstupňový automat.
V roku 1996 prišlo na trh aj kombi pod označením S210 a tiež verzia s pohonom všetkých kolies nazvaná 4Matic. Doplnené boli aj motory o radový šesťvalec 2,8 24V (142 kW) – E280 a vidlicový osemvalec 4,2 V8 (205 kW) – E420. Výrobca predstavil aj športovo ladené modely AMG s radovým šesťvalcom 3,6 24V (200 kW) – E36 AMG a vidlicovým osemvalcom 5,0 V8 (255 kW) – E50 AMG. V roku 1997 boli predstavené nové motory, vidlicový šesťvalec 3,2 18V (162 kW) – E320, ktorý nahradil pôvodný radový 3,2 24V. Ďalší motor bol 2,4 V6 (125 kW) – E240, ktorý nahradil štvorvalec 2,3i a tiež turbodieselový šesťvalec 3,0 TD (130 kW) – E300 TD. Pribudla tiež päťstupňová automatická prevodovka.
V roku 1998 sa pod kapotou Éčka objavili aj moderné dieselové štvorvalce so vstrekovaním common-rail – 2,2 CDI (75 kW) – E200 CDI a 2,2 CDI (92 kW) – E220 CDI. Tiež sa zmenil osemvalec na 4,3 V8 (205 kW) – E430 a pre verziu AMG bol pripravený agregát s objemom 5,5 litra (260 kW) – E55 AMG. V roku 1999 si prešlo vozidlo faceliftom interiéru aj exteriéru a dostalo modernizované turbodiesely so vstrekovaním common-rail 2,2 CDI (85 kW) – E200 CDI a 2,2 CDI (105 kW) – E220 CDI. Pod kapotu sa tiež dostal nový radový päťvalec 2,7 CDI (125 kW) – E270 CDI a radový šesťvalec 3,2 CDI (145 kW) – E320 CDI.
V roku 2000 bol základný dvojliter s výkonom 100 kW nahradený preplňovaným štvorvalcom 2,0 K (120 kW) – E200 K, radový šesťvalec 2,6 18V (125 kW) – E240 nahradil vidlicový šesťvalec 2,4i s totožným výkonom. V roku 2001 dostala najsilnejšia verzia E55 AMG pohon všetkých kolies 4Matic. V roku 2002 došlo k nahradeniu treťou generáciou pod kódovým označením W211, kombi bolo nahradené o rok neskôr.
Nárazovým testom Euro NCAP druhá generácia triedy E nikdy neprešla.
Kto čaká v interiéri Éčka extra tvary, bude možno sklamaný. Vnútro vozidla je pomerne strohé, len modernizácia mu trocha pridala na atraktivite. Napriek určitej fádnosti sú materiály kvalitné a odolné. Dielenské spracovanie je na špičkovej úrovni. Rovnako špičkový je aj interiér po stránke ergonómie a priestorovej ponuky. Vďaka veľmi slušnému rázvoru náprav (2833 mm) je miesta habadej aj pre dlháňov. Pochvalu si zaslúžia anatomické a veľmi pohodlné sedadlá, ktoré poskytnú komfortné sedenie aj na veľmi dlhé cesty. Sťažovať sa nebudú ani motoristi prevážajúci objemnú batožinu. Sedan totiž pojme slušných 520 litrov a kombi dokonca rovných 600. Pri sklopení zadných sedadiel toto číslo narastie na veľkorysých 1975 litrov. Veľkou výhodou kombi verzie je aj nízka nakladacia hrana, čo značne zjednodušuje manipuláciu a nakladanie batožiny do kufra.
Jazdné vlastnosti sú napriek veku vozidla na veľmi dobrej úrovni a zodpovedajú kvalite a prestíži značky. Poskytujú na jednej strane veľmi dobrý komfort, na druhej aj istotu pri rýchlej jazde. V prípade krízových situácií pomáha sériovo montovaný stabilizačný systém. Odpruženie je mäkko naladené a bez väčších rozpakov zvláda aj naše neraz rozbité komunikácie. Komfortne naladenému podvozku sekunduje aj presné hrebeňové riadenie s hydraulickým posilňovačom a taktiež účinné brzdy so systémom BAS. Jedinou vážnejšou nevýhodou prameniacou z tradičného pohonu je zhoršená trakcia na povrchu s horšou adhéziou (sneh, ľad, blato…). Existovala alternatíva v podobe systému pohonu všetkých kolies 4Matic, ktorý však bol ponúkaný len v šesťvalcových benzínových verziách E280 a E320.
Motorová ponuka bola mimoriadne bohatá. V prvých ročníkoch sa pod kapotou nachádzali jednotky kompletne prevzaté z predchádzajúcej generácie. Výnimku tvoril len motor 2,2 i 16V, ktorý mal v novej generácii o jeden dcl väčší objem pri zachovaní rovnakého výkonu 110 kW. Nevýhodou základných benzínových motorizácii je slabšia pružnosť a tiež horšia kultivovanosť oproti ich viac valcovým kolegom. O extra úspornosti sa tiež nedá hovoriť, pretože s ťažkým Éčkom mali dosť práce, čo si žiadalo častejšie vytáčanie a tým aj zvýšenú spotrebu. Na trhu rozhodne patria k najlacnejším a najmenej vyhľadávaným motorizáciam. Podstatne viac radosti z jazdy poskytovali väčšie šesťvalce. Okrem slušného ťahu disponujú solídnou spoľahlivosťou, kultivovanosťou a zvukom. Nevýhodou je ich vyššia spotreba.
U našinca budú hrať jednoznačne prím dieselové motory, ale pozor, niektoré boli aj menej vydarené. Jedným z nich je 2,2 D (70 kW). Jedná sa o šestnásťventilový atmosféricky plnený štvorvalec, ktorému palivo dodáva elektronicky riadené čerpadlo Lucas EPIC. Čerpadlo bolo veľmi citlivé na kvalitu nafty, konkrétne hrozí riziko zadretia jeho presuvníka vstreku a ani jeho celková životnosť nenadchla, obzvlášť v porovnaní s nezničiteľnými atmosférickými predchodcami. Motor nepotešil ani svojimi dynamickými parametrami.
Podstatne viac radosti priniesol atmosférický trojliter s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 210 Nm. Potreboval na to ale otáčky, keďže v tých spodných moc chuti do života nemal. Napriek dieselovej konštrukcii sa motor nebránil vytáčaniu, pri ktorom poskytoval aspoň ako tak akceptovateľnú dynamiku. Pri vytáčaní však treba brať do úvahy zvýšený hluk a tiež rastúcu spotrebu. Na jeseň 1995 prišiel päťvalec 2,9 TD s priamym vstrekovaním paliva, ktorý pri relatívne nízkom výkone 95 kW poskytoval slušný krútiaci moment 300 Nm, čo zaručovalo celkom obstojnú dynamiku.
Ešte viac náročnejším zákazníkom na dynamiku jazdy vyhovel jeho nástupca, od začiatku 1997 roka ponúkaný prepĺňaný trojliter s nepriamym vstrekovaním paliva ešte do predkomôrky. Poskytoval veľmi slušných 130 kW a 330 Nm už pri 1600 ot/min, čo sa prejavilo aj na dobrých dynamických vlastnostiach vozidla. Pri väčšom namáhaní sa však tomuto motoru mohla poškodiť hlava, či už skrútením alebo prasknutím, preto pri kúpe pozor práve na tieto prejavy.
Veľkú obľubu si získali aj moderné turbodiesely so vstrekovaním common-rail, označené ako CDI. Z hľadiska dynamiky a spotreby predstavujú veľmi dobrú voľbu štvorvalce 2,2 CDI s výkonom 92, neskôr 105 kW (300 a 315 Nm) a tiež päťvalec E270 CDI s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 370 Nm, pri ktorom sa tiež bez väčších problémov dala „spraviť“ priemerná spotreba okolo 6-6,5 litra. Päťvalcu je však vyčítaná horšia kultivovanosť – vibrácie. Ešte viac dynamiky a hlavne kultivovanosti prináša šesťvalec 320 CDI s výkonom 145 kW a krútiacim momentom 470 Nm. Tu však treba počítať s priemernou spotrebou od 7,5 litra hore.
So spoľahlivosťou nebol na tom Mercedes E II. generácie nijak zle, o čom svedčí aj mimoriadna obľúbenosť u taxikárov na západ od nás. Veľa však záležalo od použitého motora, výbavy a samozrejme najazdených kilometrov. Nie je žiadnou raritou, že sa dá natrafiť na exemplár s viac ako pol miliónom kilometrov, ktorý na prvý pohľad vyzerá veľmi dobre. Vyzerať dobre môže aj na druhý pohľad, vyžadovalo to však pravidelný a odborný servis. Mnoho motoristov si však myslí, že staršia rada W124 bola robustnejšia a kvalitnejšia. Do určitej miery im dávajú za pravdu detaily, ako napr. hrdzavenie Éčka okolo čelného skla, na zvaroch prahov alebo v priestore pre rezervné koleso, či menej odolné nemetalické laky, ktorým chýba po čase lesk, obzvlášť ak jazdili do automatickej umyvárne.
Korózia u najstarších kusov občas postihuje aj oblasť lemov zadných blatníkov, vyskytnúť sa môže aj na predných blatníkoch, v miestach, kde sa dotýkajú nárazníka a nezriedka aj na vnútorných spodných okrajoch dverí. Samozrejme, výnimkou nie je ani skorodovaný výfuk. Pomerne často treba počítať aj s výmenou popraskaných žiaroviek v predných svetlometoch, skontrolovať treba aj stav xenónov a najstarším kusom vedia tzv. slepnúť hlavné svetlomety. Ak prestane klimatizácia razom chladiť, na vine môže byť aj zlý snímač klimatizácie. Skontrolovať treba aj správnu funkčnosť ručnej brzdy, stav radenia a tiež dobíjania, pretože hlavne u dieselových motorov môže byť alternátor nadmieru opotrebovaný.
Veľký počet kilometrov a stav našich ciest sú na príčine nadmerným vôľam na podvozku. Častejšie sa možno stretnúť s vôľami na prednej náprave, keďže ramená sú z hliníkovej zliatiny a ich silentbloky príliš veľa nevydržia, plávanie zadnej časti prezrádza vôľu v uložení zadných kolies. Na podozrivé zvuky pri prejazde nerovností sa netreba moc spoliehať, keďže podvozok je veľmi dobre odhlučnený. Skutočné opotrebovanie – vôle prezradí až prehliadka v servise. Hlavne u verzie kombi sa pri väčšom kilometrovom nábehu ozývajú hlučné zadné ložiská kolies.
V prípade radových benzínových šesťvalcov si treba dať pozor na úniky motorového oleja pod vekom ventilov. V prípade motora 2,2 D (70 kW) sa nezriedka vyskytuje opotrebované vstrekovacie čerpadlo a pri E 300 TD môže spopod skrútenej hlavy unikať olej. Ak dieselový motor horšie štartuje za studeného rána, má vadnú(é) niektorú žeraviacu sviečku. V prípade horšieho štartu teplého motora CDI je na príčine tečúce vysokotlakové čerpadlo common-rail. Problémy môže spôsobiť aj zlý regulátor tlaku na vysokotlakovom potrubí (raily). Za nepravidelný chod CDI motora môžu často opotrebované vstrekovače a znížený výkon veľmi pravdepodobne znamená zlý merač hmotnosti vzduchu. Pozorný treba byť aj v prípade automatickej prevodovky na únik oleja, čo môže viesť k jej poškodeniu. Občas sa vyskytne únik oleja aj zo zadného diferenciálu.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverové kombi (touring) |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4724-4818 x 1799 x 1433-1466 | 4816-4839 x 1799 x 1465-1466 |
Rázvor (mm): |
2833
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 520 | 600/1975 |
Pohon |
zadné alebo všetky štyri kolesá (4Matic)
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
65, 70
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
jazdný komfort |
slabá dynamika základného dieselu 2,2 D |
priestrannosť interiéru |
4Motion iba s benzínovými verziami E280 a E320 |
komfortné sedadlá |
horšia kultivovanosť E230 (do roku 1997) a E270 CDI |
kvalitné dielenské spracovanie |
obmedzené trakčné schopnosti (okrem verzií 4Matic) |
isté jazdné vlastnosti |
menej odolné nemetalické laky (do roku 1999) a ochrana proti korózii |
veľký výber motorov |
|
jazdne podarené motory CDI |
Najčastejšie poruchy
korózia karosérie a výfukového potrubia |
menej odolné nemetalické laky |
praskajúce žiarovky v predných svetlometoch |
zlý snímač klimatizácie - klimatizácia nechladí |
nefunkčná ručná brzda |
nadmerne opotrebovaný alternátor |
vôle na prednej náprave - hlavne silentbloky hliníkových ramien |
vôľa v uložení zadných kolies - plávanie zadnej časti auta |
opotrebované zadné ložiská kolies - hučanie (kombi, väčší km nábeh) |
úniky motorového oleja pod vekom ventilov (radové benzínové šesťvalce) |
opotrebované vstrekovacie čerpadlo (2,2 D - 70 kW) |
únik oleja spopod skrútenej hlavy (E 300 TD) |
vadná žeraviaca sviečka - horšie štartovanie za studena (diesel) |
tečúce vysokotlakové čerpadlo common-rail - horšie štartovanie teplého motora (CDI) |
zlý regulátor tlaku na vysokotlakovom potrubí (raily) |
opotrebované vstrekovače - nepravidelný chod (CDI) |
zlý merač hmotnosti vzduchu - znížený výkon |
únik oleja z automatickej prevodovky |
občas únik oleja zo zadného diferenciálu |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,2 CDI (105 kW) a 2,7 CDI (125 kW). Preplňovaný vznetový radový štvorvalec (päťvalec), štvorventilový rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva common-rail. Oba motory sú pružné, úsporné a pri dobrom servise vydržia veľmi slušnú porciu kilometrov. Pri päťvalci možno trocha prekvapí horšia kultivovanosť, tá je však vynahradená solídnym ťahom a hlavne spotrebou. Z hľadiska spoľahlivosti a solídnej dynamiky nie je zlou voľbou ani starší 2,9 TD a jeho nástupca 300 TD. |
2,2 D (70 kW). Nepreplňovaný vznetový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, nepriame vstrekovanie paliva. Určite sa oplatí vyhnúť tomuto motoru. Je lenivý a má často veľmi veľa najazdené, čo neveští nič dobré v otázke spoľahlivosti a následných opráv. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
E 200 (210.035) | 1998 ccm | M 111.942 | 100 kW |
E 200 Kompressor (210.045) | 1998 ccm | M 111.947 | 137 kW |
E 200 Kompressor (210.048) | 1998 ccm | M 111.957 | 120 kW |
E 200 T (210.235) | 1998 ccm | M 111.942 | 100 kW |
E 200 T Kompressor (210.245) | 1998 ccm | M 111.947 | 137 kW |
E 200 T Kompressor (210.248) | 1998 ccm | M 111.957 | 120 kW |
E 230 (210.037) | 2295 ccm | M 111.970 | 110 kW |
E 230 T (210.237) | 2295 ccm | M 111.970 | 110 kW |
E 240 (210.061) | 2398 ccm | M 112.911 | 125 kW |
E 240 T (210.261) | 2398 ccm | M 112.911 | 125 kW |
E 240 (210.062) | 2597 ccm | M 112.914 | 125 kW |
E 240 T (210.262) | 2597 ccm | M 112.914 | 125 kW |
E 280 (210.053) | 2799 ccm | M 104.945 | 142 kW |
E 280 (210.063) | 2799 ccm | M 112.921 | 150 kW |
E 280 4-matic (210.081) | 2799 ccm | M 112.921 | 150 kW |
E 280 T (210.263) | 2799 ccm | M 112.921 | 150 kW |
E 280 T 4-matic (210.281) | 2799 ccm | M 112.921 | 150 kW |
E 320 (210.055) | 3199 ccm | M 104.995 | 162 kW |
E 320 (210.065) | 3199 ccm | M 112.941 | 165 kW |
E 320 4-matic (210.082) | 3199 ccm | M 112.941 | 165 kW |
E 320 T (210.265) | 3199 ccm | M 112.941 | 165 kW |
E 320 T 4-matic (210.282) | 3199 ccm | M 112.941 | 165 kW |
E 420 (210.072) | 4196 ccm | M 119.985 | 205 kW |
E 420 T (210.272) | 4196 ccm | M 119.985 | 205 kW |
E 430 (210.070) | 4266 ccm | M 113.940 | 205 kW |
E 430 4-matic (210.083) | 4266 ccm | M 113.940 | 205 kW |
E 430 T (210.270) | 4266 ccm | M 113.940 | 205 kW |
E 430 T 4-matic (210.283) | 4266 ccm | M 113.940 | 205 kW |
E 50 AMG (210.072) | 4973 ccm | M 119.985 (AMG 5.0) | 255 kW |
E 55 AMG (210.074) | 5439 ccm | M 113.980 | 260 kW |
E 55 AMG 4-matic (210.074) | 5439 ccm | M 113.980 | 260 kW |
E 55 T AMG (210.274) | 5439 ccm | M 113.980 | 260 kW |
E 55 T AMG 4-matic (210.283) | 5439 ccm | M 113.980 | 260 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
E 200 D (210.003) | 1997 ccm | OM 604.917 | 65 kW |
E 200 CDI (210.007) | 2148 ccm | OM 611.961 | 85 kW |
E 220 CDI (210.006) | 2148 ccm | OM 611.961 | 105 kW |
E 220 T CDI (210.206) | 2148 ccm | OM 611.961 | 105 kW |
E 200 CDI (210.007) | 2151 ccm | OM 611.961 | 75 kW |
E 220 CDI (210.006) | 2151 ccm | OM 611.961 | 92 kW |
E 220 T CDI (210.206) | 2151 ccm | OM 611.961 | 92 kW |
E 220 D | 2155 ccm | OM 604.912 | 55 kW |
E 220 D (210.004) | 2155 ccm | OM 604.912 | 70 kW |
E 250 D (210.010) | 2497 ccm | OM 605.912 | 83 kW |
E 250 T D (210.210) | 2497 ccm | OM 605.912 | 83 kW |
E 250 T Turbo-D (210.215) | 2497 ccm | OM 605.962 | 110 kW |
E 250 Turbo-D (210.015) | 2497 ccm | OM 605.962 | 110 kW |
E 270 CDI (210.016) | 2685 ccm | OM 612.961 | 125 kW |
E 270 T CDI (210.216) | 2685 ccm | OM 612.961 | 125 kW |
E 290 T Turbo-D (210.217) | 2874 ccm | OM 602.982 | 95 kW |
E 290 Turbo-D (210.017) | 2874 ccm | OM 602.982 | 95 kW |
E 300 D (210.020) | 2996 ccm | OM 606.912 | 100 kW |
E 300 T Turbo-D (210.225) | 2996 ccm | OM 606.962 | 130 kW |
E 300 Turbo-D (210.025) | 2996 ccm | OM 606.962 | 130 kW |
E 320 CDI (210.026) | 3226 ccm | OM 613.961 | 145 kW |
E 320 T CDI (210.226) | 3226 ccm | OM 613.961 | 145 kW |
17 komentárov
Peter
Zabudli ste na E250 TD, co je rovnako(ak nie viac) popularna motorizacia. Je ich sice menej, lebo sa dali iba doviezt. Motor je povodne z C-ka ma 150 koni a 280Nm.
matej
Nerobila sa nahodou tato motoriazcia len na 124-ke?
Anonym
urcite existuje aj v modeli w210!!!
Marcel
Ma niekto skusenosti so vstrekovacim cerpadlom mercedes 300 td,130 kw,ak ano,prosim napiste mi na mail,voyto666@azet.sk,dakujem
Miro
Ma niekto skusenosti so vstrek.čerpadlom v e 220 70 kw
Mišo
Mám W210 22OD 95k,1996, vraví sa že problém s čerpadlom….????Mám toto auto 4 roky, jazdí každý deň,má viac ako 300 000km a to asi ani nie originálnych, ale žiadne náklady, nič sa nekazí, originálne tlmiče a čapy a na testoch ukazovalo 90%. Po toľkých rokoch, čo u VW nehrozí.
Je pravda že problém napr. zadné okná, centrál a hrdza, ale inak tomuto autu nemôžem nič vytknúť(okrem trakcií v zime)
JOhnny
MINUS = neekonomické motory, náchylné prevodovky ak sa nevimieňa olej(automat), nedajú sa sklápať zadné sedačky, malý a zle riešený kufor, problém s elektrikou – páčka, hmlovky,daždový senzor, každú chvíľu odchádzajú žiarovky,centrál, praskajú palubovky, odliepa sa čalunenie na madlách dverí,nevýhoda jedného stierača,HRDZA, HRDZA, HRDZA, baterka pod zadným sedadlom, v zimnom obdobý máte možnosť dopredu, dozadu atď a nepohne sa to.
PLUS – kvalitné sedadlá, slnečné clony, koberčeky,podvozok je velmi odolný, vyborna svietivosť svetiel kým neodpáli žiarovku. Nie je to velmi časté ale častejšie ako pri ostatných autách, vynikajúci komfort, velmi dobrý rejt – otočíte sa aj na malom mieste a to je fakt dlhé auto,dobre otvaratelná predná kapota, pri servisovaní veľmi dobrý pristup okolo motora.
CELKOVÉ HODNOTENIE-Mercedes prestal byť prémiová značka keď prestal vyrábať W124.
Riedký vrch
Súhlas s Johnom, často vypadávajú žiarovky a jazda s “ lampe defekt “ je nepríjemná ! Servisy sú z toho nervózne , opravené poruchy , nevydržia dlhší čas a výpadky svetiel sú opakovane častejšie !
robo
mercedes sa pokazil tak ako vacsina dobrych automobiliek..proste stare auta boli najlepsie a kym sa da treba do nich investovat a drzat ich pri zivote,pretoze take ako boli volakedy sa uz nikdy nebudu vyrabat…elektronika sa kazila a vzdy sa bude kazit na vsetkych autach………..najlepsie co moze byt do teraz best ..audi a8 4.2 v8 …tato velkoobjemova atmosfera vydrzy pri dobrej uzdrzbe 500 tisic a viac km….je to najlepsie co mi preslo rukamy a to som mal v servise uz kadeco…na tychto som do teraz menil len olej,rozvod,brzdy a napravy..bezna udrzba ..inak nic…asi najlepsie auto europskej vyroby ake sa kedy robilo
aďo
Zdravim ja mam merceds 2,2 d 70 kw.Mate pravdu vo vsetko.Do urcitej doby som jazdil bez oprav do
300 000 km.bol bez poruch.Nasledne som opravil a vymenil na tom aute skoro všetko cca 2000 eur a opravy sa kopia dalej.Momentalne mam problem so štartovanim ked je motor teplý.Nemožem ho naštartovať keď ma motor teplotu nad 60 stup.neviem si dať s tym rady.Neviete mi niekto poradit.Myslim si že na pričine bude asi vstrekovacie čerpadlo lebo ten motor nema žiaden ťah a silno dymí.
Macko
Pre aďo –
pozri na túto stránku, nájdeš tam veľa dobrých odborníkov na MB.
http://www.mercedes-classic.cz/index.php
Andrej
Ahojte mam mercedes w210 280 benzin ked stojim na mieste tak sa mi dviha teolota čo može bit pričinov či je zla spojka na ventilatore alebo niečo ine dakujem
jusseppe
Nemužu nikde sehnat nějakou literaturu k mercedesu 290TD KOMBI,porad´te.Jaký je obsah palivové nadrže.
M.
Objem nádrže je 70 litrov.
Anonym
zdravim mam taki proble ze mi svetla na mercedes E211 ROK 2002 spolujastove a zadne svetla idu aj neidu len brzdi idu aj serovki idu a ked neidu tak ani strerace mi neidu a este mi ukazuje aj oblozenia a ked sa rosvieta tak fuguje secko
monorider
Skontroluj všetky ukostrenia na aute.
Tomaš
zdravim.mam E280 w210 4matic.prestal mi ist predny nahon,može to bit koli tlmičom?
poradťe ak mate skusenost