Prvá generácia vozidla Mitsubishi Galant sa začala vyrábať ešte v roku 1969, vtedy mal veľký sedan ešte pohon zadných kolies. V autobazároch však narazíte výlučne na novšie modely s pohonom predných kolies.
Samotné Mitsubishi by Galant najradšej radilo do vyššej strednej triedy, po boku Audi A6, Mercedesu triedy E, Opel Omega, či BMW piateho radu. Vzhľadom k rázvoru len 2635 mm a neostalo na zadných sedadlách priestoru na rozdávanie, na predných sedadlách je priestoru dostatok. Ojazdený Galant tak konkuruje skôr výkonnejším a lepšie vybaveným variantom Opel Vectra či Ford Mondeo. Pri výbere konkrétnej motorickej verzie sa rodinnému užívateľovi určite oplatí skromnosť. Pre automobily zo 7. generácie (93 až 97) je optimom základný motor s objemom 1,8 litra o výkone 93 kW, ktorý do palety pohonných jednotiek pribudol v roku 1994. Kombinuje v sebe nízke prevádzkové náklady s dostatočne živou akceleráciou, nevýhodou je vyššia hlučnosť pri vyšších otáčkach. Na vznetový agregát 2,0 TD (66 kW) rovno zabudnite, má klasickú koncepciu s nepriamym vstrekovaním paliva, spoľahlivosťou tiež neohuruje a prílišna úspornosť a kultivovanosť tiež nie sú jeho silné stránky.
V 7. generácii galantu existovali zážihové šesťvalce nielen s objemom 2,5 l, ale aj menšie dvojlitrové. Oba mohli byť spojené s pohonom všetkých kolies, ten menší potom bol dodávaný tiež so systémom 4WS. Tieto exotické verzie, rovnako ako ešte staršie dvojlitrové turbomotory (84 – 88), či GTI (110 kW) 4×4 verziu (88 – 92) neodporúčame, pretože pre nich špecifické náhradné diely sú veľmi drahé. V 8. generácii vozidla sa v roku 1999 objavil unikátny štvorvalec 2,4 GDI s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý však v slovenských podmienkach moc dobre nefunguje (nedostatočne čistý benzín s vyšším obsahom síry) a navyše sa vyskytuje len vzácne.
Čo sa spoľahlivosti a životnosti týka, Galant nie je tak dobrý, ako niektoré iné japonské automobily. Môže za to vôľa v riadení a v závesoch kolies. Pri stave 150 tisíc najazdených km býva nutná generálna oprava zadnej nápravy, ktorej silentbloky už mávajú značné vôle. Nadmerné vôle často vykazuje tiež kulisa radenia, čo však je len maličkosť proti závadám manuálnych a automatických prevodoviek, ktoré sa občas vyskytujú. Veľkou slabinou výkonnejších Galantov sú brzdy, ktorých kotúče sa často skrútia a pri používaní potom vibrujú. Počúvaním tiež skontrolujte, či sa z motora neozýva cvakanie, čo je neklamný dôkaz zanesených hydraulických zdvíhadiel ventilov.
História modelu
1996 – 8. generácia modelu. Motory 2,0 i 16V, 2,5 V6 24V a 2,0 TD.
1999 – nový motor 2,4 GDI s priamym vstrekovaním benzínu.
2000 – decentný face-lift modelu.
2006 – ukončenie výroby.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverový kombi |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4630-4680 x 1740 x 1415-1420 | 4630-4720 x 1740 x 1415-1500 |
Rázvor (mm): |
2635
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | – | – |
Pohon |
predné alebo všetky kolesá (GTI 16V Dynamic)
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
64
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
bohatá výbava |
absencia kvalitného dieselu |
priaznivé ceny ojazdených áut |
drahé niektoré náhradné diely |
živé zážihové motory |
málo priestoru na zadných sedadlách |
pohodlie na predných sedadlách |
vzhľadom k veľkosti vozidla len priemerný kufor |
spoľahlivosť zážihových motorov |
len priemerné jazdné vlastnosti |
málo účinné brzdy |
Najčastejšie poruchy
skrútené brzdové kotúče |
vôle v silentblokoch ramien zadnej nápravy |
závady prevodoviek |
nepresné radenie |
zanesené hydraulické zdvihátka ventilov |
predčasne opotrebovaná spojka |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8 16V (93 kW), zážihový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod OHC, elekronické viacbodové vstrekovanie paliva. Nízka spotreba, dostatočná pružnosť, dobrá sadzba zákonného poistenia. |
2,0 TD (66 kW), preplňovaný vznetový radový štvorvalec, osemventilový rozvod OHC, nepriame vstrekovanie paliva. Zastaraný diesel má sklony k poruchám, málo pružný a nevýkonný. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 (EA2A) | 1997 ccm | 4G63 (SOHC 16V) | 98 kW |
2.0 (EA2A) | 1997 ccm | 4G63 (SOHC 16V) | 100 kW |
2.0 (EA2W) | 1997 ccm | 4G63 (SOHC 16V) | 98 kW |
2.0 (EA2W) | 1997 ccm | 4G63 (SOHC 16V) | 100 kW |
2.4 GDI (EA3A) | 2351 ccm | 4G64 (GDI) | 106 kW |
2.4 GDI (EA3A) | 2351 ccm | 4G64 (GDI) | 110 kW |
2.4 GDI (EA3W) | 2351 ccm | 4G64 (GDI) | 106 kW |
2.4 GDI (EA3W) | 2351 ccm | 4G64 (GDI) | 110 kW |
2.5 V6 24V (EA5A) | 2498 ccm | 6A13 | 118 kW |
2.5 V6 24V (EA5A) | 2498 ccm | 6A13 | 120 kW |
2.5 V6 24V (EA5W) | 2498 ccm | 6A13 | 118 kW |
2.5 V6 24V (EA5W) | 2498 ccm | 6A13 | 120 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 TDI (EA6A) | 1998 ccm | 4D68 T,4D68 (SOHC) | 66 kW |
2.0 TDI (EA6W) | 1998 ccm | 4D68 (SOHC) | 66 kW |
5 komentárov
jožo
Ja mám doma galanta r.v 92. je to pohodlné a šikovné auto.Určite by som nemenil za nejakú audinu alebo opel.a kto má iný názor nech vyskúša potom povie.
Patrik
samozrejme ze audi sa na mitsubishi ani len nechyta a opel duplom
Mm
To si asi nepočul o Audi Q7 6.0 V12 tdi (368 kw/500 hp, 1000 nm). Nad 180 ešte tlačí do sedačky😎 a rychlost je obmedzena na 250, ked obmedzovac odstavis tak cca 270-80 a ak daš nejaky ten chip tak už aj 300 som videl…
kama
pred dvoma tyzdnami som kupil galanta 2,0 16v 1998 som velmi spokojny presvedcive stare dobre auto stale zivy motor priazdniva cena a super vyzera japan…
PeeS
Dobrý,
mám už tretieho Galanta. Prvý bol III. druhý IV. Oba boli 1,8td. Na druhom som mal najazdené 420 000 km. Čo sa týka motora bez poruchy v obidvoch.(výmena rozvodov, olej). Čo sa týka naprav, treba si kúpiť „Pasata“, akcelerácia porovnatelný výkon Octavia SDI minimalne o štvrtinu pomalšia.