Modelom Megan Scenic automobilka nie len utvorila novú triedu vozidiel, ale svojim spôsobom aj predbehla dobu. Trieda MPV postavená na báze vozidiel nižšej strednej triedy je veľmi obľúbená a žiadna významná automobilka si nedovolí nemať tento typ vozidla v ponuke. Napriek dobe, ktorá uplynula od uvedenia prvého Scenica, je stále záujem aj o vozidlá prvej generácie.
Francúzska automobilka trafila do čierneho, vozidlo ihneď zaujalo a Renault tak získal náskok, ktorý ďalšie automobilky dobiehali prácne niekoľko rokov. Chvíľu od začatia výroby prešiel model podareným faceliftom a zmenou prešlo aj označenie. Z názvu zmizlo meno Megane, z ktorého si auto požičalo niektoré diely. Od tejto chvíle je to už len Renault Scénic. V roku 2000 prišiel na trh automobil s pohonom všetkých kolies. Predával sa s príponou RX4 a okrem iného ťažil aj z vyššieho podvozku a slušivých ochranných plastov okolo karosérie. Vo výrobe sa prvý rad Scénicu udržal do roku 2003. Vtedy vstúpila na trh pod rovnakým názvom druhá generácia.
Kto túži po veľkom vnútornom priestore, tak Renault Scénic ja vhodným adeptom na kúpu. Poteší veľkým množstvom odkladacích miest a rôznych schránok. Nájdeme ich napríklad v podlahe, pod sedadlami alebo vo výplni dverí. Nechýbajú držiaky nápojov a cestujúci sediaci vzadu majú k dispozícii dva výklopné stolíky upevnené na operadlách predných sedadiel. Samotné sedačky sú typicky francúzske – teda mäkké a pohodlné. To isté platí aj o podvozku, a tak si celá posádka môže užívať komfortnej jazdy. Čo sa týka objemu batožinového priestoru Scenic ponúka 400 litrov. Prístup k nakladaniu batožiny je dobrý veľké výklopné dvere nijak nezavadzajú. Variabilita batožinového priestoru je tiež potešujúca. Priestor je možné ľahko rozšíriť posunutím, odklopením prípade vybratím sedadiel.
Automobil ponúka vzhľadom k vyššej stavbe karosérie v celku dobré jazdné vlastnosti. Vhodným motorom je pre neho zážihový šesťnásťventil 1.6 s výkonom 79 kW, ktorý automobilka ponúkala od roku 1998. Je dostatočne čulý a pracuje s priaznivou spotrebou, čo však už neplatí pre silnejší dvojliter, ktorý by bol po výkonovej stránke úplne vyhovujúci, ale nepoteší jeho apetít 9-10 litrov. Ak hľadáte turbodiesel, odporúčaný je common-rail 1.9 dCi, prípadne priamovstrekový 1.9 dTi. Ak ste priaznivcami starých komôrkových dieselových agregátov, tak radšej presedlajte na spomínané novšie. „Klasické“ diesely sú podstatne hlučnejšie a menej úspornejšie ako by ste predpokladali. Ich spoľahlivosť tiež nie je oslnivá.
Doteraz sme hlavne chválili. Avšak Scenic vie aj potrápiť. Scénica prvej generácie často trápia poruchy klimatizácie, vôle v zavesení kolies, opotrebované ložiská zadných kolies alebo netesné vodné čerpadlo. Vznetové motory 1.9 D a 1.9 TD sa mnohokrát stretávajú s prasknutou hlavou valcov či jej tesnením. Všetky agregáty mávajú problémy s únikom motorového oleja, výnimkou nie je ani únik oleja z prevodovky. Prevedenie RX4 môže mať zlú viskóznu spojku a horné uloženie zadných tlmičov.
História modelu
1996 – predstavenie Scénicu, postavenom na základe Renault Megan hatchback.
1999 – podarený facelift.
2000 – príchod pohonu 4×4 s označením RX4.
2003 – príchod nástupcu s rovnakým názvom (2. generácia).
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové MPV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4134-4441 x 1698-2012 x 1600-1729 |
Rázvor (mm): | 2580, 2624 (RX4) |
Batožinový priestor (l): | 400 |
Pohon | predné kolesá alebo všetky štyri (RX4) |
Objem palivovej nádrže (l): | 60, 61 |
Prednosti a nedostatky
nízka spotreba dieselov dTi a dCi |
vyššia spotreba motorov 2.0 |
priestornosť a variabilita interiéru |
nepresné radenie |
množstvo odkladacích miest |
nižšia kvalita dielenského spracovania |
bohatá výbava |
zastarané a poruchové diesely 1.9 D a 1.9 TD |
Najčastejšie poruchy
poruchy klimatizácie |
vôla v zavesení kolies |
opotrebované ložiská zadných kolies |
netesné vodné čerpadlo |
prasknutie hlavy valcov, netesnosť |
únik motorového oleja |
únik oleja z prevodovky |
zlá viskózna spojka |
zlé horné uloženie zadných tlmičov |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1.6 16V (79 kW), zážihový radový štvorvalce s viacbodovým vstrekovaním paliva a šestnástimi ventilmy. Živý, čulý a spotrebovo tiež vychádza priaznivo. |
1.9 D (47 kW), vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a ôsmimi ventilmy. Motor je zastaralý, novšie dieslové agregáty sú tichšie, úspornejšie a spoľahlivejšie. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 i (JA0E) | 1390 ccm | E7J 764 | 55 kW |
1.6 16V (JA0B, JA04, JA11) | 1598 ccm | K4M 700,K4M 701,K4M 708,K4M 704 | 79 kW |
1.6 e (JA0F) | 1598 ccm | K7M 702,K7M 703 | 66 kW |
1.6 i (JA0L) | 1598 ccm | K7M 720 | 55 kW |
2.0 i (JA0G) | 1998 ccm | F3R 796 | 80 kW |
2.0 i (JA0G) | 1998 ccm | F3R 750,F3R 751 | 84 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 D (JA0J) | 1870 ccm | F8Q 790 | 47 kW |
1.9 dT (JA0K, JA0Y) | 1870 ccm | F8Q 784,F8Q 786 | 66 kW |
1.9 dTi (JA0N) | 1870 ccm | F9Q 730,F9Q 734 | 72 kW |
11 komentárov
Palo
Ako bývalý majiteľ tohto vozidla pridám pár vecí.
– niekedy sa opotrebuje kostra v zadnom svetle a potom to bliká všetko naraz ( stačí pocínovať kontakt a je to OK)
– často sa objavuje korózia v zadu nad kolesom pri nárazníku,
– niekedy potrápi obvod žhavenia na dTi (zle vyhodnotí teplotu a občas krátko žhaví)
– prevodovka je ovládaná zospodu a semering začne po čase prepúšťať olej.
Inak auto bolo celkom fajn, variabilné a hlavne návykové, takže aj teraz mám MPV.
Jozef
Mám prvú generáciu tohto modelu a som nadmieru spokojný. Auto je spoľahlivé, priestranné a úsporné. Škoda len, že už kde-tu sa objavuje hrdza. 1,9dTi pracuje spoľahlivo, má slušný ťah a nieje moc smädný.Asi jediné čo sa mu dá vyčítať je netesnosť motora a guľové čapy. Tie nevydržia viac ako tri roky. Inak fajn autíčko, pohľadné a nadčasové!
Bismarck
Mam doma Scenic 1,6 16v 79kW a som nadmieru spokojny. Motor slusne taha a ked jazdim normalne, nie divoko ale ani ako slimak, cize v ramci vyhlasky, spotreba sa mi pohybuje okolo 6 az 6,5l/100ku. Samozrejme v meste ide spotreba hore, ale aj tam sa zvyknem zmestit do 8 litrov. Co sa vnutorneho priestoru tyka, je to skutocne super auticko, variabilita je priam ukazkova. Len skoda, ze sa v zakrutach trosku viac naklana. Ale nejazdim preteky, takze je to vsetko vecou zvyku.
julo
mal som scenika 1.6 66kw 8v,3,5roka. teraz chcem kupit naftak 1.9ku,neviem sa rozhodnut či dti 60kw alebo dci 75kw.kto má stým skusenosti napište mi prosim ktorý je lepši motor,a sa oplati kupit Dakujem.
Rob
Ja mám DCI a som spokojný.
Mato
A kde je prehlade typov na trhu 1,8L benzin 85kW???? ved aj taky motor existuje.
Filip
Mal som megane scenic 1.9dti 72 kw rv 98 5 rokkov . Poruchy: gulový čap, alternátor , krátke žhavenie, začaqla korozia prahov.
pred 3 rokmi som kupil 1.9 dti 59 kw. Neuveritelne slabý motor (ani tu nie je spomenutý, neobehnete ani kamion..) zatiaľ odišlo spínanie termostatu ventilátora , praskly oba zadné krúžky ABS.
Z vozidlom som spokojný hlavne kvôli veľkosti a spotrebe.
palis
jamam scenic 1,9 turbo diesel 75 kw rok 2002 a som spokojny len viac huci ked je diesel nez benzin a postupne tam menim vsetky veci co ziada inac som na vylety snim spokojny
Kristian Fabian
Dobrý deň ja mám Renault Mégane Scénic 1.9D a tratí sa mi voda z auta voda sa vytratí a auto my netopi. Neviete mi niekto poradiť. Ďakujem
Jozef
Dobrý deň viete mi niekto poradiť? Auto naštartuje a počas jazdy zdochne elektrina ide len motor vypne … a potom keď chcem naštartovať tak nič ako by neťahal naftu a keď postoji dlhši čas tak zas normálne naštartuje
stenly1961@gmail.com
Moj problém bol a to mi ho vyplo na dialnici,to neprajem nikomu nakoniec bol snímač vačkového hriadela ale nie lacny kus si dajte namontovať..