Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

30 komentárov

  1. 1

    Šimon F.

    Mam Kia Ceed SW 1.6 o výkone 122 koníkov. Priemerná spotreba mi vychádza okolo 7.5 litra na stovku. Za necelý rok prevádzky som dal cca 35 tisíc km a už som musel meniť tyče stabilizátora, v oprave bola aj regulácia stieračov a začínajú sa mi akosi drať sedadlá. Neviem či je to normálne po roku používania, aby sa predierali sedadlá no mne sa to stalo. 🙁

    Odpovedať
    1. 1.1

      Marek SV

      Moja Kia Ceed 1,4 CVVT po 104 000 km prvá závada vybitý čap riadenia na ľavej strane . Sedadlo sa mi tiež predralo na kraji, ale ten vyvýšený okraj si to pýta. Dám naňho poťah nech sa pri vystupovaní odiera ten.

      Odpovedať
  2. 2

    Robert B.

    Tie sedadla istia potahy. Vynikajuce siju v Rimavskej Sobote, nie je ani poznat ze su potahy.

    Odpovedať
  3. 3

    Anonym

    a kolko stoja a kde sa daju zohnat?

    Odpovedať
  4. 4

    Josef Mengele

    Píše tu, že treba motor 1.4 držať v otáčkach. Ja by som povedal, že vôbec netreba, v meste mi na 4-ku hladko a bez reptania kĺže pri povinnej 50-ke a viac menej ten voz treba krotiť. Skôr by som naopak privítal na cesty mimo mesto 6-ty prevodový stupeň, pretože 5-ka sa mi javí príliš krátka, konkrétne oproti Nissanu Almera 1.4 ide motor pri 130 km/h na 4000 otáčok, kým Almera pri 130 točila na 5 len 3500. Čo sa týka kvality spracovania a použitých materiálov, tak to je katastrofa, za Almerou je to o dve triedy dole. Almera nedrnčala a nerezonovala pri 250.000 km ani polovicu z toho, čo Ceed po najazdení 30.000 km. Plasty v interiéri sú a aj pôsobia doslova lacno, takisto aj čalúnenie sedadiel je biedne. Nuž čo človek chce za pár šupov. Inak pre porovnanie, za Kiu som dal 12.655 € ( 381.245 Sk ) po zľave, Nissan stál 425.000 Sk pri oveľa mizernejšom kurze SK voči USD. Keby som mal hodnotiť, tak ak je u Nissana 10 bodov, tak Kiu Ceed vidím voči svojmu starému Nissanu takto: Jazdné vlastnosti 8 až 9, kvalita spracovania 6, priestor 10, hlučnosť 9, náklady na prevádzku a údržbu 9. Pod dvoch rokoch jazdenia a porovnávania môžem povedať jediné: Zlatá dobrá Almera, kam sa na ňu Ceed hrabe. Inak mám aj Toyotu Corollu, tiež 1.4 benzín, aj tá je v kvalite materiálov a spracovania niekde úplne inde.

    Odpovedať
  5. 5

    jozef

    korejské autá sú dosť predražené, nato čo poskytujú a nehovoriac o tom,že majú nízku cenu ako použité a človek prerobí dosť peňazí…Radšej kúpiť Forda alebo Toyotu a máte istotu…:-)))
    http://www.obchod.centralogistic.com

    Odpovedať
    1. 5.1

      znalec

      ako nove mozno. Ako ojazdene nie. Dovod?

      Ceed 1,4, 1,6 – skoro vecne motory. Rozvod retaz, spolahlivost vyborna. poznam 1,6 CVVT, ktory ma tatocene cez 350tkm a stale ide. Bez jedinej poruchy.

      Rovnako vyborne dieselove motory – hlavne co sa tyka spolahlivosti. Tomu nemoze Ford nikdy konkurovat – kazove 1,6 HDI od PSA sa motorom z kie nikdy nevyrovnaju.

      Odpovedať
      1. 5.1.1

        war

        „kazove HDI od PSA ?“ – ty asi fajcis travu kamo

      2. Patrik

        Poruchovejší dieselový motor ako 1.6 HDI (do roku 2010) v súčasnom motoristickom svete nepooznám, azda na krk mu šliape ešte 2.0 TDI z prvých rokov výroby (2004 – 2006). Chybu si priznali aj samotní konštrukteri PSA. Štatistiky nepustia. (Investovať do tohto motora 2000-3000€ nieje žiadna rarita)…

      3. do 80kW

        ty mas HDI? ja hej. HDIcka boli na spici naftakov uz min 10 rokov dozadu – kulturou chodu, tahom, vyuzitelnymi otackami a SPOLAHLIVOSTOU (200 000 km je nic pre hdi)

        neporovnaj neporovnatelne (t.j. hlucne nekulturne TDI cerpadlo dyza s HDI)

  6. 6

    Marek

    malo muziky za vela penazi

    Odpovedať
  7. 7

    Peter

    mám kia ceed 1.4 r.v 2009 35000 km bez žiadnych závad, zatiaľ úplne v pohode auto

    Odpovedať
    1. 7.1

      peter

      mam 70 000 stale v pohode

      Odpovedať
  8. 8

    Anonym

    Andrej PRESOV,mam ceedku od marca 2011,ale stale mam problem so smraom od spoojky po vyjazde do vacsich kopcov.Pri prvej prehliadke servisak tvrdil ze vsetko je OK.Tento problem maju od zaciatku so ceedmi,ale vyrobca na to vobec nereaguje.Uvidim ako budu reagovat v servise,aby vymenili celu spojku,lebo mne sa uz ozyva aj lozisko,najazdeno31000km.

    Odpovedať
  9. 9

    erik

    Mam ceeda 1.6 crdi, cca 145000 km, motor slape ako hodinky bez najmensieho problemu. Uz som menil jeden zhavic.

    Odpovedať
  10. 10

    hudyko

    skvele auto 1,6 crdi 85kw, je to sluzobne auto, jazdi nanom 30-40 ludi, mesacne najazdi 4500-5000 km a teraz ma 220000 km. nikto ho nesetri, po nastartovani plny plyn a pri ukonceni jazdy ziadne dochladzovanie turba a bez problemov bez poruchy ide skvele. jazdi len skoro mesto a spotreba pri tom vytacani nie je viac ako 7 l. SKVELE SKVELE SKVELE auto!

    Odpovedať
    1. 10.1

      Lišiak

      Môžem potvrdiť, 1.6 crdi sme fasovali (tuším) v 2007, a nakoľko je to policajné vozidlo, dostalo dozadu zabudovanú mrežu, v kufri je skriňa na Soitron, plus sa vzadu vezú vždy nepriestrelné vesty, dokopy navyše cca 80 kíl váhy a ešte keď si tam sadnú štaria urastenÍ, má to celé tak dve tony – a motor s tým nemá žiaden problém. Hovorím o 9 ročnom aute s 30 šoférmi, ktoré dostáva plné bomby za studena a každý sa k nemu chová ako prasa 🙂 Menili sa len tyčky stabilizátora, spojka a samozrejme spotrebný materiál. Niekomu nebude vyhovovať preposilované riadenie a vyslovene ostrý nástup brzdného účinky, ale záleží od jazdného štýlu. Jednounačne skvelo postavené auto

      Odpovedať
  11. 11

    stano

    No, s tou bezudrzbovostou rozvodovej retaze u motorov KIA to nie je take ruzove. V rodine mame Kia Ceed 1.4 a momentalne sa na nej menia rozvody pretoze retaz bola preskocena (80.000km, auto v zaruke, pravidelne servisovane v autorizaku)… Ked si precitate dalsie fora, napriklad tu: http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=22&t=4030 tak zistite, ze to nie je ojedinela zalezitost, skor to vyzera na nejaku seriovu chybu.

    Odpovedať
  12. 12

    Laco

    Mám Kiu ceed 1,4 r.v.:2009 Mám problém že mi pri zapnutí stretávacích svetiel nepretržite svietia všetky zadné brzdové svetlá. Vie mi prosím niekdo poradiť kde môže byť chyba? ďakujem.

    Odpovedať
  13. 13

    Roman

    Mam kiu ceed 1.6 85kw 115koni crdi, TX hatchback 2008, 5rocna zaruka na cele auto a 7 rocna na motor a pohonne ustrojenstvo, najazdene ma 146 000km, mam ho 6 rokov, spotreba sa pohybuje okolo 5,3 -5,6 v lete s jazdenim na dialnici a po meste, v zime je to do 5,9litra. jedina zavada bola tycky stabilizatora ktore boli menene v ramci zaruky pri 38 000km, a asi pri 98 000km sa mi rozvietila kontrolka cervena EPS-posilovac riadenia a volant stuhol…po vypnuti motora a znovu nastartovani to bolo uz ok,menene tiez v ramci zaruky kedze auto malo len 4roky, ine zavady a tazkosti vobec neboli…………… 3zhavice po 106 OOOkm platene z vlastneho vrecka…predne kotuce a dosticky som menil pri 131 000km a zadne len dosticky pri 142 000km….motor ide spolahlivo je svizny a tichy…..olej menim po cca 17 000km, palivovy filter po 60 000km a vsetko ide ako hodinky, asi raz za 1-2roky sa nastavy rucna a ziadne problemi s autom neboli……..po dlhsej jazde na dialnici aalebo ked motor dostal riadne zabrat ho nechavam par km do 2tis otacok alebo 2min na volnobehu pred vypnutim a vsetko bolo vzdy v poriadku. autoradio tiez bez problemou. auto je po druhej STK a vsetko uplne v norme v pohode 🙂

    Odpovedať
  14. 14

    Richard Buzinkay

    3x KIA, 3x ina
    Znacka Kia sa zdala byt klasickym korejcom, ale len dovtedy, kym nepouzila europskych dizajnerov a nepozicala si par vychytavok z japonskej automobilovej kuchyne. Rad by som opisal skusenosti o troch autach znacky KIA, kazde ine, kazde relativne dobre za dobry peniaz.
    Su nimi Kia ceed SW 1.4benzin 77kw, Kia Venga 1.4 benzin 66kw a Kia Soul 1.6 benzin 93kw.

    Kia ceed kombi ponuka vela priestoru, spolahlivy motor a ziadne emocie, spotreba vozidla sa pohybuje na urovni 7l/100km, je to rozumna volba pre rodiny z mesta a vidieka, prve rocniky trapila troche hrdza zadnych dveri a silentbloky rpednej napravy, ale toto riesil vyrobca v ramci zaruky, motor je pohanany rozvodovou retazou a okrem sviecok oleja a filtrov si dlho nevyzaduje nijaku udrzbu, v sucasnosti sa daju kupit naozaj za par penazi.
    vyhody: velky priestor vpredu vzadu, tichy motor, pekne dielenske spracovanie interieru s makcenymi palstami
    nevyhody: na dnesne pomery hlucny podvozok, motor treba troche tocit, ak sa vezu 4 dospeli, preto idealnejsou volbou by bol bud silnejsi benzin, alebo diesel {ak vas jazdi viac}

    Druhym vozidlom je Kia Venga, male mestske mpv ma kupodivu najlepsie odhlucneny motor zo vsetkych troch tu opisanych kii, vychytavky ako posuvne zadne DELENE! sedadla AJ SPODNA LAVICA! priestor vzadu bez tunela=rovna podlaha, nevyhodou je udusenych 66kw benzinoveho motora, ktore vsak na usporne presuvanie v ramci mesta stacia, na dialnicu s tymto vozidlom nevychadzajte! Pri dialnicnom tempe, alebo vyuzivaniu vykonovej hranice motora sa lahko dostanete k cislu 9,2l/100km, comfort jazdy v meste a do 100km/h je vsak v porovnani so Ceedom a Soulom NAJLEPSI. Dielenske spracovanie uz troche pokrivkava za ceedom, palubka je sice na pohlad pekna, prehladna, ale tvrde cierne plasty skripu a vrzgaju vzdy ked je menej ako 10stupnov. Motor je tu rovnaky ako v cede, rozvodova retaz, ale EURO5 uprava a marketingove snahy korejcov stiahli vykon motora zo 77kw na 66kw pri zachovani rovnakeho krutiaceho momentu.
    vyhody: velky priestor, az nepredstavitelne velky pri pohlade zvonka, ticha komfortna jazda v meste
    nevyhody: slaby, zakladnym softverom zabity motor, takmer nereagujuci na plyn, vysoka spotreba na dialnici

    Poslednym z trojice je krabicoidny Soul s najsilnejsim zakladom 1.6 93kw, je to vlastne identicky motor s 1.4 {v cede a Venge} ale prevrtany na 1.6 a vyladeny na 93kw, v aute vysokom 160cm ma aj 93kw co robit aby auto svizne rozhybali, ale v porovnani tejto trojice v dynamike suverenne vitazi, co kupodivu nie je vykupene najvyssou spotrebou ked v kombinacii jazdiz a 7l, resp. dlhodobe dialnicne tempo zozerie 8l na 100km. Radost z jazdy je asi v tomto aute najvacsia, aj ked ju v komfrote predbieha Venga a v kvalite spracovania Ceed. Niet divu, ved Soul je taky „americky“, hitparada sedociernych plastov na palubnej doske a caluneni dveri vsak neurazi, najma ak nevydava ZIADNY zvuk.

    Co dodat na zaver? Kia ponuka auta naozaj pre kazdeho, su to spotrebne auta nehrajuce sa na luxus, ale relativne spolahlive, bez skrytych much pod motorovym priestorom.

    Odpovedať
  15. 15

    Majo

    Mám kiu ceed 11/2012 mám najazdené 40000 km keď som šiel nedávno pi diaľnici tak mi vyšla nejaká para alebo hmla niečo také S klimy neviete niekto čo to .one byť či musím zájsť do servisu aby mi to nejak doplnili alebo niečo také vopred ďakujem A prajem pekný večer

    Odpovedať
  16. 16

    duro

    mám kia ceed po štyroch rokoch korozia zadnej kapoty, 5- te dvere posunuté do pravej strany, odierajú sa o zadné svetlo, po piatich rokoch odišiel chladič klimatizácie, nič mi neuznali v rámci 7 ročnej záruky. Záruka 7 rokov sa vzťahuje len na to čo sa nemôže pokaziť

    Odpovedať
    1. 16.1

      andy

      duro: no neviem, mám 2007 rocnik a tých pár porúch bez problémov uznaných a odstránených v rámci záruky..

      Odpovedať
  17. 17

    Martin

    Zdravim kupoval som novu kia ceed combi 1,6crdi 85kw 2009 za 6 rokov som nabehal 380 000 km bes poruchy neuveritelne ale je to tak potom zacali odchadzat vstreky tak som ju predal vroku 2015 som kupil novu kia sportage ma 92000km zatial bes poruchy a vroku 2016 novu kia ceed combi1,6 crdi 100kw vyrobenu na slovensku nabehal som do dnesneho dna 95000km po 30000 km beham len po servise odislo riadenie potom spojka potom sinchron vprevodovke neslo zaradit stvorku a dnes komplet prevodovka ako servis nema problem to opravit vramci zaruky len ide oten cas ze tam stale musim chodit je to vyrobene na slovensku tak neviem ci to vtej Ziline flakaju alebo to je len zhoda nahod aj ja som rovno kupil nepodarok

    Odpovedať
  18. 18

    Dom

    Z clanku to posobi ako jedno solidne spolahlive auto, ale staci pozriet kia klub na temu preskocene rozvodove retaze a hned je to inak.

    Tolko pripadov skocenej retaze a neistota, ze znovu nepreskoci z nej robi v mojich ociach velmi nespolahlive vozidlo (hlavne 1.4 ).

    Odpovedať
    1. 18.1

      Palo

      Len treba trošku rozlišovať, kedy, komu a za akých okolností tá reťaz preskočí. Pravidelne servisované a normálne jazdené vozidlo len zriedka, väčšinou je to pri vozidlách čo jazdia na dlhé servisné intervaly, na vozidlách ktoré ako služobné vozy plnia rolu aj traktora, na vozidlách čo si majitelia myslia že majú dvojliter a riadne im všade nakladajú a podobne. Reťaz občas preskočí, ale nie je to také hrozné ako píšu niektorí odborníci na fórach. A tiež, treba zobrať do úvahy, že tých ceediek je fakt veľa, tak aj tých negatívnych správ sa môže zdáť veľa?

      Odpovedať
  19. 19

    diesel-eigentuemer

    Môj diesel 1.6 CRDi 2009 (Euro4) kúpil som od nova a má nabehaných cez 220,000. Chcel som auto, ktorým by som sa takmer vôbec nemusel zaoberať a som spokojný (zatiaľ). Menil som akurát pár krát žhaviče (štartujem ráno denne), silenbloky a inak tuším nič zásadné. Začínam ale mať ale problém s emisiami, nejaký idi*t (alebo nejaká skupina) postupne znižuje limity a predminule som síce ešte prešiel tesne pod 0,8, minule som musel dať čistiť motor aby som sa stlačil pod 0,6. To auto je inak funkčné bezproblémové a spotreba okolo 5 litrov, aj menej ak sa človek snaží. Radia mi, že to mám vytáčať na vysoké otáčky, ale to ma fakt nebaví a určite to ničomu nerobí dobre (a ani životnému prostrediu, keď už chceme byť akože eko). Mám ho meniť za benzín, ktorý bude žrať oveľa viac a ktorého samotná výroba predsa tiež zaťažuje životné prostredie (ale generuje tržby automobilkám)? Hon na diesle je neuveriteľný podvod na majiteľoch, v ktorom sa spolčil štát a sales oddelenia automobiliek. Budeme to my spotrebitelia, ktorí v konečnom dôsledku doplatíme na všetky tie naivky v nemeckom aj našom parlamente, ktoré idú zachraňovať planétu (samozrejme najradšej hneď a celú). Chápem, že ekológia je ok pretože rozum a zodpovednosť je ok, a ak sa dá treba jazdiť mále alebo na bicykli, ale sprísňovanie noriem nie je nič iné než predražovanie dieslov o tisícky eur, dodatočné kontroly, dane a poplatky zabalené v detsky naivnej enviro-ideológii. Keď kupujem nový diesel, je povinnosťou štátu dať mi istotu, že ho budem môcť reálne používať na jeho území aspoň 20 rokov. Ak funguje, aby som ho mohol po 10 rokoch predať pretože od tejto možnosti sa predsa odvíja jeho súčasná aj budúca hodnota, ktorú musí niekto iný odpracovať, aby ho mohol za svoju zdanenú mzdu kúpiť, aby mohol do neho tankovať ešte ďalších 10 rokov zdanenú naftu a platiť za cesty, po ktorých jazdí, prípadne ešte aj odvádzať cestnú daň, pokiaľ je právnická osoba. Kia je v pohode, rozumné pravidlá sú v pohode, ale nenažraný a nespoľahlivý štát v pohode nie je. Táto debata v Nemecku beží, ale obávam sa že rozum zatiaľ beznádejne prehráva, naposledy vďaka Grétke v eurovoľbách (zelení 20%). Ako sa dá proti tomuto šialenstvu brániť, to fakt netuším. Šetriť životné prostredie áno, ale nie obmedzovaním pohybu dieslov a financovaním z môjho súkromného účtu pod hrozbou sankcií.

    Odpovedať
  20. 20

    juro

    mám ceed 85/115 CRDI 1,6. Spotreba na diaľnici /Chorvátsko/plný kufor 4 osoby 5,2 – 5,5 l. Solídny krútiak vládze aj s piatimi hokejhobíkmi + bagy. Poruchy, čidlo palivový filter, vymenený až na druhý krát v značkovom servise na moju žiadosť. Najprv menili palivový filter… Jazdím málo má 120000 ročník 2007. Po skúsenosti/po návrate zo servisu / pri 2. výmene oleja som našiel nedotknuté prachom „zaplombovaný“púzdro olejového filtra. Žiadna stopa po kľúči handre,ruke, nič. Mením si tieto veci sám. Nehovorím o 200 až 300% cenách oleja atď. To sa ale dá riešiť. Čo je ale horšie nejaká ŠTUDOVANÁ komisia či odbor na ministerstve si zaumienila že z môjho starého motora vytrieska novú normu na dymivosť. Auto som kúpil na konci decembra 2007. Nepodarilo sa mi ho prihlásiť v posledné 3 dni, ale bol som ubezpečený ,že v pohode aj v novom roku. Tak 4.1.2008 auto bolo prihlásené a všetko bolo ok. Až do STK 2019 kedy technik zistil že nespĺňam dymivosť. Na otázku aká by mala byť povedal že 0,6. Keby som mal auto z roku 2007 tak mi môže prirátať koeficient 0,5. Takže v pohodičke 1,1. Hodnoty boli pod 1. Ale posudzuje sa DÁTUM PRIHLÁSENIA VOZIDLA . Argumentoval som,že veď existuje WIN a číslo motorizácie /to mi poradili v servise/. Že ho to nezaujíma, a že mám smolu, oni majú takéto usmernenie. Naveľa mi poradil, že si mám kúpiť a naliať do nádrže anti smoke od firmy protech a ísť ako idiot 100km aspoň na 4000 otáčkach. So slzami v očiach som to absolvoval . Opäť skúška dymivosti 5000 šialených otáčok 10-12x na naftovom motore. na dipleji 0,58 0,6 0,7 ! Pomohlo. Potešil som sa. Ale neprešiel som . Hodnota sa musí zopakovať 3x za sebou. Dovidenia. Čo mám robiť ,pýtal som sa sám seba,odborníkov,kamarátov. Odpovede boli- servis.Začnú pekne ,postupne meniť vzuchové váhy, EGR ventil, vstreky atď. Oprava môže byť drahšia ako cena auta. Nedal mi ani dočasnú možnosť mesiac jazdiť kým to nevyriešim.že si mám zavolať odťahovku,lebo budem porušovať zákon – jazdiť bez červenej nálepky. Choré zákony robia chorí ľudia. Uplne zbytočný šikan. Jazdím 40 rokov,služobne súkromne. A musel som prijať hodenú rukavicu tohto honu na čarodejnice. Zatiaľ som vyhral…a radosť z toho nemám. Prajem všetkým veľa šťastia a pevné nervy na STK.

    Odpovedať
  21. 21

    duro

    Mám kiu Ceed 2011 zo zadnej nápravy sa mi ozýva silné vŕzganie, vie mi niekto poradiť, čo to spôsobuje? V autorizovanom servise nevedia.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.