Technika prebratá z Fiesty, vzhľad pripomínajúci polopracovný minivan, obratnosť a nízke prevádzkové náklady. Takto by sa dal stručne charakterizovať aj na našich cestách obľúbený Ford Fusion. Vozidlo si získalo značnú popularitu vďaka priaznivej cene, dobrým jazdným vlastnostiam a v neposlednom rade aj solídnej spoľahlivosti.
Ford predstavil model Fusion na jeseň 2002. Vozidlo spája v sebe variabilitu interiéru malých MPV, obratnosť malých mestských automobilov, priestrannosť kombi a robustnosť ľahkých terénnych automobilov. Ford označil túto triedu skratkou UAV z anglického Urban Activity Vehicles. Na prvý pohľad Fusion vzdialene pripomína Fiestu, zdieľa s ňou platformu a aj interiér. Jeho rozmery sú však väčšie. Oproti Fieste je o viac ako 10 cm vyšší (1528 mm), podobne aj dĺžka narástla o 103 mm (4020 mm) a šírka je väčšia o nezanedbateľných 38 mm. Zhodný zostal len rázvor 2485 mm. Na výber boli motory montované aj do Fiesty, dva benzínové 1,4 16V (58 kW) , 1,6 16V (74 kW) a jeden dieselový 1,4 TDCi (50 kW).
Začiatkom roka 2005 sa dostal ku slovu aj turbodiesel 1.6 TDCi (66 kW), vyvinutý v spolupráci s koncernom PSA. Na jeseň 2005 prešiel Fusion spolu so svojou príbuznou Fiestou decentným faceliftom, získal nové predné a zadné koncové svetlá, zmeny sa dotkli aj masky a nárazníka. Bez povšimnutia neostal ani interiér, kde pribudli nové plasty a farebné zladenie.
V roku 2007 bola opäť rozšírená ponuka pohonných jednotiek. Novinkou sa stal staro-nový maloobjemový motor 1.25i, disponujúci výkonom 55 kW. Taktiež boli ponúkané nové prevodovky, päťstupňová samočinná EST alebo štvorstupňová automatická pre 1.6 16V.
Bezpečnosť posádky vo vozidle bola ohodnotená v testoch Euro NCAP štyri hviezdičkami z piatich. Za ohľaduplnosť pri strete z chodcom získal Fusion dve hviezdičky zo štyroch.
Krabicová stavba karosérie je praktická a umožňuje výborne využiť obstavaný priestor. Miesta je v relatívne malom Fusione vpredu aj vzadu naozaj dosť. Platí to ako pre nohy, tak aj pre hlavu, a to aj napriek tomu, že zadné sedadlá sú oproti Fieste o trocha vyššie posadené. K vysokej variabilite vnútorného priestoru prispievajú delené a sklopné zadné sedadlá a tiež vpred sklopné operadlo na mieste spolujazdca, ktoré umožňuje prepravu predmetov dlhých až 2300 mm. Pri vyššom stupni výbavy dokonca vytvorí plastový odkladací stolík. Poteší aj počet odkladacích schránok, ktoré sa nájdu okrem štandardných miest aj na hornej časti prístrojovej dosky alebo pod sedákom spolujazdca.
Nespornou výhodou Fusion je však veľmi nízko položená nakladacia hrana batožinového priestoru (len 480 mm nad zemou). Nesklame ani objem kufra 337 litrov, ktorý je možný zväčšiť sklopením zadného radu sedadiel (v pomere 40/60) až na 1175 litrov.
Menej pochvaly si už zaslúžia samotné sedadlá, ktoré majú kratšie sedáky, čo môže vadiť hlavne vyšším cestujúcim a tiež pomerne slabé bočné vedenie. Palubná doska je vyhotovená po vzore Fiesty. Keďže Fusion je praktickejšie zamerané vozidlo, menej prekáža dizajnová jednoduchosť a tvrdosť plastov. Modernizácia koncom roka 2005 interiéru pridala pár plusových bodov za použité plasty a zlepšenie dielenského spracovania. Ergonómia je na dobrej úrovni a všetky ovládače sú z miesta vodiča dobre dostupné a prehľadne usporiadané.
Jazdné vlastnosti sú aj napriek vyššej svetlej výške na veľmi slušnej úrovni. Tuhšie nastavenie podvozku po vzore Fiesty spolu s tuhou karosériou umožňuje dobré držanie stopy v zákrutách a Fusion sa nezľakne ani prudšieho vyhýbacieho manévru. Pozitívom je, že Fusion obstojne tlmí aj väčšinu bežných nerovností. Oproti Fieste je pozorovateľná málinko väčšia citlivosť na bočný vietor pri vyšších rýchlostiach, čo daň za vyššiu stavbu karosérie. Vyššia svetlá výška umožňuje občasné výlety mimo spevnené cesty a taktiež sa do automobilu aj vďaka vyššej celkovej výške pohodlnejšie nastupuje. Riadenie s elektrohydraulickým posilňovačom a aj radenie prevodových stupňov s brzdovým systémom má Fusion rovnako ako Fiesta ne veľmi dobrej úrovni.
Motorová ponuka bola síce o niečo chudobnejšia ako v prípade Fiesty, ale aj tak bohato postačovala pre potreby Fusionu. Všetky agregáty vo Fusione obsahuje aj Fiesta, a tak v podstate platia rovnaké plusy aj mínusy daných agregátov. Zreteľnejší rozdiel je iba v prípade výkonovo najslabších, keďže Fusion je možné využiť aj ako malú dodávku. Vtedy málinko nestíha najmä najslabší 1,25i, ktorému v spodných otáčkach chýba potrebný krútiaci moment. Žiadny športovec nie je ani 1,4 16V, ale predsa len väčšiu porciu krútiaceho momentu cítiť.
O najoptimálnejšej motorizácii platí to isté čo pri Fieste. Motor 1,6 16V poteší slušným ťahom z nízkych otáčok a dobrou spotrebou.
Medzi ojazdenými vozidla je veľmi obľúbený 1,4 TDCi s výkonom 50 kW a krútiacim momentom 160 Nm (1750-2500 ot/min). Motor síce nie je žiadny šprintér (má pomerne dlhé prevody), ale na bežné jazdenie v pohode stačí a poteší aj spotreba na úrovni 4,5 litra. Naviac je napriek konštrukčnej zložitosti solídne spoľahlivý a poruchy sa vyskytujú len zriedka, väčšinou pri väčšom nájazde.
Od roku 2005 sa pod kapotu dostal aj 1,6 TDCi (66 kW – 205 Nm). Vyznačuje sa dobrou kultúrou chodu, úspornou prevádzkou (v priemere okolo 5 litrov) a poteší aj solídna dynamika. Na rozdiel od 1,4 TDCi je ale podstatne chúlostivejší a náchylnejší na poruchy. Pri kúpe si tak treba dať pozor na skutočné najazdené kilometre, pretože pri väčšom nábehu ho môžu postihovať rôzne technické problémy (priesaky oleja, opotrebované vstrekovače, štrajkujúca podtlaková regulácia turba, zanesený EGR ventil a pod). Najviac problémov však spôsobuje predčasne degradujúca olejová náplň. Na niektorých miestach sa totiž olej nadmerne prehrieva, čo spôsobuje zvýšenú tvorbu karbónu. Svoje zohráva aj nevhodne tvarovaná olejová vaňa, kde je výpustná skrutka vyššie umiestnená ako spodok vane. V praxi takéto riešenie umožňuje usadzovaniu karbónu, ktorý sa nevyčistí ani pri výmene oleja. Nový olej sa tak pomerne rýchlo zanesie karbónom a negatívne vplýva na životnosť pohybujúcich sa častí motora. Ako prvé si to zvyčajne odnesie turbodúchadlo. Zakarbónované olejové kanáliky-trubky, (holender) alebo upchaté sitko, ktoré je vložené medzi mazací kanál a prívodnú trubku nedovoľujú dostatočne mazať ložiská turbodúchadla. Ložiská sa dostatočne nemažú, prehrievajú sa, tým sa v nich hromadia ďalšie karbónové usadeniny, čo výrazne skracuje ich životnosť. Pre elimináciu tohto problému je vhodné tieto časti (trubky, sitko, holender) čistiť poprípade vymeniť. Znehodnotená olejová náplň má vplyv aj na ostatné časti motora a tak sa môžu vyskytnúť aj pridreté rozvody, ojničné ložiská alebo postupne sa znižujúca kompresiu. Medzi ďalšie poruchy, ktoré sa pri väčšom počte kilometrov môžu vyskytnúť patria nefunkčný EGR ventil, nadmerne opotrebované vstrekovače – horšie štarty či hlučnejší a nerovnomerný chod motora a nezriedka sa objavujú aj rôzne úniky oleja či problémy s podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo. Vyskytuje aj podfukujúci vstrekovač, vinou čoho dochádza k usadzovaniu spečenej nafty na hlavu valcov, čo okrem znehodnocovania motorového oleja karbónom môže časom vyústiť až k prepáleniu samotnej hlavy. Veľmi dôležité je včas a kvalitne meniť olejovú náplň. Maximum je 15.000 km, lepšie je však 10-12.000 km a aspoň raz za 100.000 km demontovať a poriadne vyčistiť olejovú vaňu od usadenín, resp vymieňať olej s preplachom pár dcl novým olejom.
Prevodovka je v drvivej väčšine 5 stupňová manuálna s pomerne presným chodom a malými vôľami v koncových polohách. Pri kúpe jazdenky sa treba pozorne započúvať a vyskúšať radenie prevodových stupňov. Ak sa ozývajú rôzne pazvuky alebo sa zle radí prevodový stupeň (počítanie zubov) resp. vyskakuje, budú opotrebované radiace vidličky alebo synchronizácia. Pozor si treba dať aj na časté pokladanie ruky na radiacu páku pri vyradenom neutrále, ktoré spôsobuje rýchlejšie opotrebovanie už tak citlivej synchronizácie a to najmä tretieho stupňa, čo sa následne prejavuje tzv. „počítaním zubov“ resp. ťažším zaradením trojky.
Nakoľko Fusion zdieľa rovnaký technický základ ako Fiesta, platia pre neho takmer rovnaké poruchy. Slovo takmer je použité z dvoch dôvodov. Prvý je približne ročné oneskorenie produkcie, čo znamená značné vychytanie detských chorôb postihujúcich Fiestu začiatkom roka 2002. Druhý dôvod je odlišná a vyššie postavená karoséria. Občas si niektorí užívatelia Fusion zamenili s Pick-upom alebo terénnym vozidlom. Odnesie si to jednak pruženie zadnej časti, závesy kolies a neraz aj drobné, či vážnejšie poškodenia podvozku. Preto nezaškodí pozornejšie preveriť podvozok. Občas Fusion postihuje nefunkčný imobilizér (nemožnosť naštartovať), či zvýšené vybíjanie akumulátora. Ostatné poruchy pri rovnakých motorizáciach kopírujú sesterskú Fiestu.
Okrem 1,3i (44 a 51 kW), mali všetky ostatné motory poháňaný rozvodový mechanizmus ozubeným remeňom. Ten sa v prípade benzínových motorizácii mení každých 150 000 km a v prípade dieselov každých 240 000 km. V praxi je však vhodné intervaly výmeny skrátiť na 120 000 km, resp. 150 000 km v prípade dieselov. Olej viskóznej triedy 5W-30 sa mení každých 20 000 km/1 rok, odporúča sa ale skrátiť interval na max. 15 000 km, poprípade menej, hlavne ak sa jedná o viac zaťažované vozidlá, resp. dieselové motory. V prípade benzínových 16V štvorvalcov treba dávať pozor aj na občasné, ale potrebné, vymedzenie ventilovej vôle špeciálnymi podložkami, pretože šestnásťventilový motor nemá hydraulické zdvihátka (na rozdiel od dieselu). Pozor tiež aj na občasnú kontrolu plochého remeňa k alternátoru a vodnej pumpe. V prípade dieselových motorizácii je dôležité vymieňať palivový filter každých 60 000 km.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové MPV (UAV) |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4020 x 1710 x 1528 |
Rázvor (mm): | 2485 |
Batožinový priestor (l): | 337/1175 |
Pohon | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 45 |
Prednosti a nedostatky
solídna spoľahlivosť a antikorózna ochrana |
menej pohodlné sedadlá |
veľmi dobrá vnútorná priestrannosť |
fádne pôsobiaci interiér a slabšia kvalita dielenského spracovania (do faceliftu 2005) |
dobré jazdné vlastnosti |
slabší svetelný výkon svetlometov |
vyššia svetlá výška |
pomerne slabá základná výbava |
dobrý výhľad z vozidla |
slabšie dielenské spracovanie do faceliftu |
veľmi dobrá variabilita a ergonómia interiéru |
hlučnejšie prevodovky |
Najčastejšie poruchy
riziko nadmerného opotrebenia resp. poškodenia pruženia zadnej časti, závesov kolies a poškodenie podvozku (nadmerné zaťažovanie a náročná prevádzka - pracovný stroj remeselníka či poľnohospodára) |
občas problémová elektronika: centrálne zamykanie, imobilizér, vybíjanie akumulátora, nepresný palivomer |
korózia zadného dielu výfuku (častejšie pri benzínoch, kratšie jazdy so studeným motorom) |
občas unikajúci olej z posilňovača riadenia (väčší km nájazd, resp. náročnejšia prevádzka) |
občas sa vyskytujúce šklbanie pri akcelerácii - 1. zoxidovaný alebo nedoliehajúci konektor riadiacej jednotky, 2. štrajkujúca škrtiaca klapka, 3. zle fungujúci snímač polohy pedálu (benzínové motory) |
nefungujúca zapaľovacia cievka - chod na menej valcov, nefunkčná lambda sonda, poprípade poškodený katalyzátor - vyššia spotreba, emisie, svietiaca kontrolka motora |
občas porucha solenoidového ventilu regulácie objemu na vysokotlakovom čerpadle nafty - nemožnosť naštartovať (1,4 TDCi) alebo prepálená poistka riadiacej jednotky (do 2004) |
pri väčšom nájazde sa vyskytujú problémys podtlakovým okruhom, ktorý ovláda EGR ventil, škrtiacu klapku a turbo, vyskytujú sa aj úniky oleja, nadmerne opotrebené turbo, nadmerná tvorba karbónu, taktiež podfukujúci vstrekovač - nadmerná tvorba karbónu, riziko poškodenia hlavy valcov - odporúča sa doťahovať vstrekovače a tesnenie vstrekovača kontrolovať a prípadne vymeniť, občas sa vyskytuje aj predratá či netesná hadica turbodúchadla - uniká olej a slabší ťah motora. (1,6 TDCi) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený DPF filter (ak je ním vozidlo vybavené - vozidlá z dovozu) - slabší výkon, vyššia spotreba, prípadne prechod do núdzového režimu a svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebované radiace vidličky alebo synchronizácia - rôzne pazvuky alebo sa zle radí prevodový stupeň (počítanie zubov) resp. vyskakuje |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 TDCi (50 kW). V našich krajoch je veľmi obľúbená a z dovozu aj rozšírená motorizácia. Pokiaľ nehľadáte dieselového šprintéra a uspokojíte sa s kľudnou jazdou, je tento motor to pravé orechové. Solídna spoľahlivosť a priaznivá spotreba hovoria jasnou rečou. 1,6 16V (74 kW). Ak ste priaznivcom vône benzínu, je jednoznačne najlepšou voľbou. Autu v prípade potreby prepožičiava aj športovú dynamiku a pri bežnej jazde nie je problém jazdiť za 7 litrov. |
1,25 16V (55 kW). Nejedná sa o zlý motor a v prípade bežných jázd s jednou alebo dvoma osobami aj úplne postačujúci, ak však chcete Fusion občas využívať aj na prepravu viac cestujúcich alebo nákladu, treba sa poobzerať po silnejšom agregáte. Tu už výrazne cítiť handicap chýbajúcich Newton metrov v spodných otáčkach. 1,6 TDCi (66 kW). Dynamický a kultivovaný motor, ktorý však neoslní svojou spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.25 | 1242 ccm | FUJA,FUJB | 55 kW |
1.4 | 1388 ccm | FXJA,FXJB,FXJC | 59 kW |
1.4 LPG | 1388 ccm | UTJA | 59 kW |
1.6 | 1596 ccm | FYJA,FYJB | 74 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.4 TDCi | 1399 ccm | F6JA,F6JB | 50 kW |
1.6 TDCi | 1560 ccm | HHJA,HHJB | 66 kW |
21 komentárov
zuzka
Ahojte,
má niekto skúsenosti so stratou výkonu motora? Plyn na podlahe a auto nedosahuje otáčky a odrazu „vystrelí“ vpred. Porucha sa prejevuje občas, inokedy auto šliape o.k. Vďaka
laky
nepíšete na akom motore…diesel? benzín?… z tabulky… 🙂
laky
v prípade diesela by som ako prvé kontroloval EGR systém a turbo…poprípade vstreky..v poradí, v akom píšem…
zuzka
Samozrejme, mojha chyba… motor je diesel 1,4 TDCi…. Auto sme kupovali ako nové v roku 2007, najazdených 70000 km, vymenené všetky filtre, jazdené väčšinou na kratšie trate, má pôvodnú baterku. Zatiaľ auto nemalo poruchy, okrem tejto, ktorá sa objavila pred pol rokom s tým, že po diagnostike prestalo signalizovať poruchu a jazdilo sa ok. Teraz so bola zas na diagnostike, kde našli 4 chyby:
– žhavič-sviečka A;
– spaliny, snímač rozdilového tlaku (príliš malý signál)
– recirkulácia spalín
– merač hmotnosti – množstva vzduchu
Po vymazaní závad po diagnostike, auto zase ide v celku o.k. Vraj mám jazdiť a uvidí sa čo sa objaví a“bude to ono“..- citujem servis. Takže asi takto
laky
hmm..tažko povedať takto od PC…ale v servise asi čakajú kým EGR odíde úplne(recirkulácia spalín u vás v chybách)…však to zaplatíte..(nedivil by som sa im)..preventívne by som ho dal vyčistiť..hlavne ak sa autom jazdilo na nízke otáčky..auto potrebuje aj pravidelne prevetrať..ale teraz to už nepomôže,ak je zanesený, takže vyčistiť..odporúčam niečo málo najazdiť vo všetkých režimoch(od eko jazdy až po „plyn na podlahe“ – samozrejme až po zohriati motora na prevádzkovú teplotu, tj. 12-15km… potom ho prebehnúť opakovane až do maximálnych otáčok..) a ukázať sa im tam čo najskôr, nech pozrú chyby..uvidíte, čo vám povedia..ale že ani žhavič neriešili, to je divné..nemáte problémy po štarte s kultúrou chodu na volnobeh? hneď po rannom studenom štarte? – jazda na tri valce?…síce teraz moc nemrzne..až prituhne zistíte.. merač hmotnosti nasávaného vzduchu len preventívne pravidelne menit originál filter – ako prevencia…až odíde, tak výmena..
mimo témy, neviem kde servisujete auto, ale ja osobne nemám moc dobré skúsenosti s autorizovanými servismi… okrem vysokých cien a občas aj zlého prístupu je tu hlavne ich riešenie každého problému – presne váš príklad, napichnúť na diagnostiku, zmazať chyby a jazdite ďalej, uvidí sa…veď ste tam už s problémom prišli, tak aké jazdite ďalej??? jednoducho preferujem dobrých domácich mechanikov…
zuzka
Veď to, čím značkovejší servis, tým horšie hádam. Auto pravidelne „vetráme“, a podobné veci sa snažíme robiť, ale ten ventil určite prečistíme… žhaviče sme vymenili pre istotu i keď nám v servise nekázali. Kázali len jazdiť ako som napísala…Nemala som problémy za rána, uvidíme až začnne mrznúť, ale keďže sme vymenili žhaviče snáď by som už nemala mať problém so štartom.
Vďaka za radu, ten ventil určite skúsime prečistiť. Chodili sme do autorizovaných Ford servisov, ale ani jedno nás „neoslovilo“, asi už viete prečo, takže chodíme už aj my na výmenu filtrov a pod. k dobrým domácim majstrom ako to píšete aj Vy. Keďže sme žhaviče menili včera a po diagnostike boli zmazané chyby predvčerom, a ešte vyčistíme ventil, tak mi ozaj ostáva len jazdiť a uvidí sa, či sme sa trafili my alebo…
Vďaka zatiaľ
peter
K vášmu problèmu, chyby ktorè píšete merač hmotnosti vzduchu ? Čo ďalej písalo na diagnostike? Môže tam ďalej písať nehodnoverný signál , signál mimo tolerancie a tak ďalej podľa toho sa dá určiť presnejšie problèm je to dvoležite vedieť. Snímač rozdielu tlaku podľa toho súdim že vozidlo má dpf. Filter skontrolovať stupeň zanesenia prípadne vymeniť snímač a prispôsobiť hodnoty . Čo sa týka ventilu recilkulácie skontrolovať funkčnosť cez diagnozu akčných členov prípadne vyčistiť môže byť zanesený , tým že vymazali chybu system sa resetne tak môže fungovať ďalej dočasu ale chyba sa pravdepodobne zopakuje , ako píše kolega je to ťažko určiť takto od pc. , toľko moja skúsenosť peter doc.
zuzka
K meraču hmotnosti vzduchu nenapísalo nič viac, len to uviedlo ako závadu z pamäte. … všetko som presne odpísala. Myslíme si, že to bude ako píšete, že po resete sa to po čase a jazdenia zas objaví, nakoľko zhruba pred polrokom som mala taký istý problém len s tým, že vtedy na diagnostike nič nevybehlo…asi tak k značkovým servisom..Vyskúšame, čo ste nám poradili a ako som písala uvidíme čo ďalej..vďaka zatiaľ Z.
peter.
Podľa mojej skúsenosti, je to o ľudoch mechanikoch a technikoch v servisoch , ja pracujem tiež v servise istej značky ,za plat ktorý pracujú mechanici v značkových servisoch by veľa ľudí ráno ani nevstalo len toľko. Váš problém môže byť aj softvérový , alebo chyba kabeláže zlá kostra studený spoj na niektorej vetve , tiež spústu nezmyselných chýb nahádže do pamäte závad aj slabá baterka , vyčistite ventil spätného vedenia , skontrolujte ukostrenie karosérie , kontakty akumulátora zmerať dobíjanie , skontrolujte tiež konektory všetkých komponentov ktoré vykazujú chybu , čistota kontaktov a vôla či nie su vyťahané . peter.
zuzka
Máte pravdu, že všetko je aj o ľudoch. Stretli sme sa aj s takými, aj s takými…väčšina nás pracuje za platy ako píšete, že niekto by za to ani ráno nevstal, napriek tomu si myslíme, že to neospravedlňuje tendenciu značkových servisov vyžmýkať zo zákazníka maximum a meniť „celé bloky“ a nie sa sanžiť jednotlivé články opraviť za prijateľnejšie ceny, hoci na úkor času. Myslíme si, že je to hlavne tlak na zamestancov zo strany majiteľov takýchto servisov. I tak sa chcem poďakovať každému kto sa nám snažil na tejto stránke pomôcť. Všetko vyskúšame a budeme čakať. Ešte mimo témy nemáte skúsenosť s ľakťovou opierkou na Ford Fusion? Rozmýšľame si to zoaobstarať, ale videla som 2 druhy, ale neviem ani cenu ani kde to zohnať, ktorá by bola vhodnejšia (pri tej, ktorá sa montuje medzi sedačky do stredu, ako sa používa potom ručná brzda? nezavadzia to?) Pekný večer všetkým Z.
laky
Lakťovú opierku neviem či ford originál robil do fusiona, moc ich rozhodne nieje…a keď tak bude dosť drahá, je to proste ford…:) odporúčal by som od firmy Armster, robia celkom kvalitné a hlavne dobre vyzerajúce opierky (nie ako tie „chromove“ tuningove za 10eur..bueeeeee 😀 ).
Sú trochen drahšie ale stále lacnejšie ako origoš, ak sa robil…plus, čítal som na ne dobré recenzie….maximalne si bude trochu povrzgávať..to ale robia aj originálne úplne normálne..
laky
zabudol som odpovedať na otázku ako s používaním ručnej brzdy.. len dodám, že budete musieť ruku trochu vykrútiť a zaťahovať ju spredu…rovnako ako keby bola originálna.. vo fusione to inak nejde.. u iných áut totiž máte stredový panel formovaný ako stredová opierka a tie sú už prispôsobené ručnej..ale to je u novších áut/modelov..PS: pri nejakom blbnutí s ručnou opierku vyklopíte dozadu a zavadzať tak nebude…
peter
Lakťová opierka podľa mňa je najlepšia original , ktorá je zabudovaná od výroby vo vozidle , všeliakè náhrady nič moc väčšinou , peter.doc.
marek
Kupil som ford fusion 1,6tdci 2006 naj,340000cca. a neda sa mi naštartovat toči ale nenaštartuje po 2 dnoch naštaruje najazdim 500km. a zase to iste uš som dal vimenit egerventil a stale to iste porate mi čo mam robit?
miro
poradte prosím.nedajú sa mi sklopiť zadné sedadlá.asi roztrhnuté lanko?.ako to opraviť?. dakujem.
Pauley
no neviem, ale 2 a pol hviezdy za dizajn je trochu krute..to auticko vyzera pohladne, ucelovo a nadcasovo este aj po 12r uvedenia na trh..obzvlast ked to hodnotenie porovname s niektorymi inymi autami, napr. osklivymi Skodovkami predchadzajucej generacie
miiro
suhlas po facelifte je pohladne zadna čast podobna c-maxu,a vnutri priestranne ja už 4roky s nim jazdim bez poruchy dufam že to bude aj nadalej mam benzin
Dada
Na toto autíčko nedám dopustiť. Pekné, účelové, bezproblémové.
miro
Zdravim chcel by som sa spytat ci ma niekto skusenost s 1,4 tdci 50kw mam tam akesi problemy s motorom a nevedia mi príst na chybu už som menil aj trisky a mi kontroloval aj EGR ventil a stale to robi to iste … prejavuje sa to tým že mi počas jazdy začne tak trhat autom až ho tak miestami pridusí a následne ma da do nudzoveho režimu a viac ako na 30 km to ani nejde …. A raz mi to už tak spravilo a stacilo mi len vypnut a zapnuť motor a fungovalo to dalej v poriadu no teraz to už vobec nejde vynulovať ani nic a ani na volnobehu si tu auto nevie udržať otačky až tak s nim škube …. Viete mi niečo poradiť ????
mates
Ahoj, rovnake prejavy som mal ja, Auto od nova niekedy pri jazde do kopca sklblo, akoby na pol sekundy vypadol tah. Postupom casu sa to stupnovalo az to zacalo robit castejsie a castejsie ku koncu aj dva razy za kratku jazdu. Nakoniec to bolo ako odporucal moj mechanik tryskami. Museli sa vymenit vsetky styri naraz. Po jednej ani dvoch ks to nefungovalo a auto sa chovalo este horsie. Po vymene vsetkych 4ks auto jazdi ako nove, spotreba po vymene klesla az k 3,5l pred vymenou som sa nevedel dostat pod 5,2l. Dufam, ze to niekomu pomoze.
Gabriel
Mám Fusion 1.4 tdci 2007 nájazd 320 tis. Zatiaľ najvážnejšie čo som menil bola spojka a Termostat. Tankujem len prémiové palivo. Vstrekovače sú pôvodné nerepasované.