Suzuki si s druhou generáciou populárneho svišťa dala načas. Tá prvá totiž nielen dizajnom, ale aj použitou technikou značne zaostávala za väčšinou vtedajšej konkurencie. Čakanie sa však oplatilo a motoristický svet sa dočkal pohľadného a spoľahlivého autíčka, ktoré aj po rokoch náročnej mestskej prevádzky robí svojim majiteľom radosť. O úspechu malého svišťa svedčia aj viac ako 2 milióny predaných vozidiel za 6 rokov výroby.
Novinka uzrela prvýkrát svetlo sveta v roku 2004 na autosalóne v Paríži. Na náš trh sa dostala až v máji 2005, spočiatku len v päťdverovom prevedení. Pod kapotou boli na výber dva benzínové motory 1,3i (68 kW) a 1,5 VVT (75 kW). V septembri doplnila ponuku trojdverová verzia, päťstupňová robotizovaná a štvorstupňová automatická (hydrodynamický menič) prevodovka. V závere roka doplnil motorovú ponuku aj dieselový motor pôvodom z Fiatu, označený ako 1,3 DDiS, ktorý poskytoval výkon 51 kW.
Začiatkom roka 2006 sa objavil v ponuke aj pohon 4×4 v spojení s najvyššou výbavou GLX. Koncom roka sa začala ponúkať aj trojdverová verzia Suzuki Swift Sport s benzínovým motorom 1,6 VVT (92 kW). Od bežných verzií sa líšil niektorými športovými úpravami karosérie, taktiež kolesami 195/45 R17 a v interiéri čakalo CD rádio s prehrávačom MP3, bezkľúčové štartovanie, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, automatická klimatizácia alebo trojramenný kožou obšitý volant.
Koncom roka 2007 prešiel Swift drobným faceliftom. Na karosérii bol jemne prepracovaný predný a zadný nárazník, drobné zmeny vzhľadu sa dotkli aj masky chladiča a zadných svetiel a po novom dostali bočné smerovky miesto v spätných zrkadlách. V roku 2008 prešiel dieselový motor 1,3 DDiS modernizáciou a výkon sa mu zvýšil na 55 kW. V roku 2010 bola výroba Swiftu druhej generácie ukončená.
Nárazový test Euro NCAP Swift absolvoval v roku 2005. Za ochranu posádky získal štyri hviezdičky z piatich (30 bodov) a za bezpečnosť detí cestujúcich v autosedačkách tri hviezdičky z piatich (27 bodov). Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená troma hviezdičkami zo štyroch (20 bodov).
Prednosti a nedostatky
atraktívny dizajn |
nepraktické ovládanie palubného PC |
vzhľadom na veľkosť vozidla vzdušný interiér |
menší kufor oproti konkurencii |
celkom slušná štandardná výbava |
lacno pôsobiace plasty a slabšie dielenské spracovanie (najmä do modernizácie) |
jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla |
iba výškovo nastaviteľný volant |
podarené benzínové motory |
menšia nádrž v prípade verzie 4x4 |
verzia Sport |
menšia ochota základného motora v nižších otáčkach (1,3 - 68 kW) |
možnosť pohonu 4x4 aj so základným motorom |
Najčastejšie poruchy
korózia výfukového systému |
praskajúce žiarovky v svetlometoch |
štrajkuje otváranie veka nádrže |
nadmerné vôle v zavesení prednej nápravy |
nadmerne opotrebovaná spojka - trhavý rozbeh, zaberanie až až pri konci dráhy spojkového pedálu (mestská jazda, väčší km nábeh) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu - pokles výkonu (diesel) |
občas poruchy palivového systému (diesel) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie, klopanie na voľnobehu (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebované turbodúchadlo - pískanie, vyššia spotreba oleja (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chod, slabšia akcelerácia (diesel, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,3i 16V (68 kW). Na bežné jazdenie plne postačuje základná motorizácia. Jej relatívnou slabinou je len menšia ochota v nízkych otáčkach, ktorá je nezriedka sprevádzaná drobnými vibráciami. Kto potrebuje viac akčnosti, dobrá bude preňho väčšia 1,5 VVT. |
1,3 DDiS . Dieselový motor pôvodom z Fiatu nie je zlý, ale pri veľmi podarených benzínových motoroch je jeho kúpa značne otázna. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.3 | 1328 ccm | M13A | 68 kW |
1.3 4x4 | 1328 ccm | M13A | 66 kW |
1.5 | 1490 ccm | M15A | 75 kW |
1.6 | 1586 ccm | M16A | 92 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.3 DDiS | 1248 ccm | Z13DT | 51 kW |
1.3 DDiS | 1248 ccm | D13A,Z 13 DTJ | 55 kW |
4 komentáre
1zdavu
No ja by som si pred kupou dal asi pozor aj na manualnu prevodovku pri benzinovom motore 1.3.
Suzukac
áno, je pravda, že prevodovka je zrejme achilovka na tomto modeli, no oprava by nemala presiahnuť 400 eur komplet nová aj s ložiskami. Ale je to skôr zapríčinené sedliackym názorom mechanikov, že je tam doživotná olejová náplň, no treba v nej meniť každých 45t, no radšej skôr a inú značku ako dávajú v servise.
Inak este jedno negatívum je slabsie odhlucnený podvozok, ale to každý posúdi individuálne.
Plusy sú spotreba 5-6l, výkon/hmotnosť, priestrannosť, a hlavne sa nekradnú. Pre dvoch ludí so psom ideál.
kuko
mam 1.5VVT motor je nezmar (škoda ,že ho už nedávajú do nového) a ako píšu inde pri testoch , od 4000ot. ako by ste zapli turbo
podvozok bucha to je pravda,hlavne prvé verzie,ktorý výfuk nehrdzavie ??? olej v spojke treba meniť , aj mením pravidelne a mám klud
k interiéru,no mal som fábiu aj ibizu,rodičia polo (to ešte ako tak) ale ináč to vyzeralo ešte horšie ako zle ,fabia aj novšia
a hlavne mám v aute motor a nie haraburdy ako HTP a TSi , reťaz je tam na to aby som mal klud a nie menil motor po 20000km
mdfk
Swift M13A 2008. Zatiaľ zdravo najazdených 200500km, menený olej, filtre, brzdová, chladiaca, pri 180 000 menený aj olej v prevodovke. Servisný interval nebol nijako prísne a striktne dodržiavaný a okrem pár vypálených žiaroviek a výmeny pakní v zadných bubnoch nebol potrebný žiaden servis po celý čas prevádzky vozidla. Vpodstate len tankovať jazdiť a meniť obutie.