Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

24 komentárov

  1. 1

    JS

    HTP motor je v tejto Fabke naozaj o niečo kultivovanejšie ako v predošlej generácii. Vtipy píšu čo nevedia pochopiť načo je tento motor a podľa mňa nie sú namieste, do mesta je to dobrý spoločník.

    Odpovedať
  2. 2

    Karol

    ta 1,4 TDi je fakt trojvalec ??? Dieslovy trojvalec, to musi byt dobra zataz na dvojhmotovy zotrvacnik.

    Odpovedať
    1. 2.1

      Joe Mason

      S 1.4 TDI som jazdil asi 800km v Roomsteri. Myslim, ze to bola spominana silnejsia verzia. Ale bola to katastrofa, nielen hlukova. Auto malo pri beznom jazdeni spotrebu riadne cez 7 a na tych 800 km som sa dostal dokonca na 7,8. bezne mavam na 2.0HDi na rovnakej trase 6,4…

      Odpovedať
      1. 2.1.1

        Martin

        Na rumster je to slaby motor a musel si mu stupat viac na krk, mne vo fabke zral v poho 4a pol a za 5 rokov ani jedna chyba. Prekazal mi vacsi hluk pri pridani a na dialnici inak fakt spokojnost.

      2. 2.1.2

        Anonym

        Vážení, treba si uvedomiť, že Roomster má podstatne väčšiu čelnú plochu, väčšiu hmotnosť a je to viac menej úžitkové auto, v ktorom sa vždy niečo vezie. A k sa ešte naháňa po diaľnici tak v takejto konštelácii zákonite musí spotreba byť o dosť vyššia. Neporovnávajte jablká s hruškami. Roomster a Fábia je fakt rozdiel.

  3. 3

    Anonym

    jasne trojvalec, najskor vo 55 kw a 195 Nm neskor upraveny kvoli emisiam na dve verzie tusim od 2006 51 kW a 155Nm a 59 kW 195 Nm. Na dnesne pomery je uz dost hlucny a aj kultivovanosti moc nepojal a dvojhmotak by si tam hladal marne, ziadny nema.

    Odpovedať
  4. 4

    Jan

    Fabia 1.2 TSI:Moje auto je vo vnútri veľmi hlučne Okolo 90 km by boli vhodné tlmiče do uší.Po dlhšom staní sa musí neprimerane dlho štartovať.Spojkový pedál je umiestnený vysoko,oproti brzdovému pedálu asi 1.5 cm vyššie ako brzdový ,sú s tým určité trvalé problémy.Ináč motor je skutočne živý a jazdi sa s týmto vozidlom dobré.Závady ako štartovanie a nastavenie spojkového pedála sú zatiaľ neodstrániteľne.Nepovažujú sa za závady.(Konštrukčné vylepšenie)Ako by sa dal odstrániť hluk neviem.Z môjho hľadiska pokiaľ nebude dochádzať k závadám a dá sa odstrániť hlučnosť tak to bude skutočne dobre auto vo svojej kategórii.Osobne by som odporučil každému si ho odskúšať.

    Odpovedať
    1. 4.1

      Paťo

      Ja mam 63kw a ziadne extra hucanie okolo 90. Ja som spokojny a ani pedale mi neprekazaju a spotreba sa da spravit aj za 5 no parada. Nemas to volaaku chybu alebo nieco neuvolnilo sa?

      Odpovedať
  5. 5

    Josef Mengele

    No, ja Fabiu vôbec nemusím. Oproti staršiemu modelu je to doslova sardinková škatuľa, neviem, kto sa to vôbec opováži pasovať na rodinné auto. Staršiu radu som vyskúšal trojvalec 1.2 – dve jazdy z centra BA na stavbu do Zavaru a späť vyčerpali nádrž benzínu. Doslova človek nesmie ťahať nad 120 km/h. Ono to síce išlo miestami máličko nad 170, ale teda ten vír v nádrži ma nepríjemne prekvapil. Po skúsenostiach s mojimi i služobnými škodovkami ( Favorit, Felicia, Fabia I. a Octavia ) a po očuchaní Nissanu Almera a Toyoty Corolla škodovku už naozaj nemusím vidieť a už vôbec to nemusím mať. I keď to má punc tzv. domáceho a lacno udržovateľného auta. Pravda je však kdesi inde.

    Odpovedať
  6. 6

    Jan

    Fabia 1.2 TSI. Najlepšia voľba akú som mohol urobiť. Majiteľ sa oboznámi a spozná motor tohoto auta aj z v vnútra. Konkrétne ja som mal možnosť už po 1OOOO km. Menili rozvodovú reťaz. Ako som zistil Na rôznych fórach, českých nemeckých atď,všetky tieto motory majú túto konštrukčnú vadu.Pre niekoho to nieje problém vymenia to a ide sa ďalej. Ten čo tomu rozumie vie že je to veľký zásah do motora a pýta sa prečo ma mať v novom aute motor po oprave.Prečo je životnosť tohoto motora podľa skúsenosti vlastníkov týchto aut zhruba okolo 20000km a musí sa opravovať motor. Pritom sa píše o tom že tento motor by bez opravy mal najazdiť 250000km. Podotýkam že podľa toho čo sa píše n internete doma i v iných štátoch jedna sa o rozsiahle vyskytujúcu sa závadu a nie len o jednotlive prípady.Čo bude po výmene rozvodovej reťaze? Niektorý ľudia jazdia menej tak povedzme o 6 rokov. Napríklad reťaz preskočí rozbije sa motor.Motor bude drahší ako slušne povedzme 5 ročne auto.Čiže v takomto prípade bude toto auto na konci životnosti ani predať ani opraviť.Viem že som pobúril tých čo na svoje auto nedajú dopustiť,ani ja som neveril kým som neskúsil.Čo sa týka jazdných vlastnosti tohoto motora je to skutočne výborní motor ale za tie peniaze sa mi vidí veľmi skoro takáto závažná oprava na motore.Prajem každému z majiteľovi Fabii 1.2 tsi aby sa nestretli z týmto problémom.

    Odpovedať
  7. 7

    Fero

    1.2 TSI najlepšia voľba motor skutočne vôbec nežerie olej ale naopak pribúda olej. Vraj je to bežná vec a pri častých štartoch hlavne v zime a krátkej jazde je to normálne. Táto vlastnosť motora potvrdzuje vysokú kvalitu tohto motora a materiálu z ktorého je vyrobený. Riedenie oleja benzínom by pre motory iných značiek bola katastrofa. Vzhľadom na znehodnotenie oleja benzínom by dochádzalo k skorému opotrebeniu motora a ďalším rôznim závadam. Tomuto motoru to neškodi i preto tento motor odporúčam. Veľký kufor, poriadne zrýchlenie, nízka spotreba , príjemný personál v servisoch škoda káva zdarma, čo viac si môže majiteľ nového auta priať?

    Odpovedať
    1. 7.1

      W8

      to je iná srtanda
      a už sa ti rozpadol ?

      Odpovedať
  8. 8

    umo

    Nechápem tie reči o „značných vibráciach a nekultivovanosti“ u htp. Mám fábiu po poslednej modernizácii (10/2010) a nič sa v interieri netrasie, na voľnobehu je motor tichý. S kultivovanosťou a hlučnosťou je na tom táto fábia s trojválcom oveľa lepšie ako predchodkyňa štvorválcová felícia. Som zvedavý, ako na tom bude tsi so životnosťou, ale veľmi mu neverím. Preto som si radšej vybral htp.

    Odpovedať
  9. 9

    LP

    To je to, že nechápeš. Ja som sedel v Tsi a o pár min v HTP. Nebe a dudy. Ty možno porovnávaš dedovu škodulu s HTP. Len technika je už inde a dnes nesmie benziňak ani počuťani ani cítiť. A vibrácie? otvor kapotu a pretúruj, pozeraj na motor a drž sa auta. To isté sprav a Tsi.A ešte, HTP je trojvalec a ten už z princípu vibrovať musí.

    Odpovedať
  10. 10

    jpsix

    fuj totalny dizajnovy hnus a tie trojvalcove zotrvacnikove motory ako v detskych hrackach

    Odpovedať
  11. 11

    lacike

    Ahojte mám taký problém s mojou fábinkou r.v. 2009/08 44kW, ráno so išiel naštartovať auto a zapnem svetlá a svietili mi dialkové a aj stretávácie svetlá naraz. Ked som páčku podvihol tak mi dialkové zhasli trvalo to asi dva dni. Potom zrasu sa to opravilo samé na tretie ráno. A na piati deň mi zas nenaštartoval už zohriaty motor. Keď večer prišiel opravár tak motor naštartoval. Na PC žiadny problém nezaznamenaný, tak fakt neviem. a podľa PC všetko OK. Tak mi poradte či ste mali aj vy takéto problémy. Dík

    Odpovedať
  12. 12

    Palco

    Ahojte. Mám F2 2008, 1,4TDI 59kW, kombi. Mne osobne to auto vyhovuje a jazdím sním aj dlhé trasy, najskôr som ten vzhľad nemusel ale to je len vec zvyku. Spotreba úžasná dokonca som sa dostal mimo mesta na 3,6 to je zatiaľ môj rekord a to som jazdil predpisovo. Dialnica 130-140 okolo 4,8 a skúsil som aj čo to dá a niečo cez 170, nič moc, ale mne to stačí. Z autom spokojnosť a ten trojvalčekový zvuk je krása.

    Čafte

    Odpovedať
  13. 13

    Klikar

    Ahojte. Je to super auto 🙂 TO JE Vše

    Odpovedať
  14. 14

    Emanuel

    Neviem z kade autor zobral ze nebrat 1,4 TDi 59 Kw vlastnil som viac aut z uvedenym motorom dve Volkswagen Pola ,Fabia I a momentálne mám Fabia II s indetickym motorom
    spotreba 4,5 4,8 motor nesetrim za tie roky a najazdene kilometre ani jedna porucha z tych motorov najlepsia volba.Hluk je vacsi ale z dnu nie taky blud napise odbornik co sedel asi vo vlaku a cital horor o HTP a TSI to by som bral.Zrychlenie vykon postacujuci a o spotrebe a spolahlivosti ani nevravim. Servis len výmena oleja a filtrov.

    Odpovedať
    1. 14.1

      M.

      Tak stručne. 59 kW verzia je síce výkonnejšia ale nárast dynamiky je príliš strmý. Slabšia verzia má priebeh krúťaku vyrovnanejší a lepšie ťahá aj v spodných otáčkach (aj keď ani to nie je bohviečo). Osobne som sedel v obidvoch verziách a jazdne prijateľnejšia najmä po meste a častejšom preradzovaní je slabšia verzia. Samostatnou kapitolou je hlučnosť a vibrácie. Pokial presadnete z traktora je to OK, inak dosť bieda. Trasenie na voľnobehu, dunenie pri akcelerácii, bola to slabota v čase uvedenia a dupel v dnešnej dobe. Tiež spojenie s DPF nie je najspoľahlivejšie. Samotná mechanika motora je pri dobrej údržbe spoľahlivá. Spotreba je 4,8, ale to len vtedy ak sa nejazdí často po diaľnici, inak v pohode aj 6-7, tam je úspornejšia aj väčšia 1,9 TDi.

      Odpovedať
  15. 15

    Emanuel

    Tento rok som bol v Chorvatsku na dovolenke dialnica rychlost 130 – 140 km spotreba 6,3,mimo 80 – 100 km + zapcha z Brezna na ostrov Krk celkova spotreba 5,2 o troch dospelych osobach a plny kufor vselicoho na privat ubytovanie ako kazdy Slovak.Zase na jazdenie po dialnici si nikto nebude kupovať Fabiu.Na dialnici ma malo ktore auto spotrebu 5 l nafty.DPF filter nemam,s tymto zazrakom treba ist len na dialnice na miestne vozenie treba kupovat len benzinak alebo bez filtra DPF a Volswagen nema ani jeden spolahlivy benzinovy motor.S autom na volnobeh mi nic netrasie.Hluk je vacsi ale ja som sa len vyjadroval k tomu ze tieto motory su spolahlive prakticky bezporuchove.Samozrejme ze lepsie je ist do 1,9 TDI ale tam sa plati vyssia poistka
    a trpi vahou naprava.Znova opakujem spotreba sila spolahlivost kto chce komfort motor HDi potichu ,dvojhmotak zotrvak ale pri poruche prazdnejsia penazenka. Zdarec Skodofkari

    Odpovedať
  16. 16

    Richard

    Dobrý deň, chcem sa opýtať či neviete odkedy sa začala vyrábať Fabia allroad resp. cross?

    Odpovedať
  17. 17

    alf

    Dobry den mam dvojkovufabiu na prednej naprave my zaclo driet gumy z vnutornej strany ten prvi pasik naprava je v poriadku geometria tak isto viete my niekto poradit

    Odpovedať
  18. 18

    Jozef

    Mám Fábiu 2, ročník 2009, 1,4 tdi 51Kw. Som druhý majiteľ a kupoval som ju ako 4 ročnú, bola servisovaná v značkovom Prešovskom servise. To rozhodlo prečo som ju vzal, lebo som si naivne myslel, že bude v poriadku, kedže bola servisovaná v značkovom servise. Až po čase som zistil, že to bol omyl. Kľuková hriadeľ mala väčšiu vôľu a preto má motor väčšie vibrácie. Pri skúšobnej jazde som si to nevšimol. Moja chyba. Tyče stabilizátora môžem meniť každý rok, žiarovky tak isto a dalo by sa pokračovať. Takže vrelo neodporúčam. Mal som tri škodovky, ale toto je moja posledná. Nikdy viac.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.