Americký magazín je známy svojim zostavovaním rebríčkov najbohatších ľudí sa tentoraz zameral na najdrahšie vozidlá. Pozrime sa teda na tých 10 najdrahších.
Nie je zvláštnoťou, že prevahu majú zákazkové modely. Takže žiadne Bentley, BMW, Mercedes, Audi a pod. ani nečakajte. Zapotil sa aj Rolls Royce, ktorý skončil až na 10 mieste.
10. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe: 336 000 €
Ak chcete niečo výnimočné, s modelom Phantom určite nešliapnete vedľa. Za zmienku však stojí jeho verzia Drophead Coupe vybavená vidlicovým dvanásťvalcom s výkonom 460 koní (338 kW) a možnosťou výberu z troch desiatok druhov drevených dekorov.
9. Lamborghini Murcielago LP670-4 SV: 344 000 €
Murcielago LP670-4 v prevedení SuperVeloce. Oproti štandardnej verzii posilnil jeho dvanásťvalcový motor o rovných 30 koní na hodnotu 670 koní (493 kW), čo pilotovi-vodičovi zabezpečí dosiahnutie najvyššej rýchlosti 342 km/h a zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 3,2 s. Bohužiaľ,vozidlo sa už od jesene nevyrába, pár kúskov na sklade ale u predajcov luxusných áut ešte nájdete.
8. Ferrari 599 SA Aperto: 390 000 € (odhad)
Pripravovaná otvorená verzia typu 599 (v taliančine „Aperto“) má za úlohu pomôcť osláviť osemdesiate výročie karosárne Pininfarina. Novinka vychádza z kupé 599 GTO, s ktorým zdieľa aj pohonnú jednotku V12 s výkonom 670 koní (493 kW), ale vyznačuje sa jednoduchou, plátenou skladacou strechou. Vyrobiť sa má iba 80 exemplárov a ako inak, všetky kusy už majú svojich majiteľov.
7. LeBlanc Mirabeau: 550 000 €
V našich končinách síce neznámy automobil, ktorý však v rôznych „naj“ štatistikách boduje už roky, je to švajčiarsky pretekársky stroj, homologizovaný aj na bežnú premávku po pozemných komunikáciach. Svojho bohatého majiteľa zrovna hýčkať nebude, ide mu však o rýchlosť a výkon. A ten zaručuje preplňovaný osemvalec naladený na 700 koní (515 kW) a 850 Nm krútiaceho momentu.
6. SSC Ultimate Aero: 560 000 €
Vraj toto je jediný skutočný pokoriteľ Veyrona od Bugatti, ktorý vďaka svojmu prepolňovanému osemvalcu s výkonom viac ako 1 300 koní (960 kW) ide až 439 km/h a v porovnaní s napr. LeBlanc-om je pomerne komfortne vybavený. Pohotovostná hmotnosť Aera nepresahuje 1 300 kg, čo je zásluhou rozsiahleho použitia kompozitných materiálov.
5. Ferrari F70: 650 000 € (odhad)
Tento model sa síce ukáže až v priebehu tohto roka, páni z Forbesu však zrejme cenu poznajú a preto ho zaradili do svojho rebríčka. Ferrari F70 sa stane nástupcom modelu Enzo a vracia sa k použitiu označenia ukazujúceho na najbližšie výročie automobilky Ferrari.
4. Pagani Zonda C9: 970 000 € (odhad)
Ani podobu úplne nového modelu zo stajne Pagani (nieto jeho cenu) zatiaľ nevieme. O pohon sa postará dvanásťvalec Mercedes AMG odvodený z modelu SL65 Black Series, tešiť sa môžeme na nahor výklopné dvere a trochu zaoblenejšiu karosériu. Podvozok má byť vyrobený z kombinácie titánovej zliatiny a uhlíkových kompozitov a v sérii C9 vznikne limitovaný počet 40 vozidiel.
3. Maybach Landaulet: 1 050 000 €
Landaulet vychádza zo sériovej limuzíny Maybach 62S a pre zhýčkanie posádky sediacej vzadu ponúka možnosť zvezenia s modrým nebom nad hlavou. O rozsiahlej škále štandardnej a príplatkovej výbavy snáď netreba ani polemizovať.
2. Koenigsegg Agera: 1 120 000 € (odhad)
Tento superšport má karosériu vyrobenú z kombinácie hliníka a uhlíkových kompozitov a pri výkone motora 910 koní (670 kW) zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,1 s. Podľa vyjadrenia výrobcu, naviac užívateľovi ponúkne najobjemnejší kufor vo svojej superšport kategórii. Nie že by u podobného auta išlo o zrovna dôležitý parameter, ale tak zopár litrov batožiny naviac poteší, čo poviete?
1. Bugatti Veyron Super Sport: 1 960 000 €
Tak a máme tu najdrahšie a vraj najrýchlejšie z najrýchlejších. Celým meno Bugatti Veyron Super Sport. V Guinessovej knihe rekordov zatiaľ figuruje s hodnotou 431 km/h ako najrýchlejší cestovný automobil sveta. Vďaka vykonaným úpravám zrýchli Super Sport z pokoja na na 200 km/h za 7,3 s a na 300 km/h iba za 15 s. S úpravou motora naladeného na 1 200 koní (879 kW) išli ruka v ruke aj ďalšie úpravy ostatných častí vozidla. Tie sa dotkli aj podvozku, ktorý dostal upravené pružiny, tlmiče aj stabilizátory a vďaka tomu by mal Veyron Super Sport znášať bez problémov bočné preťaženie až 1,4 G oproti 1,25 G predchádzajúceho modelu.