S počtom stupňov automatických prevodoviek sa zrejme roztrhlo vrece. Nie je to tak dávno, čo predstavila automobilka Mercedes 7 stupňový automat, krátko na to predstavil Lexus a o niečo neskôr aj ZF Friedrichshafen AG osemstupňový automat. A práve posledný menovaný nemecký špecialista na automatické prevodovky teraz predstavil deväťstupňový automat pre autá s pohonom predných kolies.
Nová prevodovka je príbuzná relatívne novému (2009) osemstupňovému automatu, ktorému však nebude konkurovať. Ten používajú napr. BMW 760Li a tiež Audi A8. Na rozdiel od neho, mieri pod kapoty áut s pohonom predných kolies. Zatiaľ sa ale ešte nevyrába. V Južnej Karolíne (USA), kde má nová továreň stáť, sa začnú stavebné práce už na budúci mesiac.
Zatiaľ sa nevie, ktorý výrobca automobilov novú prevodovku použije. Rokovania zrejme ešte prebiehajú, ale svoj úmysel nasadiť deväťstupňový automat od ZF (vtedy ešte vo vývoji) už pred časom prejavil Chrysler. Prevodovku by mal dostať nástupca Sebringu, ktorý sa nedávno premenoval na Chrysler 200. Deväťstupňový automat sa celkom iste objaví aj v iných automobiloch, ale napr. Audi u svojich modeloch zrejme uprednostní koncernové DSG. BMW by nový automat kúpiť mohlo, pretože budúci rad 1, dostane pohon predných kolies a v Mníchove zatiaľ nič lepšieho než je automat od ZF neukázali. Prevodovka sľubuje veľké úspory paliva nielen vďaka vyššiemu počtu stupňov. Krok vpred urobila aj riadiaca elektronika a pomôže tiež rýchle zamykanie hydrodynamického meniča, ktoré umožní špeciálny tlmič pohlcujúci rázy.