Honba za znižovaním emisií zdá sa prináša „ovocie“. V BMW vyvinuli úplne nový zážihový štvorvalec, ktorý by mal v dohľadnej dobe nahradiť niektoré verzie radových trojlitrových šesťvalcov. Nahlas sa hovorí, že prvou obeťou bude ľahké SUV X1 vo verzii xDrive 28i, ktoré si však označenie 28i, teraz označujúce prítomnosť šesťvalca samozrejme ponechá.
Nový štvorvalec s označením N20 má byť vraj pýchou motorárov z BMW. Zdvihový objem nepresiahne dva litre, samozrejmosťou má byť priame vstrekovanie benzínu v kombinácii s preplňovaním TwinPower Turbo. Motor bude obsahovať aj známe premenlivé časovanie ventilov Valvetronic. Výkon by mal vrcholiť hodnotou 245 koní (180 kW) dosahovanou v 5 000 ot./min, š**** krútiaceho momentu 350 Nm je k dispozícii už od 1250 ot./min.
V X1 bude motor spriahnutý buď so šesťstupňovým manuálom, alebo s automatom s ôsmimi prevodovými stupňami. Prvá varianta zvládne vozidlo akcelerovať z 0 na stovku za 6,1 sekundy, automatika potrebuje 6,5 sekundy. Maximálna rýchlosť bude zhodná 240 km/h. Motor má tiež vyniknúť priemernou spotrebou benzínu, ktorá má klesnúť zo súčasných 9,4 l/100 km až na 7,9 l/100 km.
Nový motor si odkrúti premiéru tento rok v Ženeve a do predaja sa X1 dostane už počas jari. S ohľadom na tlak na znižovanie emisií CO2 možno predpokladať, že sa tento nový dvojliter čoskoro rozšíri do väčšiny modelových rád BMW. Už onedlho sa s ním stretneme nielen v novej generácii kompaktného modelu BMW 1, ktorý oslávi premiéru niekedy v priebehu tohto roka, ale aj v novej „trojke“, ktorej premiéra by mala byť naplánovaná niekedy na koniec tohto kalendárneho roka. Ostáva nám len dúfať, že tento zaiste skvelý štvorvalec, nebude labuťou piesňou preslávených atmosférických šesť a osemvalcových agregátov.
Jeden komentár
Anonym
No dúfam že nekončia.Zvuku baworáckych 6 a 8 valcov sa ani orgazmus nevyrovná.