Pre Opel Corsa eco FLEX udáva výrobca priemernú spotrebu 3,7 litra na 100 km, pre jej väčšiu sestru menom Astra eco FLEX 4,1 l/100 km. Na pohľad slušné hodnoty, ktoré v dobe extra vysokých cien pohonných látok len a len potešia.
Automobilke Opel to zjavne nestačí a v znižovaní spotreby Astry sa pustila ešte ďalej. Rozhodla sa totiž túto existujúcu pohonnú sústavu doplniť systémom štart/stop. Touto úpravou sa má spotreba nafty v priemere znížiť na 3,9 l/100 km a emisie CO2 zo 109 na 104 g/km. Okrem tejto novinky všetky automobily série ecoFlex ponúkajú aj optimalizované prúdenie vzduchu pred chladičom, prostredníctvom aktívneho riadenia jeho krytov a nové zakrytie podvozku. Pod kapotou ostáva vznetový štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,3 l a výkonom 70 kW (95 koní), doplnený filtrom pevných častíc DPF. Na záver treba dodať, že tieto systémy určite pomáhajú znižovať spotrebu, ale vyžaduje to aj spolupracujúceho a ekologicky zmýšľajúceho vodiča, ktorý tomuto faktu svoju jazdu náležite prispôsobí, inak ostáva udávaná spotreba iba nesplneným snom.
4 komentáre
Anonym
pred pár rokmi som mal Vectru áčko a bežne som na hladkom diesly dokázal dať spotrebu okolo 4 litrov a v tej dobe sa ani nesnívalo o Eko spotrebe a pod. Preto sa čudujem, že pred 20 rokmi dokázali spraviť v pohode auto so spotrebou okolo 4-5 litrov a teraz je to prevratná novinka, že aké úsporné auto dokázali vyprodukovať.
Anonym
ale to tvoje auto dymilo a netahalo o rachote uz pomlcim, moderne su ekologicke nedymia tahaju a tolko nehrkocu
Anonym
Nie je nic lepsie nez stary dizel!
Anonym
Neviem ci az taky stary, ale ani oktavka 98 s 1,9 tdi nezviazanou emisnymi normami potesi, slusne taha, trocha chrochce a je velmi usporna