Anglicko je domovom víkendového okruhového jazdenia. To znamená, že športové autá sú tu tiež ako doma. Zopár značiek aj vo Veľkej Británii funguje. Lenže… Veľa z nich je v iných rukách ako britských. Napríklad Jaguar je svojim spôsobom indický, keď ho vlastní koncern Tata. Aston Martin patrí čiastočne Fordu a čiastočne Prodrivu. Nové značky sa na superšpotovom trhu príliš nechytajú. Sú ale dve výraznejšie výnimky. Pagani a Noble. Tým, že Pagani je talianske, je jasné, že reč bude o Noble.
Noble začalo autom poháňaným V6 motorom z Mondea. Samozrejme, že výkonovo bol inde vďaka dvom turbám. Veľa piesku pretieklo a veľa vody sa presypalo od tých čias. Teraz je doba iná. Veci od Fordu sú preč.
4.0 V8 s turbom produkuje 650 koní. To už je celkom dosť, keď si zobereme, že Enzo od Ferrari má 660. Noble je ale iné. Ponúka možnosť podhodnotenia motora. V praxi to môže vyzerať napríklad takto: Ráno sa zobudíte v hoteli 400 km od domu, v hlave taký maličký trpaslík s obrovským kladivom a nákovou tlčie o život. Celý výkon je vtedy zbytočný. Ak už zbytkový alkohol vyšumí, tak jednoduchým úkonom možno znížiť výkon na 450 alebo 550 koní.
V prípade plného využitia výkonu je stovka pod 3 sekundy a maximálna rýchlosť pri ceste po nemeckom Autobahne je 360 km/h.
Cena je neznáma, ale je jeden fakt, ktorý už vieme. V interiéri sa nachádza tlačidlo, ktoré je prevzaté z bojových lietadiel. To je na deaktiváciu alebo prestavenie trakčnej kontroly.
P.S.: Dizajn auta je agresívny a vyžaruje z neho agresivita. Ale prečo preboha dali na strechu tú anténu?