Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

54 komentárov

  1. 1

    Ivan

    Pridám aj ja jednu info. Mám Octáviu 1,8 tsi 118 kw a som spokojný. Je komfortná rýchla a spotreba medzi 7-8 l. Mám ale jeden problém ktorý idem reklamovať. Do prvej prehliadky ktorá bola pri 27 tis som msuel doliať skoro 3 litre riadne drahého oleja, teraz mám niečo cez 32 a dolial som už skoro liter a nezdá sa mi to a idem s tým do servisu. Dám potom vedieť.

    Odpovedať
    1. 1.1

      Ivan

      Tak som Octáviu zaviezol do servisu. 3 týždne sa opravovalo pretože sa dohadovali s výrobcom čo a ako, nakoľko sa ešte s takou závadou nestretli. Po troch týždňoch mi vozidlo vrátili opravené samozrejme zadarmo s tým, že boli vymenené piesty a krúžky a mám jazdiť a pozorovať či mi motor žerie olej alebo nie. Dodávam, že auto ide aj naďalej skvelo, má vynikajúci záťah a aj spotrebu. Tak uvidím, či reklamácia pomohla.

      Odpovedať
  2. 2

    milos

    Pridám moj postreh, mam 1,6 FSi liftback,najazdené 79 000 km r.v.2006 a som maximálne spokojný spotrebu dlhodobo mam pod 7l. a auto ma aj pozadovanu dynamiku,zatial ide super…

    Odpovedať
    1. 2.1

      Anonym

      hmmm, buď máš vydarený motor alebo nemáš s čím porovnať a zdá sa ti ten motor dobrý, ale ja som ho mal možnosť porovnať so starou stokoňovou 1,6 a prišiel mi zospodu dosť hnilý a keď som ho naháňal žral ako divý. Ono aj samotný VW ho po čase sám stiahol a nahradili ho inými motormi a stará stokoňovka ostala mierne upravená na 102 koní stále v ponuke. Podľa mňa im ten motor moc nevyšiel.

      Odpovedať
      1. 2.1.1

        škriatok

        Nemyslím, že problém bol v motore Fuel Stratified Injection, konštrukčne je motor tak vyriešený, že naozaj spotrebuje menej benzínu. Vlastním Š Octaviu s motorom 1.6 FSI. Tri roky som pravidelne jazdieval z východu smerom na Gdansk. V Poľsku naozaj platí, že pravidlá cestnej premávky sú iba pre autoškoly a policajtov… tak teda ak som chcel včas sa dostať na sever Poľska tak som musel jazdiť tak ako Poliaci. Na zhruba 700 km trase som mal dlhodobo 6,4 l priemernú spotrebu, na tých ich okreskách som bežne jazdieval 130-140, na rýchlostných cestách 160, prevážne brzdím motorom, zbytočne nebrzdím, tankujem ShellPowerRacing. Čo sa týka spoľahlivosti, v servise po 70000 km mi chceli vymeniť 2 vstrekovacie jednotky, pretože som sa sťažoval na nepravidelný beh motora a aj poruchu mi vykazoval. Nakoniec jeden maník, ma presvedčil aby som nechal vymeniť zapaľovacie sviečky Bosch na NGK… a hop zázrak… porucha sa odstránila od tej doby auto jazdí bez problémov. A ešte na záver, kvôli konštrukcii je motor zložitejší a preto drahší takže ja osobne si myslím, že hlavne cena rozhodla v prospech nezáujmu. Jazdieval som Opel, wv, ford aj benzín aj diesel a nemôžem si pomôcť motor FSI je vynikajúci a spľahlivý motor. Momentálne čakám na 1.2 tsi/77kw vw golf

  3. 3

    Anonym

    V 2005 som ju kupil – 2.0 TDI PD a po najazdeni cca 7000 km som musel dolievat pol litra oleja. V servise mi povedali ale ze je to normalne. Pri 2000 otackach motor uplne oziva a jeho tah je fakt skvely, vobec sa nebojim obiehat a spotreba mi lieta okolo 7 a menej litrov, podla toho ako jazdim.

    Odpovedať
  4. 4

    ja

    No ja si idem zajtra vyyzdvihnut octaviu 2 2007 1.9tdi 77kw dufam ze som si vybral dobre auto, predtym som mal famiu 1.4mpi a uz nikdy viac, 4roky mi stacily.

    Odpovedať
  5. 5

    JanoPP

    ja mam 1.9TDI/77kW r.v. 2007 a neviem si ju vynachvalit. jazdne vlastnosti super, skvele sedi na ceste, vyborne sa s nou parkuje, a spotreba do 5l. co viac moze motorista chciet.

    Odpovedať
    1. 5.1

      edo

      prosim ta ako je to s pumpa duse či common rail,čo sa týka kvality,spotreby,servisu a tak….

      Odpovedať
    2. 5.2

      pato

      Ale prosim ta akych do 5l. Jedine ak jazdis 90 na dialnici. A prezradim ti male tajomstvo: ked ti palubny pocitac ukazuje priemernu spotrebu 4.9, neznamena to, ze je spotreba skutocne 4.9. Octava 1.9 77kW mava priemernu spotrebu od 5.5-6.5. Rovnako tachometer ked ukazuje ze ides 130, skutocnost je trochu ina…

      Odpovedať
      1. 5.2.1

        ladislav matis

        tak tak ako Pato vravi,ja mam Audi A3 1,9Tdi 77kw to iste ako Okatvia a ta spotreba nieje do 5litrov ani zdaleka akurat pri 90kmh.Ked ides vkuse 110-130kmh tak vtedy pekne papa.

      2. 5.2.2

        Rudolf

        ..tak to si zabil, kámo…
        … prezradis nám este nejake „tajomstvá“ … ?

  6. 6

    Dávid

    Ja som vlastníkom 2007 Octavií Combika (1,9TDi). Je to výborné auto mal som jediný problém a to s klapkou od turba, ktorú som následne vymenil a to bol jediný problém. Už vyše roka je auto chipnuté na 150 HP. A ide ako guľa. 🙂 S autom som nesmierne spokojný 🙂

    Odpovedať
    1. 6.1

      Robo

      Cauko kde ti urobili ten Chiptunning?

      Odpovedať
  7. 7

    Roman

    ahojte..ludia nevie my niekto poradit???mam dilemu medzi passatom 2.0 FSI a medzi octaviou 2.0 FSI…co by ste kupili vy?? viem ze passat je ovela krajsi a pohodlnejsi….ale ide najma o spolahlivost..dakujem za radu…

    Odpovedať
    1. 7.1

      Anonym

      uvedomujes si dufam ze su to identicke motori?

      Odpovedať
    2. 7.2

      Matej Beloch

      Passat či Octavia a názor, že Passat je kvalitnejší designom, spracovaním ? VW je predsa vyššej úrovne spracovania materiálov ako Škoda. Ale za to Passat je ťažší ako vyššia stredná trieda oproti len strednej Octavia, čím tam už je menej dostačujúci ten motor 2.0 FSi. Preto, ak Octavia, tak 2.0 FSi (110 kW) a ak Passat, tak už tento motor potrebuje aj oturbenie, aby bol výkonovo na ťažký Passat dostatočný, čiže až 2.0 TFSi (147 kW) je taký ideál, že môžeš sem tam aj predbehnúť a spotreba rovnaká ako len pri FSi. A čo tak Golf 5 s 2.0 FSi ? Ideálna kombinácia . . .

      Odpovedať
  8. 8

    Lubo

    Chcem trochu poopravit autora clanku. Ma to trochu dopletene s tymi prevodovkami. DSG su dva typy: 1.7- stupnove dvojspojkove DSG
    2.6- stupnove DSG s planetovymi prevodmi a s hydrodynamickym menicom a olejovou naplnou(tam je vymena pri 60000 tak ako pise)
    Najskor vsak pise o 7- stupnovej a zrazu o 6-stupnovej.Bolo by dobre kebyze to rozdeli.Neviem ci bol este aj nejaky tiptronic tak ako pise a ci nahodou nemysli to 6-stupnove DSG.

    Odpovedať
  9. 9
    Marcel Janco

    Marcel Janco

    Dobrý deň. Možno je toho veľa a preto sa vám to zdá dopletené. Tak skúsim ešte raz. DSG nemala nikdy hydrodynamický menič! Je to mechanický typ prevodovky. Hydrodynamický menič sa používa ako správne uvádzate v spolupráci s planétovou prevodovkou, ale to nie je DSG ale klasický automat. A ten tiptronic-to je len názov-možno sa uvádza aj inak, jedná sa však o klasickú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom a planétovou prevodovkou. A DSG sú naozaj dva typy, najskôr len 6 stupňová a neskôr pre menšie krútiace momenty pribudla aj 7 stupňová-viac v našom článku o DSG. http://www.autorubik.sk/technika/dsg-prevodovka-a-princip-jej-fungovania/

    Odpovedať
  10. 10

    Lubo

    Aha…no zas som o nieco mudrejsi :). Len som nevedel ze aj v tom dsg sa meni po 60000 olej.

    Odpovedať
    1. 10.1

      Lubo

      Pre to sa mi to zdalo divne lebo v jednom clanku som cital ze to 7-stupnove zrejme nevydrzi to co 6-stupnove, ktore pouziva klasicky hydroynamicky menic a ma planetovu prevodovku(tiez ho nazyvali dsg). Zrejme sa poplietli tam.

      Odpovedať
  11. 11

    Stanley

    Takže mi to vychádza na RS od 4/2008 2.0 TDi CR. Tam by nemal byť žiadny problém zo spoľahlivosťou, že? A ako je to zo spotrebou? Dá sa spraviť na dialnici pri 140 km/h pod 6 L?

    Odpovedať
  12. 12

    Juraj

    2,0TDI Octávia momentálne 280000km vyníkajúce auto, dobrá akcelerácia,malá spotreba (4,8 pri laxnejjazde, 5,2 l pri rýchlejšej jazde cca 120-130km/h)žiadny extra problem,spojkový kotúč počuť (cca už rok) Občas mával také muchy, že nemal rád dážďa vtedy pri zrýchlovaní akceleroval, ale trhavo-za sucha nič.Teraz to už asi rok nerobí. Myslel ,že to robí čidlo hmotnosti nasávaného vzduchu-ale nie.Druhý tip bol čidlo mrtvého bodu kľuky,ale potom sa polepšil tak som už to nemenil.

    Odpovedať
  13. 13

    Hiero

    Mam model Octavia scout 2007.Pri startovani mi nesvieti kontrolka mazania…olej…poradte skusenost….ci tam vobec je…mazanie nebolo vidno nikdy….ci Ledka,ci elektronicka vada…

    Odpovedať
  14. 14

    Miloš

    Ahojte ja som si nedávno kúpil octáviu 2 facelift 1,9 tdi combi r.v.2010 čiernej farby ,,,po výmene všetkých filtrov ,oleja ,bŕzd , a rozvodov ide auto ako guľa ,,,a teraz idem auto čipnúť aby bolo trochu živšie mechanik mi povedal že pokiaľ sa to robí rozumne a dodržuje sa výmena oleja a filtrov tak motoru sa nič nestane a to robí človek ktorí je skutočne odborníkom lebo má v tom programe ktorý pre škodu robil svoj mozog a prachy tak že robil už kase komu a nik sa nesťažoval tam pri čipnutí nejde len o výkon motora ale aj nadstavenie komplet v riadjacej jednotke tak ako to má byť ,,,
    chcem povedať že som bol prehovorený od 2,0 tdi 16V aby som dal od toho motora ruky preč „zmätok“
    a kúpil si radšej 1,9 tdi 77kw a dal si ho čipnúť na prijateľnú úroveň…auto výborne sedí na ceste zrýchlenie slušné na kombi ,spotreba prijateľná ,súčiastky v pohode ,,,,niet viac čo dodať ,,,
    pokiaľ však chcete výkon treba si kúpiť Ferrari FF,,,,:)))

    Odpovedať
  15. 15

    Jaro

    Ahojte ľudia, mám na Vás jednu otázočku. Ktorý motor je lepší pre Octaviu? Klasická 1.6ka alebo 1.6 FSI? FSI má ževraj lepší výkon a lepšiu spotrebu, je to pravda? Počul som ale že klasická 1.6ka je spoľahlivejší motor. Pre ktorú Octaviu by ste sa rozhodli?? Dakujem

    Odpovedať
    1. 15.1

      laky

      šiel by som do „klasickej“ 8ventilovej 75kw verzie…výkonový rozdiel tam je, ale až v maximálnych otáčkach…jazdíte v nich bežne? pri týchto otáčkach zabudnite na menšiu spotrebu.. motor FSI si tiež najlepšie rozumie s 98oktánovým benzínom..navyše silnejší motor je aj menej spoľahlivý…nehovorím, že „klasika“ je dokonalá ale z týchto dvoch by som volil ju…navyše, je tu možnosť domontovania LPG…

      Odpovedať
    2. 15.2

      zolky

      Určite MPI, čiže klasická 8 ventilová atmosféra. FSI vôbec nemá lepšiu spotrebu a ten rozdiel vo výkone je minimálne využitý, nakoľko motor treba poriadne vytáčať. Všetko však napísal Laky a súhlasím s ním.

      Odpovedať
    3. 15.3

      Peter Gálik

      Ak Škoda, tak skôr MPi ako FSi, pretože tradícia je tradícia, FSi má ako vždy problém s palivom a zbytočne to potom vychádza drahšie aj napriek nižšej spotrebe v drobných číslach, čiže pri tankovaním zaplatíš presne rovnako bez rozdielu ako pri MPi tak i pri FSi, MPi jednoznačne ! ! !

      Odpovedať
  16. 16

    rezi

    Nazdar „MB-čkary“, mam problem sa rozhodnut nad Octaviou 4×4 2.0 TDI – PD DPF 103 kw, či ist do toho či nie. mate stym niekto niake skusenosti? potrebobal by som vediet niake pre a proti diky

    Odpovedať
  17. 17

    Ičo

    OCta 4×4 je dobré auto, praktické, pekné a spoľahlivé ale nie s motorom 2,0 TDI PD. Je hlučný a dosť poruchový. Ak diesel išiel by som do 1,9 TDi ale najradšej do 1,8 TSi.

    Odpovedať
  18. 18

    Richard

    Zdravím, mám dilemu, neviem sa rozhodnúť či 1,9-nu 77kW alebo 2 liter 103kw, cital som ze 1,9-ne po 200t km odíde dvojhmota aj PDF filter a presne to sa stalo pri 204000 aj môjmu znamemu na tej 1,9-ne a o 2 litry som zase cital že je extra kazový ale radšej by som šiel do neho lebo predsalen je živší a pružnejší. Čo by ste mi odporučili vy?

    Odpovedať
  19. 19

    M.

    K 1,9 TDi. DPF sa tam montovalo len zriedka väčšinou iba vozidlá z dovozu. Ale keby aj, dá sa pomerne lacno vymeniť (cca 400€) alebo vykuchať a softvérovo odblokovat. Trocha nevýhodou 1,9 TDi je len 5 stupňový manuál. To je ale všetko, inak je to podarený motor, solídna dynamika, spotreba a spoľahlivosť. Motor 2,0 TDi so vstrekovaním PD je nič moc. Síce ide lepšie, ale aj viac žerie, má náchylnejšie vstrekovače, dvojhmoťák, niekedy aj problém s mazaním, turbom, často žerie dosť oleja a je dosť hlučný. Voľba je jasná, buď 1,9 TDi a keď dvojliter tak ale so vstrekovaním common rail.

    Odpovedať
  20. 20

    Richard

    A čo hovoríte na 1,6TDi? Šiel by som do toho lebo ževraj je to celkom vydarený motor aj keď zo slabým objemom a krútiakom ale mne sa páči.

    Odpovedať
    1. 20.1

      Noromao

      ja ho mám v novej Octavii Combi a osobne som prekvapený z ťahu toho motora. Síce sa jedná už o iný motor (opravte ma ak sa mýlim) ako bol v OII, ale jazdím mimo diaľnic pod 4,5 l. A to jazdím 60 v obciach a 105 mimo obce na tempomat. Na diaľnici 145 km/hod. na tempomat je spotreba okolo 6 litrov, hlučnosť je primeraná. Ťah primeraný. Chýba tomu 6-ty stupeň, nad 150 to hučí, to je fakt. Ale ak nie si pretekár, motor je viac ako dostačujúci.

      Odpovedať
  21. 21

    Peter

    Môžete sa vyjadriť k tomu, že motor 2,0 TDI CR 81 kW je len elektronikou podladený 2,0 TDI CR 103 kW? Výkon by mi postačoval, ale je ich spoľahlivosť porovnateľná? Auto má 6-st. manuálnu prevodovku. Ďakujem.

    Odpovedať
    1. 21.1

      M.

      Je to elektronicky znížený výkon. Na spoľahlivosť to nemá vplyv. Pozitívom motora je vyrovnanejší nástup krútiaceho momentu z nižších otáčok.

      Odpovedať
  22. 22

    Anonym

    Zdravím, v lete si chcem kúpiť Octaviu 2 a neviem sa rozhodnúť medzi medzi motormi 1,6 Mpi a 1,9 Tdi lebo všade len počúvam, že benzínové motory majú lacnejšiu údržbu ale podľa mňa aj menšiu životnosť. Viete mi poradiť?

    Odpovedať
  23. 23

    Anonym

    Moja skúsenosť. Mal som Octu 1,9 Sdi najazdených 360000 km max. spokojnosť len bežná údržba.Darovaná synovcovi ďalej jazdí. Potom 1,9 tdi nikdy viac pri 90000 turbo v kely , výmena turba pri 120000 odišiel motor komplet, samé búchanie a škripot v motore, auto opravené ešte v záruke a predané . Jazdím dlhé trasy ,Nemecko Slovensko. Potom odporúčaná motorizácia 2,0 tdi filter pevných častíc . To bolo asi najstrašnejšie . Samé šklbanie a trhanie motorom v servise ,, všetko v poriadku,, Dané do servisu na pozorovanie. Zobrané náhradné vozidlo 1,6 MPI 75kW niečo nádherné motor tichučký a hladký , nieje to trhač asfaltu ale pohodová jazda je super. Prečo som na to neprišiel skorej. Na tomto motore jazdím už 2 roky a mám najazdených 235000 žiadny problém len bežný servis . Olej neberie ani kvapku je tam 5w40 spotreba do 7l nič strašné. Ja potrebujem auto spolahlivé a nie šetriť na spotrebe . Tolko moja skúsenosť.

    Odpovedať
    1. 23.1

      David

      Dobre si spravil, radsej 1-2 litre viac na spotrebe , ale spolahlivost a chod je amerika.

      Odpovedať
  24. 24

    Kapor

    chcel by som Octaviu combi 2.0 tdi CR 2012 do 120.000km je to dobrá volba ??? prosím o rady

    Odpovedať
  25. 25

    dusan

    potrebujem radu ohladom pdf jam novy a stale vyhadzuje chibu pdf

    Odpovedať
    1. 25.1

      Anonym

      Keď sa výmení DPF, treba previesť regeneráciu cez diagnostiku. Ak vyhadzuje ďalej chybu, bude na vine nejaký snímač.

      Odpovedať
  26. 26

    Anonym

    Potrebujem poradit kolko km ma pustí palubní počítač pri vypisovaní servis teraz

    Odpovedať
  27. 27

    Lukas

    Ja rozmyslam nad kupou Octavie ale mam podmienku, chcem tradicny automat nie DSG. Nikde neviem sa docitat dokedy Skoda montovala normalny automat. Ako vyhladam Octvia co ma Tiptronic? Do ktoreho rocniku sa montoval do Octavii?

    Odpovedať
  28. 28

    Jozef

    mám škodu oktavia 1.9tdi 77kw a potrebujem poradit. Pri jazde na voľnobeh mi zhasne motor
    a naštartovať ho ide až na treti krát. Neviete kde môže byť problém?

    Odpovedať
  29. 29

    Rado

    Mal som vždy iba škodovky. Bol som zarytý fanúšik. Mal som iba nové, nie jazdené. Ale po tejto poslednej (tretej) už nechcem o VW group ani počuť. Predražené šroty, predražené diely, predražený servis, a to nehovoriac o tom, že DSG nevie nikto na Slovensku servisovať a už vôbec nie opraviť! Katastrofa!
    V skratke: DSG nevydržalo ani 100tis.km, turbo ani 180tis.km, motor ani 220tis.km (pomedzi ešte miliarda ďalších porúch a investícií). Ale dúfam, že sa stále pýšite výbavou ako škrabka na veku nádrže či držiaky na nápoje…
    Pre komentátorov: auto využívané ako rodinné (žiadny sopliak – pretekár), maximálna starostlivosť (autorizované servisy, originálne diely a pod.), ťažné zariadenie nikdy nebolo namontované, denne som jazdil do a z práce 120km mimo mesta, pred vypnutím motora chvíľka schladenia na voľnobeh… atď.
    Chlapci a dievčatá, veľmi ste ma sklamali…

    Odpovedať
    1. 29.1

      peter

      ŠKODA je Škoda peňazí. Platí to doslovne. Ešte aj v Martinskej motorárni majú bedne na komponenty pre Škodovky (tie s rozmermi na hranici tolerancie, alebo inak povedané, na hranici medzi výrobkom a nepodarkom) a bedne na komponenty pre VW (na súčiastky vyrobené s rozmermi vrámci medzných odchýlok, v tolerancii).
      Nielen tým si Germáni robia posmech zo Škodovky a jej zákazníkov. Oni si ten posmech robia aj tými smiešnymi hranatými a dosť nevkusným tvarmi, aké modelujú pre zn. Škoda, v porovnaní s tým aké celkom slušné tvary a krivky vedia dať značke VW.
      V neposlednom rade sa vysmievajú značke Škoda aj takým detailom, aký nevidíte asi v žiadnej inej autoznačke, a to je taká drobnosť na ktorú vodič musí každú chvíľu pozerať – prístroje pred volantom, kde sú čísla rýchlosti a otáčok napísané ako keby to bolo vyrobené v tramtárii, t.j. nie vodorovne pre každú hodnotu rýchlosti a otáčok, ale písané po kružnici, tak že dolné čísla sú skoro hore nohami, tie ľavé majú stojku na ľavobok, tie napravo stojku na pravobok. To som nevidel ani u tak primitívnej značky ako Fiat a jej najväčšej haraburdy Punto, ani z rokov 90-tych. Ale nadradená nordická germánska rasa, ešte aj v dnešných časoch dáva vyrábať prístroje s číslami pováľanými tak, aby nielen obyvateľom Čiech a Slovenska, kde je Škoda akoby pseudodámaca značka, dávali najavo že sú pre nich podradná rasa, ale dávajú to najavo aj ostatným zákazníkom značky Škoda po celom svete. Skrátka že keď si kúpia Škodu, tak musia byť takí pakovia, ktorí si nezaslúžia ani len aby tie číslice boli napísané na tých ciferníkoch pekne normálne, dole nohami.

      Odpovedať
  30. 30

    peter

    Jedna otázočka. Ako zistím ktoré 2.0 TDI 103 kW, sú tie Common Rail motory (teda nie PD, ale CR).
    V tabulke motorov v tejto recenzii, je
    pri 103 kW aj kod „BMM“
    ale aj kody „BKD, CFHC, CLCB“

    Takže je to ten BMM alebo niektorý z tých troch pod ním?
    A kde na motore je možné ten kód, ktorý hovorí o 103 kW, COMMON RAIL vidieť, aby človek to videl aj na samotnom motore, či je to ten CR, alebo PD.

    Ďakujem za info k tejto maličkosti.

    Odpovedať
  31. 31

    David

    Skvelý článok, som automobilový analfabet, ale po prečítaní viacerých, no najmä tohto článku, mam konečne akú takú predstavu co a ako na mojej oktavke (ne) funguje a ako sa o ňu starať, aby mi vydržala slúžiť co najdlhšie a v dobrej kondícii. Ďakujem 🙂

    Odpovedať
  32. 32

    Dominik

    Dobrý deň. Mam zaujem kupiť O2 1.9 77kw nabehane ma 220 xxxkm je to rok 2009 viete mi poradiť či je to dobré auto s dobrým motorom ? Mal som predtým opel 1.7 74kw a ten bol viac v servise ako na cestách potrebujem už nejaké spolahlive auto do ktorého nebude treba toľko vražať .Dakujem 🙂

    Odpovedať
  33. 33

    Peter

    Prosim mam skoda oktavia 1.6 TDI mam najazdene 17000 poctivych , vsetko od nova skoda servis len nwm co mam dalej cakat .. km jazdene dialnice prevazne , zrejme bolo on aj starane kedze v servisnej knizke je vsetko do detailu zapisane .. len nemam s tym motorom skusenost ak by ste mi vedeli poradit naco si davat pozor a jake poruchy ked tak ocakavat . Dakujem

    Odpovedať
  34. 34

    peter

    170000 som myslel

    Odpovedať
  35. 35

    Marek

    Dobrý deň, ja mám škoda Octaviu kombi 1, 1.6, 75kw, 2001, kúpil som ju trojročnú s nájazdom 133 000 km dnes má 367 000 km. Pri cca: 200 000 km montáž LPG, Do 250 000 km žiadne poruchy. Výmena vždy originál dielov ako rozvody a tých najlepších značiek ako spojka a iné diely. Na servise som nikdy nešetril a vždy som kupoval to najlepšie čo sa týka kvality a značky náhradných dielov. Navyše robená 2× dekarbonizácia, olej vymieňaný do 15 000 km teraz aj menej + filtre. dolievam olej medzi výmenou asi 1-1.5 litra, záleží či jazdím po diaľnici, mimo diaľnici dolievam menej oleja. Pri výmene oleja dávam doň metaltec, ktorý zvýši živosť-pružnosť a odolnosť (opotrebovanie) motora aj oleja znižuje spotrebu, zahrievanie aj po 15000km pri výmene oleja je olej relatívne čistý. Poruchy dva krát menená prevodovka vždy pri ťahaní prívesu, únik chladiacej kvap, cez lpg hadicu, menené: spojka, tlmiče, ložiská, čapy, brzdy, rozvody, váha vzduchu, laba sondy, komplet výfuk, tiahlo riadiacej páky, čidlo kľukovky, čidlo chladiacej kvapaliny, termostat, sviečky, sviečkové káble a rozdeľovač iskry, oprava predného vyťahovacieho okna a zamykanie dverí, sklápania svetiel, výmena smeroviek. Auto aj po takomto nájazde veľmi slušne jazdí a veľmi pekne vyzerá. Pár krát strojové leštenie laku + voskovanie karosérie. Na stk prechádza vždy bez problémov aj na emisnej, akurát posledná emisná bolo vysoké asi HC na voľnobehu ale prešlo emisnou. Problematické udržanie rovnakých otáčok motora na emisnej. Autíčko mi dlho slúžilo, teraz ho používam viac menej ako pracovné auto, stále je to pekné a praktické auto.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.