Dizajn deviatej generácie Corolly sa výrazne „poeurópštil“ a oproti predchádzajúcej ôsmej zapracovalo francúzske dizajnérske štúdio aj na vzhľade interiéru. Dalo by sa povedať, že nebyť menšieho kufra, vozidlo by zapadlo do vkusu európskeho zákazníka. Toyota však myslela aj na praktickejšie zameraných motoristov, pre ktorých zaviedla model Corolla Verso. Aj deviata generácia Corolly udržala povesť nadpriemerne spoľahlivého vozidla, naviac pridala oveľa atraktívnejší kabát a prepracovanejšie dieselové motory. Odrádzať od prípadnej kúpy môže menší výber jazdeniek, relatívne vyššia cena a taktiež drahšie originálne náhradné diely.
V poradí už deviata generácia Toyoty Corolly sa predstavila na ženevskom autosalóne v roku 2001 a na trhu sa objavila začiatkom nasledujúceho roka. Na náš trh uviedol výrobca najskôr troj a päťdverové hatchbacky a minivan Verso, vychádzajúci ešte z minulej generácie. Sedan a kombi boli uvedené až začiatkom jesene 2002. K dispozícii boli benzínové motory 1,4 VVT-i (71 kW), 1,6 VVT-i (81 kW) a naftový motor 2,0 D-4D (66 a 81 kW). V apríli 2002 sa objavila aj športová verzia hatchbackov s označením T Sport s motorom 1,8 VVTL-i (141 kW).
V roku 2003 bol mierne upravený výkonnejší dieselový motor 2,0 D-4D na výsledných 85 kW. Vo februári 2004 dostala Corolla menší facelift. Zmien doznala mriežka chladiča pre rôzne verzie, predná časť hatchbacku sa od kombi a sedanu líšila aj inými svetlami po vzore menšieho Yarisu. Pod kapotami sa objavil úplne nový turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW), ktorý nahradil rovnako výkonný 2,0 D-4D. Na začiatku roku 2004 výrobca predstavil aj nové Verso. V marci 2007 nahradil hatchback nový model Auris. Nový sedan a modernizované Verso si nechali meno Corolla aj naďalej.
Nárazový test Euro NCAP absolvovala Toyota Corolla 9. generácie v roku 2002. Za čelný a bočný náraz si odniesla štyri hviezdičky z piatich (28 bodov). Za ohľaduplnosť pri strete s chodcom dve hviezdičky zo štyroch (11 bodov).
Prednosti a nedostatky
veľmi dobrá spoľahlivosť |
len priemerná veľkosť batožinového priestoru |
dobrá ergonómia interiéru a dielenské spracovanie |
kratšie sedáky so slabším bočným vedením |
bezpečné a pomerne komfortné jazdné vlastnosti |
spotreba paliva pri vyšších rýchlostiach (1,4 VVT-i, 1,6 VVT-i) |
na svoj objem výkonné a dynamické zážihové motory (hlavne do modernizácie 2005) |
menej presný ukazovateľ stavu paliva |
vydarená verzia T-Sport |
menej miesta na zadných sedadlách (hlavne na nohy) |
úsporný a spoľahlivý malý diesel 1,4 D-4D |
drahšie originálne náhradné diely a prípadné opravy |
menej strmé riadenie so slabou spätnou väzbou |
|
vyšší hluk motorov (najmä 1,4 a 1,6) nad 3000 ot/min |
Najčastejšie poruchy
korózia výfukového potrubia |
praskajúce žiarovky H7 |
vôľa v uložení predného stabilizátora |
predčasne opotrebované brzdové doštičky alebo zvlnené brzdové kotúče (záleží na jazdnom štýle) |
opotrebovaná a prešmykujúca spojka |
občas porucha centrálneho zamykania |
občas nefungujúce podsvietenie stredového panelu |
pokazený originálny audiosystém - nejde ovládať hlasitosť |
nepresný palivomer |
netesný uzáver nádobky brzdovej kvapaliny (začiatok výroby, zvolávacia akcia 2003) |
opotrebovaná voľnobežka štartéra - škŕkavý zvuk pri štartovaní (väčší počet km/štartov) |
opotrebovaná voľnobežka alternátora alebo tečúca vodná pumpa |
nadmerná vôľa v rozvodovom mechanizme - vyťahaná reťaz (benzínové motory ZZ-FE) |
zvýšená spotreba motorového oleja (1,4 VVT-i, 1,6 VVT-i, 1,8 VVT-i - do 2005) |
zanesenie variátora - nadmerná hlučnosť motora v celom otáčkovom spektre (1,4 VVT-i a 1,6 VVT-i, nekvalitný olej) |
prasknuté zvody výfukového potrubia - zvýšený hluk (1,8 VVTL-i, prvý rok výroby) |
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrchlavé zvuky na voľnobehu a vibrovanie motora medzi 2000-3000 ot. (2,0 D-4D) |
chybný SCV ventil čerpadla Denso - pokles výkonu motora (2,0 D-4D) |
chybný regulátor tlaku paliva v tlakovom potrubí common-rail - nedá sa naštartovať alebo zhasínanie počas jazdy |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 D-4D (66 kW). Preplňovaný vznetový radový štvorvalec s rozvodom OHC, vysokotlakové vstrekovanie Common-Rail Bosch, premenná geometria lopatiek statora turbodúchadla. Motor pochádzajúci z menšieho Yarisu, prešiel úpravami, čo mu citeľne pomohlo a predstavuje v Corolle naozaj podarenú motorizáciu, ktorá vyhovie väčšine bežne jazdiacich motoristov. Je kultivovaný, tichý, veľmi úsporný a má nízke servisné náklady aj vďaka rozvodovej reťazi. |
2,0 D-4D (66, 81, alebo 85 kW). Vznetový preplňovaný radový štvorvalec so vstrekovaním Common-Rail Denso. Motor je síce kultivovaný a disponuje solídnym ťahom, občas mal však problémy so spoľahlivosťou a je pomerne citlivý na kvalitu nafty. Pri silnejších verziách vie pohnevať aj dvojhmotový zotrvačník a ani jeho servisné náklady nepatria k najnižším. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 VVT-i | 1398 ccm | 4ZZ-FE | 71 kW |
1.6 VVT-i | 1598 ccm | 3ZZ-FE | 81 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 141 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 160 kW |
1.8 VVTL-i TS | 1796 ccm | 2ZZ-GE | 165 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.4 D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
1.4 D-4D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
1.4 D4-D | 1364 ccm | 1ND-TV | 66 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 66 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 81 kW |
2.0 D-4D | 1995 ccm | 1CD-FTV | 85 kW |
6 komentárov
lllll
1.4 D ma dvojhmotu? Som myslel, ze tento maly diesel to nema..
vojto
Corolla 1,4 vvt-i r.v2004. Kupil som si ju pre kvalitu,ale bohuzial nejdu presne radenie rychlosti.Do 2 a 3 potom to uz ide hladko.Neviem preco ,ale ked radim z 2do3 akoby narazilo na stenu a po malej chvilke sa tam vopcha.Je to neprijemne pri prediehani ked musim cakat kym sa jej uraci vopchat dnu.Na recenzii maju takyto problem viacej ludi ale skoro nikto nevie co to moze byt.Len sa odhaduje.Som osobne z toho sklamany ma to mat presne a hladke radenie ,ale nema.
repic22
Je to spojkou,vymenil som novu a uz idu krasne zaradit iba jednotka obcas blbne
1.4 vvti
Zdravim. Mam uz skoro 4 roky sedan 1.4 vvti. So vsetkym v recenzii mozem suhlasit, ale nie s malym priestorom na nohy na zadnych sedadlach. Mam necelych 190 cm a za seba si sadnem bez akehokolvek obmedzenia. Superb to nie je, ale v porovnani s Octaviou I, Golfom alebo podobne rozmernymi autami je toto luxus. Zadny sedak je sice kratky, ale za to je vyssie polozeny, co ulahcuje vystupovanie z auta. To ocenuju hlavne starsi ludia, ktorych sem-tam veziem.
To radenie z 2. na 3. pri predbiehani vo vyssich otackach niekedy trapi aj mna, ale dvojka sa da vytocit do 80 km/h a to celkom staci dostat sa pred pomalsie iduce auto. Ale trapi ma ina vec. Mam najazdene 240 tis. km a v prevodovke mi huci lozisko. V toyotackom servise mi povedali, ze uz to par krat menili. Vymena aj so spojkou vraj bude stat cca 400€. Motor si vsak pradie pekne potichu. Vymena povodneho vyfuku asi tento rok neminie ani mna, ved uz ma cosi za sebou (od 2003).
1.4 vvti
Este jedna poznamka. Ziarovky H7 praskaju, ale nie vsetky vydrzia rovnako dlho. Niekolko lacnejsich som vystriedal, potom som skusil Hella Long Life. Boli sice drahsie, ale jedna z nich mi praskla az teraz, cca po 16 mesiacoch. Z tych lacnejsich vzdy jedna praskla uz po 3-4 mesiacoch.
Auto jazdi kazdy den a rocne urobi cca 25000 km (doteraz spolu nieco cez 100 tis. km) Doteraz som v motore menil len olej. Z podvozka to boli 1x brzdove dosticky, predny lavy tlmic (cca 100€), gumu a tycku stabilizatora (co vyslo spolu s pracou cca 30€). Naozaj ma udivuje, kolko ten podvozok znesie, kedze jazdim do prace po dost rozbitych cestach. Nebyt toho loziska v prevodovke, nemam autu co vytknut.
Lukas Bubo
Mam Corolu E12 1.6
Super auticko ale samozrejme problem medzi rychlostami 2-3. Vymenil som spojku a mechanik mi hovoril ze som mal velmi zhrdzavene voditka na zaradzovanie rychlosti . (Neviem to presne nazvat ako to povedal on) po vymene a premazani bolo vsetko ok ale po case mam pocit ze sa to pomalicky ale isto vracia spat.
Inac auto tip top. Poznam ho od nova a teraz ma cca 245 000tis.
Menene oleje filtre sviecky a pneu… 😊