Renault Kangoo prvej generácie je relatívne malé viacúčelové vozidlo, ktoré bez problémov splní úlohu úžitkového a keď treba aj osobného vozidla. Vyznačuje sa vysokou variabilitou, priestrannosťou a tiež piatimi plnohodnotnými sedadlami. Menej nadchne samotný dizajn vozidla, slabšie dielenské spracovanie a tiež vyššia poruchovosť. Jazdené Kangoo sa predáva za veľmi priaznivé ceny, pri výbere jazdenky však treba byť opatrný, aby sa „výhodná“ kúpa nepredražila, obzvlášť to platí o vozidlách s dieselovým motorom.
Renault predstavil Kangoo v závere roka 1997. Pod kapotou boli na výber benzínové motory 1,2 (43 kW), 1,4 (55 kW) aj s automatickou prevodovkou a atmosféricky plnený diesel 1,9D (40 a 47 kW). V roku 1998 pribudla úžitková verzia s posuvnou prepážkou oddeľujúcou nákladový priestor. Od roku 1999 bol 1,9D mierne prepracovaný, po novom dosahoval výkon 48 kW. V roku 2000 pribudol preplňovaný priamovstrekový turbodiesel 1,9 dTi (59 kW). Koncom roka pribudla aj verzia Kangoo 4×4, s dvoma pohonnými jednotkami na výber – 1,6 16V (70 kW) a 1,9 dTi (59 kW).
V polovici roka 2001 sa začalo predávať modernizované Kangoo. Vonkajšie zmeny boli len kozmetického charakteru, týkali sa bočných líšt, ktoré boli po novom širšie, spätné zrkadlá dostali aerodynamickejší tvar a pribudli aj veľké strešné okná (jedno pevné presklené a jedno elektricky otváracia plátené), ktoré boli za príplatok vo vyšších verziách. Mierne zmenený bol aj interiér, ktorý dostal nové farebné ladenie, čalúnenie, odkladacie priestory a hlavne technické úpravy, ktoré vylepšili odhlučnenie vozidla. Palubná doska dostala dva farebné odtiene, látkovými výplňami sa mohli pochváliť bočné tapacíry predných dverí. Pribudli aj praktické vrecká na zadnej strane predných sedadiel a strešné úložné moduly s objemom 60 litrov.
Vylepšená bola aj aktívna a pasívna bezpečnosť. Okrem zmeny sériového obutia (175/65 R14 namiesto 165/70 R14) bol o 9 mm rozšírený aj zadný rozchod kolies, čo malo priaznivý vplyv na komfort cestujúcich a jazdnú stabilitu vozidla. Úpravy sa dotkli aj brzdového systému, ktorý dostal ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily na zadné kolesá – EBV a asistenčným systémom bŕzd – AFU. Zlepšila sa aj pasívna bezpečnosť. Kangoo dostalo nové výstuhy v predných dverách, tiež zosilnené kryty blatníkov a v sérii čelný airbag pre vodiča a spolujazdca (bočné za príplatok). O bezpečnosť sa starajú aj predpínače a obmedzovače sily bezpečnostných pásov na predných sedadlách a obmedzovače sily na postranných sedadlách vzadu. Pribudli aj nové hlavové opierky na zadných sedadlách a na strednom sedadle systém pre upevnenie detskej sedačky ISOFIX. Zmeny sa dotkli aj agregátov. V prípade vyšších verzií sa objavil 1,6 16V (70 kW), do ponuky sa dostal aj nový benzínový motor 1,2 16V (55 kW), ktorý nahradil 8-ventilový motor 1,4i s rovnakým výkonom.
Začiatkom roku 2002 bol 1,9D nahradený novým motorom 1,5 dCi o rovnakom výkone. V priebehu roka zasa nahradil 1,5 dCi (60 kW) predchádzajúci 1,9 dTi. V tom istom roku bol na domáci francúzsky trh uvedený aj elektromobil Kangoo Electroad RE. V roku 2003 prešlo Kangoo rozsiahlejším vizuálnym faceliftom po vonkajšej aj vnútornej stránke. Hlavne sa zmenila optika svetlometov a celej prednej časti, tiež palubnej dosky, vzhľad sedadiel a stredového panelu. Pribudla aj najslabšia dieselová motorizácia 1,5 dCi (42 kW). V roku 2004 bola ukončená produkcia elektromobilu.
Od roku 2005 sa ponúkal na niektorých trhoch upravený motor 1,6 16V spaľujúci palivo E85. V druhej polovici roka 2005 prešlo Kangoo malým faceliftom. Modelový rok 2006 sa líši novou maskou chladiča a čírymi krytmi smeroviek. Zaujímavosťou sú vonkajšie odlíšenia podľa stupňa výbavy. Nárazníky výbavy Authentique sú celé šedé, výbava Expression ich má v kombinácii šedého plastu a farby karosérie a v prípade najdrahšieho Privilege sú celé vo farbe karosérie vrátane viečka palivovej nádrže. Ponuka benzínových motorov sa rozšírila na niektorých trhoch aj o verzie schopné spaľovať alternatívne palivo – 1,2 8V LPG (42 kW) a 1,6 16V CNG (60 kW). Dieselové motory 1,5 dCi boli prepracované a po novom boli ponúkané v 45, 50 a 62 kW prevedení. Na jeseň v roku 2007 bol predstavený nástupca, Kangoo druhej generácie. Začiatkom roka 2009 bola ukončená výroba prvej generácie.
Nárazovým testom Euro NCAP prešiel Renault Kangoo prvej generácie v roku 2003. Za ochranu posádky pri náraze získal štyri hviezdičky z piatich (26 bodov). Za ochranu detí v autosedačkách získal dve hviezdičky z piatich (23 bodov) a ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola ohodnotená jednou hviezdičku zo štyroch (2 body).
Prednosti a nedostatky
priestranný a variabilný interiér |
slabšie dielenské spracovanie |
vzhľadom na charakter vozidla komfortné odpruženie |
lacný vzhľad niektorých prvkov v interiéri |
existuje aj verzia 4x4 |
nezriedka vŕzganie interiéru |
dobrá ovládateľnosť |
vzpriamený posed za volantom |
spoľahlivé osemventilové motory |
motory 1,2i a 1,9D s nedostatočným výkonom |
dobrý výhľad z vozidla |
hlučné a nekultivované 1,9D (menej 1,9 dTi) |
Najčastejšie poruchy
problémy so zámkami - nefunkčné centrálne zamykanie (vypálená jednotka centrálneho zamykanie), nefunkčné diaľkové ovládanie |
chybný imobilizér - nemožno naštartovať (staršie kusy) |
nefungujúci spínač varovných svetiel (staršie kusy) |
nefungujúce smerovky - páčka pod volantom (staršie kusy) |
opotrebované silentbloky motora - do karosérie sa príliš prenášajú vibrácie motora na voľnobehu |
korózia výfuku, prahov a lemov blatníkov |
občas prasknuté výfukové zvody prvého dielu výfuku vrátane vlnovca |
vôle v čapoch alebo v tiahlach stabilizátora na prednej náprave |
praskanie poistky radenia spiatočky |
prasknutie torznej tyče zadnej nápravy alebo rýchle opotrebovanie-vytečenie zadných tlmičov (preťažovanie vozidla) |
prasknuté manžety poloosí - rýchle opotrebovanie samotnej poloosi |
netesnosť prevodoviek v oblasti radiacej tyče - výmena netesného simeringu |
občas chybný regulátor tlaku paliva resp. poruchy hallových snímačov v motore - nejde naštartovať, problémy s chodom motora alebo štrajkuje tachometer(benzín 8V) |
poškodené zapaľovacie káble - prenikanie vlhkosti - za mokra motor nechce naskočiť |
zanesená škrtiaca klapka (1,2 12V) |
nefunkčné zapaľovacie cievky (1,6 16V) |
únik a aj zvýšená spotreba oleja (1,9D, väčší km nábeh) |
občas prasknutá hlava valcov (1,9D, väčší km nábeh) |
občas tečúca vodná pumpa, prasknuté lanko akcelerátora a nefunkčný ventil predvstreku (1,9D) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (dTi, dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
zakarbónovaný EGR ventil - trhavý alebo slabý ťah pri akcelerácii (dCi, častá príčina v prípade opotrebovaného turbodúchadla) |
opotrebované/pridreté vysokotlakové čerpadlo common-railu (systém Delphi, motor 1,5 dCi) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh, pričom citlivejšie na kvalitu paliva najviac pri 1,5 dCi - Delphi) |
nadmerne opotrebované ojničné (hlavné) ložiská - zadretie motora (1,5 dCi) |
nefunkčný pohon 4x4 (nadmerne zaťažované vozidlá) |
zvýšené riziko rozpadnutia keramickej vložky katalyzátora (továrenské LPG) |
skorodovaná tesniaca plocha membrány redukčného-splynovacieho PB ventilu vyhrievaného chladiacou kvapalinou - pomalý únik kvapaliny a prehriatie motora (továrenské LPG) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,5 dCi (50 a 62 kW). Motor poteší kultivovaným behom, vynikajúcou spotrebou a aj dobrou dynamikou (hlavne 62 kW). Oproti starším 48 a 60 kW majú podstatne odolnejšie vstrekovanie, stále však platí tankovanie kvalitnej nafty a odporúča sa tiež častejšia výmena palivového filtra. 1,4 (55 kW). Osvedčený osemventilový motor síce neohúri výkonom, na bežné jazdenie však postačuje. Poskytuje solídny ťah zo spodných otáčok, rozumnú spotrebu a slušnú spoľahlivosť. |
1,9D. Jedná sa o konštrukčen zastaralý motor, ktorý neohúri dynamikou, ani kultivovanosťou, naviac má krátky interval výmeny oleja a zvýšene riziko prasknutia hlavy valcov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 (FC01, FC0A, FC0F) | 1149 ccm | D7F 710,D7F 720,D7F 726,D7F 722,D7F 744,D7F 746 | 43 kW |
1.2 (KC0A, KC0K, KC0F, KC01) | 1149 ccm | D7F 710,D7F 720,D7F 726,D7F 722,D7F 744,D7F 746 | 43 kW |
1.2 16V (FC05) | 1149 ccm | D4F 712,D4F 714,D4F 730 | 55 kW |
1.2 16V (KC03, KC05, KC06, KC0T, KC0W) | 1149 ccm | D4F 712,D4F 714,D4F 716 | 55 kW |
1.4 (FC0C, FC0B, FC0H, FC0M) | 1390 ccm | E7J 780,E7J 634,E7J 635,K7J 701 | 55 kW |
1.4 (KC0C, KC0H, KC0B, KC0M) | 1390 ccm | E7J 780,E7J 634,E7J 635,K7J 700,K7J 701 | 55 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V 4x4 (FC0L, FC0P, FC0S) | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V 4x4 (KC0P, KC0S, KC0L) | 1598 ccm | K4M 752,K4M 750,K4M 753 | 70 kW |
1.6 16V bivalent | 1598 ccm | K4M 850 | 60 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 704 | 42 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 716 | 45 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 714 | 50 kW |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 718 | 62 kW |
1.5 dCi (FC07, FC1R) | 1461 ccm | K9K 700,K9K 704,K9K 702 | 48 kW |
1.5 dCi (FC08, FC09) | 1461 ccm | K9K 702,K9K 710 | 60 kW |
1.5 dCi (FC1E) | 1461 ccm | K9K 714 | 50 kW |
1.5 dCi (FC1G) | 1461 ccm | K9K 718 | 62 kW |
1.5 dCi (FC1R) | 1461 ccm | K9K 704 | 42 kW |
1.5 dCi (KC07) | 1461 ccm | K9K 700,K9K 704 | 48 kW |
1.5 dCi (KC08, KC09) | 1461 ccm | K9K 702,K9K 710 | 60 kW |
1.9 dCi (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790,F9Q 782 | 59 kW |
1.9 dCi 4x4 (FC0V) | 1870 ccm | F9Q 790 | 62 kW |
1.9 dCi 4x4 (KC0V) | 1870 ccm | F9Q 790,F9Q 782 | 59 kW |
1.9 dTi (FC0U) | 1870 ccm | F9Q 780 | 59 kW |
1.9 dTi (KC0U) | 1870 ccm | F9Q 780 | 59 kW |
D 55 1.9 (FC0D) | 1870 ccm | F8Q 662 | 40 kW |
D 55 1.9 (KC0D) | 1870 ccm | F8Q 662 | 40 kW |
D 65 1.9 (FC0E, FC02, FC0J, FC0N) | 1870 ccm | F8Q 630,F8Q 632 | 47 kW |
D 65 1.9 (KC0E, KC02, KC0J, KC0N) | 1870 ccm | F8Q 630,F8Q 632 | 47 kW |
4 komentáre
richard
ahoj, mam kangoo rok 2003 1.9 D vykon 65 koni s cerpadlom LUCAS, pani, pri poruche cerpadla je oprava od 750-1500 eur, avsak sa da vymenit za cerpadlo lucas, ale mechanicke. Osobne som to menil na dvoch renaultoch.. kdezto na DCI sa to vymenit neda, a jedine co ostava je oprava za velke peniaze. Takze ak mate DCI, tak pravidelne tankujte kvalitnu naftu, a pravidelne vymienajte palivovy filter, a pouzivajte prisady!!!!! Inak je to velky pracovnik!!!!!
Vojtech Kovacs
Dobry deň mam RENAULT KANGOO rok 2006 najazdene 93000 km menil som vodne čepadlo aj všetkymi remaňmi a každe dva roky celu brzdovu kvapalinu a olej ELF 5w-30 menimkaždy ubehnuty 14-15 tisic km aj olejovy a vzdfušny filter a menil som už raz aj sviečky zimne mam aj s diskom poradte čo mam ešte doplniť ,čital som na internete,že ventil a ložisko treba dotiahnuť som starši a chcem, aby bolo auto v poriadku ročne najazdim 6-8 tisic km a spozdravom Kovacs
Dusan
Dobry den nam prosbu dnes mi prestali ist stierace uroven 1 2 a 3 idu neviete mi poradit co to moze byt popripade ako to napravit dakujem
Milan
mam 1.2 16v, rocnik 2007, teda posledne kusy prvej generacie. Auticko je ako oslik: vykon mizerny, ale ide a ide a ide… Je to nezmar na pracu kolo domu. KOnstrukcne jednoduche, vie to previezt 5metrove hranoly. Za mna super dělník. Motor žerie olej, cca liter na 1000 km. Vzhľadom k cenám jazdeniek je to jednoznačne vela muziky za málo penazí, ak si nepotrpíte na komfort, ktorý tam žiaden nie je.