Výskumom v oblasti samo-riadiacich áut sa zaoberá viacero firiem. Neustále zlepšujú všemožné snímače, kamery a hlavne software. Práve software je oblasť v ktorej sa Google dosť dobre vyzná, pretože má bohaté skúsenosti so zberom informácií, ich následnou analýzou a vyhodnocovaním.
Asi pred polrokom Google testoval autá v ostrej prevádzke v San Franciscu. Vozidlá boli úplne samostatné, naštartovali sa, vyrazili na cestu, samé sa navigovali pomocou Google Maps, vyhodnocovali dopravnú situáciu, riadili, pridávali plyn, brzdili a úspešne dorazili do cieľa. Posádka v aute si iba vychutnávala nevšedný zážitok. K dispozícií mali špeciálne tlačítko na zastavenie v prípade, že by systém zlyhal a hrozila by nehoda. K žiadnej nedošlo.
Pred pár dňami sa Google opäť predvádzal. Tentokrát sa chválil jazdeckými schopnosťami svojho softwaru. V uzavretom priestore si na to pripravil náročnú trať. Mal sa teda čím pochváliť. Nie každý by si dovolil tak rýchlo prechádzať zákrutami ako táto automaticky riadená Toyota Prius. Na videu je počuť pískajúce pneumatiky a protestujúce ESP.
Ako už bolo spomenuté, Google nie je jedinou firmou, ktorá sa zaoberá automaticky riadenými vozidlami. Existuje projekt AutoNOMOS, ktorý okrem iného skúma aj koncept autonómnych taxíkov. V ukážkovom videu predvádzajú ako klient použije iPad na privolanie taxíka. Ten pomocou zabudovaného GPS čipu pošle najbližšiemu voľnému taxíku súradnice a auto môže vyraziť. Nedočkavý klient môže sledovať aj aktuálnu polohu taxíku, aby mal predstavu koľko mu to bude trvať. Ak by v nich použili vyššie uvedený závodný software od Google, tak by si klienti asi ani nevšimli rozdiel :).
Spoločnosť Google sa vyjadrila, že ich cieľom nie je nahradiť vodiča, ale dopĺňať ho a pomáhať mu. Ak by si chcel vodič napríklad napísať SMS, alebo zatelefonovať, mohol by iba stlačiť tlačítko a auto by pokračovalo samé. Taktiež sa vyjadrili, že v blízkej dobe neplánujú komerčné nasadenie tejto technológie.