Celosvetové predaje vozidla Jazz (Fit) prvej generácie presiahli hranicu viac ako 2 milióny kusov, no v Európe a obzvlášť na našom trhu malá Honda predajné rekordy netrhala. Za hlavného vinníka možno označiť príliš sebavedomú cenu, presahujúcu na počiatku predaja 400 000 Sk. Svoje robila aj absencia v Európe tak populárneho dieselového agregátu. Automobil sa pýšil dvomi menami, v Japonsku, Číne, Severnej a Južnej Amerike ako Fit, zatiaľ čo v Európe, Oceánii a zvyšku Ázie sa predával pod označením Jazz. Cena tejto jazdenky sa dostala do priaznivých čísel a kto oželie absenciu naftového agregátu, toho Jazz poteší svojou variabilitou, vzhľadom na svoju veľkosť priestranným interiérom, dobrou manévrovateľnosťou a netreba zabúdať ani na solídnu spoľahlivosť.
Jazz sa začal predávať už v roku 2001, ale najskôr na domácom trhu. Do Európy dorazil až na jar 2002 a v lete pribudla aj prevodovka s plynulo premenlivým prevodom CVT. Automobil sa vyrábal iba v päťdverovej verzii a ponúkal s dvoma benzínovými štvorvalcami 1,2 i-DSI a 1,4 i-DSI. Pre modelový rok 2005 dostalo vozidlo mierne úpravy exteriéru a aj interiéru. Na jeseň 2008 bol predaj prvej generácie ukončený a výrobca predstavil rovnomenného nástupcu.
Nárazovým testom Euro NCAP prešla Honda Jazz v roku 2004. Za ochranu posádky získala štyri hviezdičky z piatich (25 bodov), za ochranu detí cestujúcich autosedačke tri hviezdičky z piatich (31 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená troma hviezdičkami zo štyroch (19 bodov). V prípade takto malého automobilu išlo o výborné výsledky.
Prednosti a nedostatky
veľmi malý polomer otáčania |
slabšie držanie stopy pri rýchlom prejazde zákrutou |
priestranný variabilný interiér s pohodlnými sedadlami |
neochota motorov vytáčať sa a tiež slabšia akcelerácia vo vyšších otáčkach |
kvalitné spracovanie interiéru a veľký kufor |
menej presné riadenie s nedostatočnou spätnou väzbou a vratným momentom |
kultivované, tiché a úsporné motory |
horšia smerová stabilita pri vyšších rýchlostiach a väčšia citlivosť na bočný vietor |
pri bežnej jazde komfortné a bezpečné jazdné vlastnosti |
iba výškovo a v malej miere nastaviteľný volant |
spoľahlivosť |
Najčastejšie poruchy
občas drnčanie niektorých plastov palubovky či obloženia dverí (najmä v zimných mesiacoch) |
vôle v uchytení predného stabilizátora podvozku |
nadmerné vôle v uložení tlmičov, silentblokov a čapov spodného ramena (väčší km. nájazd) |
kratšia životnosť tlmičov (hlavne pri častejšom jazdení po meste - menej kvalitných vozovkách) |
nadmerne opotrebované ložiská zadných kolies - hučanie (vyšší km. nájazd) |
občas zanesený EGR ventil |
kratšia životnosť CVT prevodovky oproti manuálnej - kolísanie otáčok pri ustálenej rýchlosti, cukanie pri rozjazde |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 i-DSI (61 kW). Spotreba je v porovnaní so slabšou 1,2 takmer rovnaká, dynamika jazdy je však najmä v spodnom otáčkovom spektre citeľne lepšia. Ak teda častejšie jazdíte mimo mesta či vo viac početnom obsadení, je lepšie si vybrať práve 1,4-ku. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 | 1243 ccm | L12A1 | 57 kW |
1.4 | 1339 ccm | L13A1 | 61 kW |
Jeden komentár
Peter
Mám toto auto cca 5 rokov a musím povedať že lepšie auto som asi nikdy nemal .Kúpené dovoz Nemecko malo najazdených 67000 km a momentálne 139100 km a bez vážnejších investícii .Pre mňa veľká spokojnosť