Tak sa nám do rúk dostal Nissan. Testovaný model bol tým najvýkonnejším, čo výrobca v tomto segmente ponúka. Celkovo je to jedno z najvýkonnejších vozítiek v tejto triede.
Športový pocit z jazdy podporuje tlačidlo s nápisom POWER. Športovosť mašiny je podporená viacerými vnemami. Iba jedno sedadlo, žiadne zbytočné kontrolky, žiadne prístroje, len digitálny displej. Sfarbenie tiež umocňuje športový dojem. Ak si niekto pamätá veľkolepý návrat strieborných šípov McLaren v roku 1997 do formuly 1, tak si vie predstaviť aj toto. Kombinácia šedej, čiernej a červených detailov. Naviac na boku svieti ako na každom poriadnom závodnom aute aj číslo 18. Zrýchlenie je vskutku úchvatné. Zaradiť, pridať, pustiť spojku a pretáčanie gúm je isté. Podvozok má charakteristiku pretekárskeho špeciálnu. Zdvih pruženia minimálny, komfort taktiež. Aspoň sedačka čo-to kompenzuje. Motor má lineárny záťah skoro až po maximálnu rýchlosť. Na tú sa dostane omnoho skôr než napríklad Ferrari California na stovku. Brzdy tiež nesklamú. Zastavia celé monštrum na kúsku. Do bežnej premávky však nie je táto beštia príliš vhodná. Nieže by sa nedala ovládať, alebo by bolo parkovanie nočnou morou, ale jednoducho to nie je ono. Pohľady ľudí by boli jednoznačné, zvukový prejav a aj celkový zjav by pôsobili neadekvátne.
Aká je teda celková jazda?
Začnem poporiadku. Zamykanie nie je. Treba zapnúť palivový systém. Hromový zvuk motora sa ozve hneď po naštartovaní. Pozícia za volantom nie je štandardná. Pedále majú ideálne rozostupy, sedačka je nastaviteľná v takom rozsahu, aby sa zmestila akákoľvek forma osoby. Volant má výškové nastavenie, takže dokáže uspokojiť potreby náročného pilota. Ako som spomenul vyššie, podvozok je nastavený veľmi tvrdo. Komfortu nepomáhajú ani nepoddajné pneumatiky, tie však môžu so zapichnutým klincom bez problému fungovať ďalej. Motor ťahá pekne od nízkych otáčok až po maximum. Krivka točivého momentu má plochý tvar. Výkon prichádza postupne, žiadny veľký šok, žiadne turboefekty, ani kopnutie variabilného časovania ventilov. Všetko sa deje vypočítateľne, bez výraznejších záludností. Pred prvou zákrutou som uberal plyn, ale našťastie nebolo treba. Volant síce nie je komunikatívny, ale mašina ide tam, kam ju namierim. V zákrute drží stopu tak ako by sa predpokladalo. Výjazd, plyn na podlahu, prešmyknutie kolies a ide sa. Brzdy, bez ABS, zastavujem skoro na mieste. Chvíľku dotočenie motora, vypínam, vysadám a odchádzam. A ešte treba vypnúť palivový systém. To bola jazda.
1. APRÍL
3 komentáre
Anonym
palce hore… vozidlo ma uzasnu panoramaticku strechu, ale strasne mi tam chybaju ledky na denne svietenie…
Marek
Skoro som pri tom umrel:-)
zabudli ste napisat z ako je na foto vidno, riadne je upravene tak, ze kolesa maju priestor 180 stupnov co je vyborne pri driftovani, uplna kontrola nad vozidlom:-)
Mato
Pecka:)