BMW 1M Coupé bude safety car na najznámejšej motorkovej sérii cestných motocyklov.
Zmien oproti sérii je celkom dosť. Najviac do očí bije sfarbenie typické pre BMW, majáky, drobné štylistické zmeny a obrovské krídlo na kufri. Bezpečnostný jazdec nesadá do sériových sedadiel, aj napriek tomu, že dobre držia. V tomto kúsku sú škrupinové sedadlá s atestom od FIA. Pásy tiež nie sú klasické trojbodové, ale šesťbodové. Keby sa náhodou počas jazdy prevrátil, tak mu pomôže lešenie namiesto zadných sedadiel, teda vlastne bezpečnostný rám. M-kový volant je čalúnený v alcantare a pre prípad je k dispozícii aj hasiaci prístroj.
Podvozok je tiež upravený ešte športovejšie, veď bude jazdiť hlavne na okruhoch. Brzdy v sérii nie sú zrovna slabé, ale… okruh je okruh, tak boli nahradené šestpiestikovým závodným systémom. Zo sériovej verzie je teda iba motor a pohonné ústrojenstvo.
Len pre prípad nevedomosti, BMW 1M je jednotkové kupé upravené od BMW Motorsport. 1M sa volá kvôli tomu, že M1 bolo superšportové kupé v osemdesiatych rokoch. A o 1M sa nedá hovoriť zrovna ako o nástupcovi, skôr je to nástupca pôvodnej M3. Súčasné M3 je brutálne, ale aj ťažšie. 1M je relatívne ľahké, má vpredu šesťvalec a tvar je veľmi podobný. Motor má teda toľko valcov koľko má Safety Car piestikov na brzdách a bodov na bezpečnostných pásoch. Má ale aj turbo a výkon je 250 kW (340 k).
Len aby nebol Safety Car v niektorých prípadoch rýchlejší ako motorky.
2 komentáre
Anonym
tak to vyzera byt riadne delo a naviac je aj pekne
Joe Mason
absolutny suhlas. 1M je na mojom zozname aut, ktore realne raz budem mat 🙂