Phantom je veľký a Ghost je ,,iba“ ako sedmičkové BMW. Ale bola medzi nimi medzera, čo sa Rolls-Royce rozhodol využiť a niečo tam strčiť. Namiesto Phantomu Nano túto úlohu prenechal Ghostu, ktorý o niečo predĺžil.
Ghost Extended Wheelbase (EWB) má práve rázvor predĺžený o 17 centimetrov. To znamená o 17 centimetrov do dĺžky, o 17 centimetrov viac pre nohy zadných pasažierov a jednoznačne horšie možnosti otočenia auta. Motor aj napriek pár kilám naviac ostáva nezmenený. Teda 6,6 liter V12 s dvoma turbami, ktorý má krútiaci moment 780 Nm. To je síce dosť, ale omnoho zaujímavejšie sú otáčky pri ktorých je táto hodnota k dispozícii. Je to 1500! Nie, nenapísal som to zle. Už pri 1500 otáčkach je k dispozícii maximum točivého momentu. 415 kW výkonu tiež nie je na zahodenie. V prípade núdze je možnosť zrýchliť z pokoja na stovku za 5 sekúnd. Ale o tom toto auto vôbec nie je. Naproti klasickému Ghostu, ktorý bol auto, kde majiteľ sedel za volantom, kvôli tomu, že si užíval jazdu, Ghost Extended Wheelbase je auto pre človeka so šoférom. Takže kľudne sadnúť dozadu a zabezpečiť, že šofér pôjde ako človek a nebude využívať celý potenciál auta.
Nebude ale Ghost EWB konkurovať Phantomu? Alebo je namierený len proti Bentley Mulsanne?