Systém rekuperácie kinetickej energie pri brzdení nie je nič nové a bežne ho využívajú hybridné vozidlá, ale aj vozidlá s rôznymi viac či menej sofistikovanými systémami šetrenia pohonných hmôt.
Popisovaný systém sa volá KERS a vo Formule 1 sa používa už niekoľko sezón, predovšetkým v jeho elektrickej forme, pripomínajúcej hybridné vozidlá. Používa sa ale aj variant so zotrvačníkom, ktorú vyvíja Williams a napr. Porsche ju používa vo svojom okruhovom špeciáli GT3 R Hybrid.
Ako veľa technológii používaných v motoristickom športe, aj KERS sa možno použije v bežných automobiloch. Zhmotnenia do bežnej reality sa zhostilo Volvo, na jeseň začne testovať zotrvačníkovú technológiu a sľubuje úsporu až 20 percent paliva. Na rozdiel od systému používanom vo Formuli 1, vyvíja automobilka vlastnú verziu KERS, ktorý na rozdiel od formulového nebude nazbieranú energiu meniť na elektrickú, ale využije akumulovanej energie v zotrvačníku na pomoc pri akcelerácii cez sústavu prevodov na pohon zadných kolies. KERS automobilky Volvo má štvorvalcovému motoru priniesť výkon šesťvalca a pritom oproti bežnej jednotke usporiť až 20 percent paliva. Systém bude umiestnený na zadnú nápravu, ktorú bude v prípade potreby priamo poháňať. Pri brzdení sa zotrvačník od zadných kolies cez sústavu prevodov, spojku a CVT prevodovku roztočí až na 60 000 otáčok za minútu. Pri potrebe akcelerácie sa potom energia zo zotrvačníka cez rovnakú sústavu dostáva späť na zadné kolesá.
Spaľovací motor, ktorý bude poháňať predné kolesá vozidla, sa vypne už vo chvíli, kedy začne brzdenie a zostane vypnutý, kým bude na akceleráciu auta stačiť iba energia zo zotrvačníka. Ten tiež môže auto chvíľu poháňať pri konštantnej rýchlosti a motor môže ostať opäť chvíľu vypnutý. Systém prinesie najväčšie úspory paliva v prípadoch častej akcelerácie a opätovného brzdenia, teda najčastejšie v mestskej premávke. Automobilka Volvo počíta, že zotrvačník dokáže spaľovaciemu motoru pridať krátkodobo až 80 koní výkonu, čo má výrazne urýchliť akceleráciu. Onedlho testovaný systém je unikátny nielen kvôli umiestneniu na druhej poháňanej náprave, ale aj vďaka konštrukcii. Zotrvačník je vyrobený z uhlíkových vlákien, má v priemere asi 20 centimetrov a váži iba šesť kilogramov. Ak bude testovanie úspešné, Volvo dúfa, že sa systém v jeho autách rozšíri v priebehu niekoľkých rokov. Automobilka tvrdí, že zotrvačníkový KERS je podstatne lacnejší a jednoduchší ako plug-in hybridy a môže byť využívaný v ďaleko širšom spektre vozidiel.