Mercedes-Benz triedy E dostal vo verzii E 63 AMG 5,5 litrový prepĺňaný osemvalec. Názov stále naznačuje, že pod kapotou tróni stará Vé osmička so 6,3 litrami, avšak výrobca mieni, EU mení. Novým emisným pravidlám neujdú ani vysokovýkonné modely. Takže zmenšovanie objemu a pridávanie prepĺňania je aktuálne aj tu.
Nový motor s označením M157 dosahuje 368 kW (525 k) a krútiaci moment pripomína starší model E 55 AMG, keď vrcholí pri 700 Nm. To však nie je všetko, čo nové E od AMG dosiahne. Príplatkový balík AMG Performance Packet zvyšuje výkon až na 410 kW (557 k) a 800 Nm. Balík skráti čas zrýchlenia na stovku z 4,3 sekundy na 4,2 sekundy.
Spotreba prepĺňaného osemvalca je oproti atmosférickému V8 s objemom 6208 cm3 nižšia až o 2,8 litra v kombinovanom režime. Emisie CO2 dosahujú vzhľadom na objem a výkon priaznivých 230 gramov na kilometer.
SLK má spoločný základ motora s Éčkom, avšak bez prepĺňania. Ten dosahuje 310 kW (422 k) a krútiaci moment 540 Nm. Má však kombinovanú spotrebu iba 8,5 litra na sto kilometrov. Je to vďaka systému AMG Cylinder Management, ktorý dokáže vypnúť až polovicu valcov. To znamená, že v extrémnom prípade je auto iba štvorvalec.
Spoločne s novými motormi ale prichádza aj zlá správa. V12 končí. Potichu sa prestalo vyrábať SL 600 a teraz prišla zubatá aj po motor z SL 65 AMG. S výkonom 450 kW (612 k) a točivým momentom 1000 Nm dokázal skoro zbrzdiť otáčanie zeme. Treba dúfať, že sa Mercedes ešte k takémuto konceptu vráti.