Terrano možno charakterizovať ako snahu výrobcu sa čo najviac prispôsobiť zákazníkovi, ktorý chce jazdiť v pohodlí osobného vozidla, ale zároveň si chce občas zašportovať v teréne. Druhá generácia Terrana je iba modernizovaná verzia jednotky, o žiadne zásadné zmeny sa nejedná. Výroba prebiehala v Španielskom závode Iberica v Barcelone a dizajn s konštrukciou navrhli vo vývojovom centre Nissanu v Anglicku. Terrano sa držalo konzervatívnejšej vizáže, čo po rokoch nie je na škodu, nakoľko taký dizajn starne pomaly. Rovnako ako väčší Patrol, aj Terrano má robustnú mechaniku a nerobí mu problémy ani náročnejší terén alebo ťahanie návesov. Pozor si však treba dať na motorizáciu, ktorá vie v prípade 3,0 Di neraz pohnevať a výrazne zaostáva za robustnosťou a odolnosťou ostatných častí vozidla.
Bariérový test Euro NCAP model neabsolvoval.
Jazdené Terrano možno veľa krát zohnať vo veľmi slušnej výbave, ktorá často zahŕňala napríklad: airbag vodiča aj spolujazdca, samosvorný diferenciál zadnej nápravy, ABS, klimatizáciu, výškovo nastaviteľný a kožou potiahnutý volant, elektricky ovládané okná všetkých dverí, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, vyhrievané predné sedadlá, tónované sklá, elektricky ovládané strešné okno, hmlové svetlá, či kolesá z ľahkých zliatin.
Interiér je priestranný a navodzuje dojem osobného vozidla. Miesta na sedenie je taktiež dostatok aj na zadných sedadlách. Problémom je však tvarovanie zadných sedadiel, ktoré je až príliš jednoduché a pripomína skôr drevenú lavicu z parku, keďže operadlo aj v prípade bežnej postavy siaha len do oblasti lopatiek. Vizuálny dojem z interiéru tiež nenadchne, keďže palubná doska je vyrobená zo svetlého plastu, doplneného v strede a na bočných ventilačných otvoroch nie moc vkusnou imitáciou dreva. Po modernizácii sa dojem z dizajnu interiéru podstatne vylepšil. Batožinový priestor má v sedemmiestnom usporiadaní chabý objem 115 litrov, je ho však možné sklápaním sedadiel zväčšiť až na výsledných 1900 litrov. Kufor je inak priestranný a plochý, dobre prístupný, s veľkými zadnými dverami, ktoré sa otvárajú, ako býva u off-roadov obvyklé, do strany. Poteší celkom dobrý výhľad z vozidla, na ktorom majú citeľnú zásluhu aj rozmerné spätné zrkadlá.
Nissan Terrano možno zaradiť do kategórie ozajstných off-roadov. Má totiž rovnako ako väčší Patrol tuhý rebrinový rám, motor uložený vpredu pozdĺžne, stály pohon zadnej tuhej nápravy a priraditeľný pohon prednej nápravy. Body stráca jedine na prednej náprave, ktorá na rozdiel od Patrola nie je tuhej konštrukcie, ale obsahuje nezávislé zavesenie kolies. To mu síce dáva lepšie jazdné vlastnosti na klasickej asfaltke, na druhej strane to mierne zhoršuje priechodnosť ťažkým terénom. Každopádne Terrano zdolá terén, o ktorom sa dnešným vyšperkovaným SUV ani nesníva. Okrem toho si poradí aj s ťažkým brzdeným prívesom. S motorom 3,0 Di môže totiž ťahať až 3000 kg, staršie prevedenie s motorom 2,7 TD alebo benzínovým 2,4i príves do hmotnosti 2800 kg. Pohon Terrana je realizovaný buď len na zadné kolesá alebo na všetky a v prípade náročnejšieho terénu je možné samozrejme využiť redukciu. Riadenie je pohodlné, jednoduché a takmer pripomína riadenie osobných vozidiel značky akými vtedy boli Primera či Almera. Podobne je to aj s jazdnými vlastnosťami, kde sa konštruktérom celkom slušne podarilo eliminovať hlavne prílišné nakláňanie v zákrutách, ktoré je častým nedostatkom pravých terénnych vozidiel. Ak chce majiteľ vozidlo častejšie využívať v teréne, pozor si treba dať na obutie, pretože Terrano má zväčša pneumatiky na bežnú cestu. Ich sériová montáž je však vcelku logická, pretože 95% času trávia Terrano na bežných cestách. Ak by nový majiteľ predsa len chcel vyvádzať v teréne, bude si musieť zaobstarať vhodnejšie pneumatiky. Svetlá výška vozidla je 215 mm, stúpavosť 39 stupňov a bočný náklon 48 stupňov. Brodiť sa Terrano môže bez problémov do výšky 450 mm. Pri prevádzke v teréne, najmä pri častejšej jazde vodnatým terénom, je potrebné skrátiť intervaly výmeny oleja v diferenciáloch a v prevodovke. V opačnom prípade hrozí takmer neopraviteľné poškodenie dotyčných komponentov. Zlá správa je, že na Slovensku používané Terrana majú práve túto údržbu dosť zanedbanú. Preto pri kúpe je dôležité si dať na tento fakt pozor a obzerať sa po vozidlách, ktoré jazdili terénom pomenej (zistiteľné je to najmä v menšom počte rôznych poškodení laku karosérie v spodnej časti vozidla, ako aj rôznych poškodení samotného podvozku).
Do modernizácie v roku 2002 sa do Terrana montoval preplňovaný vznetový motor 2,7 TD, ktorý po úprave (pridaní medzichladiča stlačeného vzduchu v roku 1996) niesol označenie TDi, čo vyvoláva dojem, že má priame vstrekovanie nafty. V skutočnosti je vstrekovanie paliva realizované klasicky do predkomôrky v hlave valcov. Vďaka chladiču stlačeného vzduchu výkon oproti minulej verzii výrazne stúpol, zo 74 na 92 kW. Krútiaci moment vzrástol na 278 Nm pri dvoch tisícoch otáčkach. Tento motor možno označiť ako ideálnu motorizáciu pre Terrano, a to nielen z dôvodu slušného ťahu z nízkych otáčok, obstojnému výkonu a kultivovanosti, ale hlavne z dôvodu podstatne väčšej odolnosti oproti novšiemu 3,0 Di. Spotreba pri rozumnom využívaní vozidla osciluje okolo 10 litrov nafty/100 km. Výkonnejšia varianta motora sa dá spoznať podľa prieduchu na kapote. Napriek svojej robustnosti a spoľahlivosti, motor vyžaduje zopár poznatkov o používaní a servisovaní. Základ je, nenaháňať ho stále na plný plyn, v opačnom prípade hrozí minimálne prepálené tesnenie pod hlavou, v horšom prípade prasknutá hlava. Vyžaduje tiež po každých 20 000 km nastavenie vôle ventilov a tiež je nutnosť meniť každých 40 000 km naftový filter. Ten sa totiž často upcháva, jednak z dôvodu jeho jemnosti a tiež nekvality tankovanej nafty a v prípade jeho zanedbanej výmeny hrozia problematické ranné štarty. Na druhú stranu, takýto filter starostlivo chráni vstrekovače a preto má s nimi Terrano s týmto motorom málokedy problémy.
Ďalšou motorizáciou od počiatku výroby do modernizácie v roku 2002 je benzínový štvorvalec s objemom 2,4 litra a s výkonom 85 až 91 kW. Jedná sa o nenáročný motor na servis a ponúka vysokú spoľahlivosť. Čo poteší menej je horšia kultivovanosť a najmä vysoká spotreba (platí to najmä pre 91 kW verziu). V roku 2002 po facelifte sa dostal pod kapotu Terrana štvorvalec 3,0 Di s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 113 kW. Je to ten istý motor ako bol montovaný v Patrole, ale má znížený výkon o 3 kW. Trápia ho podobné neduhy ako vo väčšom Patrole, aj keď v o niečo menšom meradle (Terrano je o niečo ľahšie a motor má menší výkon). Je ale hlučný a hlavne nie moc odolný.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | Trojdverové SUV | Päťdverové SUV |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4105-4242 x 1745 x 1800 | 4625-4722 x 1755 x 1810-1850 |
Rázvor (mm): | 2450 | 2650 |
Batožinový priestor (l): | – | 150/- |
Pohon: |
zadné kolesá s priradením všetkých štyroch
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
72-80
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
robustná a odolná mechanika |
problematický turbodiesel 3,0 Di |
konzervatívny dizajn |
nižší výkon turbodieselu (do 1996) |
slušná priechodnosť terénom |
vysoká spotreba a horšia kultivovanosť benzínového motora (hlavne 91 kW verzia) |
možnosť ťahať ťažký príves |
vyššia stavba karosérie - horšia stabilita v náročnom teréne |
dostupnosť o takmer pol metra dlhšej varianty Wagon |
Najčastejšie poruchy
prepálené a zdeformované piesty (3,0 Di) |
nefunkčná riadiaca jednotka vstrekovacieho čerpadla Bosch VP44 alebo upchatý kanál vnútri čerpadla (3,0 Di) |
nefunkčný merač hmotnosti vzduchu (3,0 Di) |
vôle v ložiskách prevodovky |
opotrebovaná synchronizácia prevodovky |
hučiace diferenciály (zanedbaná údržba) |
zanesený a polofunkčný chladič |
zanesený palivový filter (zanedbaná výmena, nekvalitná nafta) |
zaseknuté predné voľnobežné náboje kolies |
poruchy spojky |
riziko opotrebovania kľukového mechanizmu (2,7 TD, extrémne namáhanie, zanedbaná údržba) |
prepálené tesnenie pod hlavou príp. prasknutie samotnej hlavy (2,7 TD, extrémne namáhanie, zanedbaná údržba) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,7 TD (92 kW), vznetový radový štvorvalec, osemventilový rozvod OHC, nepriame vstrekovanie paliva. Pri zachovaní kvalitného servisu a tankovaní dobrej nafty bude tento motor poslušne slúžiť dlhé roky. Naviac je aj pomerne silný, kultivovaný a neurazí ani spotrebou okolo 10 litrov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.4 4WD | 2389 ccm | KA24E | 85 kW |
2.4 4WD | 2389 ccm | KA24E | 87 kW |
2.4 i 12V 4WD | 2389 ccm | KA24E | 91 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.7 TD 4WD | 2664 ccm | TD27T | 74 kW |
2.7 TDi 4WD | 2664 ccm | TD27TI | 92 kW |
3.0 Di 4WD | 2953 ccm | ZD30 | 113 kW |
12 komentárov
jozef
super auto 2,7tdi mam 43000km ako 1majitel a bez poruch okrem spojky
Pepo
co sa stalo so spojkou ak mozem vediet ??? uvazujem nad nim na ryby…
milan
mám 2,7tdi a 240 000km , okrem spojky a pár maličkostí všetko v pohode,,dobré a hlavne spoľahlivé auto
fspoaxkrqe
dyiyjskgoodvcpvlutxkaolxsmigbq
wxtznovpuu
zvrhpxqeeaflzzeuledlnxaqlexjgz
m1970k@gmail.com
Nissan Terrano 2,7 TDi spoľahlivý prejde takmer každý terén a najmä v zime si poradí v pohode s ľadom aj so snehom, 4×4 a s redukciu nepozná prekážku.
Spojka je slabá na tento motor potrebuje častejšiu výmenu, autu neprospieva prudke zošlapnutie plynového pedálu, nie je to trhač asfaltu, ale v teréne všetko spoľahlivo vynahradí. Plný vozík odvezie do horského terénu. Je to pracant.
Plechy hotová katastrofa na to, že je to auto určené do terénu žiadna sláva. Podvozky, podbehy, blatníky hnily už na ročných autách. Dá sa to zachrániť vhodnou povrchovou úpravou a pravidelnou údržbou – čistenie od soli, nastriekať aj dutiny. Celú podlahu kufra som vyhodil aj s podbehmi a dal som tam 1 mm pozinkovaný plech, blatníky a prahy opravené prelaminovaním a pretmelením.
V podstate ak to nemá v ruke nejaké hovado pravidelne sa menia kvapaliny, filtre a ošetruje sa proti korozii vydrží do veterána.
ipoyqdhzqr
mpkkejbavvnyqeckwjcqqycjdfctvt
Brano
takychto degešov presne tu treba
pavlik411@gmail.com
pavlik411@gmail.com
pavlik411@gmail.com
pri jazde mi rucka tachometra ukazuje rovno dole pri vipnuti kluča 180 kh neviete dôvod,
fRjcO1YUFIXjA39Yww DYVZU zLaYwiTKNo54LqH87ki2Fc J9eY Bv4GJpD2DSQ6cJVuMO3aoB8oQ r2 nvsj wTtQkp1f4C login5 v hog
anthacore368@seznam.cz
Brano
ty budeš pekne na gebulu