Brusel povolil Volkswagenu prevzatie spoločnosti MAN. Svoje rozhodnutie úradníci zdôvodnil, že na trhu bude stále dostatočná konkurencia. Komisia skúmala dôsledky na trhoch pre ťažké nákladné vozidlá, autobusy, podvozky a dieselové motory.
Nemecká automobilka už v júli získala väčšinový podiel (55,9 %) spoločnosti a týmto rozhodnutím fúzia vstúpila do ďalšej fázy. Cieľom VW je vytvoriť veľkého výrobcu úžitkových vozidiel, zahrnujúc tri spoločnosti. VW, MAN a Scania (momentálne VW vlastní 70 % Scanie). Celá táto sranda má Wolfsburgského výrobcu stáť 3,4 miliardy eur.
Mníchovský MAN sa tak stáva jedenástou značkou VW Group. Podľa Komisie je na trhu veľa veľkých výrobcov, ako Daimler, Volvo, Iveco, DAF pre nákladné autá alebo Daimler, Volvo, Iveco, Solaris a VDL pre autobusy, a tak aj po fúzii nehrozí, aby na trhu vznikol monopol. Európska komisia je zodpovedná za presadzovanie protimonopolnej kontroly fúzií, ak dotknuté podniky majú spolu tržby vo výške viac ako päť miliárd eur a časť z nich je dosiahnutých v krajinách EÚ. Kontrolou má zabrániť tomu, aby po spojení firiem dominujú na trhu bola vylúčená hospodársku súťaž.
Len pre zaujímavosť, koncern Volkswagen za minulý rok 2010 dosiahol zisk 7 miliárd eur, z čoho má najväčší podiel Audi (3,34 miliardy).