V piatok 14.10.2011 sa svetu predstavila už šiesta generácia BMW radu 3. Nová trojka vyzerá podstatne športovejšie a prináša novú techniku. Taktiež oproti predchádzajúcej generácii (E90) mierne povyrástla. Pozíciu najmenšieho sedanu strednej triedy tak prenechala Lexusu IS. Napriek nárastu rozmerov je nová generácia o 40 kg ľahšia než predchodca.
Trojka medzigeneračne narástla, do dĺžky o 93 mm. Od 50 mm dlhšieho rázvoru osí kolies si konštruktéri sľubujú viac priestoru pre pasažierov na zadných sedadlách. K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť o 37 mm vpredu a o 47 mm vzadu širší rozchod kolies. Rozdelenie hmotnosti na nápravy charakterizuje pomer 50:50.
Model | F30 | E90 |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4624 | 4531 |
Šírka (mm) | 1811 | 1817 |
Výška (mm) | 1416 | 1421 |
Rázvor (mm) | 2810 | 2760 |
Objem kufru (l) | 480 | 460 |
Objem nádrže (l) | 57 | 61 |
Súčiniteľ odporu vzduchu | 0,26-0,30 | 0,27-0,32 |
Interiér je v duchu klasického štýlu BMW. Všetko dôležité je opäť orientované na vodiča, vrátane stredovej konzoly, natočenej v uhle sedem stupňov. Prístrojovom panel obsahuje indikátor teploty motorového oleja. Centrálne umiestnený multifunkčný displej je pevne zabudovaný a nezasúva sa do útrob palubnej dosky. BMW zapracovalo aj ohľadom vnútorného priestoru a na zadných sedadlách pribudlo 15 mm miesta pre nohy pasažierov a 8 mm priestoru nad hlavou. Kufor má objem 480 litrov, čo je o 20 l viac ako doteraz. Škoda len možnosti sklopiť zadné operadlá len formou príplatkovej výbavy.
Nové BMW 3 sa bude vyrábať v štyroch výbavach. Základná verzia je bez mena a ani výrobca ju bližšie nepredstavil. V poradí nasleduje Sport Line, ktorej hlavnými črtami sú čierne lesklé doplnky karosérie, červeno-čierne detaily v kabíne a štyri druhy farebného čalúnenia. Maska chladiča má osem mohutných rebier. Luxury Line obsahuje veľa chrómu, 11 tenších rebier v maske chladiča a drevené obklady v interiéri. Okrem toho sú na výber štyri odtiene čalúnenia. Modern Line vynikne hliníkovými a matnými striebornými detailmi. V kabíne dominuje drevo s trojrozmernou povrchovou úpravou a svetlá vrchná časť palubnej dosky. Maska chladiča má v tomto prípade 11 rebier. Nezabudlo sa ani na športový M paket, obsahujúci aerodynamické doplnky karosérie, 18- alebo 19-palcové disky kolies, športový podvozok a detaily v kabíne.
Motory dostala nová trojka len prepĺňané turbodúchadlom. Základ benzínovej ponuky tvorí preplňovaný dvojliter s označením 328. Agregát bol už predstavený na jar v rade X1 a neskôr sa dostal do Z4 a nového radu 5. Druhou benzínovou motorizáciou je šesťvalec 335i. Ten bol pre rad 3 zmodernizovaný, ale aj naďalej disponuje jediným twin-scroll turbodúchadlom. Pribudlo 10 kW a 50 Nm na výsledných 235 kW a 450 Nm. Dieselový základ tvorí známy dvojliter 320d, ktorý dosahuje 135 kW a 380 Nm. Nechýba ani ekologická verzia s výkonom zníženým na 120 kW. Kombinovaná spotreba EfficientDynamics Edition je iba 4,1 l/100 km, emisie CO2 potom 109 g/km.
V neskoršej dobe by mali pribudnúť motory známe z radu 1 a X3. Jedná sa o turbodiesely 316d (85 kW/260 Nm) a 318d (105 kW/320 Nm) s objemom 2,0 litre. Ďalej dvojlitrový bi-turbodiesel 325d (160 kW/450 Nm), preplňovaný benzínový dvojliter 320i (135 kW/270 Nm ) a tisícšestovky 316i (100 kW/220 Nm) a 318i (125 kW/250 Nm). Pribudne aj dnes tak moderný hybridný model, kombinujúci benzínový šesťvalec s elektromotorom. BMW 3 s pohonom všetkých kolies xDrive sa objaví v lete 2012. Štandardom zostáva šesťstupňová manuálna prevodovka, ako opciu automobilka ponúka osemstupňový automat.
Podvozok novej trojky opäť obsahuje veľa dielov vyrobených z ľahkých kovov. Nový je aj elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý môže byť za príplatok vybavený premenlivým prevodovým pomerom. Za príplatok nebude chýbať ani volič jazdných režimov. V závislosti od zvoleného módu Sport, Sport+, Comfort alebo ECO PRO sa menia reakcie motora na zmenu polohy akcelerátora alebo naladenie podvozku.
Model | 328i | 335i | 320d | 320d Efficient Dynamics |
---|---|---|---|---|
Objem (ccm) | 1997 | 2979 | 1995 | 1995 |
Valce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 4/4 |
Výkon (kW pri ot/min) | 180 pri 5000-6500 | 225 pri 5800-6000 | 135 pri 4000 | 120 pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 350 pri 1250-4800 | 400 pri 1200-5000 | 380 pri 1750-2750 | 380 pri 1750-2750 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1505 | 1585 | 1495 | 1490 |
Prevodovka |
6M (8A)
|
#colspan# | #colspan# | #colspan# |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 235 (230) | 230 (225) |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,9 (6,1) | 5,5 (5,5) | 7,5 (7,6) | 8,0 (8,1) |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 6,4 (6,3) | 7,9 (7,2) | 4,5 (4,4) | 4,1 (4,1) |
Jeden komentár
Palo
Na fotkách krásne auto, som naozaj zvedavý aké bude v skutočnosti.