Renault počas celého leta usporadúval v rôznych mestách akcie s možnosťou prevetrania niektorého auta zo svojho športového radu. Celá roadshow putovala postupne po všetkých dealeroch. My sme sa zúčastnili akcie u dealera v Dunajskej Strede – DS-CAR. K jazde boli pripravené štyri modely. Laguna Coupé 3.0 dCi, Twingo RS Gordini, Clio RS Gordini a Mégane RS tvorili skupinu zaujímavú nielen na pohľad.
Renault Laguna Coupé 3.0 dCi Monaco GP
Laguna vo forme liftbacku a kombi veľa krásy nepobrala, ale kupé to všetko nahradzuje. Ladné tvary bielej karosérie limitovanej série Monaco GP pôsobia kontrastne k čiernej streche, čiernym zrkadlám a osemnásťpalcovým diskom. Vnútro je inverziou vonkajšku. Čierne kožené sedadlá s bielym prešívaním a biely lakovaný pás na prístrojovej doske pôsobia elegantným dojmom.
Počas jazdy bolo jasné, že Laguna až tak názov akcie Sport Days nevystihuje. Skôr ako agilný pretekár je to diaľničné GT zamerané na komfort. Tomu svedčí aj motor 3.0 dCi dosahujúci 172 kW (235 k). Ten si s automatickou šesťstupňovou prevodovkou rozumel veľmi dobre a odmenil zrýchlením z nuly na sto v priebehu 7,3 sekundy.
Preraďovanie automatiky môžeme hodnotiť ako plynulé a hladké. Rekcia na kick-down na seba tiež nenechala dlho čakať. Dokonca sme ani nezaznamenali turbodieru, ktorá sa niekedy zvykne na výkonnejších dieseloch objaviť.
Všetko má svoje pre a proti. Kupé od Laguny nie je výnimkou. Bezrámové dvere sú síce efektné a vyzerajú exkluzívne, ale aerodynamika spôsobuje mierny hluk pocitovo vľavo vzadu, na konci dvier.
Renault Twingo RS Gordini
Najmenší športovec trochu pripomínal na nerovnom povrchu trasy Japonca Kato z ružového pantera. Najskôr akoby sa nič nedialo, ale potom zrazu sa snaží vraziť nôž do chrbta. Nie je to myslené zle, ale rozbité okresky vôbec nie sú teritóriom tohto malého dravca. Kvôli 17 palcovým kolesám, tvrdému naladeniu podvozku a krátkemu rázvoru na nás pôsobil uskákaným dojmom.
Výkon 98 kW (133 k) ľahké auto dokáže rozbehnúť veľmi svižne. Je zábava sledovať na centrálne umiestnenom tachometri aké číslice dokáže zniesť v niektorých zákrutách. Toto auto sa hodí do mesta, veľkého mesta, kde príde vhod krátka prevodovka a nízka hmotnosť.
Samotnou kapitolou vzťahujúcou sa aj na Clio je balík Gordini. Slávna značka z motoristického športu veľa sľubuje, ale niekto by mohol byť prekvapený. Je to iba kozmetická a výbavová výhoda. Áno, modrá farba s bielymi pruhmi vyzerá veľmi efektne a dobre, ale zaplatiť za takúto imidžovú záležitosť v prípade Clia 2300 eur (podľa aktuálneho cenníka na renault.sk) až taký zmysel nedáva. Lepším využitím peňazí sú Recaro sedadlá za 1000 eur a Cup Chassis za 500 eur s povinnými príplatkami 250 eur.
Renault Clio RS Gordini
Dvojliter pod kapotou, výkon 147,5 kW (203 k) a malé auto tvoria dokonalú súhru všetkých detailov. Zrýchlenie Clia možno považovať za veľmi dobré a pri otáčkach nad 5 tisíc sa z výfukov začnú ozývať tie správne zvuky. Podvozok pôsobí dospelejšie ako pri menšom Twingu. Vyššia celková hmotnosť dobre vplýva na vyváženie auta a tam kde už Twingo odskakovalo, Clio poslušne drží stopu.
Ergonomicky nám však na aute vadilo umiestnenie otvoru na štartovaciu kartu. Je až píliš nízko a schovaný vzadu. Vo verzii Gordini ju však nie je nutné používať. Nedá sa povedať, že to je bezkľúčový systém, skôr v prípade Renaultu, bezkartový.
Renault Mégane RS
Najvýkonnejšie auto na športových dňoch Renaultu disponuje dvojlitrom s prepĺňaním a výkonom 184 kW (250 k). Na ten sa nedá nič zlé povedať, ak šofér dokáže využiť jeho potenciál s presne radenou prevodovkou, tak dostane za odmenu výkony, ktoré sú ďaleko od bežných áut. Brzdy fungujú adekvátne výkonu a dokážu tak prekvapiť nejedno nasledujúce auto.
Napriek absencii Cup Chassis (tvrdšie pružiny, samosvorný diferenciál) jazdí Mégane RS veľmi dobre. Je asi najlepšie vyvážený zo všetkých RS od Renaultu. Samosvorný diferenciál však miestami chýba a táto opcia je hodná zváženia. Najmä, keď sa auto dostane v zákrute do sfér najvyššieho krútiaceho momentu.
Aj tu treba spomenúť mínusy auta. Nesedelo nám umiestnenie prístrojov pred vodičom. Akoby boli natočené k niekomu, kto sedí o pol metra vyššie. To je však vecou zvyku. Čo však mrzí viac, je neutrálny zvukový prejav. V aute nepočuť, že ide o niečo extra, škoda toho. Pri jazde musí pilot počítať s konštrukciou motora. Turbomotor má vždy iný priebeh kriviek ako atmosféra. Preto sa treba pripraviť na kopanec do chrbta pri zopnutí turba.
Ktoré bolo najlepšie?
Celú akciu najlepšie vystihovalo Clio. Mégane má síce lepší ťah, ale Clio pôsobí priateľskejšie a hravejšie. Preto by náš výber z tejto partie bol práve takýto. Zo samozrejmých dôvodov by to ale nebolo Gordini, ale Renault Clio RS Cup Chassis Recaro Seats.
Jeden komentár
donna
Hľadajte platformy, ktoré sú riadne licencované a regulované renomovanými autoritami, pretože to zaručuje, že dodržiavajú férové herné praktiky. Bezpečné platobné systémy sú tiež nevyhnutné na ochranu vašich finančných informácií. Z mojich skúseností môže byť veľmi užitočné robiť si výskum a čítať recenzie. Napríklad, môžete nájsť podrobné informácie a poznatky na stránkach ako https://mostbets.sk/bonuses/ , ktorá poskytuje aktualizácie o kasínach a ich bonusových ponukách. Pamätajte, že je dôležité overiť si legitimitu každého kasína a skontrolovať ich bezpečnostné opatrenia predtým, než sa zaviažete. Tento prístup vám môže pomôcť nájsť dôveryhodné kasíno a užiť si bezpečnú hernú skúsenosť.