Druhá generácia Mitsubishi Pajero bola predstavená 22. januára 1991 a vyrábaná do roku 1999. Bola ponúkaná v dvoch rôznych dĺžkach rázvoru pre dve rôzne karosérie, SWB – trojdverový a LWB – päťdverový terénny automobil. Dizajn bol oproti predchodcovi guľatejší a viac prijateľný do mestského prostredia.
Ako bolo v úvode spomínané, Pajero druhej generácie sa verejnosti predstavilo v roku 1991 s motormi 3,0i V6 12V (110 kW) a 2,5 TD (73 kW). V roku 1994 prebehla modernizácia modelu a boli predstavené nové motory 2,8 TD (92 kW) a 3,5i V6 24V (153 kW). Súčasťou modernizácie bolo aj predĺženie prevodových pomerov. V roku 1995 sa objavil nový motor 3,0i V6 24V s výkonom 133 kW. V roku 2000 bola uvedená na trh tretia generácie modelu a druhá premenovaná na Pajero Classic.
Pajero V20 má rebrinový rám, tuhú zadnú nápravu, redukčnú prevodovku, medzinápravový diferenciál uzatváraný viskóznou spojkou, pozdĺžne uložený motor a bohatú vnútornú výbavu. Okrem stáleho pohonu všetkých kolies ponúka verzia 2,5 TD GL jazdu s pohonom na zadné kolesá s priraditeľnými prednými. Čiže v bežných podmienkach je krútiaci moment prenášaný len dozadu a napr. pri daždi na všetky štyri kolesá. Pri snehu je možné jazdiť s uzáverom stredového diferenciálu s neobmedzenou rýchlosťou, v ťažkom teréne s redukčnou prevodovkou a v tom najhoršom s uzáverom zadného diferenciálu. To všetko dodnes ťažko hľadá konkurenciu.
Trojlitrový benzínový vidlicový šesťvalec s dvanástimi ventilmi (6G72), výkonom 110 kW a objemom 2972 cm3 nevynikal svojim chodom ani priaznivou spotrebou. Situácia, čo sa týka kultivovanosti, sa výrazne vylepšila modernizáciou tohto motora, ktorý obsahoval štvorventilovú techniku. Bohužiaľ, spotreba klesla len veľmi mierne. Suverénom ohľadom dynamiky jazdy, či už v teréne alebo na diaľnici, bol motor 3,5 V6 (6G74). Obsahuje 24 ventilov a dosahuje výkon 153 kW pri objeme 3497 cm3. Bohužiaľ, podobne ako menšie agregáty, aj tento motor je dosť smädný a v prípade väčšej záťaže si bez rozpakov vypýta aj 20 litrov na 100 km.
Z hľadiska spotreby sú oveľa vhodnejšie dieselové motory. Spočiatku bol k dispozícii 2,5 litrový turbodiesel (4D56) s presným objemom 2477 cm3 a výkonom 73 kW. Na mohutné a ťažké auto bol jeho výkon dosť na hrane. V teréne je dosť namáhaný, čo neprospieva jeho životnosti (praskajú hlavy), podobne aj pri jazde po diaľnici, kde pracuje v dosť vysokých otáčkach. Spotreba sa dá udržať okolo 9-10 litrov nafty na 100 km. Pri tomto motore je dôležité pravidelne meniť olej (po 7500 km) a rozvody, potom sa nestáva že by praskali. Lepšie je na tom až po modernizácii turbodieselový motor 2,8 (4M40) s výkonom 92 kW a objemom 2835 cm3. Má lepší ťah z nízkych otáčok, nie je toľko namáhaný a tým pádom aj menej praskajú hlavy valcov.
Z porúch sa objavujú vôle v prevode riadenia a aj v čapoch spojovacích tyčí. Oveľa horšie je však praskanie hláv valcov pri dieselových motoroch. Táto porucha vzniká najčastejšie vplyvom dlhodobého zaťaženia motora a dá sa rozpoznať rýchlym nárastom teploty po studenom štarte alebo prehrievaním pri zaťažení. Pri dieseloch sa nezriedka vyskytuje aj opotrebované turbodúchadlo, ktoré sa dá ale zrepasovať za nižšiu sumu ako kúpa nového. Zavzdušnené kúrenie alebo unikajúce bublinky výfukových plynov z expanznej nádrže sú už potom jednoznačným signálom. Občas sa objavujú aj problémy s elektronickým nastavovaním tuhosti tlmičov, rovnako aj zlá signalizácia zaradenia terénnej redukcie. Pred kúpou samozrejme treba skontrolovať aj stav podvozku, tlmičov, výfuku a bŕzd. Vôle sa môžu objaviť v čapoch zavesenia kolies, pomocnom čape riadenia, ale aj opotrebovaných tlmičoch, brzdových kotúčov či zhrdzavenom výfuku. Pozor si treba dať aj na stav chladiča, ktorý občas tečie vplyvom náročnej prevádzky a taktiež manžety na poloosách.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | trojdverové terénne vozidlo | päťdverové terénne vozidlo |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4030 x 1695 x 1850 | 4705 x 1695 x 1875 |
Rázvor (mm): | 2420 | 2725 |
Batožinový priestor (l): | – | – |
Pohon: |
všetky štyri kolesá (alebo pohon zadných s priraditeľnými prednými – 2,5 TD GL)
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
75
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
dobrá priechodnosť terénom |
vysoká spotreba paliva (benzínové motory) |
spoľahlivosť |
vyššia hlučnosť (dieselové motory) |
rebrinový rám |
odskakujúca zadná náprava pri vyššej rýchlosti |
Najčastejšie poruchy
vôle v prevode riadenia a v čapoch spojovacích tyčí |
praskanie hláv valcov pri dieselových motoroch |
opotrebované turbodúchadlo |
občas problémy s elektronickým nastavovaním tuhosti tlmičov |
občas zlá signalizácia zaradenia terénnej redukcie |
voľa v čapoch zavesenia kolies, pomocnom čape riadenia |
opotrebované tlmiče, brzdové kotúče |
zhrdzavený výfuk |
občas tečúci chladič |
pretrhnuté manžety na poloosách |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,8 TD (92 kW), preplňovaný dieselový štvorvalec s nepriamym vstrekovaním a rozvodom OHC. Má lepší ťah ako menší diesel, nie je toľko namáhaný a tým pádom uňho aj menej praskajú hlavy valcov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.8 GDI | 1834 ccm | 4G93 (GDI) | 96 kW |
2.4 (V21W, V21C) | 2351 ccm | 4G64 (12V) | 82 kW |
2.4 (V41W, V21W, V21C) | 2351 ccm | 4G64 (12V) | 82 kW |
3.0 V6 (V23W, v43W, V23C) | 2972 ccm | 6G72 (SOHC 12V) | 110 kW |
3.0 V6 24V (V23W, V23C) | 2972 ccm | 6G72 (SOHC 24V) | 133 kW |
3.0 V6 24V (V43W, V23W) | 2972 ccm | 6G72 (SOHC 24V) | 130 kW |
3.0 V6 24V (V43W, V23W) | 2972 ccm | 6G72 (SOHC 24V) | 133 kW |
3.0 V6 4WD (V23W, V43W, V23C) | 2972 ccm | 6G72 (SOHC 12V) | 110 kW |
3.5 V6 24V (V25W, V45W) | 3497 ccm | 6G74 (DOHC 24V),6G74 (SOHC 24V) | 153 kW |
3.5 V6 24V (V45W, V25W) | 3497 ccm | 6G74 (DOHC 24V) | 143 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.5 TD 4WD (V24C, V24W) | 2477 ccm | 4D56 TD | 73 kW |
2.8 TD (V46W) | 2835 ccm | 4M40-T | 92 kW |
6 komentárov
ondrej durej
kde sa nachadza palivove cerpadlo na vozidle mitsubisi pajero pinin 1834cm3 88kw
JT
Palivové čerpadlo aj s plavákom je vzadu pod kobercom je tam taký dekel a podním je nádrž a tam to je, také hadičky idú do toho.
Anonym
Aha je velkost mrazovej poistky na bloku motora na pajero 2,5 td 73 KW ? su tam dva tipy pod vyfukovym a sacim potrubím dve menšie po krajoch a jedna väčšia v strede potreboval by som velkost tej malej dakujem
Martin
Ak si niekto plánuje kupovať terénne auto, rozhodne Pajero odporúčam. Hovorím z vlastnej skúsenosti 🙂
Yan
Pre toho kto ma more casu batoh penazi a chut sa denne vrtat pod autom v motore a studovat elektiku to mu sadne je to super hobby …
Miro
Ako kazde 20 rocne auto. Popravde ale viac penazi som nalial na opravach do toyoty LC100 4.2TD ako stálo celé pajero so všetkým za celú dobu používania. Bolo to zlaté auto. Elektrika na nafťáku prakticky nieje.