4Matic je systém pohonu všetkých štyroch kolies, používaný vo vozidlách Mercedes-Benz. Tento systém automobilka predstavila v roku 1985 na autosalóne vo Frankfurte.
V prvej generácii využíval systém kombináciu elektroniky a hydrauliky s automatickou uzáverou diferenciálu ASD v kombinácii s protipreklzovým systém ASR, využívajúcim snímače ABS. Prvá generácia pohonu 4Matic teda nebola permanentnou štvorkolkou a predné kolesá sa pripájali s malým oneskorením až po pretočení zadných kolies. Medzinápravový diferenciál s automatickou, elektrohydraulickou uzáverou (ASD) využíval monitorovanie rýchlosti otáčania hnaných a nehnaných kolies. V prípade rozdielnych otáčok bol diferenciál schopný úplne sa uzavrieť.
V roku 1992 bola predstavená druhá generácia systému 4Matic, ktorá namiesto hydrauliky v stredovom diferenciáli využívala na zopnutie len elektromechaniku. Systém s lamelovými spojkami bol však poruchový, čo zakrátko viedlo k stiahnutiu z predaja a bol nahradený opäť prvou generáciou. V roku 1998 bola predstavená tretia generácia 4Matic, ktorá je ponúkaná dodnes. Tretia generácia už funguje ako stály pohon všetkých kolies s automatickou reguláciou rozloženia výkonu na jednotlivé kolesá. Využíva troch diferenciálov (jedného medzinápravového a jedného pre každú nápravu) a dohľad nad maximálnou trakciou je kontrolovaný elektronicky systémom 4ETS.