Tretia generácia C-čka sa od svojho okatého predchodcu výrazne odlišuje nielen dizajnom, ale aj rozmermi a použitou technikou. Vozidlo poteší prémiovým imidžom, často bohatou výbavou, výberom verzií (motorov, prevodoviek, karosérii, pohonu) a pri civilnom podvozku aj dobrým komfortom jazdy. Na soídnej úrovni je aj spoľahlivosť, treba si však dať pozor na neodborne opravené vozidlá po havárii a tiež skutočný počet najazdených kilometrov, obzvlášť pri dovezených vozidlách. Naoko zachovalý exemplár s nízkym (stočeným) nábehom na tachometri môže mať v skutočnosti najazdené stovky tisíc kilometrov. Kúpa takéhoto C-čka je potom finančnou lotériou, keďže hrozí zvýšené riziko rôznych porúch. A ako tou už je v prípade značky Mercedes zvykom, opravy a servis nepatria k najlacnejším a to napriek skutočnosti, že existuje veľa kvalitných neznačkových servisov a náhradných dielov z druhovýroby.
Automobilka predstavila tretiu generáciu C-čka priamo vo svojom rodnom meste Stuttgart v januári 2007 a nečakala na jarný ženevský autosalón. Model niesol interné označenie W204 a disponoval pohonom zadných alebo od apríla 2007 aj pohonom všetkých kolies 4Matic. Na náš trh sa C-čko dostalo v apríli 2007. Pod kapotou boli na výber benzínové motory 1,8 K – 115 kW (C180 Kompressor), 1,8 K – 135 kW (C200 Kompressor), 2,5 V6 – 150 kW (C230), 3,0 V6 – 170 kW (C280) a 3,5 V6 – 200 kW (C350). Bokom neostali ani turbodieselové agregáty CDI s objemom 2148 ccm začínajúce s výkonom 100 kW (C200 CDI), C220 CDI – 125 kW a končiace 3,0 V6 CDI – 165 kW (C320 CDI). Zaujímavosťou bola aj veľká trojcípa hviezda umiestnená v strede masky v najvyššom prevedení Avantgarde. Ostatné verzie mali hviezdu umiestnenú na klasickom mieste nad maskou. Na frankfurtskom autosalóne v septembri 2007 bola predstavená verzia Kombi (S204). Na jeseň toho istého roku uzrela svetlo sveta aj športová verzia C 63 AMG (aj vo verzii kombi).
Začiatkom roka 2008 boli predstavené úspornejšie verzie Blueefficiency s motormi C180 Kompressor, C200 CDI a najsilnejším benzínovým šesťvalcom C350 CGI. Úspory sa dosiahlo vďaka vylepšenej aerodynamike, odľahčenej konštrukcii a pneumatikám s menším valivým odporom. V prípade benzínových verzií aj úpravami na pohonnej jednotke. Štvorvalcový motor C180 Kompressor prešiel takzvaným downsizingom. Jeho objem bol znížený z 1,8 na 1,6 litra, pri zachovaní pôvodných výkonových parametrov (115 kW a 240 Nm). Motor C350 dostal technológiu priameho vstrekovania benzínu, čo znamenalo nárast výkonu na 215 kW a 365 Nm. V apríli 2008 predstavila automobilka aj verziu kupé. Na jeseň sa pod kapotou objavila nová generácia motora 2,2 CDi (OM 651) najskôr vo verzii 250 CDI Biturbo (150 kW, 500 Nm).
V lete 2009 pribudli nové motory, dieslový 220 CDI nahradila nová generácia OM651 C220 CDI Biturbo, benzínový C250 – preplňovaný štvorvalec 1,8 CGI, ktorý nahradil šesťvalec C230. Motor má zhodný výkon ako C230, ale narástol krútiaci moment o 65 Nm na výsledných 310 Nm. Úprav sa dočkal aj trojliter po novom C300 s totožným výkonom 170 kW. Začiatkom roka 2010 prišiel prepracovaný šesťvalcový diesel v dvoch výkonových verziách C300 CDI so 170 kW a C350 CDI s výkonom 195 kW. V marci prišli aj ďalšie dve verzie novej generácie motora 2,2 CDi (OM651) a to 2,1 CDI – 88 kW (C180 CDI) a 2,1 CDI – 100 kW (C200 CDI). Tento motor dostali aj verzie BlueEfficiency C200 CDI a C220 CDI.
Začiatkom roka 2011 prešlo C-čko modernizáciou a verejnosti bolo prezentované na detroitskom autosalóne. Dizajn modelu sa prispôsobil ostatným modelovým radám a najmä modelu CL. Úplne nová je predná kapota (komplet z hliníku), zmeny sa dotkli aj predného nárazníku a tvaru svetiel. Pri klasických halogénových došlo len k menším zmenám. Príplatkové bi-xenónové svetlomety s Intelligent Light System však dostali naviac svietiaci pás obrysových svetiel, ktorý tvorí tvar písmena C. Vedľa neho sa nachádza odbočovacie svetlo a v spodnej časti sa nachádza široký diódový pás smerových svetiel. Diódy pre denné svietenie sú umiestnené oddelene a tvoria pás v prednom nárazníku. Zmeny na zadnej časti sú len kozmetické. Miernych úprav sa dočkal nárazník, ktorý auto opticky rozširuje. Drobnými zmenami prešli aj zadné svetlá. Ich usporiadanie sa oproti pôvodným nezmenilo, ale diódové svetlá majú výraznejší svetelný dizajn.
Zmeny sa dotkli aj interiéru vozidla. Volant má po novom športovejší dizajn a s kovovým obkladom pôsobí luxusnejším dojmom. Športovejšia výbava Avantgarde dostala volant z modelu CLS. Kovový dekor pribudol aj v strede palubnej dosky a na tlačidlách pod audio systémom. Prístrojový panel dostal novú grafiku a displej navigácie dostal miesto napravo od vodiča v jednom celku s prístrojovým panelom. Za príplatok nainštalovala automobilka po prvý raz do svojich vozidiel – v tomto prípade do modelu C aj pripojenie na internet. Z komfortných prvkov za príplatok zaujala nová troj-zónová klimatizácia a ventilované sedadlá. Pomerne rozsiahle zmeny sa udiali aj pod kapotou. Od modernizácie dostali všetky verzie triedy C s pohonom zadných kolies funkciu automatického vypínania motora ECO start/stop a predĺžený stály prevod na zníženie hodnoty normovanej spotreby. Taktiež bola modernizovaná automatická prevodovka 7G-Tronic Plus (predtým 7G-Tronic), ktorá sa postupne dostala okrem šesťvalcov aj do štvorvalcov, kde nahradila konštrukčne starší päťstupňový automat 5G-Tronic.
Zmenami si prešli aj pohonné jednotky. Benzínové štvorvalce s výkonovým rozpätím (115-150 kW) prešli ešte pred faceliftom konštrukčnými zmenami, boli vybavené priamym vstrekovaním CGI a po novom dostali preplňovanie turbodúchadlom. Faceliftom sa zmenilo označenie benzínového šesťvalca na C350, ktorý posilnil na 225 kW. Táto motorizácia nahradila tri prevedenia C300 (170 kW), C350 (200 kW) a C350 CGI (215 kW). Od modernizácie bolo možné benzínový a dieselový šesťvalec kombinovať len s automatickou prevodovkou. Všetky štyri dieselové štvorvalce boli aj naďalej ponúkané s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Všetky motory s výnimkou C63 AMG dostali vďaka priamemu vstrekovaniu paliva a rozsiahlych úpravách vedúcich k zníženiu spotreby označenie BlueEfficiency. V polovici roka 2011 sa do predaja dostala aj verzia kupé (interné označenie C204) vo variantoch C180 CGI, C250 CGI, C350, C63 AMG, C220 CDI a C250 CDI.
V polovici roka 2012 sa pod kapotu sedanu, kupé aj kombi dostal nový benzínový motor s označením C180 BlueEfficiency. Pohonná jednotka s objemom 1595 ccm dáva najväčší výkon 115 kW pri 5300 ot/min a krútiaci moment 250 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1250-4000 ot/min. Motor je vybavený viacnásobným zapaľovaním a priamym vstrekom s piezo-vstrekovačmi, ktoré umožňujú až päť vstrekov počas jedného cyklu. Pokročilú techniku predstavuje aj dvojfázový elektro-mechanicky riadený variabilný zdvih ventilov Camtronic. Nechýba ani vyvažovací hriadeľ a tiež olejové a vodné čerpadlo s variabilným prietokom oboch kvapalín. Vnútorné pohyblivé časti prešli optimalizáciou a majú znížené trenie.
V apríli 2013 začal Mercedes ponúkať pohon 4Matic aj vo verzii C220 CDI s výkonom 125 kW. Taktiež sa začal ponúkať nový paket Edition C pre verzie sedan, kombi aj kupé. Sedan a kombi majú upravenú masku chladiča a zatmavené svetlomety, kupé je vybavené predným aj zadným nárazníkom a taktiež prahmi typu AMG. Všetky verzie majú tiež chrómované koncovky výfuku a štandardne 17″ disky z ľahkých zliatin. V interiéri má kupé športové sedadlá AMG a všetky verzie čalúnenie v kombinácii koža Artico a mikrovlákna Dinamica s kontrastným prešívaním, trojramenný multifunkčný športový volant a 11,4 cm multifunkčný farebný displej. Na ženevskom autosalóne 2014 sa verejnosti predstavila nová generácia C-čka W205.
Prednosti a nedostatky
dizajn vozidla a image značky |
hrubší chod dieselových štvorvalcov - viac pri motoroch pred modernizáciou |
kvalitné dielenské spracovanie a použité materiály - viac po modernizácii |
horší komfort pruženia príplatkových športových podvozkov |
často bohatá výbava |
častý výskyt naoko zachovalých vozidiel s veľkým km nábehom (služobné vozidlá) |
dobré jazdné vlastnosti a komfortne naladený podvozok bežných verzií |
drahší servis a originál náhradné diely |
spoľahlivosť a prevádzkové vlastnosti pohonu oboch náprav 4Matic |
systém pohonu oboch náprav 4Matic dostupný len s automatom |
veľký výber verzií a motorov |
kratšia životnosť rozvodového mechanizmu benzínových šesťvalcov M272 |
solídna kvalita a pri dobrej údržbe aj spoľahlivosť vozidla |
Najčastejšie poruchy
občas nefunkčné sklápanie bočných zrkadiel, elektrický pojazd pr. sedadiel |
korózia na zadnom držiaku otvárania kufra - malé bublinky na laku (prvé ročníky) |
nemetalické laky náchylnejšie na mechanické poškodenie (hlavne od odskakujúcich kamienkov) |
občas prenikanie vlhkosti do svetlometov |
modro-fialový jas xenónových výbojok - skorý koniec výbojky, slabnúci jas vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
vŕzgajúci otvárací mechanizmus zadného veka - poriadne namazanie na správnom mieste |
výpadky koncových svetiel - nedoliehajúce konektory žiaroviek |
občas nedoliehajúce tesnenie bočných okien -zvýšený aerodynamický hluk, problematické zatváranie |
občas poškodené čalúnenie látka/koža |
občas opotrebovaný otočný ovládač systému Comand - posuv v menu nie je plynulý |
občas problémy s funkčnosťou parkovacej brzdy |
nadmerné vôle v zavesení kolies (väčší km nábeh, kratšia životnosť v prípade športových podvozkov a veľkých 18 resp. 19" kolies) |
zriedka prasknutá vinutá pružina odpruženia - prejavuje sa poklesom konkrétnej časti vozidla resp klopavým zvukom pri prejazde nerovností |
problematický rozvodový mechanizmus (C 230, C 280, C 300, C 350 - M272) |
občas nefunkčný merač hmotnosti vzduchu - slabší ťah (väčší km. nábeh, častejšie diesel) |
problémy s piezo vstrekovačmi - slabšia akcelerácia, resp. prejdenie motora do núdzového režimu (motory C 220 CDI a častejšie C 250 CDI radu OM 651- vo väčšine prípadov vyriešené v záruke prerobením na solenoidové vstrekovače) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail - hlasnejší a nerovnomerný chod motora, horšie studené štarty a slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník - nadmerné vibrácie, hluk pri akcelerácii či trhavý rozjazd (diesel, väčší km nábeh resp. častejšie jazdy v meste) |
problémy s DPF filtrom - slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (CDI, najmä verzie Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok (CDI, nemožnosť naštartovať) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, staršie CDI, zriedkavejšie benzínové šesťvalce) |
úniky oleja-netestnosť, porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (7G-Tronic, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie-silné dieslové motory) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
C200 C220 CDI a C250 CDI po modernizácii OM 651 Napriek počiatočným problémom s piezovstrekovačmi, ktoré sú už vo väčšine prípadov vyriešené, sa tento motor vyznačuje solídnou spoľahlivosťou. Taktiež poteší dobrou dynamikou, kultivovaným chodom a spotrebou. Ak teda natrafíte na nevylietaný exemplár, netreba dlho premýšľať. C180/200/250 CGI Motor sa síce vyznačuje horšou linearitou ťahu a menej atraktívnym zvukom ako jeho kompresorový predchodca, poteší však nižšou spotrebou a tá je v dnešnej dobe neraz kľúčovým faktorom pri výbere vozidla. Na dobrej úrovni je aj spoľahlivosť. C300/320/350 CDi Hliníkový šesťvalec sa vyznačuje veľmi dobrou dynamikou, kultivovaným chodom a poteší aj primeranou spotrebou. Nevýhoda je zriedkavý výskyt tejto motorizácie. |
Benzínové šesťvalce radu M272. Poskytujú veľmi slušnú dynamiku, vyznačujú sa tiež kultivovaným chodom, veľkým problémom sú však chúlostivé rozvody. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
C 180 (204.331) | 1595 ccm | M 274.910 | 115 kW |
C 180 CGI (204.031) | 1595 ccm | M 274.910 | 115 kW |
C 180 CGI (204.231) | 1595 ccm | M 274.910 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.044, 204.045) | 1597 ccm | M 271.910 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.245) | 1597 ccm | M 271.910 | 115 kW |
C 180 (204.349) | 1796 ccm | M 271.820 | 115 kW |
C 180 CGI (204.049) | 1796 ccm | M 271.820 | 115 kW |
C 180 CGI (204.249) | 1796 ccm | M 271.820 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.046) | 1796 ccm | M 271.952 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.246) | 1796 ccm | M 271.952 | 115 kW |
C 200 CGI (204.048) | 1796 ccm | M 271.820 | 135 kW |
C 200 CGI (204.248) | 1796 ccm | M 271.860,M 271.820 | 135 kW |
C 200 CGI (204.348) | 1796 ccm | M 271.820 | 135 kW |
C 200 Kompressor (204.041) | 1796 ccm | M 271.950 | 135 kW |
C 200 Kompressor (204.241) | 1796 ccm | M 271.950 | 135 kW |
C 250 (204.347) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
C 250 CGI (204.047) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
C 250 CGI (204.247) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
C 230 (204.052) | 2496 ccm | M 272.921 | 150 kW |
C 230 (204.252) | 2496 ccm | M 272.921 | 150 kW |
C 230 4-matic (204.085) | 2496 ccm | M 272.911 | 150 kW |
C 280 (204.054) | 2996 ccm | M 272.947 | 170 kW |
C 280 (204.254) | 2996 ccm | M 272.947 | 170 kW |
C 280 4-matic (204.081) | 2996 ccm | M 272.948 | 170 kW |
C 300 (204.054) | 2996 ccm | M 272.947 | 170 kW |
C 300 4-matic (204.081) | 2996 ccm | M 272.948 | 170 kW |
C 300 (204.055) | 3498 ccm | M 276.957 | 185 kW |
C 300 4-matic (204.080) | 3498 ccm | M 276.957 | 185 kW |
C 350 (204.056) | 3498 ccm | M 272.961 | 200 kW |
C 350 (204.057) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 350 (204.256) | 3498 ccm | M 272.961 | 200 kW |
C 350 (204.357) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 350 4-matic (204.087) | 3498 ccm | M 272.971 | 200 kW |
C 350 4-matic (204.088) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 350 CGI (204.065) | 3498 ccm | M 272.982 | 215 kW |
C 350 CGI (204.257) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 63 AMG | 6208 ccm | M 156.985 | 373 kW |
C 63 AMG (204.077) | 6208 ccm | M 156.985 | 336 kW |
C 63 AMG (204.077) | 6208 ccm | M 156.985 | 358 kW |
C 63 AMG (204.277) | 6208 ccm | M 156.985 | 336 kW |
C 63 AMG (204.277) | 6208 ccm | M 156.985 | 358 kW |
C 63 AMG (204.377) | 6208 ccm | M 156.985 | 336 kW |
C 63 AMG (204.377) | 6208 ccm | M 156.985 | 358 kW |
C 63 AMG (204.377) | 6208 ccm | M 156.985 | 380 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
C 180 CDI (204.000) | 2143 ccm | OM 651.913 | 88 kW |
C 180 CDI (204.200) | 2143 ccm | OM 651.913 | 88 kW |
C 200 CDI (204.001) | 2143 ccm | OM 651.913 | 100 kW |
C 200 CDI (204.201) | 2143 ccm | OM 651.913 | 100 kW |
C 220 CDI | 2143 ccm | OM 651.911 | 120 kW |
C 220 CDI (204.002) | 2143 ccm | OM 651.911 | 125 kW |
C 220 CDI (204.202) | 2143 ccm | OM 651.911 | 125 kW |
C 220 CDI (204.302) | 2143 ccm | OM 651.911 | 125 kW |
C 220 CDI 4-matic (204.084) | 2143 ccm | OM 651.912 | 125 kW |
C 220 CDI 4-matic (204.284) | 2143 ccm | OM 651.912 | 125 kW |
C 250 CDI (204.003) | 2143 ccm | OM 651.911 | 150 kW |
C 250 CDI (204.203) | 2143 ccm | OM 651.911 | 150 kW |
C 250 CDI (204.303) | 2143 ccm | OM 651.911 | 150 kW |
C 250 CDI 4-matic (204.082) | 2143 ccm | OM 651.912 | 150 kW |
C 250 CDI 4-matic (204.282) | 2143 ccm | OM 651.912 | 150 kW |
C 200 CDI (204.007) | 2148 ccm | OM 646.811,OM 646.812 | 100 kW |
C 200 CDI (204.207) | 2148 ccm | OM 646.811 | 100 kW |
C 220 CDI (204.008) | 2148 ccm | OM 646.811 | 125 kW |
C 220 CDI (204.208) | 2148 ccm | OM 646.811 | 125 kW |
C 300 CDI 4-matic (204.092) | 2987 ccm | OM 642.832 | 170 kW |
C 320 CDI (204.022) | 2987 ccm | OM 642.960 | 165 kW |
C 320 CDI (204.222) | 2987 ccm | OM 642.960 | 165 kW |
C 320 CDI 4-matic (204.089) | 2987 ccm | OM 642.961 | 165 kW |
C 320 CDI 4-matic (204.289) | 2987 ccm | OM 642.961 | 165 kW |
C 350 CDI (204.022) | 2987 ccm | OM 642.960 | 165 kW |
C 350 CDI (204.023) | 2987 ccm | OM 642.834 | 195 kW |
C 350 CDI (204.025) | 2987 ccm | OM 642.830 | 170 kW |
C 350 CDI (204.223) | 2987 ccm | OM 642.834 | 195 kW |
C 350 CDI (204.225) | 2987 ccm | OM 642.830 | 170 kW |
C 350 CDI 4-matic (204.089) | 2987 ccm | OM 642.961 | 165 kW |
C 350 CDI 4-matic (204.092) | 2987 ccm | OM 642.832 | 170 kW |
C 350 CDI 4-matic (204.292) | 2987 ccm | OM 642.832 | 170 kW |
5 komentárov
dsf
Co a tyka prouchovosti, tak myslim Nemci mali vela poruch v teste ale vsetko nie take zeby nemohli jazdit.
Malo by to mat, teraz nove, super podovozok, a ze aj ma, lichobezniky, pneumticke, to sa mu BMW a audi nemozu vobec porovnavat. Ale ze ostre brzdy, vravel Poliak v teste na youtube.
MP
čoooooo? čo, si, povedať, ako, že, chcel,tým? rozumiem, ne, ti, ja.
momo
pekná recenzia, palec hore 🙂
EdwardGeorge https://www.amazon.com z.
edward.george.b.r@gmail.com
Stanik
Kupil som si ajja Mercedesz Benz Kompreszor 180 benzin. Nemozem kriveho slovka povedat, za 10500 eur mam auto stalo 50tis pred 15 rokmi (2008 model mam). Jazdim si ako pav, ludia obzeraju po mne, mlade zeny usmievaju na mna. Auto benzin kuri fantasticky teraz zime, do par minut mam teplo kabine. Dolezite pre mna lebo robotu mam iba 7km. Celkovo spokojnost len keby ten benzin nebol taky drahy, keby sme aj mi mali Orbanove ceny benzinolu tak to by bolo fasa. Papa mi to tak 7.5l s lahkou nohou, okresky aj za 6.5 sa da. Odporucam kazdemu kto chce luxusny kar za malo penazi.