Suzuki Vitara sa zakrátko po svojom uvedení v roku 1988 vypracovala medzi obľúbené terénne vozidlá a slušnú popularitu si udržala dodnes. Obľúbenosť Vitary do určitej miery skomplikoval príchod vozidiel z kategórie SUV, keďže mnohí zákazníci preferujú vzhľad pred skutočnými schopnosťami vozidla. Práve použitou technikou – podvozkom sa Vitara odlišuje od väčšiny zástupcov tzv. terénnych vozidiel. Okrem robustného podvozku obsahuje Vitara aj pozdĺžne uložený hnací reťazec, čo sú konštrukčné riešenia typické skôr pre skutočné off roady ako klasické SUV.
Grand Vitara tretej generácie sa predstavila svetu na jesennom frankfurtskom autosalóne v roku 2005. Na výber bola trojdverová alebo päťdverová karoséria. Pod kapotou boli k dispozícii 1,6 16V VVT (78 kW) – len pre 3D verziu, 2,0 16V (103 kW) a diesel 1,9 DDiS (95 kW). Všetky verzie sú spriahnuté s ručne radenou päťstupňovou prevodovkou, pre motor 2,0i bola možnosť aj štvorstupňového automatu. Všetky motory samozrejme spĺňajú emisnú normu Euro IV.
Koncom roka 2008 prešla Vitara drobným faceliftom. Zmeny sa dotkli predného nárazníka, presunuli sa bočné smeroviek z blatníkov do krytov spätných zrkadiel a prebehli mierne úpravy interiéru. Okrem motora 1,6 VVT dostali všetky verzie Grand Vitary vzadu kotúčové brzdy. Turbodiesel dostal naviac uzávierku medzinápravového diferenciálu a redukčnú prevodovku aj pre 3D verziu. Novinkou bol aj palubný počítač s funkciami aktuálnej a priemernej spotreby, dojazdu, priemernej rýchlosti a vonkajšej teploty. Benzínový dvojliter bol vyhradený len pre základnú výbavu a len s manuálnou prevodovkou. Štvorstupňovú automatiku bolo možné kombinovať s novým motorom 2,4 VVT s výkonom 124 kW a 227 Nm (pre 3D verziu 122 kW). Pre fajnšmekrov bol k dispozícii šesťvalec 3,2 V6 (171 kW) kombinovaný výhradne s päťstupňovým automatom.
Koncom roka 2009 sa 2,0 16V prestal dodávať a koncom roka 2010 dostal stopku aj šesťvalec 3,2. Začiatkom roka 2011 bola predstavená verzia Urban, ktorú je možné spoznať podľa chýbajúceho náhradného kolesa. Namiesto neho je držiak registračnej značky a nad ním ozdobná lišta. Vozidlo je vybavené sadou pre núdzovú opravu pneumatík. Koncom roka 2012 prešla Vitara druhým faceliftom. V rámci modernizácie dostala prepracovaný predok a maska chladiča má dve výrazné lišty prechádzajúcej logom značky. Nový je predný nárazník z materiálu SSP (Suzuki Super Polypropylén), ľahko modifikované boli aj hlavné svetlomety. Motory ostali bezo zmien. Na jeseň 2014 bol predstavený nástupca s názvom Suzuki Vitara.
Nárazový test Euro NCAP absolvovala Grand Vitara v roku 2007. Za ochranu posádky pri náraze dostala štyri hviezdičky z piatich (30 bodov). Ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola ohodnotená troma hviezdičkami zo štyroch (19 bodov) a za ochranu detí v autosedačkách dostala Vitara tri hviezdičky z piatich (27 bodov).
Exteriér a interiér
Tretia generácia Vitary má s predchodcom spoločné v podstate len meno, keďže sa jedná o úplne nové vozidlo. K najvýraznejším zmenám došlo v prípade karosérie a tiež podvozku. Oproti druhej generácii je trojdverová verzia dlhšia o 100 mm, päťdverová až o 255 mm a do šírky narástla o 30 mm. Výrazne sa zväčšil aj aj rázvor oboch verzií, konkrétne o 240 mm. Zmenšenie nastalo len v prípade výšky o 45 mm. Nárast vonkajších rozmerov sa samozrejme prejavil v solídnom priestore pre cestujúcich. Platí to však len o päťdverovej verzii, trojdverová už také priestorové nadšenie nespôsobuje. Kým vodič a spolujazdec majú priestoru dostatok, obzvlášť na šírku, cestujúci na oboch zadných miestach sú na tom vo všetkých smeroch o poznanie horšie. Sedadlá sú príjemne čalúnené, o niečo lepšie by mohlo byť bočné držanie tela.
Poteší pomerne bohatá štandardná výbava, keďže všetky verzie sú vybavené automatickou klimatizáciou, elektricky ovládanými oknami, dymovými oknami, ovládaním rádia na volante či šiestimi airbagmi. Z dizajnového hľadiska interiér nevyzerá najatraktívnejšie, obzvlášť v porovnaní s dnešnými dizajnovo atraktívnymi SUV. Vnútro charakterizuje značná strohosť, konzervatívny dizajn, pomerne subtílna a nízka palubná doska, malé displeje a pomerne subtílne výplne dverí. Svoje zohráva aj nastavenie volantu len v jednej osi a tiež menej komfortné ovládanie palubného PC kolíkom na prístrojovom paneli. Dizajn je však vec vkusu, niekedy je totiž menej viac. Dielenské spracovanie je na dobrej úrovni, prístrojová výbava vyniká svojou nekomplikovanosť a robustné ovládače spoľahlivo fungujú aj po rokoch náročnejšej prevádzky. Pochváliť treba aj dobre tvarovaný volant. Pozitívom je vyšší posed, ktorý umožňuje dobrý výhľad z vozidla. Vyšší posed a absencia klasických prahov z dôvodu zabudovaných pozdĺžnych nosníkov umožňuje aj ľahšie nastupovanie do vozidla.
Kufor Vitary disponuje priemerným objemom 398 litrov v prípade päťdverovej verzie, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1386 litrov. Zadné sedačky možno úplne preklopiť dopredu a natesno priložiť k predným. Trojdverová verzia je na tom s objemom kufra podstatne horšie. Disponuje len 184 litrami, ktoré sa sklopením zadných sedadiel zväčšia na 964 litrov. Zadné sedadlá sú v trojdverovej verzii delené 50:50, pri verzii päťdverovej sú delené nesymetricky 60:40. Batožinový priestor má ešte pod podlahou k dispozícii malú uzavretú schránku pre drobné predmety. Spomenúť treba aj jednokrídlové zadné dvere, ktoré síce umožňujú pohodlnú manipuláciu s batožinou, ale v prípade tesného mestského parkovania (podzemné garáže) treba mat na zreteli, že zaberú dosť miesta za autom.
Podvozok
Oproti predchádzajúcim generáciám prešiel podvozok výraznými zmenami. Cieľom konštruktérov bolo zlepšiť jazdné vlastnosti na kvalitných cestách, kde tieto vozidlá najazdia väčšinu kilometrov, pri súčasnom zachovaní schopností zdolať aj stredne náročný terén. K splneniu tohto cieľa výrazne pomohla konštrukcia samonosnej karosérie v kombinácii s vstavaným rámom. V praxi tak pripomína bežná jazda Vitarou po asfaltových cestách takmer osobné vozidlo. Pochváliť ju treba aj za komfortné naladenie podvozku, ktorý v kombinácii s balónovými pneumatikami dokáže veľmi slušne tlmiť výtlky a rôzne diery, ktorých je na našich cestách neúrekom. Menším problémom pre podvozok Vitary sú len vyššie retardéry alebo výraznejšie priečne nerovnosti a zvyknúť si treba aj na takmer neustále jemné pohupovanie, citeľné najmä pri sedení na zadných sedadlách.
Vitara sa nezľakne ani svižnejšieho jazdenia, treba však počítať s väčšími náklonmi pri ostrejšie prechádzaných zákrutách či vyhýbacích manévroch. S rýchlou jazdou na takomto type vozidiel to však netreba preháňať, predsa len vyššie ťažisko kombinované s naladením podvozku zdolávajúce aj jazdu terénom má svoje fyzikálne limity. Z pohľadu prejazdu terénom disponuje Vitara svetlou výškou 200 mm a nájazdové uhly vpredu sú v prípade oboch verzií 29° a vzadu 36° (3D) a 27° (5D). Z hľadiska jazdy mimo spevnených ciest idú obe verzie trocha odlišným smerom. Kým 3D verzia (1,6 VVT) je je vhodnejšia na ľahší terén, 5D verzia zdolá aj vďaka redukčnej prevodovke (prevod 1,97) a uzávierke medzinápravového diferenciálu aj náročnejší terén.
Po konštrukčnej stránke je hlavnou zmenou oproti predchádzajúcej generácii absencia klasického podvozkového rámu. Tretia generácia Grand Vitary disponuje kombináciou samonosnej karosérie s integrovanými mohutnými pozdĺžnymi nosníkmi a priečnikmi v podlahe. Predná náprava je konštrukcie typu McPherson a vzadu sa nachádza viacprvkový záves. Terénnu príslušnosť vozidla podrthuje aj usporiadanie pohonu. Motor je vpredu uložený pozdĺžne, za ním nasleduje prevodovka, na ktorú nadväzuje rozdeľovacie ústrojenstvo tzv. transfer. Z neho vychádza kardanový hriadeľ poháňajúci zadnú nápravu a zároveň reťazou poháňaný paralelný hriadeľ pre pohon prednej nápravy. V prípade 5D verzie (3D s motorom 1,9 DDiS) je súčasťou transferu aj redukčná prevodovka. Pri radení redukcie musí vozidlo stáť a podmienkou je zošliapnutá spojka aj brzda. Výhodou 5D verzie je aj možnosť uzatvárateľného medzinápravového diferenciálu, pričom uzatvorenie je možné aj za jazdy pomocou ovládača na palubnej doske.
Grand Vitara III je na rozdiel od svojho predchodcu vybavená permanentným pohonom všetkých kolies. Po konštrukčnej stránke využívali vozidlá vyrobené do roku 2008 medzinápravový diferenciál s obmedzenou svornosťou tzv. LSD, čo umožňovalo aj bez zásahu elektroniky rozdeľovať krútiaci moment medzi nápravy podľa momentálnych podmienok. Od roku 2008 došlo k zmene medzinápravového diferenciálu, ktorý už nedisponuje LSD a prerozdelenie krútiaceho momentu, teda aj vyrovnávanie rozdielnych otáčok kolies oboch náprav zabezpečuje pribrzďovaním jednotlivých kolies systém ESP. Pre bežný jazdný režim je nastavené rozdelenie krútiaceho momentu s miernou preferenciou zadnej nápravy (47:53). Trakčné ústrojenstvo sa ovláda elektronicky, a to otočným spínačom na palubnej doske pod ovládačmi klimatizácie. Štandardný režim predstavuje poloha „4H“, otočením smerom vpravo nasleduje poloha „4H Lock“ s uzavretým medzinápravovým diferenciálom v pomere 50:50 a krajná poloha „4L Lock“ naviac doplní redukciu pre pomalý pohyb v ťažšom teréne.
Spomenúť treba aj prítomnosť bubnových bŕzd na zadných kolesách až do modernizácie v roku 2008. Zlepšenie účinku najmä pri opakovanom intenzívnejšom brzdení priniesla až modernizácia, kedy boli nahradené kotúčovými brzdami (okrem 3D 1,6 VVT). Ručná brzda však z dôvodu lepšej odolnosti a spoľahlivosti využíva pomocné malé bubny. Riadenie je vybavené hydraulickým posilňovačom, je presné, komfortné a poskytuje dostatok informácií o dianí kolies na vozovke. Menším nedostatkom môže byť pre niekoho v niektorých situáciach až priveľký posilňovací účinok.
Motory
Len pre trojdverovú verziu je určený benzínový štvorvalec 1,6 VVT z radu M16A, ktorý sa nachádza aj v SX4 či malých SWIFT-och. Motor je vybavený variabilným časovaním sacích ventilov, dosahuje výkon 78 kW pri 5900 ot/min a krútiaci moment 145 Nm v 4100 ot/min. Ťah motora je síce využiteľný v širokom otáčkovom spektre, ale jeho dynamika stačí len na bežné jazdenie. Pre lepšiu dynamiku napr. pri predbiehaní pomalšieho vozidla je potreba motor značne vytočiť. S vyššími otáčkami rastie nielen spotreba, ale v prípade Vitary aj hluk a to pomerne výrazne. Slabšie odhlučnenie v kombinácii s krátkymi prevodmi znamená pri diaľničnej jazde pomerne výraznú hlučnosť. V priemere sa pohybuje spotreba Vitary s týmto motorom okolo 8 litrov, v teréne a vo vyšších rýchlostiach samozrejme rastie aj nad 10 litrov.
Pre päťdverovú verziu bol ako základ určený štvorvalec 2,0 16V J20A. Ten dosahuje výkon 103 kW pri 6000 ot/min a krútiaci moment 183 Nm pri 4000 ot/min. Na rozdiel od menšej 1,6-tky neobsahuje variabilné časovanie rozvodu DOHC so 16 ventilmi (motor je vybavený variabilnou dĺžkou sacieho potrubia). Napriek deklarovaným 103 kW poskytuje Vitare len priemernú dynamiku a na svižnejšiu jazdu je potreba motor držať v hornej polovici otáčkového spektra. Podobne ako menšia 1,6-tka, aj dvojliter je vo vyšších otáčkach dosť hlučný a zvyšuje sa tiež spotreba. Pri bežnom jazdení sa spotreba pohybuje v priemere okolo 9,5-10 litrov, pri pokojnejšom jazdení mimo mesta klesá aj pod 8 litrov a naopak častejšie jazdenie po meste či po diaľnici znamená odber 11-12 litrov, v teréne ešte o niečo viac.
Dvojliter bol postupne nahradený konštrukčne príbuzným, ale objemovo väčším 2,4i, vybavený variabilným časovaním sacích ventilov. Oproti staršiemu dvojlitru je zmenou len jedna rozvodová reťaz, dvojliter totiž obsahuje dve. Pomerne ťažkej Vitare poskytuje 2,4 litrový štvorvalec podstatne viac dynamiky ako starší dvojliter, a to hlavne v dolnej polovici otáčkového spektra. Napriek lepším dynamickým parametrom dosahuje motor porovnateľnej spotreby so starším dvojlitrom. Prax ešte ukázala, že je veľmi spoľahlivý a mechanicky odolný.
Do príchodu emisnej normy Euro V bol najsilnejší motor šesťvalec 3,2 V6 N32A pochádzajúci od austrálskeho Holden (GM). Jeho dynamický potenciál trocha pribrzďuje päťstupňový automat s hydrodynamickým meničom, ale aj tak poskytuje Vitare veľmi slušné zvezenie. Mnohí motoristi si pochvaľujú aj jeho sympatický zvuk a pri troche snahy nesklame ani spotreba. Tá pri pokojnej jazde klesá aj pod 10 litrov a výraznejšie ju zvyšuje jazda v meste cca na 12-13 litrov. V prípade nespevnených ciest stúpa aj nad 15 litrov. Špecialitou tohto motora sú až tri rozvodové reťaze a variabilné časovanie sacích a výfukových ventilov. Vyskytuje sa však veľmi zriedka.
Diesel
V našich končinách je samozrejme najžiadanejším motorom dieselový štvorvalec 1,9 DDiS (F9Q), dodávaný francúzskym Renaultom. Agregát sa vyznačuje pomerne kultivovaným chodom a viac ako 1,7 tony vážiacej Vitare udeľuje obstojnú dynamiku. Zle si nevedie ani v spotrebe, ktorá sa v priemere pohybuje okolo 7,5-8 litrov nafty na 100 km. Jeho slabšou stránkou je spoľahlivosť, aj keď treba dodať, že je lepšia ako v modeloch Renault. Iste tomu napomáhajú aj kratšie intervaly výmeny oleja (15 000 km). Každopádne sa v spoľahlivosti nemôže rovnať benzínovým motorom.
Prevodovky obsahuje Vitara buď päťstupňové manuálne alebo štvor-päťstupňové automaty. Manuálne prevodovky sa radia k priemeru, majú pomerne tuhé radenie, časom neoplývajú presnosťou a vyskytuje sa aj ich nadmerné trasenie. Niekomu môže prekážať aj dosť citlivá-ostrá spojka zaberajúca na pomerne krátkej dráhe.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Mnohí motoristi sa sťažujú na vŕzgajúce plasty, obzvlášť z oblasti palubnej dosky. Pri kúpe sa oplatí skontrolovať funkčnosť audia, najmä CD meniča ak je ním vozidlo vybavené, pri jazde po nerovnostiach dostáva zabrať. Pomerne často sa vyskytuje porucha modulu ABS/ESP (ATE), čo sa prejavuje nefunkčným ABS pri prudkom brzdení alebo chybovou hláškou C1028 – porucha snímača tlaku. Existuje zopár špecialistov, ktorí dokážu poškodenú súčiastku (snímač tlaku) vymeniť, ak sa takáto oprava nepodarí, jediným riešením je len drahá výmena celého modulu ABS/ESP. Občas sa vyskytuje nefunkčná klimatizácia, buď z dôvodu poškodeného chladiča/trubiek alebo nefunkčného kompresora. Nerovnomerné opotrebenie pneumatík má na svedomí rozštelovanú geometriu kolies. Prvé ročníky postihovali nefunkčné ventilátory chladenia motora z dôvodu zadretia ložiska, pozor si treba dať aj na hluk zo zadných bubnových bŕzd či hučanie nábojov kolies. Nadmerne zaťažované kusy môžu mať opotrebované prevodové ústrojenstvo, čo sa prejavuje nadmerným hlukom, rázmi pri zábere, či problematickým radením rýchlosti. Rozhodne sa vozidlo odporúča vyskúšať v teréne a skontrolovať funkčnosť prepínača pohonu 4×4. Taktiež pozor na poškodený podvozok a úniky oleja z hnacieho a prevodového mechanizmu, obzvlášť pozor na únik oleja z redukčnej prevodovky vinou netesného gufera, ktoré sa vyskytovalo na vozidlách vyrobených do roku 2009. Pri väčšom nájazde sa objavujú aj nadmerne opotrebované poloosi a v prípade zavesenia podvozku sa zvyčajne ako prvé porúčajú silentbloky stabilizátora. Vodiči využívajúci Vitaru častejšie v teréne sa občas sťažujú aj na subtílnejšiu hrúbku plechov a menej odolné lakovanie. Z dôvodu ochrany pred koróziou je tak vhodné aj menšie poškodenia karosérie čo najskôr opraviť.
V prípade benzínových agregátov (častejšie 1,6i a 2,0i) sa pri väčšom nájazde môže vyskytovať zvýšená spotreba oleja z dôvodu väčšieho opotrebovania motora. Dôvodom je najmä fakt, že pri väčšej záťaži (či už v teréne alebo dynamickom jazdení) motor často pracuje vo vyšších otáčkach, čo samozrejme postupne vplýva na jeho životnosť.
V prípade dieselového motora prezrádza nadmerné dymenie, vyššia spotreba oleja či pískavý zvuk opotrebované turbodúchadlo. To prepúšťa olej, čo spôsobuje okrem zvýšenej spotreby oleja a nadmerného dymenia aj zanášanie EGR ventilu. Zanášanie EGR ventilu sa deje z dôvodu prepúšťania oleja do sania a jeho následného spaľovania, pričom EGR ventil zostáva trvalo otvorený, čo sťažuje a niekedy aj dokonca znemožňuje motor naštartovať. Visiaci EGR ventil a turbodúchadlo prepúšťajúce olej sú teda na seba naviazané, čo znamená, že ak vymeníte len EGR ventil a olej prepúšťajúce turbodúchadlo nie, ventil sa po krátkom čase opäť zanesie.
Pri väčšom počte kilometrov sa objavujú aj nadmerne opotrebované vstrekovače, čo prezrádza nerovnomerný chod motora, vyššia hlučnosť či problematické studené štarty. Rovnako sa môže vyskytnúť problém aj nadmerne opotrebovaného kľukového mechanizmu, čo niekedy vyústi do jeho zadretia.
Netreba zabúdať ani na filter pevných častíc, ktorý je všeobecne slabou stránkou dieselových motorov. Až do príchodu Euro V bol DPF filter umiestnený v spodnej časti vozidla na úrovni prevodovky, pomerne ďaleko od motora. Výfukové plyny tak pomerne rýchlo schladli, čo dosť komplikovalo jeho regeneráciu. Tú naviac komplikoval aj prienik vlhkosti do telesa dieselovej škrtiacej klapky, ktorá sa pri regenerácii nedostatočne zatvárala. Filter sa tak častejšie zanášal a komplikoval vodičom život. Zlepšenie prišlo úpravou motora na emisnú normu Euro V (2009), kedy sa DPF filter presunul spolu s oxidačným katalyzátorom hneď za turbodúchadlo, čo výrazne zlepšilo regeneráciu.
Servis
V prípade všetkých motorov sa odporúča nepodceňovať kontrolu resp. výmenu remeňa pomocných agregátov (alternátor, posilňovač riadenia, kompresor klímy), na ktorom zlyháva napinák s tlmičom, čo môže viesť až k jeho predčasnému pretrhnutiu. V prípade benzínových motorov sa pretrhnutie prejaví prehrievaním motora, výpadkom dobíjania, či posilňovacieho účinku, v prípade dieselu zase hrozí riziko postupného prieniku uvoľneného remeňa do rozvodového mechanizmu, ktorý je v prípade 1,9 DDiS poháňaný na rozdiel od benzínových motorov remeňom. Napriek tomu, že v prípade vozidiel Renault je interval jeho výmeny 120 000 km, v prípade Vitary sa odporúča len 75 000 km, pričom s rozvodmi je dobré meniť aj spomínaný plochý remeň poháňajúci príslušenstvo vrátane napínacej kladky. Do modernizácie v roku 2008 vedela občas spadnúť hadica výtlačnej časti turbodúchadla (1,9 DDiS) a následne mal motor výrazne slabší ťah.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | trojdverové SUV | päťdverové SUV |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4005-4035 x 1810-1870 x 1695 | 4470-4540 x 1810-1880 x 1695 |
Rázvor (mm): | 2440 | 2640 |
Batožinový priestor (l): | 184/964 | 398/1386 |
Pohon: |
všetky kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
55-66
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
dobrý kompromis jazdných vlastností na ceste a v teréne |
hlučnosť benzínových motorov (1,6 a 2,0 vo vyšších otáčkach) |
komfortné odpruženie |
kratšie odstupňovaný štvrtý a piaty prevod pri manuálnej prevodovke (benzínové motory) |
pomaly stárnuci dizajn karosérie |
ťažšie sa otvárajúce piate dvere |
vnútorný priestor 5D verzie |
slabšie bočné vedenie sedadiel (päťdverová verzia) |
dobrý výhľad z vozidla |
stroho pôsobiaci interiér |
dobrá kvalita dielenského spracovania |
dynamicky menej presvedčivé motory 1,6 VVT a 2,0i (najmä v teréne a pri obiehaní) |
spoľahlivý a dobre fungujúci pohon 4x4 |
nižšia spoľahlivost 1,9 DDiS oproti benzínovým motorom |
prejazd aj náročnejšieho terénu |
Najčastejšie poruchy
nefunkčný CD menič |
porucha modulu ABS/ESP |
nefunkčný ventilátor chladenia motora - zadreté ložisko (prvé ročníky) |
hluk zo zadných bubnových bŕzd či hučanie nábojov kolies |
opotrebované prevodové ústrojenstvo - nadmerný hluk, rázy pri zábere, problematické radenie rýchlosti (nadmerne zaťažované kusy) |
nefunkčný prepínač pohonu 4x4 |
poškodený podvozok |
úniky oleja z hnacieho a prevodového mechanizmu |
únik oleja z redukčnej prevodovky - netesné gufero (do 2009) |
zvýšená spotreba oleja - nadmerné opotrebovanie motora (2,0i 16V) |
opotrebované turbodúchadlo - nadmerné dymenie, pískavý zvuk (diesel) |
zanesený EGR ventil (diesel) |
opotrebované vstrekovače - nerovnomerný chod motora, vyššia hlučnosť či problematické studené štarty (diesel, väčší km nábeh) |
zanesený filter pevných častíc (diesel, hlavne do 2009) |
zlyhávajúci napínak s tlmičom na remeni pomocných agregátov (zanedbaná údržba) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,4i (122, 124 kW). Motor poskytuje pomerne ťažkej Vitare obstojnú dynamiku a nestratí sa ani v teréne. Vyznačuje sa širokým pásmom využiteľných otáčok, veľmi dobrou spoľahlivosťou a tiež prijateľnou spotrebou. Prevádzkové náklady možno ďalej znížiť prestavbou na LPG. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 pohon vsetkych kolies | 1586 ccm | M16A | 78 kW |
2.0 pohon vsetkych kolies | 1995 ccm | J20A | 103 kW |
2.4 pohon vsetkych kolies | 2393 ccm | J24B | 122 kW |
2.4 pohon vsetkych kolies | 2393 ccm | J24B | 124 kW |
3.2 pohon vsetkych kolies | 3195 ccm | N32A | 171 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 DDiS | 1870 ccm | F9QB | 95 kW |
19 komentárov
war
je benzinovy motor 2,0 16V (103 kW) v GV fakt tak slaby, ci da sa na nom jazdit?
po kolkych km sa zohreje na pracovnu teplotu?
aku mate spotrebu na kratkych trasach v meste (3km)?
Juraj
Motor 2,0 benzin je na to auto úplne normálna motorizácia, tým chcem povedať, že budeš prekvapený aký dokáže byť vrtký a dynamický pri predbiehaní (na 3. prevod. stupni). Odjazdil som na ňom pár tisíc km. Motor sa rýchlo zohrieva, avšak spotreba v meste je aj nad 15 litrov/100km. Ale minimum čo som na ňom spravil bolo 6,8 litra/100km na 50 km trati. Kombinovane som jazdil za cca 9 litrov/100km, pri použití dialnic jazda do 110km/h, potom už reve motor a žerie aj trávu pri ceste. 🙂
vlado
Zdravim chlapi,mam prosbu .Chcem si kupiť SUZUKI GRAND VITARU XL 7
motor 2l TD alebo2l HDI,rok čo najmenši,predavaju sa okolo roku 2004-5.
Zatail som majitelom felicie.Je to najlacnekšie na opravy,som rybar a chcem auto aj do mesta aj na ryby.A aby to moja penaženka zvladla.Chcem asi vela,,čo?Bol som sa pytať v Suzuki v BA dozvedel som sa napr. ak sa mi pokazi plyn.pedal neda sa opraviť a ani kupiť novy,že nieje.Aky mate nazor na toto všetko,prosim,a čo mi poradite ,Dakujem Vlado.
war
v meste zerie 2.0 benzin nad 15 litrov? tak to je fakt moc, pojdem radsej do diesela 1,9
Anonym
ak je dodrbany tak ano .a diesel studeny v meste zerie takisto
Anonym
Pri kupe noveho auta som sa rozhodovval medzi viacerymi znackami, nakolko auto nepouzivam moc v meste, ale nejazdim ani do tazkeho terenu, chcel som dobre auto na zimu na kolko ho pouzivam vo Vysokych Tatrach.
Prehodnocoval som motorizaciu 2,4 benzin a 1,9 diesel. Po precitani nespocetne vela recenzii a clankov a po rade so mechanikmi v Suzuki som sa dal presvedcit na 2,4 benzin s tym ze musim byt zmiereny so spotrebou. Ratal som spotrebu okolo 12 l. Po 2 rokoch jazdy som takejto spotreby ani raz nedosiahol. Moje skusenosti su naslednovne: z lahsou nohou a pri viradeni neutralu a dojazdu do krozivatky (nakolko je GV tazka) sa da dosiahnut spotreba pod 8 l. Pri sviznej jazde a dialnicnej rychlosti 130-140km/h je spotreba do 9 l aj na dlhych cestach, 2,4 benzin ma velmi dobry priebeh krutiaceho momentu aj pri nizkych otackach a ked tam zaradite 5. prevodovy stupen da sa prejst aj cez obec na male otacky pricom motor to bez problemov zvlada. Myslim si ze na take tazke auto s pernamentnym pohom 4 kolies s velmi dobrou dinamikou ta spotreba nie je taka hrozna.
war
Pri 140km/hod 2,4 benzin spotreba 9 l? to sa mi nejak nezda, kolko otacok toci motor pri tej rychlosti
Na kratkych trasach (5km) to zerie kolko?
Anonym
Pri 130km/h toci motor 3500 ot/min. 5 kilometrove trasy s tym nejazdim, ale na tak kratkych trasach budu mat viacere auta problem so spotrebou.
Anonym
Nechcem tu mudrovat okolo Vitary, sam studujem co tu na slovensku kupit. Ale co sa tyka spotreby tzch vacsich bendzinovych motorov mal som zopar rokov SUV Toyotu Highlander so motorom tusim 3,5 litra. Bolo to v USA a tak ma spotreba po meste nejako netrapila. Ale raz som si ju pre zaujimavost zmeral ked sme sli na dovolenku za dva tyzdne cca 9000 km. Ak som jazdil tak do 100 km/h tak mi to robilo cca 7litrov/100km. cez 100vku uz to slo nieco cez 8L/100km. Ony tie velke motory totiz nie su tak namahane a preto idu v nizuckych otackach, ani automat ak je dobry im nedovoli velmi vyletiet do otacok ak nedupete na plyn. Talze tie spotreby u tych vacsich motorov nie su az take zle ako si to slovaci myslia. Najhorsie su tie male motorceky u nas na ktore sme boli roky zvyknuti. Sestrina Skoda Felicia s 1,3 litrovym motorom zerie tolko ako moja Toyota s 3,5 litrovym benzinovym motorom. Jednoducho preto lebo ju musim drzat skoro vzdy pod plynom aby sa vobec pohla z miesta ako keby som siel na Babete.
cipo
Presne tak, dnešný trend znižovania objemu motora kompenzovaný turbom je katastrofa. Tie motory žerú pri namáhaní viac ako dvojlitre.
war
predna lista pod naraznikom na Grand Vitare je plastova? ked padnem do kolaji urve sa alebo nie?
Anonym
Nie nezlomí sa. Je to mäkký plast a ohne sa. Dokonca aj v zime pri nízkych teplotách ostáva dostatočne pružný.
Anonym
Pozdravujem, mam prosbu, vie mi niekto poradit? Mam grand vitaru 1,9DDIS,rok2008,je tam citit take rezonovanie pri nizkych otackach po pohnuti a na dvojke este viac,ako na jednotke,uz ked prídam ide to normalne,mam pocit ako by to islo z prevodovky,ak niekto z vas mal podobny problem prosim o radu,dakujem
war
Viem ze sa daju dokupit ochranne kovove kryty na podvozok Grand vitary ale vacsinou su vpredu pod chladicom, prevodovkou. Otazka je ci sa da nejako zakrytovat aj vyfukove potrubie vzadu, lebo ked clovek chyti poriadny kamen v strede tak neviem ci sa neurve.
Ján
Mechanici mi nejak nevedia zistiť závadu, preto by som privítal radu odborníka. Mám suzuky grand vitaru 1.6 benzín rok výroby 2000 najazdených140000 km pri zohriatí do kopca ale nie prehriatí zhruba po 5 km mi motor zničoho nič zhasne ako keby som ho vypol kľúčikom a nedá sa naštartovať.Zhruba po 15 tich minútach ho naštarujem ako keby sa nič nestalo a mvožem pokračovať v jazde.
Vopred srdečne ďakujem Jano.
gof
cidlo kluky mam lianu a blbla presne takto akurat nastartovala do 2az3min
miso
zdravim chcem kupit suzuki grand vitaru 2.4 benzin do coho by som mal ist do manualu alebo automatu dakujem
Antgon
Zdravím. Chcem kúpiť Suzuki grand vitara XL7 2,0td, 80kw, 2006r.v. Môže mi niekto dať trochu rozumu, :-), na čo sa zamerať pri obhliadke, a aké sú skúsenosti s týmto vozítkom?
Privítam každý koment.
Ďakujem
peťo
Píšem tu preto aby si ľudia pri 2.4 dali veľký pozor -ja mám krátku GV r.v.6/2009 a prasknutý blok motora – mizla mi chladiaca zmes pod výfukovým zvodom, neodporúčali mi to, ale dal som tam prášok na utesnenie a takto jazdím už cca 9000km. Na ruských stránkach je toho písané veľa – do 1/2010 mali nejakú výrobnú chybu na týchto blokoch a v záruke tam menili bloky. Keby som toto vedel pred 3 rokmi, keď som ju kupoval určite by som pod tento dátum nešiel. Mám manuál a dlhodobo spotrebu 9,8l takže automat bude trochu viac.