Mitsubishi Outlander druhej generácie vyriešil najväčší nedostatok svojho predchodcu a na európsky trh sa dodával aj s dieselovými motormi. Keďže sa na vývoji vozidla podieľal aj francúzsky koncern PSA, vznikli sesterské modely Citroën C-Crosser a Peugeot 4007. Napriek tomu, že obsahovali o niečo bohatšiu výbavu a ich predajná sieť je oveľa rozsiahlejšia, úspešnejší v predaji bol jednoznačne Outlander. Vyskytuje sa tak častejšie aj ako jazdenka a pre potenciálnych záujemcov poskytuje lepší výber.
Trojčatá, ktoré sú až na pár detailov identické, poskytujú päťčlennej posádke dostatok priestoru, slušnú výbavu, prepracovaný pohon oboch náprav, dobré jazdné vlastnosti kombinované so slušným cestovným komfortom a v neposlednej rade aj veľký kufor v päťmiestnej verzii. Slabšou stránkou sú tvrdé plasty v interiéri, len výškovo nastaviteľný volant alebo len jednozónová klimatizácia.
História
Druhá generácia Mitsubishi Outlander sa predstavila v septembri 2005 na tokijskom autosalóne. Zakrátko sa začal predaj na japonskom a americkom trhu, kde sa predával pod názvom Mitsubishi Airtrek.
Európskym motoristom sa nový Outlander oficiálne predstavil až o rok neskôr na parížskom autosalóne 2006, pričom predaj bol zahájený až koncom roka. Na Slovensku sa Outlander druhej generácie začal predávať až začiatkom marca 2007. Obidva francúzske modely Citroën C-Crosser a Peugeot 4007 prišli na náš trh až v septembri 2007.
Outlander mal na začiatok len jedinú motorizáciu, dieselový štvorvalec 2,0 Di-D (TDi) od VW s výkonom 103 kW. Na jeseň pribudli dva nové motory benzínový 2,4 MIVEC (125 kW) a dieselový 2,2 Di-D (115 kW), pochádzajúci od PSA. Citroën C-Crosser a Peugeot 4007 mali od začiatku na výber len motory 2,2 HDi a 2,4 16V. Pre francúzske značky bol okrem šesťstupňového manuálu k dispozícii na európskom trhu aj šesťstupňový automat, Mitsubishi zase ponúkalo pre benzínový motor automat variátorového typu (CVT).
V lete 2008 sa výroba modelov postupne presunula z Japonska do holandského Bornu.
Pre modelový rok 2010 prešli vozidlá decentnou modernizáciou, pričom výraznejšie sa zmenila tvár Outlandera po vzore menšieho Lanceru. Všetky modely dostali novú šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ktorá v Outlanderi niesla názov SST (Sport Shift Transmission) a pri PSA modeloch DCS (Dual Clutch System), pričom dodávala sa v spojení s dieselovým 2,2 Di-D (HDi).
Motory boli prepracované na emisnú normu Euro V. V prípade Outlanderu pribudol základný motor 2,0 MIVEC (108 kW) kombinovaný výhradne s pohonom len prednej nápravy. Na jeseň 2010 končí predaj dieselového motora 2,0 Di-D od VW a pribudol nový 2,2 Di-D MIVEC od Mitsubishi s výkonom 130 kW. Rovnako ako benzínové motory je aj tento vybavený variabilným časovaním a zdvihom sacích ventilov.
Tretia generácia Outlanderu sa predstavila na jarnom ženevskom autosalóne v roku 2012.
Bezpečnosť
Nárazové testy Euro NCAP absolvoval Mitsubishi Outlander druhej generácie v roku 2007. Za ochranu posádky dostal štyri hviezdičky z piatich (32 bodov), za ochranu detí v autosedačkách tri hviezdičky z piatich (35 bodov) a za ohľaduplnosť pri strete s chodcom dve hviezdičky zo štyroch (17 bodov).
Prednosti a nedostatky
pomerne obsiahla štandardná výbava |
stroho pôsobiaci interiér |
veľký a praktický kufor |
iba výškové nastavovanie volantu |
až sedemmiestne prevedenie |
horší výhľad z vozidla cez hrubé stĺpiky |
presné riadenie s dobre nastaveným účinkom posilňovača |
dojazdové rezervné koleso pod vozidlom |
presná šesťstupňová prevodovka |
zložitejšia manipulácie s tretím radom sedadiel |
dobre fungujúci pohon všetkých kolies s možnosťou deaktivácie |
väčšia citlivosť podvozku na priečne nerovnosti |
podarený diesel 2,2 DI-D MIVEC od Mitsubishi |
nižšia svetlá výška dieselových verzií s DPF filtrom |
výkonovo primeraný a spoľahlivý 2,4 MIVEC |
slabšie odhlučnenie interiéru, najmä hluk od kolies |
menšia palivová nádrž |
|
drahší servis a originálne náhradné diely |
Najčastejšie poruchy
vôle v čape spojovacej tyče riadenia a tyčkách stabilizátora |
občas zvlnené brzdové kotúče |
väčšie opotrebovanie/vôla podvozkových komponentov - kratšia životnosť tyčiek stabilizátora - klopavé zvuky pri prejazde nerovností, silentbloky ramien alebo tlmiče (jazda v teréne resp. väčší km nábeh) |
predčasne opotrebované sedlá ventilov, resp. ostatných častí motora - klopavé zvuky (zvýšené riziko pri neoriginálnej úprave na LPG) |
nadmerne opotrebovaná spojka (jazda v teréne resp. väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie, chrchlavý zvuk na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, zvýšený hluk pri akcelerácii z nižších otáčok (2,0 DI-D, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší (kolísavý) ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu, vyššia hlučnosť turbodúchadla (DI-D, väčší km nábeh) |
zanesený snímač otáčok kľukového hriadeľa - problematické štarty, šklbanie za jazdy, niekedy nemožnosť naštartovať (2,0 DI-D) |
občas zošmyknutá hadica turbodúchadla resp. zanesené vírivé klapky (2,0 DI-D) |
nadmerne opotrebené vstrekovače - obtiažnejšie štartovanie, hlučnejší a nerovnomerný chod, slabší ťah (diesel, väčší km nábeh, nekvalitná nafta) |
upchatý DPF/FAP filter (2,2 DI-D - 115 kW resp. 2,0 DI-D - dovoz, častejšie v prípade väčšieho podielu jázd na kratšie vzdialenosti alebo v meste) |
občas chybné palivové čerpadlo v nádrži alebo netesnosti v palivovom systéme - problémy so štartovaním (2,0 DI-D, väčší km nábeh) |
prasknutá hlava valcov - prienik chladiacej kvapaliny do výfukového kanála resp. motorového oleja (2,0 DI-D, väčší km nábeh alebo nadmerné zaťažovanie (studeného) motora) |
prienik chladiacej kvapaliny do výfukového kanála - zalepené regulačné klapky turbodúchadlá odparenou chladiacou kvapalinou (2,0 DI-D, dôsledok prasknutej hlavy) |
prienik oleja do chladiacej kvapaliny - zanesený snímač výšky hladiny v expanznej nádobke, na prístrojovom paneli hlásenie jej nedostatku (2,0 DI-D, dôsledok prasknutej hlavy) |
kratšia životnosť hydraulických zdvihátok. resp. ich netesnosť - menší zdvih ventilov - dlhšie štartovanie, slabší výkon, syčiaci prejav motora (2,0 DI-D, zanedbaná údržba - dlhé intervaly výmeny oleja, väčší km nájazd) |
porucha-zakarbónovaný EGR ventil - slabší ťah, cukanie, prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (Di-D, väčší km nábeh, častejšia mestská prevádzka - kratšie jazdy) |
zanesený DPF filter - slabší výkon, vyššia spotreba, prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (Di-D vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerná vôľa v module vyvažovacích hriadeľov - zvýšená hlučnosť, klopanie a vibrácie motora (2,2 DI-D, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,4i MIVEC (125 kW). Kto častejšie jazdí kratšie trasy a chce sa vyhnúť prípadným komplikáciám s opravou dieselového motora, nech si zvolí benzínový štvorvalec o objeme 2,4 litra. Svojou dynamikou vyhovie väčšine bežne jazdiacich motoristov, vyznačuje sa veľmi dobrou spoľahlivosťou a prijateľnými servisnými nákladmi. Menším negatívom sú relatívne vyššie náklady na pohonné hmoty, ktoré sa však dajú zmierniť prestavbou na alternatívne LPG. 2,2 DI-D (115, 130 kW). Oba motory sú jazdne veľmi príjemné, vyznačujú sa solídnou spoľahlivosťou a spotrebou. Pri slabšom 115 kW agregáte od PSA sa však treba pripraviť na vyššie servisné náklady, keďže oproti 2,2 DI-D od Mitsubishi treba v určitých intervaloch dolievať aditívum Eolys, FAP filter má tiež kratšiu životnosť a tiež má rozvody poháňané ozubeným remeňom. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1998 ccm | 4B11 | 108 kW |
2.4 4WD | 2360 ccm | 4B12 | 125 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 DI-D | 1968 ccm | BSY | 103 kW |
2.2 DI-D 4WD | 2179 ccm | 4HN,4HK | 115 kW |
2.2 DI-D | 2268 ccm | 4N14 | 130 kW |
2.2 DI-D 4WD | 2268 ccm | 4N14 | 103 kW |
2.2 DI-D 4WD | 2268 ccm | 4N14 | 130 kW |
4 komentáre
Anonym
Chcem sa opýtať 2,2hdi majú rozvody reťaz alebo remeň?
MJ
2,2 HDi 115 kW obsahuje rozvodový remeň, kde je interval výmeny predpísaný výrobcom 160.000 km alebo 10 rokov podľa toho čo nastane skôr.
Martin
2.2 od mivec maju dpf alebo nie? ak ano od ktoreho roku a ako funguje dpf
WorkingClassHero
a co tak precitat si predtym ako sa daco opytam recenziu ?.. najdes tam odpoved aj na svoju otazku ci maju alebo nemaju DPF..