Honda Legend sa síce pýši hodnotným menom, ale jej predaje na starom kontinente už také legendárne nie sú. Nemeckým premiantom sa ani len nepriblížila a výrazne strácala aj za „domácim“ Lexusom. Príčin sa spomína viacero. Medzi najhlavnejšie patrí slabší imidž v prémiovej triede, nevšedný (americký) dizajn, vyššie prevádzkové náklady, jediná – benzínová motorizácia a v neposlednom rade hral negatívnu úlohu pri kúpe nového vozidla aj rýchly pokles ceny. Práve rýchly pokles ceny je naopak veľkou výhodou v prípade kúpy jazdenky, a tak nie je zriedkavosť, že k dispozícii je veľmi zachovalé 5-6 ročné vozidlo za menej ako 1/5 ceny. Medzi výhody Legendu patrí priestranný a kvalitne spracovaný interiér, bohatá výbava a veľmi dobrá spoľahlivosť.
Honda Legend 4. generácie prišla na európsky trh v druhej polovici roka 2006, pričom na japonskom a americkom trhu (Acura RL) sa predávala od začiatku roka 2005. Pod kapotou bol na výber jediný motor, benzínový šesťvalec 3,5 V6 s výkonom 217 kW a max. krútiacim momentom 351 Nm. Na výber bol len jeden druh výbavy, bez možnosti príplatkovej individualizácie. Výbava vozidla je naozaj široká a okrem bežných prvkov obsahuje vozidlo aj kožený interiér, systém aktívneho potlačenia hluku v kabíne, adaptívny tempomat, bezpečnostný systém na zmiernenie následkov zrážky (CMBS), aktívnu – v prípade zrážky s chodcom zdvíhaciu kapotu, systém pohonu všetkých kolies SH-AWD, atď.
Na jeseň 2009 bola európska Honda Legend (americká vo februári) modernizovaná a okrem vonkajších zmien dostala aj nový motor s objemom 3,7 litra a výkonom 221 kW / 361 Nm. Na karosérii Legendu sa zmenili svetlá, predné blatníky, predná kapota, oba nárazníky a taktiež veko kufra. Zmeny interiéru sú len kozmetické, výrobca ďalej vylepšil už tak dobré odhlučnenie interiéru. Miernych úprav sa dostalo aj nastaveniu podvozka. K novému motoru pribudla aj nová päťstupňová automatická prevodovka. Na prelome roka 2010-2011 stiahla Honda po 25 rokoch svoju vlajkovú loď z európskych trhov. Dôvodom bol malý záujem.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovala Honda Legend v roku 2007. Za ochranu posádky získala päť hviezdičiek z piatich (33 bodov), za ochranu detí cestujúcich v autosedačke štyri hviezdičky z piatich (40 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená troma hviezdičkami zo štyroch (22 bodov).
Interiér sa pýši veľmi dobrým dielenským spracovaním a kvalitnými materiálmi. Trocha gýčovito pôsobia len drevené dekory v strede palubnej dosky a čalúnení dverí. Poteší veľmi prehľadný prístrojový panel a veľký displej na vrchnej časti stredového panelu. Menej nadšenia už vzbudzuje väčšie množstvo tlačidiel a ovládačov rôzne rozmiestnených po volante, palubnej doske a trocha futuristicky tvarovaný stredový panel.
Z užívateľského hľadiska je ale najzložitejšie ovládanie a orientácia v menu palubného systému pomocou jedenásť smerného ovládača. Veľa funkcií je možné ovládať po hlase, avšak len v angličtine. Rozpoznávacia schopnosť však nie je najlepšia a ak chcete ovládať napr. hands free, treba všetky kontakty nahovoriť aj s číslami, keďže systém nevie prevziať kontakty z telefónu. Základné nastavenie centrálneho displeja je navigácia, ktorá dostala česko-slovenské mapy až po dvoch rokoch. Môže sa tak stať, že navigácia nebude mať naše mapy a obrazovka bude svietiť na bielo (dá sa vypnúť).
Sedenie na kožených sedadlách je mimoriadne komfortné, pri ostrejšom jazdení by sa ale zišlo lepšie bočné vedenie tela. Vzadu je miesta citeľne menej, najmä na výšku. Vyšší pasažieri sa tak môžu hlavou dotýkať stropu. Lepšie je to v pozdĺžnom smere, aj keď vzhľadom na veľkosť vozidla je miesta na kolená len priemerne. Najveľkorysejší je Legend na šírku, kde je miesta naozaj dostatok. Batožinový priestor poskytuje objem priemerných 452 litrov.
Prednosti a nedostatky
kvalitné materiály a dielenské spracovanie |
vyššia pohotovostná hmotnosť |
bohatá výbava |
nevýrazný a pre niekoho až príliš americký dizajn |
veľmi pohodlné sedadlá |
len priemerná priestrannosť v pozdĺžnom a kolmom smere (vzhľadom k vonkajším rozmerom) |
komfortné a bezpečné jazdné vlastnosti |
diaľkové svetlá s halogénovou žiarovkou |
veľmi dobré odhlučnenie |
menej prehľadné rozmiestnenie tlačidiel a ovládanie palubného systému |
kultivovaný a dostatočne silný motor |
väčší jazdný odpor |
vysoká spoľahlivosť |
pomalšia prevodovka |
nezáujem zlodejov |
drahý servis a ND |
Najčastejšie poruchy
opotrebovaný brzdový systém |
občas porucha elektroniky |
nefunkčná klimatizácia - väčšinou únik chladiva |
občas problémy s prevodovkou (väčší km nábeh) |
občas jemne pulzujúci/vibrujúci hydrodynamický menič na voľnobehu a v nižších otáčkach |
občas nefunkčná lambda sonda |
nefunkčný katalyzátor (väčší km nábeh) |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1996 ccm | C20A | 107 kW |
2.5 | 2494 ccm | C25A1 | 122 kW |
2.7 | 2675 ccm | C27A1 | 130 kW |
3.5 V6 4WD | 3471 ccm | C35A8 | 217 kW |
3.7 VTEC V6 4WD | 3664 ccm | J37A3 | 217 kW |
2 komentáre
Gabriel
Super napísaná recenzia !
Hondak
dakujem,super