Prvé dve generácie CR-V si získali značnú obľubu medzi motoristami hlavne vďaka svojej univerzálnosti, podarenému dizajnu a solídnej spoľahlivosti. Tretia generácia prináša pomerne zásadné zmeny. Okrem odlišne poňatého dizajnu zmenila CR-V aj svoje poslanie. Konštruovaná je ako čisto cestné SUV, pre ktoré je jazda mimo spevnené vozovky vyslovene okrajovou záležitosťou. Ak teda hľadáte priestranné a spoľahlivé vozidlo so solídnymi jazdnými vlastnosťami na klasickej asfaltke, ktoré zvládne zablatenú cestu na chatu či bezproblémový prístup do lyžiarskeho strediska, je pre vás CR-V tou správnou voľbou. Ak ale častejšie jazdíte mimo spevnené cesty, poobzerajte sa po inom vozidle.
Honda CR-V tretej generácie sa predstavila na jesennom parížskom autosalóne v roku 2006. Na výber boli dva motory, benzínový 2,0i VTEC (110 kW) kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou a 2,2 i-CTDi (103 kW) kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. Základná výbava nesie označenie Elegance a obsahuje okrem 6 airbagov aj stabilizačný systém, tempomat, kompletnú elektrickú výbavu, autorádio s CD a MP3 prehrávačom atď. Ďalšími výbavami sú Executive a Top Executive. V tej najdrahšej možno nájsť aj navigačný systém, hands free sadu s Bluetooth, parkovaciu kameru, xenónové svetlomety, adaptívny tempomat atď.
V polovici roka 2009 pribudol benzínový štvorvalec 2,4i VTEC s výkonom 122 kW, kombinovaný s päťstupňovým automatom. Na jeseň Honda uviedla facelift. Zmenili sa oba nárazníky, chrómovaná lišta na maske chladiča je po novom tenšia a zmenené je aj rebrovanie masky. Drobné úpravy prebehli aj v interiéri, napr. strednej časti prístrojového panelu, dizajnu autorádia a taktiež kvality a vzhľadu použitých materiálov. Úpravy sa dotkli aj jednotlivých výbav, zlepšilo sa odhlučnenie motora a podvozku. Nastavenie podvozku prešlo tiež miernou úpravou, výsledkom čoho je mäkšia charakteristika.
Modernizovaný bol aj adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), ktorý po novom dopĺňa CMBS (Collision Mitigation Braking Sytem), v preklade systém ktorý pomáha predchádzať nehodám. Varuje vodiča v kritických situáciách, následne mu pomáha pribrzdiť a napína predné bezpečnostné pásy.
Najpodstatnejšou zmenou bol ale modernizovaný dieselový motor 2,2i – DTEC. Po novom má výkon 110 kW, krútiaci moment vzrástol o 10 Nm na 350 Nm a spĺňa emisnú normu Euro 5. Okrem manuálnej prevodovky pribudla možnosť aj nového päťstupňového automatu. Benzínový dvojliter ostal bez výraznejším zmien, po novom plní taktiež EURO 5. Štvrtá generácia európskej CR-V sa predstavila na jarnom ženevskom autosalóne v roku 2012.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovala Honda CR-V tretej generácie v roku 2007. Za ochranu posádky získala štyri hviezdičky z piatich (33 bodov), za ochranu detí cestujúcich v autosedačke štyri hviezdičky z piatich (37 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch.
Prednosti a nedostatky
praktický a kvalitne spracovaný interiér |
drobné ergonomické nedostatky v ovládaní prvkov výbavy |
dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
tvrdšie pruženie (najmä do modernizácie) |
kultivovaný a úsporný dieselový motor |
jednoduchší systém pohonu oboch náprav |
dobre prístupný a dostatočne veľký batožinový priestor |
slabšie schopnosti v teréne |
dobrý výhľad z vozidla |
drahšie originálne náhradné diely a servis |
spoľahlivosť |
Najčastejšie poruchy
občas zahmlievanie predných svetlometov |
občas samovoľne sa vybíjajúci akumulátor - väčšinou chybný spínač štartéra |
občasné problémy s elektronikou - rádio, navigácia, nejaký snímač alebo riadiaca jednotka ABS+ESP |
veľmi zriedka nefunkčný kompresor klimatizácie |
korózia výfuku, zriedka prednej kapoty |
rýchlejšie opotrebovanie brzdových komponentov na prednej náprave |
vôle v zavesení prednej nápravy - najskôr na uchytení predného stabilizátora (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče (viac zaťažované vozidlá) |
hučiace ložiská kolies (viac zaťažované vozidlá) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail, - nerovnomerný a hlučnejší chod motora, či slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
vyššia spotreba motorového oleja (benzín, častejšie vytáčanie) |
opotrebované synchróny v prevodovke - vyskakovanie zaradeného rýchlostného stupňa (vysoký km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,2 i-CDTi. Motor poskytuje takmer 1,7 tonovému vozidlu primeranú dynamiku, vyznačuje sa solídnou spotrebou a spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 i 4WD | 1997 ccm | R20A2 | 110 kW |
2.4 i-VTEC 4WD | 2354 ccm | K24Z4,K24Z1 | 122 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.2 i-DTEC 4WD | 2199 ccm | N22B3 | 110 kW |
2.2 i-CTDi 4WD | 2204 ccm | N22A2 | 103 kW |
17 komentárov
Juro
Upozornujem na dodrzanie vymeny oleja diferencialu! 50 000Km a 4,5 roku (bezna premavka) sa mi na Hondu zda trochu slabe…. Pri otacani zacalo hrkotanie a vibracie! Vraj ked je stary olej sa zalepia lamely. Po vymene sa zda ze uz je vsetko OK. Origo interval je tusim 5 rokov alebo 60 000Km. Nic drahe cca 30 Euro.
Domcub
Zdravim…aky ste davali olej do diferencialu?chcel by som vymenit no neviem aky.Mam benzin 2.0 ,110kw,r.v.2009
Dano BA Crv
Iba original Honda, ziadne naozaj ZIADNE nahrady!!!
Michal
Dobry den prajem…prosím Vás, mohli by ste mi dat na Vás kontakt? Mal by som pár otázok ku Vasmu auto benzin 2.0 automat? Lebo sa mi zda ze to auto je lenive. ďakujem pekne.
Tomáš
Prosím vás o radu mám hondu crv 2007 2,2 diesel a mam takýto problém spúšťa mi chladenie motora strašne to hučí a spotreba ide hore o 10 litrov menil som už snímač a nič…. Prosím poraďte ďakujem
kamil
stvrty prevod skripe je to automat
Vlado
zdravim , po výmene spojky okolo 80km rýchlosti trasie vozidlom
neviete niekto poradit co by to mohlo byt
dakujem
Mm
Zdravím, už ste prišli na závadu? Je to automat alebo. Manuál?
Lubomir
Ked kupim nove radio mozem ho namontovat sam ci treba ist do servisu
Petra
Ahojte, objavila som jazdenku CrV s 87tis.km , benzin , 2.0, 4×4, velmi pekna s komplet serv.historiou, co ocakavat? Mam s Hondou skusenosti, ale iny model… Je nieco , co by ste poradili pri obhliadke na co davat pozor? Na prvy pohlad ozaj velmi zachovala, garazovana, interier cistucky,…Poradte. Dakujem
Ivan
Pre aky model sa rozhodnut,2,2 diesel alebo 2,0 benzin ?Mate niekto skusenosti ? Doteraz som mal len benzin ,tak sa nevim rozhodnut. Dakujem za rady.
Peter
Záleží aký model ak ide o model 2007-2009 tak 2.2 diesel i-cdti povod SK/CZ je bez DPF filtra, 2010 -2012 už je iný motor i-dtec a ten ma každý dpf a je dosť problematické vo väčšine už vybraté, benzín bez problémov v každom smere ak bola pravidelná údržba
Kris
Dobrý deň.
Chcem sa spýtať že či nafťák je ok chodiť do roboty cc8km tam a späť bývam v meste,alebo radšej brať benzín.
alena.magacova@gmail.com
Potrebujem poradiť mam hondu crv 103kw dizel rok 2007 mam problém zo štartovanim veľmi dlho musím točiť kým skočí potom už není problém ide bez problému dával som na diagnostiku nič nezistili že je všetko v poriadku.
mm
nasli ste riesenie problemu
Tomáš
Dobrý deň,
čo znamená pre autora jednoduchší systém pohonu oboch náprav a prečo je to negatívum ?
Ďakujem za odpoveď
Anton
Rad by som sa opýtal na názor benzín+plyn