Astra bola a je pre Opel veľmi dôležitým modelom, keďže tvorí takmer tretinu celkového predaja. Predchádzajúca generácia sa síce predávala pomerne dobre, na mnohých motoristov však pôsobila až príliš fádne. Automobilka preto chcela prísť s niečim novým a ako inšpiráciu si zobrala z väčšej Insignie, ktorá nahradila dosluhujúcu Vectru. Výsledkom sú nielen podobné tvary exteriéru a interiéru, ale aj citeľný nárast vonkajších rozmerov oproti predchodcovi. Celkovo možno konštatovať, že Astra J zaujme aj po rokoch pohľadným dizajnom, solídnou štandartnou výbavou, vyrovnanými jazdnými vlastnosťami, pestrou ponukou motorov a vo väčšine prípadov aj obstojnou spoľahlivosťou.
Astra J sa oficiálne predstavila verejnosti na jesennom frankfurtskom autosalóne v roku 2009. Karoséria typu hatchback mohla mať pod kapotou päť benzínových motorov 1,4 Ecoflex (64 kW), 1,4 16V (74 kW), 1,6 16V (85 kW), 1,4 Turbo (103 kW) a 1,6 Turbo (132 kW). Dieselové motory sú na výber štyri – 1,3 CDTi (70 kW), 1,7 CDTi (81, 92 kW) a 2,0 CDTi (118 kW). S motormi sa kombinovali buď manuálne päťstupňové prevodovky (benzínové 1,4 a dieselové 1,3 CDTi) alebo šesťstupňové a automatické šesťstupňové prevodovky (1,6i, 1,4 Turbo, 1,6 Turbo a 2,0 CDTi). Astra sa ponúkala v štyroch výbavách Selection, Edition, Sport a Cosmo. Zo zaujímavých prvkov možno spomenúť adaptívne bi-xenónové svetlomety AFL s LED pre denné svietenie, integrovaný nosič bicyklov v zadnom nárazníku, systém automatického rozpoznávania dopravných značiek Opel Eye, ktorý je kombinovaný s výstrahou pred neúmyselným opustením jazdného pruhu LDW a za pozornosť stojí aj systém FlexRide s adaptívnymi tlmičmi.
Na jeseň 2010 sa objavila verzia kombi s názvom Sports Tourer. Pribudla aj slabšia verzia motora 1,4 Turbo s výkonom 88 kW, kombinovaná so šesťstupňovým manuálom. Do ponuky bola zaradená aj úsporná verzia 1,3 CDTi EcoFlex (70 kW) so systémom Start/Stop. Postupne sa systém Start/Stop objavuje aj v ďalších modeloch.
V polovici roka 2011 sa objavuje Astra EcoFlex s upraveným motorom 1,7 CDTi, ktorý poskytuje výkon 96 kW. Úpravami prešiel aj motor 2,0 CDTi, ktorý posilnil na 121 kW. Na jeseň 2011 pribudla športovo strihnutá trojdverová verzia s názvom GTC – na niektorých trhoch aj s motorom 1,8i (103 kW).
Na jar 2012 sa objavila ostrá verzia OPC s preplňovaným benzínovým dvojlitrom a výkonom 206 kW. Začiatkom leta pribudla štvrtá karosárska verzia sedan. V lete 2012 prešla Astra hatchback a Sports Tourer miernym faceliftom. Predná časť sa zmenila po vzore verzie Sedan. Astra tak dostala nový predný nárazník s novo tvarovanou prednou maskou. Denné LED svetlá dostali aj halogénové svetlomety. Prepracovaný bol zadný nárazník hatchbacku a pribudla chrómovaná lišta v zadnej časti nárazníka oboch verzii. V interiéri sa zmenili niektoré plasty, poťahové látky a ozdobné lišty dostali lesklejší povrch.
Pod kapotou pribudol nový turbodiesel 2,0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW, určený pre verzie hatchback, Sports Tourer a GTC. Úpravami si prešiel benzínový motor 1,4 Turbo, ktorý si zachoval pôvodný výkon 103 kW, pribudla ale funkcia overboost, ktorá mu umožňuje krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu z 200 na 220 Nm.
K asistenčným systémom Opel Eye a LDW pribudli systémy Following Distance Indication (FDI), informujúci vodiča o vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu, Forward Collision Alert (FCA), ktorý upozorňuje vodiča na hroziace nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu a do príplatkovej výbavy patrí aj adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) spolu s parkovacím asistentom.
V polovici roka 2013 bol nahradený 1,6 Turbo novým motorom 1,6 SIDI Turbo s výkonom 125 kW. Začiatkom roka 2014 nahradil 1,7 CDTi (96 kW) nový motor 1,6 CDTi (100 kW). Pribudla aj silnejšia verzia 1,6 SIDI (149 kW). Príplatkovú výbavu doplnil nový typ navigácie s názvom IntelliLink. Na jar pribudla aj slabšia verzia 1,6 CDTi (81 kW), ktorá postupne nahradila staršiu 1,7 CDTi (81 kW). Na niektorých trhoch sa prestal dodávať motor 1,3 CDTi. Na jeseň 2015 predstavil Opel piatu a výrazne ľahšiu generáciu Astry s poradovým písmenom K.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovala Astra J v roku 2009 a celkovo získala plný počet päť hviezdičiek. Ochrana posádky pri náraze bola ohodnotená na 95%, ochrana detí cestujúcich v autosedačke na 84%, ohľaduplnosť voči chodcom na 46% a za bezpečnostných asistentov Astra získala 71%.
Okrem klasickej Astry absolvovala nárazové testy v roku 2011 aj športová verzia GTC, ktorá rovnako získala plný počet päť hviezdičiek. Ochrana posádky pri náraze bola ohodnotená na 91%, ochrana detí cestujúcich v autosedačke na 79%, ohľaduplnosť voči chodcom na 50% a za bezpečnostných asistentov 71%.
Interiér Astry v mnohom pripomína väčšiu Insigniu. Potešia teda hodnotne pôsobiace plasty, dizajn palubnej dosky a pomerne kvalitné dielenské spracovanie. Negatívom, známym aj z väčšej Insignie, zostal značne neprehľadný stredový panel s množstvom tlačidiel, na ktorý si treba chvíľu zvykať. Poteší fakt, že Astra už používa klasické polohovateľné páčky pod volantom a taktiež sa objavil aj ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny, ktorý v predchádzajúcej generácii chýbal.
Pochvalu si zaslúžia predné sedadlá. Už v štandardnom vyhotovení ponúkajú rozumný kompromis komfortu a dobrého držania tela. Príplatkové športové sedadlá sa naozaj podarili, poskytujú veľmi dobrú oporu celého tela aj pri ostrejšom jazdení, na druhej strane sú komfortné a pohodlné aj pri dlhých trasách. V Astre sa nový majiteľ môže rozhodnúť buď pre klasickú alebo elektronickú ručnú brzdu, ktorá sa naviac kombinuje s posuvnou lakťovou opierkou.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa Astra J značne zväčšila. Päťdverový hatchback narástol na dĺžku 4419 mm (+170 mm), šírka je 1814 mm (+61 mm), výška 1510 mm (+ 50 mm) a rázvor dosahuje 2685 mm (+71 mm). Rázvor je rovnaký aj pre kombi a sedan, verzia GTC má z dôvodu predĺžených pozdĺžnych ramien na zadnej náprave rázvor o 10 mm dlhší (2695 mm).
Napriek nárastu vonkajších rozmerov je vnútorná priestrannosť Astry len priemerná. Vpredu je síce priestrannosť na vcelku slušnej úrovni, vzadu je už miesta pomenej, obzvlášť na nohy kedy si dopredu sadnú osoby vyššieho vzrastu a posunú si predné sedadlá čo najviac dozadu.
Vzhľadom na vonkajšie rozmery sa dá za priemerný označiť aj objem kufra 370 litrov, ktorý ostal rovnaký ako v predchádzajúcej generácii. Po sklopení zadných sedadiel narastie na 1235 litrov. Zhodné parametre dosahuje aj trojdverová verzia GTC. Priestor kufra je síce dobre tvarovaný, vstupný otvor je však trocha menší a manipuláciu s ťažšou batožinou trocha sťažuje vyššia a pomerne široká nakladacia hrana. Taktiež po sklopení zadných operadiel (sedák zostáva na svojom mieste) nevznikne rovná podlaha. Možnosť rovnej podlahy bola len s príplatkovým paketom. Verzia sedan ponúka objem kufra 460 litrov, využiteľnosť je však tradične obmedzená malým vstupným otvorom.
Kombi verzia je o poznanie praktickejšia. Ponúka základný objem kufra rovných 500 litrov, pričom podlaha a nakladacia hrana sú v jednej rovine. Pod podlahou sa skrýva priestor na rôzne drobnosti o objeme 73 litrov. Rovnako je k dispozícii obojstranný koberec do kufra, ktorý po sklopení sedadiel môže pokrývať celú ložnú plochu. Potešia aj háčiky na boku, či „press“ roletka. Pri sklopení sedadiel a sedákov vznikne rovina a objem kufra narastie na 1550 litrov. V prípade potreby je možné sedáky z vozidla vybrať.
Ako už bolo spomínané, Astra poteší aj „pumpičkárov“, keďže ponúka vysúvateľný nosič bicyklov, bez nutnosti premiestňovať registračnú značku. Daňou je absencia rezervného kolesa. Systém treba občas vyčistiť a premazať, keďže sa aj v zavretom stave môžu dovnútra dostať rôzne nečistoty (aj agresívna posypová soľ) a skomplikovať vysunutie mechanizmu.
Podvozok
Oproti prechádzajúcej generácii prešiel podvozok zmenami, ktoré priniesli viac komfortu a zároveň vylepšili jazdné vlastnosti. Astra aj so štandardným podvozkom poskytuje obstojné jazdné vlastnosti a zároveň poskytuje slušný komfort pri prejazde nerovností. Trocha ťažkopádna je len v ostrejších zákrutách, kde sa už prejavuje pomerne vysoká hmotnosť vozidla. Najviac je ťažkopádnosť v kombinácii s citeľnou nedotáčavosťou cítiť pri vozidlách s ťažkým dieselovým dvojlitrom pod kapotou.
Ešte viac možností oboma smermi predstavuje príplatkový systém FlexRide s adaptívnymi tlmičmi. V komfortnom nastavení zvláda podvozok prejazd väčšiny nerovností s nadhľadom aj na príplatkových 18″ či 19″ kolesách. Naopak pri športovom nastavení podvozok aj volant stuhne a vozidlo sa správa akčnejšie.
Po konštrukčnej stránke obsahuje predná náprava zavesenie kolies pomocou vzpier McPherson a spodných priečnych ramien. Horné úchyty obsahujú dvojcestné ložiská pre oddelené odvádzanie vznikajúcich síl do karosérie. Riadiaca tyč a spodné priečne rameno je vyrobené z hliníkovej zliatiny, čo znižuje hmotnosť neodpružených hmôt. Ramená sú uchytené k prednému pomocnému rámu pomocou dvoch puzdier (silentblokov). Predné silentbloky sú klasické – tuhšie z dôvodu lepšej reakcie vozidla na zmenu smeru, zadné sú kvapalinové a mäkšie, za účelom lepšieho tlmenia rôznych síl a kmitov prenášaných od kolies do karosérie vozidla.
Zadná náprava v porovnaní s predchádzajúcou generáciou prešla výraznejšou modernizáciou. Astra H obsahovala jednoduchú vlečnú nápravu s torzne pružným nosníkom a dvojicou pozdĺžnych ramien. Výhody sú jasné, cena, obstojné jazdné vlastnosti na kvalitnom povrchu, priestorová nenáročnosť, životnosť, atď. Nevýhody sú najmä horšie tlmenie nerovností a nervóznejšie správanie na menej kvalitnom povrchu v porovnaní s viacprvkovými nápravami. Opel sa rozhodol ísť kompromisom a vybavil klasickú vlečnú nápravu v tvare U tzv. Wattovým priamovodom. Ten zlepšuje vlastnosti jednoduchej zadnej nápravy najmä v zákrutách a na nerovnom povrchu. Dokonalejšie uchytenie zadnej nápravy pomáha eliminovať bočné náklony karosérie a taktiež namáhanie ukotvenia pozdĺžnych ramien v prípade bočných síl. Vďaka tomu je zadná náprava uložená v mäkších puzdrách, čo zlepšuje tlmenie rôznych rázov prenášaných do karosérie pri prejazde nerovností.
Trojdverová verzia GTC obsahuje mierne upravený podvozok. Predná náprava je prevzatá z Insignie OPC a nesie názov HiPerStrut. Jedná sa o zavesenie typu McPherson, ktoré má však oddelenú tehlicu (tzv. otoč). Takéto technické riešenie sa vyznačuje menším príklonom osi otáčania, a teda aj menším polomerom otáčania, čo zlepšuje vedenie kolesa v zákrutách a zmenšuje prenos hnacích síl a vratných momentov (torque steer) prenášaných od kolies do volantu. Oproti klasickej Astre je podvozok znížený o 15 mm, predĺžené pozdĺžne ramená zadnej nápravy zväčšili o 10 mm rázvor kolies a väčší je aj rozchod kolies vpredu o 40 mm (1584 mm) a vzadu o 30 mm (1588 mm).
K dispozícii je aj adaptívny podvozok FlexiRide, ktorý umožňuje výber z troch režimov nastavenia – Standard, Sport a Komfort-Tour. Zmeny sa prejavia v tuhosti tlmičov, reakcii na pohyb plynového pedálu, nastavení posilňovača riadenia a v intenzite zásahov ESP. Stredný – automatický režim Standard, je určený pre každodennú prevádzku s meniacimi sa podmienkami. Riadiaca jednotka systému vyhodnocuje údaje o rýchlosti vozidla, frekvenciu a intenzitu brzdenia, aktuálny režim motora a pozdĺžne a priečne zrýchlenia v zákrutách. Na základe týchto informácií systém vyhodnotí, či sa auto pohybuje po meste, okresných cestách alebo je aktuálna diaľničná jazda. Systém taktiež berie ohľad na jazdný štýl vodiča a následne upraví nastavenia podvozku. Pre režim Sport možno cez palubný systém navoliť čo všetko sa má pri jeho aktivácii zmeniť: tvrdosť tlmičov podvozku, citlivosť motora na zošliapnutie akcelerátora, účinok posilňovača riadenia, okamih preradenia pri automatickej prevodovke, farba podsvietenia prístrojového panelu a podobne. V režime Sport je Astra pomerne tvrdá a citlivejšia na nerovnosti. Opačný efekt ponúka nastavenie Tour-Komfort. Naladenie vozidla je citeľne jemnejšie, rovnako tak zmäknú tlmiče, čo sa zíde najmä pri jazde po rozbitých vozovkách.
Podvozok verzie OPC bol ladený na legendárnom Nordschliefe pod dozorom Joachima Winkelhocka. Astra OPC obsahuje podvozok s adaptívnymi tlmičmi FlexRide (od ZF Sachs), brzdy Brembo, predný záves HiPerStruts, 20″ kolesá a samosvorný predný diferenciál. Vďaka mechanickému lamelovému samosvornému diferenciálu Drexler sa sila motora efektívnejšie prenáša na vozovku, a to najmä pri akcelerácii či ostrom prejazde zákrutou, kde hrozí pretočenie nadľahčovaného vnútorného kolesa. Svorný efekt zopnutých lamiel je maximálne 50%. Adaptívny podvozok FlexRide je možné nastaviť v troch jazdných režimoch Standard, Sport a OPC. V režime OPC je podvozok najtuhší, riadenie najcitlivejšie, vozidlo podstatne akčnejšie reaguje aj na zošliapnutie plynového pedálu a naviac budíky v prístrojovom paneli sčervenajú.
Riadenie Astry si zaslúži pochvalu za primeranú tuhosť, strmosť a príjemne sa držiaci volant. Pripomienky si zaslúži len slabá spätná väzba o dianí kolies na vozovke. Pri svižnejšej jazde sa tak musí vodič namiesto informácii od kolies viac spoliehať na dvoje jazdecké skúsenosti a zručnosti.
Motory
Ponuka agregátov je v Astre J naozaj rozsiahla a ten „svoj“ motor si nájde skoro každý. Základ predstavuje benzínový štvorvalec 1,4 16V v dvoch výkonových prevedeniach 64 a 74 kW so zhodným krútiacim momentom 130 Nm vrcholiacim pri 4000 ot/min. Motor sa prezentuje pomerne plochou krivkou krútiaceho momentu, svojou dynamikou však vyhovie iba nenáročným vodičom (obzvlášť v slabšej verzii). Za laxný prejav motora môže hlavne vyššia pohotovostná hmotnosť Astry, ktorá aj s najmenším motorom presahuje 1,3 tony. Celkovo je tak dynamika a pružnosť motora podpriemerná, obzvlášť pri väčšom obsadení/naložení alebo snahe zrýchlovať na vyšších prevodových stupňoch. Na predbiehanie vo vyšších rýchlostiach tak treba takmer vždy podradiť a mať dostatok času. Podradiť treba aj v tiahlych stúpaniach, kde motoru pomerne skoro dochádza dych. Medzi pozitíva možno zaradiť kultivovaný chod, dobrú spoľahlivosť a pri pokojnejšej jazde aj spotrebu, ktorá sa v priemere pohybuje okolo 6,5 litra.
O niečo viac dynamiky dopraje osvedčený agregát 1,6 16V s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 155 Nm vrcholiacim pri 4000 ot/min. Podobne ako menšia 1,4 obsahuje sacie potrubie s premenlivou dĺžkou a variabilné časovanie ventilov. Oproti slabšiemu kolegovi je ale dynamika motora citeľne lepšia najmä v nižších otáčkach a pri predbiehaní, kedy nie je potrebné tak často podraďovať. Suverénnejšie si motor počína aj vo vyšších diaľničných rýchlostiach a pri väčšom obsadení, napriek tomu netreba čakať zázraky. Značná hmotnosť robí svoje, a tak aj tento motor je vhodný len pre pokojnejšie jazdiacich vodičov. Poteší kultivovaný prejav, solídna spotreba v priemere okolo 7 litrov a obstojná spoľahlivosť.
So značnou hmotnosťou Astry si podstatne lepšie poradia až turbo motory. Základ predstavuje 1,4 Turbo s nepriamym vstrekovaním paliva (do sacieho potrubia), ktorý je dostupný v dvoch výkonových verziách 88 a 103 kW pri zhodnom krútiacom momente 200 Nm (220 Nm Overboost) dostupnom medzi 1850-4900 ot/min. Solídnu dynamiku poskytuje aj slabšia verzia, výhoda silnejšej verzie sa prejavuje najmä vo vyšších otáčkach. Akčnosť oboch motorov trocha brzdí dlhšie sprevodovanie. Oba motory potešia plynulým nárastom sily už z nízkych otáčok, minimálnym turboefektom a dobrou kultivovanosťou.
Slabšou stránkou je spotreba značne závislá od jazdného štýlu. Pokiaľ sa otáčky pohybujú medzi 1500-3500 a s pedálom akcelerátora sa narába opatrnejšie, priemerná spotreba sa pohybuje okolo 7,5 litra. Pri častejšom využívaní potenciálu motora však rýchlo stúpa k 9-10 litrom a dynamická jazda znamená odber aj cez 12 litrov. Dôvod takejto spotreby je jednak vo vyššej hmotnosť vozidla, ale tiež v nižšej účinnosť motora oproti priamo-vstrekovým verziám. Turbomotor bez priameho vstrekovania je totiž náchylnejší k detonačnému horeniu, preto musí elektronika skracovať predstih zážihu a znižovať plniaci tlak turbodúchadla, čo má vo výsledku negatívny vplyv na celkovú účinnosť motora.
1,4 Turbo sa dodával aj vo fabrickej úprave na pohon LPG s prepracovanými piestami a sedlami ventilov. Keďže LPG má vyššie oktánové číslo (nižšie riziko detonačného horenia – klepania) je možný vyšší plniaci tlak turba v nižších otáčkach a vhodnejšie optimalizovanie prísunu paliva. To prináša lepšiu účinnosť pri jazde pokojnejším tempom. Motor tak v priemere spotrebuje okolo 8 litrov, pri ťažšej nohe stúpa spotreba k 10 litrom. Pri kúpe takto upraveného vozidla sa oplatí skontrolovať stav tlakových nádob (korózia) a tlakových ventilov. Pri skúšobnej jazde musí motor bežať hladko a plynulo ťahať bez trhania.
Ďalším preplňovaným motorom je 1,6 Turbo s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 230 Nm medzi 2200-5400 ot/min. Poteší kultivovaným chodom, dobrým odhlučnením a širokým pásmom využiteľných otáčok. Motor síce poteší slušným zrýchlením už z nížších otáčok, najlepšiu dynamiku ale odvádza medzi 4000-6000 ot/min. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 9 litrov, pri častejšom využívaní potenciálu treba počítať s 11 a viac litrami.
Novinkou je priamo-vstrekový benzínový 1,6 SIDI dodávaný v dvoch výkonových verziách 125 a 149 kW. Má veľmi slušnú dynamiku, lepší záťah zo spodných otáčok, kultivovaný chod a prináša aj úspornejšiu prevádzku v porovnaní s predchodcom (1,6 Turbo) s nepriamym vstrekom paliva.
Najvýkonnejší motor v Astre je preplňovaný benzínový dvojliter s priamym vstrekovaním dodávaný do Astry OPC. Celohliníkový štvorvalec dáva výkon 206 kW a krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii medzi 2450-5000 ot/min. Je použitý aj v Insignii, kde dáva výkon 162 kW (350 Nm), no tu bolo prepracované turbodúchadlo na vyšší plniaci tlak (1,5 baru). Astra OPC akceleruje z 0-100 km/h za 6,0 sekúnd a maximálna rýchlosť je 250 km/h. Okrem skvelej dynamiku ponúka Astra OPC aj ostrý športový zvuk, ktorý sprevádza každú razantnejšiu akceleráciu.
Diesel
Základ dieselových motorov predstavuje fiaťacký turbodiesel 1,3 CDTi s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 190 Nm dostupným medzi 1750 – 3250 ot/min. Dynamika vozidla s týmto motorom je len priemerná a vyhovie najmä pokojnejšie jazdiacim vodičom. Okrem vyššej hmotnosti vozidla uberá na akčnosti aj päťstupňová prevodovka s dlhými prevodmi. Zvyknúť si treba aj na menšiu ochotu motora v nižších otáčkach, preto je pre svižnejšiu akceleráciu vhodné udržiavať otáčky medzi 2000 – 3500. Motor sa vyznačuje dobrou kultivovanosťou a pri pokojnejšom jazdení aj solídnou spotrebou okolo 5 litrov. Pri zvýšenej záťaží (svižnejšom jazdení či ťažšom náklade) už spotreba stúpa aj nad 6 litrov.
Malý dieslový motor funguje v Astre pomerne spoľahlivo, podmienkou je však max. interval výmeny oleja 15 000 km a často nejazdiť s plne obsadeným (naloženým) vozidlom resp. motor nadmerne nezaťažovať napr. rýchlou jazdou resp. častým jazdením vo vyšších otáčkach. V opačnom prípade sa v motore z dôvodu dlhých intervalov výmeny oleja a malej olejovej náplne vo zvýšenej miere usadzujú karbónové usadeniny, čoho dôledkom sú nadmerne opotrebené turbodúchadla, obmedzená funkčnosť hydraulických zdvíhadiel ventilov či zlyhanie (preskočenie a občas aj roztrhnutie) reťazových rozvodov z dôvodu zle fungujúceho-zaneseného hydraulického napínača reťaze a vyskytli sa aj prípady pridretia motora na kľukovom hriadeli. Karbónom znehodnotený olej pôsobí abrazívne aj na valce a piestne krúžky, čo rezultuje k poklesu kompresných tlakov a zvýšenej spotrebe motorového oleja. Pri takto opotrebovaných motoroch ktoré nadmerne spaľujú motorový olej dochádza aj k zrýchlenému zaneseniu-znehybneniu EGR ventilu a tiež k zaneseniu plastového sacieho potrubia karbonovými usadeninami. Pri kúpe ojazdeného vozidla s takýmto motorom je teda dôležitá servisná história (aké časté boli výmeny oleja), skutočný stav najazdených kilometrov a pokiaľ je možnosť aj spôsob využívania vozidla.
Podstatne viac dynamiky ponúka väčší 1,7 CDTi v troch prevedeniach – 81 kW (260 Nm pri 1800 ot/min), 92 kW (280 Nm pri 2300 ot/min) a EcoFlex s výkonom 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm dostupnom medzi 2000-2500 ot/min. Pri bežnom jazdení sa spotreba pohybuje v priemere okolo 5,5 litra. Pripomienku si motor zaslúži za menej kultivovaný chod a väčšiu hlučnosť, citeľnú najmä vo vyšších otáčkach. V prípade silnejších verzii si treba zvyknúť aj na značný turboefekt v nižších otáčkach. Agregát sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou, častejšie motor trápia iba drobné úniky oleja pri väčšom nájazde.
Zaujímavou voľbou je dieselový štvorvalec 2,0 CDTi s výkonom 118 kW a krútiacim momentom 350 Nm, pochádzajúci od Fiatu. Oproti menšiemu 1,7 CDTi sa vyznačuje o niečo kultivovanejším chodom a poskytuje ťažkej Astre dostatok dynamiky aj pre svižné jazdenie so slušným záťahom už z nízkych otáčok. Pre bežné jazdenie stačí motor vytáčať do cca 2200 ot/min, presne toľko otáčok točí na šiestom prevodovom stupni pri diaľničnej 130-ke. Pre svižnejšie jazdenie nie je problém motor vytočiť aj k štyritisíc otáčkam, pocitovo najlepšie zrýchlenie však odvádza medzi 2000 – 3500 ot/min. Motor sa prezentuje solídnou spoľahlivosťou a v rozumných medziach sa pohybuje aj spotreba, ktorá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 6 litrov.
Najvýkonnejšiu dieselovú alternatívu predstavuje 2,0 BiTurbo CDTi. Dosahuje maximálny výkon 143 kW a krútiaci moment 400 Nm. Napomáhajú tomu aj dve sekvenčné turbodúchadlá a dva medzichladiče stlačeného vzduchu, z čoho jeden je chladený vodou. Motor ide naozaj pekne, z dôvodu ťažšieho predku je však vhodný najmä pre diaľničných stíhačov. Pri kúpe takejto motorizácie treba mať na pamäti, že obsahuje niektoré špecifické a teda podstatne drahšie náhradné diely v porovnaní s civilnejšími motorizáciami.
Manuálne prevodovky sú dostupné s piatimi alebo šiestimi stupňami. Vyznačujú sa obstojnou presnosťou, primeranými dráhami radenia a trocha tuhším chodom. Automatické prevodovky so šiestimi stupňami vyhovejú skôr pokojnejším vodičom, keďže aj v športovejšom móde su reakcie na povely vodiča trocha pomalšie (najmä v porovnaní s modernými dvojspojkovými prevodovkami). Vyššia spotreba automatických prevodoviek sa prejavuje najmä v meste, kde menič častejšie preklzuje, pri jazdách mimo mesto býva menič väčšinou vyradený z funkcie a spotreba sa vyrovnáva klasickým prevodovkám. V priemere je s automatom spotreba vyššia cca o 10%.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Opel Astra J patrí medzi vozidlá so solídnou spoľahlivosťou, o čom svedčia nielen rôzne štatistiky ale aj spokojnosť vodičov. Poruchy sa vo väčšom množstve objavujú až pri vyššom nájazde. Preto treba byť opatrný, najmä pri vozidlách z dovozu. Astra a obzvlášť vo verzii kombi je v západnej Európe často využívaná ako referentské vozidlo. Nie je tak zriedkavosť, že trojročné najazdilo kľudne 200 a viac tisíc kilometrov. Keďže interiér sa prezentuje slušnou odolnosťou a podobne je to aj s podvozkom, často sú tieto vozidlá tzv. stáčané. Je preto veľmi dôležité preveriť históriu a najmä stav konkrétneho vozidla.
Elektronika je pomerne spoľahlivá, občasné problémy prvých ročníkov sa väčšinou vyriešili preprogramovaním nového softvéru alebo výmenou nefunkčnej časti. Napriek kvalitnejšiemu spracovaniu interiéru v porovnaní s prvými Insigniami sa ani Astra nezbavila občasných vŕzgavých pazvukov. Objavuje sa vŕzganie z útrob palubnej dosky, stredového panelu, ale vŕzgať vie aj spojkový pedál či sedadlo. Pískavé pazvuky sa objavujú aj z brzdového systému, kde je potrebné vyčistiť brzdový mechanizmus, poprípade vymeniť opotrebované komponenty. Z dôvodu vyššej prevádzkovej hmotnosti sa brzdové komponenty vyznačujú len priemernou životnosťou, čo platí najmä o výkonnejších verziách, pri ktorých sa častejšie využíva dynamický potenciál motora.
Podvozok je robustnej konštrukcie a vôle sa objavujú až po väčšej porcii kilometrov. Ako prvé zvyčajne klepú tyčky stabilizátora. Nevýhodou je, že ak sa objaví nadmerná vôla na spodnom čape, musí sa meniť spolu aj s ramenom, čo zvyšuje náklady na opravu.
Spojková lamela sa vyznačuje rýchlejším opotrebovaním najmä vo výkonnejších verziách, preto ak pri rozbehu vysoko a trhavo zaberá, poprípade prešmykuje, jej koniec je nablízku. Adaptívne svetlomety AFL sú síce výborným pomocníkom, ale len dovtedy kým všetko funguje. V prípade poruchy sú nielen niekoľkonásobne drahšie ako klasické svetlomety, ale ich oprava/nastavenie vyžaduje skúseného mechanika. Korózii odoláva Astra dobre, slabším miestom je len výfukové potrubie a na kombi verziách sa občas vyskytuje odlupujúci sa lak v strešných žľaboch.
Zriedka sa vyskytujú nefunkčné termostaty, snímače hladiny chladiacej kvapaliny alebo prasknuté nádobky chladiacej kvapaliny. Pri väčších nájazdoch sa môže objaviť zvýšená hlučnosť šesťstupňovej prevodovky, čo má obvykle na svedomí nadmerné opotrebenie ložísk a ozubených kolies najmä piateho a šiesteho stupňa. Pri ignorovaní prejavov (zvýšená hlučnosť či pazvuky pri radení) sa piliny z týchto kolies dostávajú do oleja a postupne zvyšujú celkové opotrebenie a hlučnosť prevodovky. V prípade benzínových motorov sa občas vyskytne aj nadmerná vôla v diferenciály prevodovky. Občas štrajkujú EGR ventily, sem-tam lambda sondy, čo sa obvykle prejavuje svietiacou kontrolkou motora. Pri benzínových turbomotoroch a atmosférickej 1,4 16V sa pri väčších nájazdoch môže objaviť vyťahaná rozvodová reťaz, obzvlášť ak sa častejšie jazdí v nižších otáčkach – motor sa tzv. podtáča. Problém sa prejavuje chrastivými zvukmi po studenom štarte resp. po ubratí plynu, kolísamým ťahom a niekedy aj svietiacou kontrolkou motora resp. vyššou spotrebou spôsobenou rozladenými rozvodmi. Riešením je výmena rozvodovej reťaze, vrátane vodiacich líšt a napínacieho mechanizmu. V prípade motora 1,6 Turbo sa zriedka vyskytujú prasknuté zvody výfukového potrubia.
Pri väčšom nájazde sa objavujú aj úniky oleja, ktoré najčastejšie postihujú 1,7 CDTi, kde olej presakuje najmä cez tesnenie olejového čerpadla a guferá vačkového alebo kľukového hriadeľa. Pri výmene rozvodov je tak vhodné vymeniť aj spomínané guferá, ušetrí sa tak prípadná práca s rozoberaním. Občas sa vyskytne problém so zaseknutým (zakarbónovaným) EGR ventilom a v prípade 1,3 CDTi aj nadmerná spotreba oleja a postupná strata kompresie ako dôsledok nahromadenie karbónu pri dlhých intervaloch výmeny oleja a častejšej zvýšenej záťaži.
Pri 2,0 CDTi môže hnevať pískajúci remeň pomocných agregátov-mení sa remeň aj kladka, občas sa vyskytne poškodená hadica turbodúchadla. Chyba sa prejavuje výpisom chybového hlásenia snímača hmotnosti vzduchu alebo snímača tlaku filtra pevných častíc. Chybu sa neoplatí ignorovať, keďže hrozí postupné upchatie DPF filtra. Občas vie pohnevať aj solenoidový ventil plnenia turbodúchadla, čo sa prejavuje nerovnomerným ťahom a chybovým hlásaním ohľadom plniaceho tlaku.
Dieselové motory s vyšším počtom najazdených kilometrov môžu mať nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail, čo sa prejaví nerovnomerným a hlučnejším chodom motora, či horším štartom. Preto treba chodu motora pri kúpe venovať patričnú pozornosť. S rastúcim počtom kilometrov sa zvyšuje aj riziko nadmerne opotrebovaného turbodúchadla alebo dvojhmotového zotrvačníka (zvýšené vibrácie zvuk na voľnobehu, trhavý rozjazd či nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok).
Pri kúpe ojazdenej Astry OPC treba byť nanajvýš opatrný, keďže vozidlo mohlo dostávať riadne do tela. Okrem nadmerne opotrebovaných podvozkových komponentov sa môžu vyskytovať aj nadmerne opotrebované poloosi, spojka, prevodovka, turbodúchadlo, či vyťahaná rozvodová reťaz alebo vyššia spotreba oleja a únik chladiacej kvapaliny.
Automatické prevodovky sa pri pravidelnej údržbe (výmene oleja) vyznačujú solídnou spoľahlivosťou. V prípade manuálnych prevodoviek sa pri väčších nájazdoch môže vyskytovať nadmerná hlučnosť resp. ťažšie idúce-drhnúce radenie prevodových stupňov, kde sú zvyčajne na príčine nadmerne opotrebované ložiská resp. ozubené kolesá.
Výmena oleja je síce nastavená od výrobcu podľa indikátoru na prístrojovom paneli (niekedy až 30 000 km), odporúča sa však maximálny interval 20 000 km. V prípade benzínových turbomotorov a dieselov maximálne 15 000 km. Pri automatických prevodovkách je odporúčaná výmena pri novom vozidle po 90 000 km, pri ďalších výmenách každých 60 000 km. Motory 1,7 CDTi a 2,0 CTDi používajú rozvodový remeň, ktorý vyžaduje pravidelnú výmenu po 150 000 km. Ostatné motory sú vybavené tzv. bezúdržbovou reťazou, ktorá sa mení iba v prípade potreby – viď. text vyššie.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | trojdverový hatchback (GTC) | päťdverový hatchback | štvordverový sedan | päťdverové kombi (Sports Tourer) |
---|---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4466 x 1840 x 1482 | 4419 x 1814 x 1510 | 4658 x 1814 x 1500 | 4698 x 1814 x 1535 |
Rázvor (mm): | 2695 |
2685
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): |
370/1235
|
#colspan# | 460 | 500/1550 |
Pohon: |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
56
|
#colspan# | #colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
dizajn karosérie |
vyššia pohotovostná hmotnosť negatívne ovplyvňujúca dynamiku a spotrebu (najmä slabších verzií) |
robustná a tuhá karoséria |
priemerná priestrannosť na zadných sedadlách (najmä pozdĺžny smer) |
dobré odhlučnenie interiéru |
komplikovanejšie nastupovanie na zadné sedadlá (verzia GTC) |
robustný a tichý podvozok |
menej miesta pre chodidlá pod prednými sedadlami a nižší rozsah nastavenia opierok hlavy |
adaptívny podvozok FlexiRide |
vzhľadom na veľkosť vozidla priemerný objem kufra |
vyvážené jazdné vlastnosti (komfort a smerová stabilita) |
menej prehľadný stredový panel |
rozsah nastavenia a ergonomické prevedenie predných sedadiel |
slabší výhľad šikmo vpred a tiež vzad -(najmä v prípade verzie GTC) |
variabilita a praktickosť batožinového priestoru verzie kombi |
absencia pohonu 4x4 |
obstojná spoľahlivosť |
vyššie ceny niektorých náhradných dielov |
Najčastejšie poruchy
občasné problémy s elektronikou (prvé ročníky) |
vŕzganie z útrob palubnej dosky, stredového panelu alebo vŕzganie spojkového pedálu, sedadiel |
pískanie brzdového systému - vyčistiť brzdový mechanizmus alebo vymeniť opotrebované komponenty |
vôle na podvozku (väčší km nábeh) |
rýchlejšie opotrebovaná spojka (hlavne výkonnejšie verzie) |
korózia výfukového potrubia |
občas odlupujúci sa lak v strešných žľaboch (kombi) |
zriedka nefunkčný termostat, snímač hladiny chladiacej kvapaliny |
zriedka prasknutá nádobka chladiacej kvapaliny |
nadmerne opotrebovaný podvozok, poloosi, spojka, prevodovka, turbodúchadlo, vyťahaná rozvodová reťaz alebo vyššia spotreba oleja a únik vody (Astra OPC, nešetrné zaobchádzanie) |
občas nefunkčný EGR ventil alebo lambda sonda |
úniky oleja (väčší km nábeh, častejšie pri 1,7 CDTi) |
vyťahaná rozvodová reťaz - prejavuje sa chrastivými zvukmi po studenom štarte resp. po ubratí plynu, kolísamým ťahom či niekedy aj vyššou spotrebou (zvyčajne pri väčších nájazdách) |
zriedka prasknuté zvody výfukového potrubia (1,6 Turbo) |
pískajúci remeň pomocných agregátov - mení sa remeň aj kladka (2,0 CDTi) |
občas poškodená hadica turbodúchadla - výpis chybového hlásenia snímača hmotnosti vzduchu alebo snímača tlaku filtra pevných častíc (2,0 CDTi) |
občas nefunkčný solenoidový ventil plnenia turbodúchadla - nerovnomerný ťah, chybové hlásenie ohľadom plniaceho tlaku (2,0 CDTi) |
nadmerná spotreba oleja a postupná strata kompresie (1,3 CDTi - nahromadenie karbónu pri dlhých intervaloch výmeny oleja a častom využívaní plného výkonu) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chod motora, horšie studené štarty, slabší výkon (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - zvýšené vibrácie, zvuk na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, nadmerná hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
porucha systému DPF - slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
vyššia hlučnosť šesťstupňových prevodoviek (väčší km nábeh) |
poruchy snímačov systému čistenia výfukových plynov DPF |
nadmerná hlučnosť manuálnych prevodoviek (opotrebované ložiská, ozubené kolesá-väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 CDTi. Dieselový štvorvalec je aj v jednoduchšej - jedno turbovej verzii dobrým spoločníkom pre ťažkú Astru. Poskytuje totiž dostatok výkonu aj pre svižné jazdenie s naloženým vozidlom, vyznačuje sa primeranou spotrebou a solídnou spoľahlivosťou. 1,6i (85 kW). Rokmi odskúšaný benzínový štvorvalec poskytuje síce len priemernú dynamiku, na druhej strane pre menej náročného motoristu s nájazdom okolo 10 000 - 15 000 km ročne bude vyhovovať. Vyznačuje sa dobrou kultivovanosťou, rozumnou spotrebou a solídnou spoľahlivosťou. |
1,4i (64 a 74 kW). Dynamika motora je v ťažkej Astre podpriemerná a vyhovie len nenáročným motoristom jazdiacim po meste a priľahlom okolí. Slabou náplasťou je obstojná spotreba a spoľahlivosť. 1,3 CDTi. Samotný motor nie je zlý, ale v ťažkej Astre pracuje často na hraniciach svojich možností. Obstojný krútiaci moment motora je značne obmedzený vyššou hmotnosťou vozidla a dlhými prevodmi. Výsledkom je tak priemerná dynamika. Naviac s pribúdajúcim počtom kilometrov značne stúpa riziko nadmerného opotrebovania, obzvlášť pri viac zaťažovaných kusoch (častá rýchla jazda po diaľnici či preťažovanie a pod) a tiež z dôvodu nadmerného hromadenia karbónu čo zase podporujú dlhé intervaly výmeny oleja a malá olejová náplň. Pri tomto motore tak dvojnásob platí pravidlo vymieňať olej po max 15 000 km (lepšie každých 10 000 km). |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 LPG | 1364 ccm | A 14 NET | 103 kW |
1.4 Turbo | 1364 ccm | A 14 NEL | 88 kW |
1.4 Turbo | 1364 ccm | A 14 NET | 103 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 XEL | 64 kW |
1.4 | 1398 ccm | A 14 XER | 74 kW |
1.6 | 1598 ccm | A 16 XER | 85 kW |
1.6 LPG | 1598 ccm | A 16 XER | 84 kW |
1.6 SIDI | 1598 ccm | A 16 XHT | 125 kW |
1.6 Turbo | 1598 ccm | A 16 LET | 132 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.3 CDTI | 1248 ccm | A 13 DTE | 70 kW |
1.6 CDTi | 1598 ccm | B 16 DTL | 81 kW |
1.6 CDTi | 1598 ccm | B 16 DTH | 100 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | A 17 DTL | 74 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | A 17 DTJ,A 17 DTC,A 17 DTE | 81 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | A 17 DTR | 92 kW |
1.7 CDTI | 1686 ccm | A 17 DTS,A 17 DTF | 96 kW |
2.0 BiTurbo CDTI | 1956 ccm | A 20 DTR | 143 kW |
2.0 CDTI | 1956 ccm | A 20 DTH | 118 kW |
2.0 CDTI | 1956 ccm | A 20 DTH | 121 kW |
36 komentárov
Pavel
neviete niekto aku svetlu vysku ma kombik ? neviem to nikde najst resp. vsade pisu cosi ine…dik za info
kolop
no neviem, na Astre J nie je nic dobre. Je to podpriemerne auto.
Ak hladas nieco ojazdene- kupis ovela spolahlivejsi Ceed alebo i30.
Sranda je ta hlaska o vcasnej vymene oleja.. Faktom je, ze 90% Asier su vyjazdene firemne herky, dlhodobo vyuzivane na doraz – vratane maxima vymennych intervalov na olej.
Takze, hoci by trebalo olej menit casto – 99% Astier ma olej meneny po 30tkm a viac – a ako pozname znackove servisy, aj to nie poriadne.
Dobre ti radim – Astra je biedny kchar, kup si nieco spolahlivejsie.
Nema ani image, ani spolahlivost, ani vyhodnu cenu.
Anonym
mal som astru a teraz mám ceed môžem porovnať ceed sa astre nevyrovná
Anonym
CEED JE PROTI ASTRE RIADNA DIETA. UZ LEN SAMOTNA KAROSERIA . OPEL UZ TIEZ NIEJE CO BEJVALO… ALE TAK HLBOKO ESTE NIESU.. TOLKO K MODELU CEED2
Milan
Ja mam rocny hyundai i30 a okrem hucania loziska spojky a vymeny abs snimaca zatial ide…
Po roku a najazdenych 100 tis km sa z neho stava kopa srotu 🙁
Preto citam recenzie o astre ci to nebude trosku lepsie…
laco
ja som kupoval novú Astru J sports tourer 2016, ale minuloročný facelift v júli. Som veľmi spokojný. Je to benzín 1.6 bez turba. Ja som pokojný vodič, a to auto mi veľmi vyhovuje. Zatiaľ som najazdil 10k km a nemám tomu autu čo vytknúť. Spotrebu mám v papieroch 6.6l ale väčšinou jazdím za 6.3l na 100km diaľnica BA-ZA v zime. V lete na letných pneu sa mi podarilo aj za rovných 6l na 100km. Mimo mesto okolo 5.4l Samozrejme kto má ťažkú nohu na pline vie jazdiť diaľnice aj za 8l na 100km. Podvozok je dobre vyladený, aj keď je na ceste veľa nerovností otrasy sa neprenášajú do kabíny, dokonca ani na volat, čo nie je vždy najlepšie. Ale s výtlkmi si vie astra dobre poradiť. Jedná vec čo mi príde veľmi nepraktická je, že neviem sklopiť predné sedadlo spolujazdca, dokonca neviem vybrať ani opierku hlavy. Potreboval som odviesť skriňu a smola… Ináč spokojnosť.
Peťo Mirovský
Ja sa zas chystám kúpiť tiež Astru J v 1.6 TwinPort, samozrejme len Hatchback, nie ten Sport Tourer, teda Caravan, čiže ako som zistil, tak maximálne do 3/2016 sa vyrábali, samozrejme z Nemecka málo používaný, pretože ceny + širší výber ako len u nás, len najlepšie by bolo max. 10 000 km auto do 12.000,- €. I keď som mal požiadavky až do 50 000 km najazdených, ale pri tak lacnom aute aj tých 50 000 km nešetrným zaobchádzaním je asi dosť na také auto mierne podradnej kvality, najlepšie bolo nové, ale v 2015 stále až cez 15 000,- € čo je trochu viac na len také auto. Áno, je pravda, Astra H má asi 6,8l/100 km a Astra J len 6,2l/100km, čo je lepšie po všetkých stránkach.
Miso
Mam tuto astru uz 5-6 rokov cca 150.000km a spokojnost okrem bezneho menenia oleja filtrov a ziaroviek a platniciek zatial ziadne poruchy.Tak zas ale poctivo si tam olej+filtre menim kazdy rok mozno aj to je dovod preco mi to auto sluzi zatial bez poruch.V recenziach sa jej casto vytyka vysoka hmotnost ale tak neviem ja mam rad solidne masivne a poctivo robene veci ktore aj co to vydrzia nie ako tieto novodobe plastove skrupinky s ktorymi raz niekde buchnech a mas zdemolovanu polku auta…
Martin
Ahoj Miso, zrejme máme rovnaké autá ..ja Astra J Sport Tourer 2012 1,7cdti 81kW. Kúpil som ju keď mala cca151000km vraj dovoz francúzsko, nevieš či sa dá preveriť či boli menené rozvody??? Vďaka
peťo marček
Môj názor je zas taký, že tým, že darmo, že Nemecké auto, ale nižšej kvality ako má samotný koncern, takže tu šetriť peniazmi rozhodne netreba, lebo ničí sa trochu skôr ako len samotná Skoda-Auto, čiže skôr by som to bral na Hatchback a 150 000 km určite nie, radšej do 50 000 km je istejšie riešenie. Ono síce nevydrží tak veľa materiálne ako napr. BMW, VW atd. ale ak to máš len ako 2. auto (náhradné) v rodine s ročným nájazdom do 5000 km, že za celý život nespravilo pomaly nič, tak si myslím, že viac než dobre.
ladislava1411@gmail.com
Ja si chvem ties kupit astru 2012 1. 7 tdci 81kw. Najazdenich 170000km. Co nato hovorite. Je to spolahlive auto vdaka
Jozo
Ja som si tuto astričku kupil minulý rok na jeseň. Mala nabehaných 155 00 km. Keď si spaťne čitam recenzie, hlavne tie zápoprné mne sa z nich nič nenaplnilo. Auto je z dovozu z Belgicka. Bolo referenčné vozidlo. Keďže som mal ešte polrokaq záruku na skrýté vady, tak som ju nešetril. Jazdil som po kopcoch a cestach tretej aj štvtej triedy, po snehu a lade aj po snežných popliach. Nemam čo vytknuť. Kupil som si ju hlavne na výlety. Keď idem na Oravu musím ísť troma horskými prechodmi. Naposledy kufor totalne napchatý, 4 dospele osoby trochu vacsiehio vzrastu a vahovej kategorie a jedno dieťa. Do kopcou som musel obmedovať rýchlos, k vôli zákrutám a dcere aby jej nebolo zle. Bol treba častejšie preraďovať ale tahala ako diabol. Spotreba na zátaž, profil terenu a priemernu rýchloť veľmi dobrá. To iste v lete Chorvatsko. Sice iba dve osoby. Zapnuta klima a na tažnom zariadení dve bicykle a dialnice, opäť ziadne šetrenie. Priemerná spotreba 5,7 litra. Čo sa týka stredového panelu po par jazdách ho zvladneš hravo. Vždy lepšie ako dotykový displej. Boli prípady, keď sa displej pokazil a osadka v zime mrzla, lebo si nevedeli nastaviť kurenie.
Tie rozvody by aj mna zaujimali, ako sa da zistiť ich výmena.
Dominik
rozvod je najmenej vymeniť..ak si chcete auto nechať…ani by som nad tym nerozmyslal…ja som kupil astru ked mala 145000km…. minuly majitel mi povedal ze rozvod bol meneny..komu veriť? bol nebol?….predsa som ho vymenil….zistilo sa že už bol menený.. ale naspäť sa už založiť neda 🙂 tak sa vymenil novy za novy…… cena rozvodu aj s pracou 110e….značka DAYCO- čo je aj original od vyroby…..mna viac trápi zotrvak a spojka….ktorých cena ide dokopy okolo 800e
Dewy
Čaute chalani, tak ja mám Sports Tourera 1,3CDTi ecoflex v dosť dobrej výbave, navi, špotové sedadlá, kamera, odstup, jazdné pruhy, parkovacie senzory vpredu vzadu, bluetooth, ohrev sedadiel a volantu, elektricke bedrove opierky tempomat, elektrické kúrenie quick heat, dvojzonová klíma a plno debilín, na aute zlobí len klasicky ohrev spodnej podušky vodičovej sedačky, ale zatial ide ohrieva po čase aj funguje ako má bez vypnutia, mám nalietané 160 tisíc km, na podvozku sa nemenilo nič ani rozvody ani len vonkajší remeň, spotreba leto 4,1 zima 5,1 dlhodobo, pridávam VIF. Brzdy predné 90 tisíc km zadné 60tisíc km. Auto je kvalitné a bezpečné, cítiť masívnosť všetkých komponentov. Ak sa to niekomu nelubi, že nemecké auto je kvalitné, nech si kúpi lacnú kóreu a potom nech neplače pri malom ťukese, keď to dá na odpis
Dizel
Dobry !Ja mam teraz kupenu astru J 2013 a som sa rozhodoval medzi astrou a golfom.ale cena golfu vysoka tak sa mi podarilo kupit od prveho majitela astru 1.4 turbo 6manual a som spokojny .kiu a ine som nechcel.kedze robim kratke vzdialenosti iba 30km denne tak som zvolil benzin kvoli zime.nafta sa dlho nahrieva.je jasne ze benzin papa viac ale to si treba zvyknut.a s turbom je auto sikovne viac ako 74kw.auto co som kupil ma najazdene 50 tisic km je ako nove a komplet dokumentacia do bodky a kupene v Po ziadny dovoz vybava cosmo.super vyzera a v tejto cenovej hladine ani ine by som nekupil .a vidim ze niekto co som kupil ja auto tak chcu viac o skoro 2tisicky.je jasne ze ked niekto kupi auto co ma nabehane o 100,tisic viac kupi lacnejsie ale v mojom aute astre este nik nesedel v zadu a je ako nove a to ma tesi.
Martin
opel astra st to je auto
Martin
Sports Tourer .- v zime sa 1,7 D strašne dlho zahrieva, nenarazili ste na výrobcu prednej zimnej masky?
Peter
Musím pochváliť autora za skvelu, prehľadný a zrozumiteľne napísanú recenziu. Len jedna vec mi neni jasná, ten integrovaný nosič bicyklov je len pre hatchback alebo to má aj kombi verzia? Vďaka.
J.
Dakujem za pomoc v rozhodovaní. Astra je doma. 1.7 cdti
Milos
Mám astru 1,4 turbo LPG asi 4,5 r. Najazdil som zatial150 tis. Asi žiadne auto nie dokonalé ale som dosť spokojný Pri rozumnej jazde mi stačí 7 až 8 lit.LPG takže vozba viac ako úsporná.Olej som dosiaľ menil po 15tis. ale pre istotu prechádzam na 10.Treba meniť aj prev.ol.min.po 100tis. aj skôr.Tie platničky treba raz za rok ocistit a je to ok.Sviecky tam v pohode vydržia aj 80_90tis.Nadobku chlad.som musel vymeniť bola celá popraskané a tiekla ale to je drobnosť.Kedze si to všetko robím sám náklady sú minimálne a viem že som to spravil poctivo.Ten ľavý stĺpik je tam fakt riadne nešťastný treba dať pozor aby človek čosi neprehliadol.Keby ty konstruktery stále nespekulovaly a trocha dbaly na predchadzajuce skúsenosti dnes by sa dalo spraviť tak spoľahlivé a trvácne auto že by človeku vydrzalo takmer na celý život .
Adam
Zdravím chcel by som vás poprosiť o radu. Zvažujem kúpu 2 áut. Finančne a aj osobne zvažujem 2 možnosti. Buď Opel Astra 1,6 diesel 2015 s cca 80 000 km najazdenými alebo WW passat 2013 tiež diesel s cca 150 000 km najazdenými. Obe auta budem dovážat z nemecka.
Markus
No, ja by som skôr povedal, že Astra než Passat, lebo o Opel je vždy menší záujem ako o VW, teda, že menšia pravdepodobnosť, že narazíš na stočenku, aj keď aspoň pocitovo ako málo požívané auto, lebo tam sú ceny prudko kolísavé, čiže tam sa dá viac zarobiť, a Opel je tiež lacnejší ako VW, čiže skôr Opel, i keď auto menším kvalít spracovania ako VW. Ale no, pokiaľ je to len mestské auto, tak si myslím, že viac než dobré . . .
Niko
Dobrý deň,
chcem sa opýtať ohľadom astry J sedan 1,6 16V 85 kW, vyrobená 1/2013:
– má tento motor priame alebo nepriame vstrekovanie ?
– skúšal ho už niekto tento motor prestavať na LPG a ak áno, ako sa to na jazde (spotreba, dynamika, spoľahlivosť atď. prejavilo ?
Za odpovede vopred ďakujem.
Peťo 745
S tým LPG Ti neviem povedať, lebo neskúšal som. Ale označením 1.6 TwinPort, i keď motor EcoTec, čiže výrobca americký General Motors (GM), to znamená, nepriame vstrekovanie, nie ako pri FSi od VW, ale za to spoľahlivejšie, dlhšia životnosť vstrekovačov, nezanesú sa tak rýchlom spalinami, čiže motor ani po rokoch by nemal strácať na výkone či mať zvýšenú spotrebu, proste, malo by to vydržať.
PeterM
Ahojte . Astra J sport tourer 1.4 74kW, zacala skakat , cukat skoro na kazdej rychlosti. Vacsinou ked mam vyssi prevodovy stupen , male otacky a chcem pridat. Staci vymenit sviecky? 73 000km.
Milanko Palaga
Ak nepomozu sviecky tak zapalovaciu listu do ktorej sa krutia sviecky. Vyjde okolo 150e a na tychto autach casto odchadza.
Patrik
Dobry ste spokojny ?patrik dakujem
Milanko Palaga
Nazdar, pridam ajja svoje skusenosti s autom Opel Astra J 1.4 Turbo 103kw rv2011, najazdenych 189tis km, kupovane nove na Slovensku. Spotreba pri okreskach vybornych 6L, pri dialnici 130kmh 7.5L. Auto robustne, hatchback a 1450kg. Koli vysokej vahe rozdhodne neodporucam verzie bez turba, ak tak 1.6 ale je to lenivy motor, viezol som sa. 1.4 iba ak do mesta, absolutne to nejde, pocitovo slabsie ako 1.4ka z Gckovej Astry ktora mala 66kw ale o 200kg menej.
Poruchy a opravy:
1. pri 110tis km odislo benzinove cerpadlo v nadrzi, starter iba tocil ale auto nestartovalo, nutna vymena za nove, neda sa opravit, motorcek je zaliaty v plaste. Cena 300e.
2. pri 120tis km cukanie pri akceleracii, vymena sviecok nepomohla, vymene zapalovacej cievky odstranila problem. Cena 150e.
3. pri 135tis km upchaty odtok klimy, voda z klimy sa vyliala do kabiny asi 3litre vody. Zaliata aj RJ komfortu, vyskratovala a nasledne prestali svietit svetla. Pomohla iba vymena za novu a prekodovanie v service. Cena 600e.
4. Pri 145tis km zvyseny hluk a chrastive zvuky rozvodovej retaze po studenych startoch. Vymena komplet rozvodov (retaz, voditka) aj s vodnou pumpou. Cena 350e.
5. Pri 150tis km stracanie kvapaliny chladiacej zmesy, zistena porucha na termostate, nutna vymena. Cena 150e
6. Pri 160tis km komplet 4x vymena brzd platnicky aj kotuce, rovnaka znacka ako original z vyroby. Cena 450e.
7. Pri 175tis km zistene ubyvanie oleja, po dlhsom dolievani rozhodnute vymenit tesnenie pod hlavou kde bola aj potvrdena chyba. Cena opravy 100e.
8. Pri 180tis km motor po starte nabehol iba na 3 valce. Diagnostika ukazala poruchu spalovania na 3 valci. Vymena sviecok a zapalovacej cievky nepomohla, vymeneny jeden vstrekovac. Cena 200e.
Takze urobte si nazor sami, na 9r auto a 190tis km na benzinovom turbo motore. Olej meneny kazdych cca 15tis km spolu s filtrami. Tankovany Slovnaft 95ka.
Astra J
Mam J – Astru 2013 motor 1.4 turbo 103 kw vyborny motor naj 75 tis km bez problemov len spotrebne veci zaklad menit olej po10tis km a sem tam natankovat plnu nadrz 100 oktan…auto robustne… ta vaha auta je na ukor plechov a bezpecnosti s tymto cheli VW Golf trosku obmedzit v predaji takze ta astra je konstrukcne v poriadku takze este pomerne kvalita..korejci sa mozu strcit… este stary dobrý opel spotreba motora priemer 6,4 litra hlavne mesto… nepriamy vstrek klasika za mna opel len benzin…po novom v Oploch 2020 skoro vsetko motor Peugeot takze pre mne uz novy Opel nie je opel…a najviac skusenosti vypisuju ty co v tom aute nikdy ani nesedeli…
Pepazdepa
Mam Jckovu Astru 2012 tu benzinovu 1,6 kupil som ju cca 4roky dozadu zo 138tis km a okrem toho ze mi teraz pred pol rokom odisiel klimakompresor tomu autu po technickej stranke nic nieje.Je pravda ze moc nenajazdim cca 10-15tis km rocne je to pre mna take mestske presuvadlo,ale tak prave jazdenim po meste sa auta najvia nicia a tento nezmar nic,stale slape jak hodinky.Jedine co tak pri jemnom brzdeni/dobrzdovani piskaju brzdy,pri silnejsom nic nepiska takze zatial neriesim.Teraz ma nejakych 189tisic a kvazi okrem vymeny rozvodov hned po kupe a samozrejme kazdorocneho menenia filtrov,oleja,sviecok a takych tych standartnych serepeticiek som este nic nemusel riesit.Takze za mna spokojnost.Je fakt dost tazka zihadlo to s tym motorom urcite nieje ale na mestske presuvacky uplne postacuje.Uvidim dokedy mi potiahne bez poruchy,ale zatial nic nenasvedcuje tomu ze by sa na nieco take chystala…
Martin
Kamo teba servis dobre klame. Termostat 150e ale vymena tesnenia pod hlavou 100 😀
mirowolf
Ahojte,kúpili sme Astru 1,4 64 kw s 83 000 km (dovoz Nemecko),Dobrá voĺba? Mne sa vidí,skôr netuším po motorovej stránke čo odchádza najčastejšie… Ďakujem za info…
Jozef
Viete mi niekto poradiť, mám problém na svojom aute Opel Astra, vyhadzuje mi kontrolku s kľúčom počas jazdy (10-15km cesta do roboty) aj 5x ale na diagnostike nič nezistili. Čo to môže byť?
Radkoobratko
Mam 1,7 doma už 4 rok. Auto je spoľahlivé ale tie slepé uhly sú brutal. Mame doma aj starého ignisa a vždy keď prestupim z auta do auta si ešte viac uvedomím ako moc cez tie nosníky ci už v predu ci vzadu nevidieť. Doslova musím niekedy tie auta tušiť,lebo ich vôbec nevidieť…a vlastne nikdy si nemozete byt isty ci sa za tym nosnikom niekto neskryva…predlžuje to preradovanie a ostatné…plynulosť jazdy tým neuveriteľne trpí…o istote pri manevroch ani nevravím..
Dan
Jedna stvorka potesi kultivovanostou? Si robite srandu? Jeden z najhlucnejsich benzinakov co som zazil. V interieri hluk a vibracie ako priemerny dizel
ellen19.716@gmail.com
Věnujte pozornost ověřeným stránkám s dobrou pověstí a spolehlivým šifrováním pro finanční transakce. Například na stránce https://mostbet-online.cz/aviator/ můžete najít informace o platformě MostBet, která funguje v České republice a zaručuje bezpečnost uživatelů. Licencovaná kasina, jako je toto, nabízejí férové kurzy a přísně dodržují standardy v oblasti ochrany dat a plateb. Regulační platformy mají také systémy pro odpovědné hraní, které chrání hráče před riziky. To vám pomůže vyhnout se nespolehlivým stránkám a zajistit si kvalitní herní zážitek bez obav o bezpečnost.