Hyundai i20 nahradil model Getz, ktorý sa vyznačoval dobrou spoľahlivosťou, nízkymi prevádzkovými nákladmi, priaznivou cenou, ale aj nevýrazným dizajnom. i20-ka dostala podstatne atraktívnejší kabát, potešia nízke prevádzkové náklady, dobrá priestrannosť, zaujme tiež slušným objemom kufra, ponukou motorov a obstojne si vedie aj v spoľahlivosti. Ak sa k tomu pridá priaznivá cena, je veľmi zdatným súperom obľúbenej Fabie.
Hyundai i20 v päťdverovej verzii sa predstavil verejnosti na jesennom parížskom autosalóne v roku 2008. Pod kapotou boli na výber benzínové motory 1,2i (57 kW), 1,4 CVVT (74 kW) a 1,6 CVVT (93 kW) alebo dieselové 1,4 CRDi (55, 66 kW) a 1,6 CRDi (85, 94 kW). Štandardom bola päťstupňová manuálna prevodovka, resp. šesťstupňová (pre 1,6 CRDi) a v prípade benzínových motorov 1,4 a 1,6 bola možnosť aj štvorstupňového automatu. Na výber boli štyri stupne výbavy Classic, Comfort, Style a Premium.
V roku 2009 pribudla trojdverová verzia. Na niektorých trhoch bola v ponuke aj úsporná verzia i20 Blue s motorom 1,4 CRDi (66 kW) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
V polovici roka 2011 prebehol facelift. Zmenami prešla maska chladiča, predné svetlomety, kapota, blatníky, predný nárazník s hmlovkami a aj zadné svetlá s nárazníkom. Vďaka úpravám narástla dĺžka vozidla na 3995 mm (30 mm vpredu a 25 mm vzadu). Pribudla aj nová príplatková výbava napr. štartovanie motora tlačidlom, dažďový a svetelný snímač či zadná kamera s displejom integrovaným do vnútorného spätného zrkadla.
Zmenila sa aj ponuka motorov. Na výber sú štyri agregáty. Nový benzínový štvorvalec 1,2 CVVT (63 kW), pôvodný 1,4 CVVT (74 kW), dieselové zastupuje nový trojvalec 1,1 CRDi (55 kW) a stávajúci 1,4 CRDi (66 kW). Základný benzínový motor má päťstupňovú manuálnu prevodovku, ostatné majú šesťstupňovú a 1,4i má možnosť štvorstupňového automatu.
Na jeseň 2014 sa predstavila druhá generácia modelu i20.
Nárazové testy Euro NCAP absolvovalo vozidlo v roku 2009 a získalo celkovo plný počet päť hviezdičiek. Za ochranu posádky 88%, za ochranu detí cestujúcich v autosedačke 83%, za ohľaduplnosť voči chodcom 64% a za bezpečnostných asistentov 86%.
Prednosti a nedostatky
dizajn |
tvrdé a lacno pôsobiace plasty |
priestranný interiér a objem kufra (vzhľadom na vonkajšie rozmery) |
kvalita spracovania niektorých častí interiéru |
dobrý kompromis medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom jazdy |
výraznejšie náklony v zákrutách |
obratnosť |
vyššia citlivosť na bočný vietor |
živé a úsporné benzínové motory |
nepraktické ovládanie palubného PC |
solídna ponuka motorov |
vyššia nakladacia hrana kufra |
dobrá spoľahlivosť |
vyššia hlučnosť od kolies |
nízke prevádzkové náklady |
|
priaznivé ceny jazdeniek |
Najčastejšie poruchy
vyskytujúce sa rôzne pazvuky interiérových plastov |
predčasne vybitý akumulátor (výmena v záruke) |
ohrdzavený spojkový valec a ostatné komponenty vyrobené zo železa (absencia spodného krytu motora) |
korózia na zadnom veku kufra, okolo okenného rámu, kľučiek dverí, otvárania veka kufra (staršie kusy) |
občas od kameňov obité vypuklé zadné lemy karosérie |
občas zahrdzavená ručná brzda, väčšinou na ľavej strane zadného kolesa |
nadmerné vôle v zavesení predných kolies - zvýšený hluk pri prejazde nerovností (väčší nábeh, mestská prevádzka) |
občas nefunkčná lambda sonda alebo elektronika motora (benzín) |
občas priesaky motorového oleja (benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chod motora na voľnobehu, horšie štarty, slabší výkon (diesel, väčší km nábeh) |
upchatý DPF filter (diesel, väčší km nábeh, častejšia mestská jazda resp. kratšie trasy - nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,2i (57, 64 kW) Aj základná motorizácia poskytuje obstojnú dynamiku pre jazdenie po meste a priľahlom okolí. Ak jazdíte častejšie mimo mesta s viac obsadeným resp. zaťaženým vozidlom, je lepšie zvoliť výkonnejšiu 1,4 resp. 1,6. Benzínové motory potešia živosťou, primeranou spotrebou a solídnou spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 | 1248 ccm | G4LA | 57 kW |
1.2 | 1248 ccm | G4LA | 63 kW |
1.4 | 1396 ccm | G4FA | 74 kW |
1.6 | 1591 ccm | G4FC | 93 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.1 CRDi | 1120 ccm | D3FA | 55 kW |
1.4 CRDi | 1396 ccm | D4FC | 55 kW |
1.4 CRDi | 1396 ccm | D4FC | 66 kW |
1.6 CRDi | 1582 ccm | D4FB | 85 kW |
1.6 CRDi | 1582 ccm | D4FB | 94 kW |
6 komentárov
Peter
Zdravim, mam jazdenu i20 r.v.2009 a jednu taku malickost s plynovym pedalom. Pri potrebe jemne stlacit plyn, pedal akoby zadrhava, co niekedy sposobuje neplynule pohynanie a prisposobovanie rychlosti. Noha tym padom trpi pri snahe, co najopatrnejsie zatlacit na plyn. Je to normalne, resp. da sa s tym nieco robit?
Vdaka.
Peter2
Robíš si prdel? S tým komentárom.
Peter
Prdel by som si robil, keby som pisal, ze mi to nevadi;)
Odarpi
Je tam mechanicky prenos s pedalu na mechanizmus klapky. Pozriet, namazat a musi byt OK 🙂
Marián
Ja to mám od výroby ale čo je horšie že začal sa strácať olej. Mám podozrenie že to začalo pozvoľna po výmene rozvodov pred cca 3,5 r. Dolievam zhruba 0,5 l. na 1000 km.
Emil
Ahojte, mam malo jazdenu i20, r.v. 2010, cca 75000 km a obcas je problem zaradit 1 alebo spiatocku. Ked zosliapnem spojku a idem zaradit 1 (alebo R) tak tam riadiaca paka nechce ist. Musim uvolnit spojku a znova ju zosliapnut – potom to hned ide. Je to hlupa drobnost, ale ked sa mi to deje na krizovatke v BA, hned su vsetci za mnou nervozni.
Nemate skusenost, co by to mohlo byt? Dakujem