Predchádzajúce generácie Kie Sportage sa vyznačujú univerzálnym použitím, prijateľnými prevádzkovými nákladmi a priaznivou cenou. Tak trocha v tieni týchto vlastností bol dizajn vozidla a vzhľad interiéru. Pri vývoji tretej generácie nenechala Kia nič na náhodu a dizajn zverila tímu pod vedením Petra Schreyera. Tretia Kia Sportage je dizajnovo podarené vozidlo, ktoré poteší solídnymi jazdnými vlastnosťami, praktickosťou, priaznivými prevádzkovými nákladmi a dobrou spoľahlivosťou. Výrobu vozidla dostal na starosť závod Kie v Tepličke nad Váhom.
Kia Sportage III sa predstavila verejnosti na jarnom ženevskom autosalóne 2010. Zo začiatku boli na výber dva motory benzínový 2,0i CVVT (120 kW) a dieselový 2,0 CRDi (100 kW). Kombinuje sa s nimi buď manuálna šesťstupňová prevodovka (päťstupňová pre 2,0i) alebo šesťstupňový automat. Pohon 4×4 Dynamax bol k dispozícii za príplatok k obom dvojlitrom. Pre americký trh bola Kia Sportage dostupná s benzínovým motorom 2,4i (130 kW).
Na jeseň 2010 pribudli dva nové motory určené pre pohon prednej nápravy, benzínový priamo-vstrekový 1,6 GDi (99 kW) a dieselový 1,7 CRDi (85 kW).
Začiatkom roka 2011 sa objavil turbom preplňovaným benzínový dvojliter 2,0 GDi s výkonom 202 kW, ale len pre severoamerický trh. Na Európsky trh pribudla výkonnejšia verzia 2,0 CRDi – 135 kW štandardne s pohonom 4×4.
Na jar 2014 prešla Kia Sportage modernizáciou. Nová je maska chladiča, vzadu v svetlách LED diódy a anténa na streche má tvar plutvy. Vnútri dostala Kia nové mäkčené plasty v hornej časti prístrojovej dosky a výplniach dverí, prístrojový panel Supervision po novom obsahuje TFT displej s uhlopriečkou 4,2″, za príplatok bol dostupný aj vyhrievaný volant či audio Infinity od firmy Harman Kardon. Zlepšilo sa aj odhlučnenie kabíny vďaka novému prednému sklu a novým izolačným materiálom. Lepšiu zvukovú pohodu zabezpečuje aj nové uloženie predného pomocného rámu a prevodovky.
Kia dostala nový adaptívny posilňovač riadenia FleSteer s troma režimami Normal, Comfort a Sport, pomocou ktorých si vodič nastaví úroveň účinku posilňovača riadenia. Úpravy dostal aj predný skrutný stabilizátor, zavesenie predných kolies a zadné pružiny dostali tuhšie naladenie, čo sa prejavilo na menších náklonoch karosérie a lepšom komforte jazdy pri prejazde nerovností. Výrobca mierne zväčšil odklony kolies a riadenie dostalo strmší prevod, čo má zase za následok pohotovejšie reakcie na otáčanie volantom. Modernizovaný model však dostal vylepšený stabilizačný systém ESC (Electronic Stability Control) s funkciami pre stabilizáciu prívesu a ochranou proti prevráteniu.
Starší 2,0i CVVT nahradil nový benzínový dvojliter 2,0 GDi s výkonom 122 kW a dieselový 2,0 CRDi dostal prepracovaný systém recirkulácie výfukových plynov.
Nárazové testy Euro NCAP model absolvoval v roku 2010 a celkovo získal plný počet päť hviezdičiek. Z jednotlivých disciplín – 93% za ochranu posádky, 86% za ochranu detí cestujúcich v autosedačke, 49% za ohľaduplnosť voči chodcom a 86% za bezpečnostných asistentov.
Prednosti a nedostatky
robustnosť a spoľahlivosť |
slabšia variabilita interiéru |
priestranný interiér |
ovládanie palubného PC |
solídna základná výbava |
menšia svetlá výška |
pružný a pomerne úsporný 2,0 CRDi s manuálom |
väčší prenos rázov pri prejazde nerovností (pred-faceliftové verzie) |
väčšinou plnohodnotné rezervné koleso |
vyššia spotreba benzínového dvojlitra |
dobre odladený pohon 4x4 Dynamax |
lacno pôsobiace plastové výplne dverí lacnejších verzii |
Najčastejšie poruchy
občas pazvuky vychádzajúce z útrob stredového panelu, lakťovej opierky, sedadla |
klepajúce tyčky stabilizátora (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
chybové hlášky elektroniky (prvé ročníky, riešené v záruke) |
netesné tesnenie dverí (prvé ročníky, riešené v záruke) |
občas poruchy zámkov alebo parkovacích snímačov |
opotrebované ložiská v prevodovke - jej zvýšená hlučnosť (náročnejšia prevádzka, väčší km nábeh,) |
opotrebované ložiská kolies, viac na zadnej náprave - hučanie (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
predčasne opotrebovaná spojka (náročnejšia prevádzka) |
korózia výfukového potrubia |
korózia mechanizmu bubnovej parkovacej brzdy |
karbónové usadeniny na ventiloch - nerovnomerný chod, kolísanie ťahu, vypisovanie poruchy motora (priamovstrekový benzín, väčší km nábeh, zanedbaná údržba - dlhé intervaly výmeny oleja) |
opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (väčší km nábeh) |
zanesený filter pevných častíc - DPF (väčší km nábeh, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - blížiace sa upchatie sa hlási častejšími regeneráciami a miernym nárastom priemernej spotreby) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 GDi (99 kW). Kto častejšie jazdí po meste a priľahlom okolí s menej naloženým či obsadeným vozidlom a nepotrebuje pohon 4x4, tomu vyhovie aj základná benzínová 1,6 GDi. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, širokým pásmom využiteľných otáčok a primeranou spotrebou. 2,0 CRDi (100, 135 kW). Aj v slabšom prevedení ponúka motor slušnú dynamiku, silnejšia verzia sa odporúča najmä v spojení s automatickou prevodovkou, ktorá trocha uberá na akčnosti. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, v spojení s manuálnou prevodovkou aj solídnou spotrebou, pri automate (4x4) treba počítať približne s litrom paliva naviac. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 GDI | 1591 ccm | G4FD | 99 kW |
2.0 CVVT | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 CVVT AWD | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 GDI | 1998 ccm | G4NC | 122 kW |
2.0 GDI AWD | 1998 ccm | G4NC | 122 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.7 CRDi | 1685 ccm | D4FD-L | 85 kW |
2.0 CRDi | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
2.0 CRDi AWD | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
3 komentáre
Jano
no dobre al eja chcem videt zhrdzaveny podvozok ci ma alebo nie
PA3K
Jazdil som s nou v AT kde solia cesty…po 4 rokoch som dal spravit podvozok,l a drzal do 10 roku
Pa3k
Mal som 1.7 crdi 10.rokov, spokojnost..az na prevodovku, ta sa kazila 3x v zaruke. Po zaruke som povedal ze ak este raz tak pojde a isla 😂