Japonská Mazda pripravila na začiatku 90-tych rokov 2 luxusnejšie poňaté sedany, ktoré mali osloviť aj náročnejšieho vodiča. Prvý sa volal Xedos 6 a druhý Xedos 9.
Menší sedan dostal názov Xedos 6 a svojimi rozmermi patril do kategórie BMW radu 3 (E36), Audi 80/A4 alebo Mercedes 190. Ako pohonná jednotka mohla slúžiť benzínová štvorvalcová 1,6 i 16V (79 kW) alebo a na našom trhu výhradne vidlicový šesťvalec 2,0 i V6 24V (106 kW). Vozidlo bolo uvedené na trh v roku 1992 a predávalo sa do roku 1998.
Bariérový test Euro NCAP Xedos 6 nikdy neabsolvoval.
Prístrojová doska má trošku zvláštny tvar, ale dielenské spracovanie je na úrovni, škoda len sériových páčok pod volantom, ktoré vyvolávajú dojem lacnejšieho vozidla vtedajšej kompaktnej triedy. Špecialita je odhlučnenie, ktoré možno označiť za skvelé. Platí to o odhlučnení interiéru od motora a aj od hluku od kolies.
Spoľahlivosť Xedosu je na špičkovej úrovni, samozrejme za predpokladu riadneho a odborného servisu. Hnevala len vyššia spotreba oleja pri 2,0 litrových šesťvalcov, ktorá sa prejavovala už od 150 000 kilometrov. Počas servisného intervalu dokázali spotrebovať celú 4,5 olejovú náplň, čo pri nepozorných majiteľoch viedlo neraz k zadretiu motora. Prax ukázala, že nad 250 000 najazdených kilometrov už býva často nutná generálna oprava, čo sa v prípade Xedosu vykonávalo prestavbou monobloku na takzvané suché vložky. Ak sa dlhodobo s takýmto vozidlom jazdí, časom sa zalepí katalyzátor, ktorý sa následne silno prehrieva a reálne hrozí jeho vznietenie. Preto pozor pri jazdenke, ak má takéto vozidlo vybratý katalyzátor, je jasné, že sa jedná o vylágrovaný motor
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
Prednosti a nedostatky
bohatá základná výbava |
obmedzený vnútorný priestor |
dobré dielenské spracovanie |
malá zásoba oleja v motore 2,0 |
výkonné motory |
vyššia spotreba oleja v prípade ojazdených motorov 2,0 |
spoľahlivosť |
Najčastejšie poruchy
vyššia spotreba oleja (2,0) |
zadretý motor vďaka nedostatku oleja |
zalepený katalyzátor - riziko vznietenia |
opotrebované poloosi prednej nápravy |
korózia zadných podbehov (staršie ročníky) |
zvlnené brzdové kotúče |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 16V | 1598 ccm | B6 (DOHC) | 79 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | B69 | 83 kW |
2.0 V6 | 1995 ccm | KF1 | 103 kW |
2.0 V6 | 1995 ccm | KF1 | 106 kW |
Jeden komentár
Peter
Bol som tiez stastnym majitelom Mazdy Xedos 6 s 1.6 16V motorom a musim povedat, ze to bolo vynikajuce auto. Mal som jednu z prvych verzii, t.j. z roku 1992. Bol som jej 2.majitelom od roku 2000 a jazdila so mnou az do roku 2018. Ku koncu to bolo uz narocne ju udrziavat, napriek tomu ma nikdy nesklamala. Najazdil som s nou takmer 300.000 km. Teraz jazdim s Mazdou CX5 a musim povedat, ze toto auto uz nie je tym cim bol Xedos. Myslim tym kvalitu a spolahlivost. Takze tym co este jazdia s Xedosom 6 prajem hodne stastne najazdenych km. Zdravi Peter