Čo je to za vyrasteného Golfa, ktorý má zadné LED svetlá tak podobné nedávno skončenému Passatu B6? Je to Golf s prívlastkom Plus. Prívlastok Plus má za úlohu potešiť úžitkovejšie zameraných motoristov, ale aj vzadu sediacich lepšie živených pasažierov. A aká je realita?
Interiér a exteriér
Je to Golf, ale nie je to Golf. Pri detailnejšom porovnaní človek zistí, že Plusko má od klasiky celkom dosť odlišností. Počnúc prednými svetlami, odlišnou maskou, cez kratšiu kapotu, väčšie sklo, vyššiu strechu, až po mohutnejšie a vyššie dvere a stále efektne pôsobiace (hlavne v noci) zadné LED svetlá. Celkovo sa mi zdá Golf Plus ešte o malinký kúsok vyrovnanejší a dizajnovo čistejší ako klasická päťka, z ktorej technicky a aj dizajnovo vychádza. No nebudem sa o dizajne ďalej rozvádzať, proste aj po 6 rokoch výroby vyzerá stále k svetu a som rád, že má tento „vypasený“ Golf aj svoje druhé pokračovanie.
Vodičove dvere pri zavretí vydali solídny zvuk, len bolo potreba väčšej sily. Skúšal som aj ostatné, ale výsledok bol podobný. Interiér bol aj po takmer 100 000 km ako nový. Vrch palubnej dosky bol z mäkčeného plastu, zvyšok čalúnenia bol z tvrdého, ale na dotyk z príjemného čierneho plastu. Príkladná ergonómia je vlastne v poslednej dobe u VW zvykom a aj nekoncernový motoristi v pohode po chvíli skúšania nebudú mať problém s ovládaním a nájdením čohokoľvek. Vodič si veľmi rýchlo nájde optimálnu polohu za volantom aj vďaka slušným nastavovacím rozsahom sedadla a volantu. Čo trocha (za určitých situácii celkom dosť) prekážalo bol mohutný delený „A“ stĺpik, a preto pozor na ostré ľavé zákruty s nízkym horizontom. Keď som už pri výhľade, dopredu a do bokov bol vďaka vyššiemu sedeniu dobrý, dozadu to už bolo horšie, vďaka „DPH mreži“.Volant v „kožke“ sa držal skvelo, podobne ako radiaca páka a ručná brzda. S opretím lakťa som tiež nemal problém, ako ľavého na dverách, tak aj pravého na pohodlnej opierke. Sedadlá základného vyhotovenia boli akurátne tvrdé, nespôsobovali únavu ani bolesť chrbtovej časti a bočné vedenie bolo na charakter vozidla postačujúce. Miesta je na nich dostatok a rovnako to platí aj o zadnej časti. Konštruktérom sa vďaka vyššej stavbe karosérie podarilo vytvoriť naozaj nadštandardný priestor a problém nebudú mať ani piati urastenejší cestujúci. Jediným limitujúcim faktorom je šírka. Potešila tiež variabilita zadnej časti sedadiel, ako vidieť z priložených foto a tiež množstvo odkladacích priestorov. Kufor má solídny objem, dvojité dno oddelené prepážkou a veľmi dobrý prístup cez rozmerné a vysoko sa otvárajúce zadné dvere.
Doteraz som iba chválil. Čo však súdruhovia zo západnej NDR pokašlali (napadol aj ma expresívnejší výraz), je originál audio. To, že je iba jedno DIN-ové sa dá prežiť. Podobne sa dá prežiť aj priemerná citlivosť tunera a len 4 reproduktory v predných dverách. Ale čo som takmer nerozdýchal, bol zvuk. Je počúvateľný-neskreslený iba na bežnú hlasitosť, t.j. tak do tretiny možného rozsahu. Pri akejkoľvek snahe o silnejší hudobný zážitok, audio odprezentuje odporne skreslený a plechový zvuk, skoro jakot. Pri ďalšom pridávaní sa výšky začnú rozpadávať úplne. Toto si mohol Helmut odpustiť a obzvlášť pri etalóne akým chce byť(je) Golf, pretože kadejaké burza rádio z vietnamskej tržnice hrá silnejšie a kvalitnejšie.
Motor a prevodové ústrojenstvo
Starý známy 1,9 TDi s výkonom 77 kW a krútiacim momentom 250 Nm Golfu na bežnú jazdu bohato postačoval. Po zohriatí ani veľmi neobťažoval posádku nadmerným hlukom, iba v otáčkach pod 1500 na 4 a 5-tom prevodovom stupni trocha dunel. Oživenie začína už od 1200 ot/min, ale na bežnú jazdu je vhodné neklesať pod 1500 ot/min. Od týchto otáčok začína motor solídne zaberať, aby okolo 2000 ot/min pocitovo dosiahol vrchol ťahu. Napriek tomu, že sa jedná o TDi ešte so vstrekovaním PD (čerpadlo tryska), nie je nárast krútiaceho momentu a teda tzv. pritlačenie do sedačiek nijak brutálne. Tiež záťah motora začína pocitovo klesať až okolo 4000 otáčok, ale jedná sa len o pozvoľné znižovanie a nie je problém motor vytočiť až za hranicu 4500 ot/min. V tomto motor príjemne prekvapil. Ako som spomínal, odhlučnenie nebolo najhoršie, aj keď na podobnú konkurenciu mu logicky z princípu vstrekovania TDi PD „kúsoček“ chýba. Nebojte, nezabudol som na studené štarty v chladné rána. Ale aj to sa dá prežiť a napriek mnohým prirovnaniam k poľnohospodárskej technike bývalých JRD, nie je treba „Otíkových slúchadiel“. V podstate nebyť spomínaného dunenia v nízkych otáčkach, nie je až tak čo vytknúť. Spotreba, ako je zvykom pri motoroch TDi, opäť raz a zase nesklamala. Pri dynamickejšom vození stúpala na 6,2, pri defenzívnom jazdnom štýle klesla na 4,5 a pri bežnom jazdení mesto, diaľnica a okreska sa ustálila na hodnote 5,3 litra na 100 km. Maximálku som neskúšal, ale dosiahnuť a udržiavať 160 km/hod nebol žiadny problém.
Prevodovka má „len“ 5 stupňov. Zámerne som dal len do úvodzoviek, pretože na bežnú jazdu v pohode stačí a aj jednotlivé prevodové stupne sú vhodne odstupňované. Ak ale niekto častejšie jazdí po diaľnici, šestka bude chýbať. Radenie, ako je zase u VW zvykom, je presné, krátke a bezproblémové.
Podvozok, brzdy a riadenie
Podvozok Golfa Plus dovoľuje podstatne viac a jeho možnosti presahujú výkonový potenciál motora. Samozrejme, oproti klasickému Golfu sa v zákrutách viac nakláňa, na stabilite mu moc nepridávajú ani balónové 15″ pneumatiky, ale aj tak drží stopu svedomito a dovoľuje aj divokejšiu jazdu. Nerovnosti tlmí statočne a nerozhádžu ho ani väčšie diery.
Riadenie je na prvý pocit trochu preposilované, ale je presné, ohľadom na charakter vozidla poskytuje dostatok spätnej väzby o dianí kolies na vozovke. Ľahkosť točenia a veľký rajd vodič využije najmä pri jazde preplneným mestom a následnom zaparkovaní.
Brzdy zaberali citlivo, dali sa dobre dávkovať, ale pri športovejšej jazde alebo pri naloženom vozidle sa mi zdal ich účinok mierne poddimenzovaný.
Celkové hodnotenie, čo na to Autorubik
Kto chce Golf, ale je urastenejší, podobne ako ostatní členovia rodiny alebo častejšie využíva auto aj na voľnočasové aktivity, je preňho Golf s prívlastkom Plus vhodná alternatíva. S testovaným motorom si rozumel dobre, konštruktérom sa podarilo slušne utlmiť aj vrodenú vyššiu hlučnosť a potešila aj priemerná spotreba oscilujúca okolo 5,5 litra na 100 km. Dodávam, že vozidlo malo necelé tri roky, najazdených cca 96 000 km a doteraz chodilo iba na pravidelné servisné prehliadky, bez najmenšieho problému.
Konštrukcia | preplňovaný vznetový radový štvorvalec |
Palivo | diesel |
Plnenie | čerpadlo-tryska |
Uloženie | vpredu naprieč |
Zdvihový objem (cm3) | 1 896 |
Prevodovka | päťstupňová mechanická |
Poháňaná náprava | predná |
Najvyšší výkon (kW pri ot./min.) | 77 pri 4000 |
Maximálny točivý moment (Nm pri ot./min) | 250 pri 1900 |
Najvyššia rýchlosť (km/h) | 183 |
Spotreba paliva (mesto/mimo/kombi. v l/100 km) | 5,4 |
Objem nádrže (l) | 55 |
0-100 km/h (s) | 11,9 |
Dĺžka (mm) | 4 206 |
Šírka (mm) | 1 759 |
Výška (mm) | 1 580 |
Rázvor náprav (mm) | 2 578 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 572 |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť (kg) | 2 122 |
Batožinový priestor (l) | 395 |
Cena vozidla v čase testovania: 10 000 €.
[AdvantagesAndDisadvantages]
Prednosti a nedostatky
vyvážený a stále elegantný dizajn |
vyššia hladina hluku motora oproti konkurencii |
jazdné vlastnosti |
výhľad šikmo vpred a vzad |
spoľahlivý a úsporný motor |
neplnohodnotné rezervné koleso |
vnútorný priestor |
mizerné originál audio |
pohodlné sedadlá |
|
variabilný kufor |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 TSI | 1197 ccm | CBZB | 77 kW |
1.4 16V | 1390 ccm | BCA | 55 kW |
1.4 16V | 1390 ccm | BUD,CGGA | 59 kW |
1.4 FSI | 1390 ccm | BLN | 66 kW |
1.4 TSI | 1390 ccm | CAXA | 90 kW |
1.4 TSI | 1390 ccm | BMY | 103 kW |
1.4 TSI | 1390 ccm | CAVD,CNWA | 118 kW |
1.4 TSI | 1390 ccm | BLG | 125 kW |
1.6 | 1595 ccm | BSE,BSF,CCSA,CMXA | 75 kW |
1.6 BiFuel | 1595 ccm | CHGA | 75 kW |
1.6 MultiFuel | 1595 ccm | CCSA,CMXA | 75 kW |
1.6 FSI | 1598 ccm | BLF | 85 kW |
2.0 FSI | 1984 ccm | BLY,BLR,BVY,BVZ | 110 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 TDI | 1598 ccm | CAYB | 66 kW |
1.6 TDI | 1598 ccm | CAYC | 77 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | BRU,BXF,BXJ | 66 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | BKC,BLS,BXE | 77 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | CBDC,CLCA | 81 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BEE | 96 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | AZV,CBDA,CFHB | 100 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMM | 103 kW |
2.0 TDI 16V | 1968 ccm | BKD,CBDB,CFHC | 103 kW |
2 komentáre
abudabu
Vetsinou souhlasim,mam taky Pluse, Sportline verzy,16″pneu,davam 9 hvezdicek dokonce
Anonym
No mám bohaté skúsenosti cca.: 100.000km s týmto autíčkom 1.6 diesel 66kw rok 2009.Musím povedať ŽE KTOVIE AKO NADŠENÝ SOM S JAZDNÝMI VLASTNOSTAMI NEBOL A HLAVNE SPRÁVANÍM ZADNEJ NÁPRAVY! Ak teda sú viac pozitívne ohlasy na tento model,dúfam že to bola len moja nespokojnost s týmto autom. Inak do najazdenia 90.000km mi stihli v servise pomenit v rámci záruk a rôzych firemných akcíí snád polovicu motora a jeho príslušenstva a to nepočítam akciu na úpravu emisií po prevalení podvodného softwaru.Teraz sa auto,teda motoricky správa citelne inak,no neviem či to bude na prospech veci.