Pre pripravovaný rodinný automobil značky Škoda, ktorého oficiálne meno je stále ešte zakryté rúškom tajomstva, je známa aspoň základná motorizácia.
Stane sa ňou starý známy trojvalec 1,2 HTP z konštrukčnej rady EA111. Motor prešiel už niekoľkými vylepšeniami. Najskôr sa ponúkal vo výkonovom spektre 40 a 47 kW, neskôr 44 a 51 kW a teraz prichádza posledná modernizácia s výkonom 55 kW a krútiacim momentom zvýšeným na 115 Nm. Len pre upresnenie, s novo vyvinutými trojvalcami 1,0 rady 211 pre model Citigo, nemá spomínané HTP nič spoločné. Koniec produkcie motoru 1,2 HTP sa očakáva v roku 2015, kedy vstúpi do platnosti emisná norma EURO 6, ktorá by mala znamenať pre tento motor konečnú.
10 komentárov
miki
Predpokladám, že okrem iného naladenia riadiacej jednotky sa nič nezmenilo. Na vašej stránke je pekný článok o tom, aký je tento motor poruchový. Ak si ho niekto dobrovoľne kúpi, fakt musí mať v hlave prázdno 🙂
Anonym
Ten motor nie je až taký zlý, zo začiatku mal problémy, ale veľa ich vyplynulo aj z nesprávneho používania a čakania HTP zázrakov.Verzie 44 a 51kw sú podstatne vylepšené.
Čičo
Premiestnili katalyzátor? Pochybujem. Takže hlavný problém toho motora – prehrievanie oleja, zostal…
Anonym
Keď sa príliš nenaháňa nie je s prehrievaním oleja problém. Niektorí blbečkovia si ale tento motor mýlili s 1,9 TDI a valili 170-180 šúsom po dialnici. Osobne som to videl niekolkorazy. A potom vznikajú problémy.
miki
tak potom mal výrobca obmedziť maximálku na 110 km/h aby sa nič neprehrievalo.
načo je motor, s ktorým je riskantné ísť hoci aj 130 km/h, pretože už aj pri tejto povolenej diaľničnej rýchlosti dosahuje teplota oleja závodných 150 stupňov.
Anonym
to zas nie…ale niektori ten motor tocia aj 170 a 100 km v kuse alebo nalozene a valia snim…za normalnych okolnosti motor celkom dobre funguje, len extremy znasa ovela horsie ako ine motory
Juraj
Má niekto reálne skúsenosti s teplotou oleja pri rýchlej jazde? Mechanici mi väčšinou vyvracali tie dohady o 150 stupňoch. Že olej môže byť tak max. o 30 teplejší ako chladiaca kvapalina (a tá ešte nikdy neprekročila prevádzkovú teplotu)
Ja mám s HTP zatiaľ len 80000 km, takže bez problému. A olej bol vždy menený po max. 10000
Anonym
V robote mame zopar trojvalcov – 5 ks – fabia, polo, u vsetkych bola menena hlava valcov, ziadne vytacanie motora.
DD
Aj ja som vlastníkom Fabie s týmto vskutku podareným motorom.Nie som žiadny závodník ,po diaľnici 130 inde normál predpisovo.Doposial 53000 km a okrem tých „bežných“ závad ako kolísanie otáčok,hlášky o vadnej lambde (popísané vo fórach nespočetne krát)celkom v pohode, až doteraz keď ma 2 x po sebe nechala na ceste s a do Prahy (spálená VN cievka naprv na druhom valci potom na prvom aj s vyhoreným konektorom).A jazdite potom s takýmto spolahlivým autom.Trojvalec už nikdy!A hlavne nie Škodovácky (to čo ušetrili na výrobných nákladoch si pekne motorista priplatí v servise).
A o tom prehrievaní je to fakt.Je to palič oleja. To aby človek kupoval najvyššiu triedu ako do závoďáku.Pekný nepodarok.
Anonym
HTP = HOVNO TO POJDE