Zariadenie na rozpoznávanie dopravných značiek je pomerne drahý špás a v súčastnosti sú ním vybavené väčšinou len luxusné limuzíny. „Neurodzenú“ výnimku tvorí Opel Insignia. Tak či onak, jedná o veľmi zaujímavé zariadenie a preto sa nemecký ADAC rozhodol niekoľko takýchto zariadení vyskúšať a overiť, ktoré funguje najlepšie.
Test sa zameral na schopnosť systému čítať dopravné značky obmedzujúce maximálnu povolenú rýchlosť. Test absolvovala pätica vozidiel vybavených týmto rozpoznávacím zariadením: Audi A8, BMW 7, Mercedes-Benz S, Opel Insignia a Volkswagen Phaeton. Aby bolo testovanie čo najobjektívnejšie, ADAC posudzoval schopnosti jednotlivých systémov za rôznych podmienok. To znamená, testovala sa spoľahlivosť detekcie zmien rýchlostných limitov za bežnej viditeľnosti, tiež za zhoršenej viditeľnosti spôsobenej dažďom alebo v noci protiidúcim vozidlom. Tiež sa zariadenie testovalo ako si poradí s detekciou prenosných dopravných značiek. Rovnako sa testovalo ako si systém poradí aj s dodatkovou tabuľou pod značkou, ktorá môže určovať platnosť len v určitých hodinách, alebo za zhoršených adhéznych podmienok (mokro, sneh) alebo platnosť len pre nákladné vozidlá. Ďalším kritériom bol aj čas na rozpoznanie dopravnej značky a následne doba, ktorú dostane vodič na reakciu. Hodnotenie pozostávalo z detekcie samotnej značky, ktorá ovplyvnila celkové hodnotenie 66 percentami a zo samotného zobrazenia údajov vodičovi, ktoré výsledok ovplyvnilo 33 percentami.
Na prvom mieste sa umiestnilo BMW radu 7. ADAC ohodnotil jeho schopnosť detekcie známkou 1,9 a zobrazenia 1,3. Celkovo si tak vyslúžil hodnotenie 1,7. Úspešnosť detekcie sa pohybovala na úrovni 92%. V noci sa síce citeľne znížila, ale bezchybne si systém poradil s premenlivým značením. Zariadenie nemalo problémy s dodatkovou tabuľkou. V BMW sa údaje ako v jedinom zo skúšaných áut zobrazovali na head-up displeji, ktorý veľmi sprehľadňuje a celkovo spríjemňuje čitateľnosť. Za systém rozpoznávania dopravných značiek si v BMW pýtajú príplatok 320 eur.
Na druhom mieste skončil Mercedes triedy S . Schopnosť rozpoznať značky bola ohodnotená známkou 2 a za zobrazenie dostal voz 2,1. To znamená výsledok 2,1. Celková miera detekcie dosiahla 92%, čo je vynikajúci výsledok. Systém dokázal využiť spojenie s navigáciou a dobre rozoznával značky s dodatkovou tabuľkou. Aj keď zobrazenie bolo hodnotené ako veľmi dobré, oproti BMW je len na prístrojovom paneli. Detekcia značiek je tu súčasťou navigačného balíka, čo znamená najvyššiu obstarávaciu cenu 2440 eur.
Na treťom mieste skončilo Audi A8, ktoré získalo celkové hodnotenie 2,2. ADAC jeho schopnosti detekcie ohodnotil známkou 2,3 a za zobrazenie dostala A8 1,9. Úspešnosť detekcie bola 89%, keď ťažkosti s rozpoznávaním nastávali predovšetkým v nočnej prevádzke. Zariadenie si dobre poradilo aj so značkami s dodatkovou tabuľkou vyznačujúcou platnosť len v určitý čas alebo za špecifického počasia. Veľmi dobre bolo hodnotené samotné zobrazenie na prístrojovom paneli, ktoré prekonalo aj Mercedes S. Samozrejme na head-up od BMW to nemalo. Príplatok za tento systém je 150 eur, avšak potrebuje k svojmu fungovaniu ešte navigáciu a tá je za ďalší príplatok.
Štvrté miesto obsadil Opel Insignia, ktorý spolu so systémom detekcie dopravných značiek pomocou kamery v čelnom skle monitoruje aj jazdné pruhy. V prípade prekročenia jazdného pruhu bez použitia smerových svetiel upozorní vodiča zvukovým znamením. Použité zariadenie ako jediné nevyužíva navigáciu a spolieha sa len na zabudovanú kameru. Systém rozpozná aj značku zákazu predbiehania. Za detekciu získala Insignia známku 2,9, za zobrazenie 2,6 a teda celková známka je 2,8. V teste dokázala Insignia rozpoznať 81% značiek. Veľmi dobre si poradila s rýchlosťou detekcie a následným zobrazením značky. Naopak horšie to bolo s premenlivým značením a tiež v meste bolo poznať absenciu navigácia, z ktorej možno čerpať množstvo údajov. Testeri zo spoločnosti ADAC mierne vyčítali umiestnenie kamery v čelnom skle, ktorá siaha pomerne hlboko, má väčšie rozmery, a tak môže obmedzovať výhľad. Dôležité je teda vhodné nastavenie sedadla a poloha vodiča za volantom. Za zariadenie si v Opli účtujú 525 eur.
Na poslednom teda piatom mieste skončil Volkswagen Phaeton, ktorý v oboch disciplínach (detekcia značky a zobrazenia) dostal známku 2,8, teda rovnaké bolo aj celkové hodnotenie. Systém využíva kameru v čelnom skle a oproti Insignii aj údaje z navigácie. Značky čítajúce zariadenia vo VW Phaeton zachytili 84%. Ako hlavný nedostatok sa ukázala neaktuálnosť dostupných máp a schopnosť detekcie v noci. V dobrom svetle sa systém predviedol v schopnosti správne identifikovať značky s dodatkovou tabuľkou. Cena na nemeckom trhu je 450 eur, ale objednať sa dá jedine s podstatne drahšou navigáciou.