Prísady do palív sa rozdeľujú podľa druhu paliva na aditíva do nafty a do benzínu. Ich účinky sú hlavne zvýšenie oktánového čísla (benzín), cetánového čísla (diesel), čistenie palivovej sústavy od usadenín, chránenie citlivých komponentov – vstrekovače, čerpadlo, znižovanie bodu tuhnutia nafty, eliminácia účinkov vody v palive, odstraňovanie parafínu z nafty atď.
Prísady do olejov sa používajú pre niekoľko účinkov napr. čistenie motorov, dotesnenie motorov, zníženie trenia, zlepšenie studených štartov. Sú odlišné pre motorové, prevodové aj hydraulické oleje. Môžu byť vyrobené za použitia cudzorodých prímesí na báze MoS, PTFE, kovov, chlóru a síry. Druhá cesta je výroba na báze ropných destilátov, fungujúca na princípe permanentnej difúzie do povrchu kovov. Výrobky na báze ropných destilátov sú jednoznačne viac ekologické ako výrobky na báze chlóru a síry.
2 komentáre
Mato
Dobry den,
nakolko som pocul rozne nazory od roznych ludi na vyznam aditiv, chcel by som si ujasnit s odbornikom, teda s Vami, ci ma vyznam investovat do nich, pripadne ktore z palivovych a ktore z olejovych by ste odporucali.
Zaujimali by ma aj konkretne veci, napr.ci ma vyznam zvysovat oktanove cislo z 95 na 98 pre moj motor (ake vyhody by to pre mna malo – kultivovanejsi chod motora, lepsiu spotrebu, lepsi vykon?) a ktore konkretne aditivum by ste pre moj motor odporucili, ci ma vyznam a ako casto precistovat aditivami palivovu sustavu mojho motora (a tiez – ktore konkretne aditivum by ste doporucili za tymto ucelom?).
Mam Skodu Octavia I, r.2003, 4×4, s motorom 1.8T (ARX), chipnutu z 210 na 280Nm (zo 110 na 132 kW). Bezne tankujem na Shell (v minulosti som zvykol na OMV). Co sa tyka motoroveho oleja, pouzivam Castrol Magnatec 5W-40, teda plnu syntetiku, v buducnosti (pri nasledujucej vymene oleja niekedy na jar) zvazujem vyskusat olej Total. Mali by vyznam v mojom pripade aj nejake olejove aditiva (a ktore konkretne by ste doporucili)?
Dakujem
Mato
mirecbirec
aditíva zušlachtujú napr.benzín alebo naftu,,,,,pozitívum prípravkov je ,že zabvranujú korozii v palivovom systéme, zlepšujú mazivostné vlastnosti súčasnej bezsírovej nafty, zlepšujú štartovatelnosť motora, naftové zvyšujú cetánové číslo motora, diesel motor má kultúrnejší chod…pokial by nafta mala byť ešte viac aditivovaná prísadami stála by ešte viac ako stojí…všimnite si,že v rakúsku natankujete, auto ide tichšie, menej žerie a dobre zrýchluje,je to vlstne kvalitnými prísadami v nafte ….:-)http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/15-1-Prisady-do-paliv-chemia/0/5/121-cistic-diesloveho-systemu