Aj keď sa to nezdá, predbiehanie pomalšieho vozidla takmer vždy predstavuje potenciálne riziko nehody alebo problémov so správnym vedením vozidla. Preto nezaškodí si zopakovať zopár pravidiel, aby sa riziko dopravnej kolízie znížilo na minimum.
1. Treba dať pozor na správny odhad rýchlosti protiidúceho vozidla. Je úplne jasné čo sa môže stať ak to predbiehajúci vodič takpovediac „nestihne“. Ak totiž podcení rýchlosť protiidúceho vozidla, ktoré ide výrazne rýchlejšie ako si myslí, hrozí riziko, že sa nestihne zaradiť a okrem protiidúceho vodiča ohrozuje aj predchádzaného. Preto sa netreba spoliehať na to, že protiidúce vozidlá musia ísť predpisovo. Kľudne sa môže stať, že na rovných úsekoch si to „žíha“ aj 130 km/h, pritom povolená je max 90-ka. Tiež si treba dať pozor na motorkárov, pretože v ich prípade sa odhaduje rýchlosť ešte oveľa ťažšie. Všetko chce prax, ale veľa napovie aj orientácia rôznych prvkov vedľa cesty (stĺpov, stromov, značiek atď).
2. Nemenej dôležitým faktorom správneho predbiehania je dostatočná akcelerácia vozidla. Preto odhadnite potenciál zrýchlenia vozidla na daný prevodový stupeň a v prípade potreby podraďte a poriadne zošliapnite akcelerátor (plyn). Samozrejme majitelia automatických prevodoviek to majú jednoduchšie a im zostáva len riadne a vo vhodný čas zošliapnuť akcelerátor a eliminovať tak oneskorenie tzv. kick down.
3. Ďalším dôležitým faktorom bezpečného predbiehania je vhodne zhodnotiť situáciu pred predchádzaným vozidlom. Občas sa stáva, že pred predbiehaným vozidlom môže byť prekážka, ktorá celý predbiehací manéver výrazne skomplikuje a ohrozí zaradenie pred predbiehané vozidlo. Preto žiadne predbiehanie „naslepo“ a vždy sa treba presvedčiť, čo sa deje pred obiehaným vozidlom (týka sa to hlavne nákladných vozidiel, kamiónov alebo autobusov).
4. Keď idete predbiehať pomalé vozidlo pred vami, netreba zabúdať ani na to, čo sa deje za vašim vozidlom. Kľudne sa totiž môže stať, že pri sústredení na obiehanie plaziacej sa Avie úplne zabudnete, že sa za vami približuje iné rýchlejšie auto, ktoré už predchádzací manéver začalo. Obzvlášť si treba dávať pozor na motocyklistov, ktorých zrýchlenie je ďaleko lepšie ako zrýchlenie väčšiny vozidiel. Preto pred predbiehacím manévrom si skontrolujte situáciu za sebou.
5. Veľkou chybou je aj nedostatočný odstup od predbiehaného vozidla. Vodič, ktorý chce takto doslova prilepený predbiehať, nemá dostatočný prehľad o situácii pred sebou ani za sebou, nehovoriac o tom ako takéto správanie vie znervózniť pred vami idúceho vodiča. Ďalším rizikom takéhoto lepenia je aj potreba neustále kľučkovať a vystrkovať časť vozidla do protismeru z dôvodu lepšieho rozhľadu. Netreba zabúdať ani na fakt, že v prípade lepenia nemáte dostatočnú rýchlosť na svižné ukončenie predbiehacieho manévru, pretože v momente, keď začnete predbiehanie, máte rovnakú rýchlosť ako pred vami idúce auto. Preto ak nemáte zrovna BMW M3, trvá celý predbiehací manéver oveľa dlhšie.