Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

45 komentárov

  1. 1

    tomas lisy

    zdravim Autorubika.mama problemi z otackami na alfe 156 1,6 TS 88KW a uz som menil vahu vzduchu,lamdu sondu,vycistil klupku,nove svicky zalozil ake mali byt,vymena vzduchoveho filtra a stale to auto ,tak nejak nevladze sa rozbehnut.pred styrma rokmi bolo zivsie,ale otacky kolisali furt.nevedeli by ste nejak poradit.vdaka tomas

    Odpovedať
    1. 1.1

      Jurajld

      Som presvedčený, že chyba bude najskôr v riadiacej jednotke, teda elektrike, ale aj samotný zotrvačník + spojka môžu urobiť svoje.

      Odpovedať
  2. 2

    patrik

    Ahoj ja mam 156.1,9.JTD.85kw,Sportwagon,2002,je to super auto

    Odpovedať
    1. 2.1

      Daniela

      ja som si teraz kupila to iste en 2001 rok.. takze by si odporucil to auto? dost ludi ma strasio.

      Odpovedať
  3. 3

    Mamo

    Achoj. Mám 156, 1.9 JTD povodne 77KW čipnutá na 130koní, športový znížený podvozok. Ramená som už menil zatial predné horné už dva krát- je nutné dať originál nie lacné náhrady.Začala mi prehnívať podlaha , možno preto ,že podvozok je dosť znížený ,ale aj „moja chyba“ nedal som gumenné koberce a nanosil som si sneh…… Motor je super . V lete som v Maďarsku sekol lišiaka- rozchnápal mi predok. Haluz klímový chladič nie ,ale ten za ním chladenie motora. JA SOM PRIŠIEL NA ŇOM 200km DOMOV BEZ VODY!!!!! iba 5 krát som stál 10-15min. Chladič vymenený, predok opravený , motor si fičí ďalej. Len tá podlaha ma serie…

    Odpovedať
    1. 3.1

      Anonym

      ak ti ešte nezhnila, tak do tých dier nastriekaj silikón ktorý sa používa na (hliník, měď, nerez, pozink aj.) …
      🙂 Alebo kúp si alfu po roku 2002 mali lepšie podvozky.

      Odpovedať
    2. 3.2

      Anonym

      ja zdochneeeeem :)))

      Odpovedať
  4. 4

    mastr

    Je to nádherné auto, špička dizajnu, hlavne sedan + vynikajúce jazdné vlastnosti, skrátka čosi iné, ako poniektoré, aj keď drahé, ale predsa kredence.

    Odpovedať
  5. 5

    palo

    jasne, alfa je naj asi preto sa predávajú za cenu šrotu v bazároch, prosím ťa, sa ti prisnil sen o spolahlivej alfe? buď máš zatemnený mozog alfa šrotom alebo sa choď dať liečiť. že teba sa nesypala (tomu neverím) tak ver, že ostatným 10z10 sa sypala. ja som bol tak jebn…tý a jazdenú alfu 156 som si kúpil. Náprava každú chvílu čosi pýtala, furt nejaký problém s elektrikou a dorazil ma akýsi kepot z motora, to bola psoledná rana a išla preč.Aj keď bola pekná spolahlivosť naozaj nič moc. Jediné s čím s tebou súhlasím je parádne jazdné vlastnosti, ale to len keď bol podvozok v perfektnom stave a to bol málokedy, lebo na našich cestách hovno vydržal. Mal som 2,0 TS. A cena rozvodov s dvomi remeňmi kladkami a olejom a sviečkami,v neznačkovom 700 € a som bol rád. V značkovom by som sa nedoplatil.

    Odpovedať
    1. 5.1

      Anonym

      Vieš hovno o alfe,ked nemaš nato kup renalt.Netreba kupovať vydojenu kvavu,ale to aj v audi a bmw.O auto sa treba starať

      Odpovedať
    2. 5.2

      Anonym

      Mam druhu Alfu, spickove auto, spolahlive ako hovado…Teraz mam 2.4JTD 129KW, spotreba v meste menej ako 8 a mimo len 5.5L…Dizajn? Aj ked je to 2001, krasne auto…chyby? Odpustim jej chybicky..ale Palko si zrejme kupil 2.0benzin na bazoši od nejakeho čecha za 1000€..
      Najväčšie šmejdy čo som počul od všetkých známych sú..Passaty a Golfy…ruky preč…nedoplatíte sa.

      Odpovedať
      1. 5.2.1

        Jigv

        Jasné, to píše nejaký človek s anti- technickým alebo IQ pod 50. Keby si mal rozhľad o svete, tak nie si tu za blba, dilinak . .
        To radšej ešte aj Forda, než Fiat . . .

  6. 6

    Juro

    Veď preto si ju musel predať, lebo si na to nemal. Keď je alfa v poriadku a dáš jej čo potrebuje (tým myslím napr. olej Selénia a originál diely), tak by si neska jazdil a vychvaloval by si ju. Nemusíš byť mechanik z Fiatu, alebo Alfa Romeo, stačilo by keby si si prečítal par článkov, recenzii o Alfe a motoroch Twin Spark. Každe auto je problémové, nebudem hovoriť o cene prednej nápravy na VW Passat, kde je 12čapov a tých nekonečných problémoch s turbom a podtlakmi na motoroch TDI. Kúp si Felíciu, súčiastky na ňu sú teraz vo výpredaji. Každý nech ráta s tým že keď kúpi Alfu 156 za 1000-1500eur, tak musí aspoň raz toľko do nej vraziť, aby sa mohol na ňu spoľahnúť a ten kto na to nemá, nech sa vozí na škodovkách.

    Odpovedať
  7. 7

    Juro

    Ja mám 2Alfy a servisujem si ich sám, obe majú najazdených cez 200 000km a všetko OK. Je pravda že na Alfe156 vydrží predná náprava cca 50 000km pri agresívnejšej jazde, no inak sa na nej jazdiť nedá! Napokon sám určite vieš, že keby si si dovolil na inom aute to čo na alfe156, tak by si urobil zopár kotrmelcov. Nebol ten klepot z motora preto, že sa tam dal olej 5W-0W, lebo je lepší. Neveril by si tomu koľko ludi to tak robí a potom plaču, pritom na prednom čele majú veľkú červenú nálepku Atenzione- Selénia 20K 10W-40.

    Odpovedať
  8. 8

    Peter

    Musím zareagovať aj keď sa ma tento spor netýka. Alfa 156 patrila nielen štatisticky medzi najporuchovejšie vozidlá, ale aj čo mám prehľad zo servisov. Určite ste šikovný mechanik, ktorý si lacno dokáže opraviť svoje auto, ale myslíte, že takým je aj krehká blondína pracujúca v presonálnej agentúre? To aj tá opraví rozvody za 195 e? Rozhodne je A 156 pekné auto, ktoré ale vyžaduje nadštandartný servis a tiež rozumného majitela. Inak sa serie a serie. A takých posratých kusov-vydojených kráv je na v bazároch 95%.

    Odpovedať
    1. 8.1

      Stanley099

      RE: Peter hovorí: 14. Júl 2012 o 10:14

      Renault megan II, že vraj patrí do šrotu a stále sa kazí, po 200 tis. som menil len olej,rozvody a predné žiarovky

      Odpovedať
  9. 9

    Ladislav

    Zdravím.Mám Alfu 156 2 roky a vymenil som akurát čerpadlo za 40 eur .Potom len olej+ filtre.Prajem Ti ju vidieť.Ťahám na tom vozík 1400 kg.Žiadne iné poruchy zatial nemám

    Odpovedať
  10. 10

    Matyas

    Malo som 2.4 JTD … je to najlepší motor … a nikdy žiadne problémy!

    Odpovedať
  11. 11

    Michal

    Chcel by som upozorniť na takú malú chybu už aj 1.9 JTD 77Kw mala dvojhmotný zotrvačník tak isto, ako aj 145/146 akurát Marea, Bravo/Brava nemali, ale zato mali znížený krútiaci moment 🙂

    Odpovedať
  12. 12

    Lacka

    Už 2 roky mi kazí život ten šrot,2001 ročník,1.9 JTD 77 kw.Motor je zo všetkých aut čo som mal najlepší,super spotreba,odpich-paráda,ale všetko okrem motora je velmi slabé,odchadza mi elektronika,central,immobilizér,kompressor klímy,žhaviče,stierače,kontrolky blikajú jak vianočný stromček,nápravu nestihám dávať opravovať,asi pojde do šrotu,nema význam investovať-ale inak slušné autičko…

    Odpovedať
  13. 13

    peter

    čaute všetci čo máte alfy ja mám už za posledných desať rokov 15-ctu alfu a su to najlepšie autá, žiadne investície, to že meníte nejaké diely na napravách a ostatné je vekom a našimi cestami, už keď ste ich kupovali tak to museli byť riadne zhumplovaniny – ako sa spravate k autu tak vám bude služiť. ja mám momentalne alfu 159 a má dva roky a nedal som do nej nič iba to čo potrebovala rozvod olej filtre brzdy a naftu , je bez chyby. A tie ostatné čo som mal to iste bez závad a vystriedal som od 145,146,166,156, a teraz 159…

    Odpovedať
    1. 13.1

      Pedro

      159 je jedna z najkrajších Alf, škoda že je taká ťažká a tým pádom ťažkopádnejšia. Aj tak chytí za srdce a nie ako tieto nové bubliny, tie nemajú s ozajstnými alfami nič spoločné.

      Odpovedať
    2. 13.2

      Anonym

      Cauko oplati sa mi kupit 156 2,4 jtd sportwagon? 2002 Rocnik za 1000

      Odpovedať
  14. 14

    Noro

    Zdravým.
    Mám Scenica 1,9 dti.
    V pohode rodinné autíčko,ale láka ma Alfa 156, 2,4jtd.
    Mám to vymeniť?? Díky.

    Odpovedať
  15. 15

    Nicolas

    vsetko je lepsie ako mat vaginu na kapote.
    odporucam 1.9jtd (85kw)najlepsie SW, daj pozor na napravu a staraj sa o auticko

    Odpovedať
  16. 16

    Lacka

    Ano,ano,mal som Renaulta´toho nikdy viac,kup Alfu,ale nedopadni ako ja,nekup ho s vrzgajucou nápravou,nestiham meniť silentbloky,vela štastia…

    Odpovedať
  17. 17

    jozef

    mam alfu 156 dizel 1,9 77 kw rok vyroby 1998 mam taky problem pocas jazdy mi zhasne motor a na palubnej doske sa mi rosvieti ten strik pockam niekolko minut a motor nastartuje neroby mi to stale nem niekto stim skusenosti ak ano zavolaj 0908475456 dakujem

    Odpovedať
    1. 17.1

      Marek

      Zdravím ak by som Vám mohol poradit tak na vašom mieste by som to odniesol priamo na diagnostiku kde vam s najvacsou pravdepodobnostou povedia aky je problem. Totiz palubny pocitac ma tendenci na niektorych vozidlach zatial neviem ako je to u alfi zapametat si 20 krat chybu a napokon ju priamo virazi na pristrojovej doske. A k tej poruche je kopec cidiel a kopec elektroniky a staci len ze na jednom s cidiel ktorim staci ze je niekde povoleny alebo zamasteny kontakt na nom a uz moze robit poruchu. Mozno staci ze prejdete niekde po jame dany kontakt otrasie neprenesie informacie a motor vypne. Napr nedavno som mal uplne banalnu poruchu z nicoho nic som chodil po obchodoch v meste a tak a sadnem do auta idem nastartovat rozsvietia sa kontrolky kluc dam do polohy start a z nicoho nic elektrika vypnuta ale komplet. Tak som ostal s toho vyplaseny bo po par minutach naskocila sama od seba tak skusim znova a zase mi vsetko viplo. Urobilo to adi 6 krat zasebou tak som otvoril kapotu ze resetujem pocitac odpojenim baterie odpojil som -pol pockal a zapojil. auto spravilo to iste no dalsi krat uz naskocilo tak ssom sa ponahlal domou.Doma som zistil ze pricina bola len v tom ze sa mi doslova zosmikol +kontakt z baterie a auto malo slaby kontakt a tak pri startovani teda pri najvacsom odbere zlihalo. Takze ja by som to riemsil asi tym servisom a mate istotu viem stoji to nemale peniaze ale istota je istota nez rady co asi by mohlo byt pretoze to asi niekedy stoji viac nasobok tej istoty viem mam s tym skusenosti. Moc som vam nepomohol ale dufam ze na chybu co najskor pridete.

      Odpovedať
  18. 18

    Marek

    Zdravim vsetkych priaznivcov a nepriaznivcov znacky Alfa Romeo. Mam alfinku 156 1,9 jtd 77kW a poviem vam ze v lepsom aute a pohodlnejsom som zatial nesedel. Mal som velke stastie pri kupe lebo sa mi dostala vo vybornom stave do rok za cenu 1300e bez toho aby nieco klepotalo alebo nieco nefungovalo. Jazdim na nej par mesiacov a zatial som menil len olej a filtre a raz sa mi stalo ze mi nevladalo nastartovat. . Myslel som si ze je to problem baterie no vsimol som si ze pri startovani mi akosi dymi so startera. Zlakol som sa vybral som ho otvoril a zistil ze su vydrate uhliky oprava 30e ORIGINAL !!! Mozem potvrdit aj to ze alfa je aj bezpecne vozidlokedze som mlady a donedavna nerozvazny vodic ukladajuci si 200km/h v noci nafigu mi svietili dialkove svetla a zrazu predomnou zakrura prudsie zrejme som zoslapil pedal auto mi rozhadzalo a skoncil som na luke na ktoru som doslova skocil este v 180 km/h a verim ze moja Alfinka mi zachranila zivot !!! Odniesli si to ,, len “ spodok predneho naraznika trubka klimoveho chladica vodny mi kus smoklil a prasknuta nadoba vzduchoveho filtra a momentalne mi kus klepoce zrejme horne ulozenie na jednej strane. Bol som prekvapeny ze si to neodniesol intercooler ktory je priamo ped lavym blatnikom. A ano alfi su mozno o nieco poruchovejsievozidla ale ked spravite to co si zaziada ona sa vam omnoho krat viac odplati. Starajte sa onu ona sa postara o vas !A nenechajte sa oblafnut tym ze alfa potrebuje LN ORIGINAL diely lebo jesto kopec nahrad dielov a pozor zatial som sa nedtretol z dielmi vyrobenymi v cine vacsina taliansko alebo nemecko takze nezufajte ked vam napr odide chladic ked original stoji cez 250a viac ked ja som zohnal novy neaka talianska znacka v cene 75 ecok takze pohodicka. Takze starajte sa o alfinky a jazdite opatrne .

    Odpovedať
  19. 19

    Marek

    A este jedna dobra rada teraz pred zimou. Tak ako hore pisete aj moja alfa mala problemi s plechmi na podvozku ale nechapem ze len jedna strana. Na druhej strane ani naznak opotrebovania a originalne plechy dokonca som aj v interiery rozobral koberce a spolujazcova strana kraca ani naznak hrdze. No moja bola natom uz o nieco horsie no vsimol som si ze pod hlavnym kobercom je vipln neaka vata alebo nieco a to bolo uplne navlhnute. Takze ak chcete zmiernit ucinky snehu tak tu vatu jednoducho odtial odstrante a zabranite tak rychlejsej korozii plechov jednoducho ta vata pod tym kobercom nema vetranie a tak sa nevysusi len to tam zbitocne roby neplecu na plechu. Odstrante ju a ty zrucnejsi odstrante hrdzu zastriekajte zakladnou farbou a ja som to riesil este body som natrel. Uvidim ci mi to nieco pomoze snad ano. A zatial som nepostrehol zeby ta odstranena vata mala neaky zmysel nepocitujem ani vacsi hluk v kabine ani nic podobne.

    Odpovedať
  20. 20

    peter

    Mam uz tretiu alfu,1 bola 156 rv 2000 1,8ts,bola super zidnen problem ,az na 80tis.km mi preskocil remen o zubok vymena rozvodou ma stala nejakych 8500 korun komplet v alfa vmv kosice,ziaden problem iny som z nou nemal a na benzinaku naprava mi neklepla ani na 90tis.km,2som mal 156sw 2004 1,9jtdm 16v,taktiez ziaden problem ziadna problemova elektronika nikde nic,vsetko elektro je tam bosch…na 79tis km mi skocil rozvodovy remen vraj zivotnost remena je 5 rokou moj mal 7,servis bol draksi lebo sa poskodily zopar ventilou,a dake kruzky,vsetko komplet ma to stalo 490eur rozvody a zvysok,z autom som nemal za 5rokou ziaden iny problem az na prasknutu hadicku tiahla turba oprava vysla na nejkych 3eur ale pri tomto diesely napravy zacaly poklepkavat uz na 70tis km,ale silenbloky sa daju menit,a ceny nahradnych dielou su za doslova drobne vrchne rameno 25eur tycka stabilizatora 7eur aj silenblok 7eur a da sa to opravit doma na dvore.a 3 mam uz 159 zatial ziaden problem za 2 roky sluzby,hrdza som nemal ani na jednej,lebo boli zinkovane plechy,okrem toho sme mali este v rodine dalsie 3 alfy 156,a ziadne negativne skusenosti,vrelo doporucujem alfu romeo s poctivymi kilometrami a od seriozneho majitela,nie pretekara co lata plata a katuje.

    Odpovedať
  21. 21

    Viktor

    Moja alfa 156 keď mala od 240- 280 000 km tak som do nej zainvestoval 4 000 euro behom dvoch rokov. Bola to dobrá investícia lebo dnes má 460 tisíc a je tip top.Jazdím s ňou do nemecka pomerne často, takže mi pomohla zarobiť nie len na opravy ale aj na seba. Povodna cena 7 ročnej alfy bola 5500 euro. Vtedy sa dala kúpiť aj za osem tiíc zachovalá, ale v konečnom dôsledku to stojí rovanako! Mám alfu už osem rokov a celé ma to vyšlo 9500 euro. Nikdy ma to auto nenechalo v odstavnom pruhu a motoricky potrápi nejedno nové auto. Výbavu mám lepšiu ako mnoho iných áut v tej cene ( bilstein tlmice, brembo brzdy, bose hifizostavu, vyhrievané sedačky, dvojzónovú klímu a atď…) Najdôležitejšie je, že som zase nekupoval novšie auto od ktorého by som nevedel, čo mám čakať a v konečnom dôsledku by som prerobil. Najazdil som cez 300 000 km na Alfe a celé ma to stálo okolo 10000 euro
    Keď si kúpite neaké punto alebo fábiu 1.2 úplne novú za túto cenu a chceli by ste najazdiť toľko km vyšlo by vás to omnoho viac a nemali by ste žiaden pôžitok z jazdy.

    Odpovedať
  22. 22

    alfac

    🙂 alfa romeo ach alfa romeo … ta povaha tohoto auta je taka trucovita zaujimava, vozenie a vsetko s tym mi naozaj hovori ze to nie je len auto. za dva roky som ich mal 22, s toho 20x 156 2×166 2.4JTD 100kW. s tych 156 asi 5x TwinSpark 1.8-2.0. nemal som ziadne skusenosti o opravach aut, dnes je so mna clovek ktoreho v servise respektuju, pritom enmam zaujem ani sklony alfy opravovat na pracovny pomer. cisto vec zaujmu energie. Alfa romeo nepatri do ruk debilom, s tych co som mal bola prva z dovozu taliansko, a ostatne slovensko. tu je vsetko znicene bez ohladu na cenu. Twinspark motory sa udajne zadieraju, mne sa zadrel len jeden aj to kvoli tomu ze som sa vykaslal na vypadany chladic vody a termostat sa rozhodol ze k tomu pomoze nasledok 130stupnov po dobu 100km nasledne cez gufera vytiekol olej a zaklepal motor na kluke totalne uvareny hodil som ho do srotu.
    co sa tyka 156 v mojich ociach ako cca 15 rocneho auta ktore su na bazosi neexistuje ani jedna ktora nebude vyzadovat investicie od 300 eur hore. pretoze su to stare auta.
    zodrane spojky alebo rozbite ramena su samozrejmost, k tomu bonbonik niekedy sa stalo ze 30tis olej talianska kurva musi zniest lebo to skusal nejaky fero jozo viskozita 5w do TS alebo JTD roznych znaciek ci uz mobil castrol alebo „najlepsi“ shell, selenia v nijakej. pod vekom ventilov okolo vacky jtd vazelina.. kompletne zanedbane.
    o talianskych autach ak hovori slovak debil zije v iluzii pocuteho a rovnako nemecke auta sa nekazia iluzia pocuteho. kolko nemcov je v bazaroch 5 rocne auta 🙂 znamy ma touareg V10 zakazdym motor von seru sa tam veci ktore by som nepovedal ze budu tak konstrukcne nespolahlive … ak si vyberate auto nie je to o znacke ale veku kilometroch a od koho …
    v servisoch o talianskych kurvach som pocul dost, neskor som zistil ze problem je v tom ze oni o tychto technologicky vyspelych 156 na svoju dobu, doteraz nevedia mimo snimacov nic. Nikdy nechcem ine auto nez alfa romeo, a ak ano iba kvoli tomu aby som ziskal nove skusenosti kedze sa rad ucim, ale to uz nebude o radosti s vozenia a vytacania zakrut 🙂 uuuuch, ale o vozeni s bodu A do bodu B.
    Niekto tu hore pisal ze clovek s rozumom a alfa romeo, ano presne toto zastavam. tupec v tom zbali svoju zivotnu kurvicku a dodrbe to pritom nevie nic. Zakladny problem zadierania TS – dolievanie oleja a spravneho oleja. Ak niekto pochopi volu valec piest logicky mu to pride ze to bude asi zrat olej … a JTD ak niekto nahana diesel zhasne ze chudak turbo nestihne vychladnut potom mu prdne a pusti olej cez sanie do valcov … a uz je oblubena veta „talianska kurva“ zase, ale vlastnu neschopnost, sprostost a chybu to si neprizna nikto, preto existuje tolko vylagrovanych sprostych mozgov co odraza aj stav dnesnej slovenskej spolocnosti. znacku pochovala debilita a ano tie blondiny a inzinieri co pod kapotu nikdy nepozreli pokail sa vozili.

    Odpovedať
  23. 23

    Tomas

    pani chcel by som sa spytat mam alfu 156 2.4 100KW 98 rok vyroby a potreboval by som vymenit napinaciu kladku na rozvode pre klimu alternator vodnu pumpu na ten plochy remen ako sa to nastavuje nemate s tym niekto skusenost?Ak ano ya pomoc vopred dakujem

    Odpovedať
  24. 24

    Jozef

    Chcel by som sa spytat mam alfu romeo 1.9 JTD 156,2001…pri jazde ked sa motor zohreje pocas jazdy sa motor z nicoho nic vypne a znova na da nastartovat az po niakych desiatich minutach.Viete mi poradit co je pricina ? Dakujem.

    Odpovedať
  25. 25

    Jozef

    Chcel by som sa spytat mam alfu romeo 1.9 JTD 156,2001…pri jazde ked sa motor zohreje pocas jazdy sa motor z nicoho nic vypne a znova na da nastartovat az po niakych desiatich minutach.Viete mi poradit co je pricina ? Dakujem.

    Odpovedať
    1. 25.1

      Paly

      Vymeňte snímač kľuky a budete jazdiť spokojne ďalej

      Odpovedať
  26. 26

    Jozef

    Že za desať rokov 15 alf 😀 ja umrem. Aj keď toto je už stará téma sto rokov, ale toto ma nesmierne pobavilo 😀 Ja mám desať rokov jednu octaviu, do ktorej som ešte nevrazil ani euro, okrem bežnej údržby. Nevravím, že octavia je super, mám ešte aj Ford focus mk1 1.6 niekoľko rokov a tak isto bez poruchy. Keby bola tá alfa taká super ty Dilino, tak asi nemáš 15 kusov jebko. To vychádza, že si menil každý trištvrte rok jedno auto. To ja ani tak platničky na brdzdach nemením 😀 Ale chápem. Dementi musia byť, insk by nebola sranda 😀

    Odpovedať
  27. 27

    ujčo

    156 v6 mám pomaly 5 rokov, ale toľko hlúpostí čo je v tomto článku popísaných…nič okrem spotrebného matriálu ako oleje filtre rozvody sviečky nebolo treba zatial meniť, začína sa ozývať náprava, ale len sem tam. Keď vidím kolegov v práci ako tie nemecké skvosty servisujú, a potom si prečítam takýto článok, tak neviem či sa smiať alebo plakať 🙂

    Odpovedať
  28. 28

    TomioTolky

    Ja si myslím, že Alfy majú problém niekde inde a to v zložitej dielenskej konštrukcií spracovania, teda veľmi zložito, detailne zmontovane auto a o systémoch motora ani nevravím.
    Áno, to, že je zložito a nadpriemerné strojárenske spracovanie, tak jasné, že ponúkne viac ako len priemerné európske autá, čo sa týka výkonu a jazdných vlastností, prípadne spotreby.
    Lenže vieme ako o lenivej Slovaci, všetko zadarmo, nič si poctivo neodmakat, teda asi najväčší prizivníci, tak niet divu, že sa im to tak kazí.
    Jednoducho koncerny od Škodovky až po AUDI sú omnoho jednoduchšie vykonštruované, tak niet divu, že to „lenivej Slovači“ vyhovuje jak rit na serbel :-/
    Niet divu, že má to ú nás každý druhý, teda 80% motoristov . . .
    Jednoducho aký národ, taký motoristický park, doprava . . .
    Proste s Alfou je to ako s BMW alebo Mercedesom, ak mu dáš, čo si žiada, tak sa Ti nadpriemerne odvďačí.

    Iba jedno stačí pre tieto autá: „čas a peniaze“ a presne toto bohužiaľ „90% Slovakov“ nemá ! ! !

    O Francuzoch a Talianoch sa traduje, že nevedia robiť autá, ale stale platí: „kto vie, ten vie“.

    Ináč talianske autá 90-tych rokov by sa dali porovnať s BMW tejto doby, hlavne dielensko-dizajnovym spracovaním, ale je to ako s NOKIOU E52, nadpriemerne sa Ti odvďačí, len ak máš „čas a peniaze“, pokiaľ nie, tak to bude ešte horšie ako s vecami, ktoré tieto 2 javy nepotrebujú.

    Prípadne ešte Opel, Forda či Volvo, ak už nechcete pre stereotypnost koncern a už vôbec nie Japonca.

    Proste v Taliansku by tie Alfy aj stáli za to, ale na Slovensku je už raz „nepoctivosť a darebnosť“, čo z histórie našich predkov poznáme, tak sa nedivte za tie názory a hlavne technicko-materiálne opotrebovanie, v akých po našich inzerciách tie autá možno dostať v 90% prípadoch 🙁

    Odpovedať
  29. 29

    Robin Vales

    Ak už chcete sedan strednej triedy od Alfy, tak radšej si priplatiť a kúpte skôr už 159-ku, minimálne 2x tak dobrá, čo sa týka spoľahlivosti a inovácie, tam už toľko kritiky nie je, to len 156-ka je aká je 🙁

    Odpovedať
    1. 29.1

      Matej PLL

      Aj o podstatne novších modeloch od Alfy platí, že okrem IT či FR je to na trhu skôr raritou niečo ako Rover či Jaguar. Aj také Volvo má viac kusov na trhu.

      Odpovedať
  30. 30

    Juraj Pičaj

    Stará téma, ale som veľmi presvedčený, že bežný človek si Alfu ani nemá šancu ako kúpiť. Resp. to auto akoby prakticky ani neexistovalo. Na SK do tisícky prakticky ani jedna benzínová, v ČR do spomínanej tisícky tak 2 kusy, v PL to isté, ale zrejme predražené a jedine Nemecko má do tisícky aspoň 6-7 kusov, ale či si to už porovnáme z A4, 320i alebo s hocijakým Japoncom, Alfa je oproti týmto spomenutým v ponúkaných kusoch na trhu naozaj rarita. Ale to len z pohľadu množstva tovaru na trhu. Nehovoriac, že na Alfu po vyše 20-tich rokoch už zrejme ani základné náhradné diely ako „sviečky, cievky, rôzne tesnenia, vstrekovače“ aťď. sa zrejme nedajú zohnať. Podľa mňa najlacnejšie pojazdné auto na EÚ trhu je práve Renault. Ale modernizáciu do toho nedávajme, to, že niekto kúpi v Polsku A4 (B6) do tisícky je už druhá vec. Som presvedčený, že Alfa v EÚ okrem Talianska, či Francúzka akoby prakticky ani neexistovala, nenachádzala sa. V počtoch na trhu fakt rarita. Takže asi len nepojazdnú zadarmo ako „hobby car či veterán“, ináč si to neviem predstaviť nájsť také raritné v dnešnej dobe. Skrátka je to rovnaký prípad ako nájsť Jaguar či Rover mimo Británie.

    Odpovedať
  31. 31

    JH

    Ja si myslím, že 156-ka nemôže byť použiteľná už len z princípu. V dnešnej dobe jediný motor, aby ešte ako jazdenka bolo pojazdné, je 1.9 JTD. Ak si už človek kupuje Alfu 156, tak vzhľadom na aerodynamiku + jazdné vlastnosti si prirodzene vyberie väčší benzín, aby to malo význam a ešte k tomu „za málo peňazí veľa muziky v dnešnej dobe“. A keď človek zistí, že paradoxne jediným riešením je najslabšie 1.9 JTD a ešte nehovoriac o nevýhodách dieselu „len v úplnej“ všeobecnosti. Tak z benzínu je „čistý youngtimer“. Dokonca už ani len olej Selenia v dnešnej dobe nie je možne zohnať, akurát pre nadšencov, zberateľov v Taliansku.

    Odpovedať
  32. 32

    Timotej Peťák

    Veľa ľudí si ešte aj dnes stále naivne myslí, že pokiaľ si kúpia práve ten najlepší výber zo všetkých ponúkaných, teda 1.9 JTD, tak tým spravia „zásah do čierneho“. Lenže to neplatí ani zďaleka ! !
    V prvom rade si treba uvedomiť, že či už je to nesmrteľná rotačka od VW-Group alebo DCi (Dacia, Renault), každý diesel si bude spravidla tak či tak vyžadovať 2x častejšiu výmenu oleja než hocijaký benzín práve kvôli rýchlejšiemu znehodnoteniu spaľovaním nafty, čím má olej horšie vlastnosti mazania, takže aj turbo vydrží omnoho menej než napr. pri 1.8 T. Ďalšia vec sú vstrekovače, vďaka vysokým nájazdom aj rozvody. Aby toho nebolo málo, tak aj tesnenie medzi hlavou + piestne krúžky, lebo „vznetový motor“ To je len všeobecne.

    Lenže pokiaľ sa už pozrieme podrobne, tak stále si treba uvedomiť, že sa bavíme o „Alfe“. Čiže z úplne všeobecného hľadiska motory 1.9 JTD či už 8v alebo novšie 16v môžu mať podobnú spoľahlivosť ako napr. 2.0 TDi-PD (103 kW) od VW-Group (2004-2008). Ani tie neboli extra vyslovene nespoľahlivé, len zrejme si vyžadovali buď častejšie výmeny oleja alebo správne používanie (dlhé trasy, nevytáčať za studena, atď.) Zrejme len citlivejšie na zaobchádzanie. Mnohí, keď si predstavia VW-Group a diesel, tak ako ináč rotačka, preto 2.0 TDi tak všetci odsudzovali a nejavili oň záujem. Takže ani Common-rail od Alfy sa nedá prirovnať či už k spomínanej rotačke od VW-Group alebo takým veciam ako 200 CDi od MB či nejakého japonského ako CRDi, i-CTDi, atď., čo sa spoľahlivosti týka. Common-rail bolo zrejme dobre len k výkonu, emisiám či nižšej spotrebe, ale určite nie k spoľahlivosti ako takej. Common-rail od VW-Group si ľudia pochvaľujú zrejme len kvôli tomu, že nahradil v roku 2008 ten najhorší systém PD, čo VW kedy vyrobil, ale aj samotné Common-raily mali svoje muchy ako citlivosť na kvalitu paliva, ináč dochádzalo k zakarbonovaniu, atď. To až v cca 2015 tie 2.0 TDi (110/140 kW) boli na dosť dobrej úrovni, čo sa úplne všeobecnej konkurencie týka.
    Takže ani diesel nie je pre Alfu akousi spásou, 1.9 JTD 8v (77 kW) síce nemajú ten 2-hmotnostný zotrvačník, ale 77 kW je pre každého na Alfu málo. A tie faceliftové (2003-2005) ťažko povedať, 110 kW je postačujúci na 156, 2-hmotnostný tam je, Common-rail mechanickým riešením zlepšili, stále ešte nemajú DPF, zrejme jediná voľba pre AR 156. Navyše aj diesle pokiaľ viem, tak tiež len Selenia olej a rovnako horší rozvodový remeň ako pri benzínoch.

    Lenže mnoho ľudí si stále možno neuvedomuje, že „auto nie je len o samotnom motore, ale aj podvozku“ a ten má rovnako ako BMW hliníkový. A pri diesloch s nájazdom 250 tisíc a viac si vieme všetci predstaviť, v akom stave budú nápravy. Na viacerých fórach som čítal, že faceliftové síce už slabé brzdy nemajú, ale to vlnenie kotúčov je tam prakticky stále, samozrejme závisí „kus od kusu ako pri všetkom“. Akurát tá korózia nie je chvála Bohu „až taká hrozná ako pri Mazde“, toto je možno malou,ale nepodstatnou vizuálnou výhodou.
    Nehovoriac o tom, že Alfu nie každý kvalitne opraví, niektoré diely už ani na trhu nie sú, preto môžu byť drahé.

    Takže finálne zhodnotenie je také, že nafty JTD akurát pomohli k tomu, že dodnes tie autá na cestách vidno, dajú sa kúpiť „v pojazdnom stave aj 25-ročné“. Nafta s takými jazdnými vlastnosťami na dlhé trasy síce význam má ako dôvod na kúpu. Ale žeby prakticky servis ani nenavštevovali alebo aspoň tak často, ako, napr. nejaké 1.8 T od VW, čo sú už dnes tiež dosť zničené autá po piatich majiteľoch, to by som veľmi nepovedal. To znamená, že aj dieslovú možno ani nie tak na 50%, že asi, ale skôr len na takých 30%, pokiaľ nejaká faceliftová 110 kW po dvoch majiteľoch do 200-tisíc km bude, do cca 1500,- Eur, ale aj taká sa dá nájsť skôr len na nemeckom trhu, čo je možno aj ekonomicky nerentabilné. Koniec koncov Alfa zrejme ani jeden motor nemala úplne na mieru ako dokonca aj najmenej kvalitný Opel, takže pri 159-ke sa nečudujem, že tam používali rovnaké nezmysly.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.