Pod kapotu A6 si našlo cestu množstvo benzínových aj dieselových motorov. Ako základ benzínovej ponuky tvoril atmosférický agregát 1,8 20V, ktorý mal s ťažkým vozidlom pomerne dosť práce a ani jeho spotreba nebola najnižšia, bežne v priemere 9-10 litrov. O niečo lepšie si s hmotnosťou A6 poradil jeho nástupca 2,0 20V. Z hľadiska spotreby a dostatočného výkonu sa javí ako najlepší agregát 1,8 Turbo. Dostatok výkonu a kultivovaný chod ponúkajú samozrejme šesť a osemvalcové motory, tam sa však treba pripraviť na väčšie prevádzkové náklady.
Jednoznačný prím vo výbere pohonnej jednotky hrajú pre našincov dieselové motory. Tie začínajú legendárnym 1,9 TDi s výkonom 81 kW, kde sa palivo do valcov vstrekovalo ešte rotačným čerpadlom. Motor sa vyznačuje solídnou dynamikou a veľmi dobrou spotrebou do 5,5-6 litrov. O niečo viac dynamiky ponúkali 1,9 TDi so vstrekovaním čerpadlo tryska – PD. Okrem vyššieho výkonu narástla o cca pol litra-liter aj spotreba a troška sa zhoršila spoľahlivosť. Pri väčšom počte km sa objavujú problémy s opotrebovaným turbom, jeho reguláciou a potrápiť môžu aj združené vstrekovače. Nadmerné vibrácie na voľnobehu, či trhavý rozjazd zase prezrádzajú nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník.
Komu bol dieselový štvorvalec pod kapotou A6 málo, mal ešte na výber vidlicový šesťvalec so štvorventilovou technikou 2,5 TDi (110 kW). Ten síce ponúkal kultivovaný chod, slušný výkon vo vyšších otáčkach, ale vyznačoval sa aj slabou pružnosťou a záťahom v spodnom otáčkovom spektre a tiež značnou turbodierou. Okrem toho trpel aj celým radom technických problémov. Výrazne zlepšenie v jazdnom prejave (najmä v ťahu a pružnosti v nižších otáčkach) prišlo s verziou 132 kW, ktorá bola predstavená koncom roka 1999 a určená pre model s pohonom všetkých štyroch kolies.
Postupne bola základná verzia 2,5 TDi modernizovaná, najskôr na 114 kW, ktorá však oproti pôvodnej 110 kW žiadne výraznejšie zlepšenie neponúka, keďže stále trpí výrazným turboefektom (oneskorením na stlačenie akcelerátora). O rok neskôr pribudla štvrtá a posledná výkonová verzia so 120 kW, ktorá bola jazdne oveľa lepšia ako obe slabšie verzie. Poskytovala podstatne lepšiu pružnosť a ťah v spodných otáčkach. Spotreba šesťvalcov 2,5 TDi sa pohybuje na úrovni 7-8 litrov a v prípade verzie quattro okolo 8-9 l v priemere.
Pri motore 2,5 TDi treba mať na pamäti aj zvýšené servisné náklady. Pri 120 000 km je potrebné vymeniť rozvodové remene vrátane všetkých kladiek a tiež vodného čerpadla, ktoré v prípade nevymenenia začne po čase tiecť. Riziko predstavuje aj napinák remeňa pohonu príslušenstva, ktorý môže zlyhať. Následne motor prestane dobíjať. Kompletný napinák sa skladá z troch častí a naviac jeho výmena nie je najjednoduchšia, keďže sa nachádza tesne za prednou stenou. Určitou slabinou je aj radiálne rotačné vstrekovacie čerpadlo Bosch VP44, pri ktorom sa môže porúčať riadiaca jednotka alebo sa upchá nevyčistitelné sitko v telese vstrekovacieho čerpadla. Obe poruchy predstavujú niekoľko sto eurovú investíciu do repasácie alebo kúpy čerpadla.
Pri šesťvalci ešte chvíľu zostaneme. Mnohí motoristi považujú tento motor za jeden z najhorších aké Audi (VW Group) vyrobil a v mnohých prípadoch aj oprávnene. Treba však dodať, že hlavnú vinu nevalnej povesti motora nesie pôvodná 110 kW verzia. Príchodom najvýkonnejšej modifikácie (132 kW) sa reputácia výrazne napravila, aj keď chvíľku to trvalo. V prvom rade sa táto verzia zbavila trochu problematických meračov hmotnosti nasávaného vzduchu, keď tie pôvodné od Bosch boli nahradené spoľahlivejšími od japonského Hitachi. Ďalšou slabou stránkou je aj odvetrávanie kľukovej skrine, kde sa môže upchať sitko v separátore. Ak sa upchá, zvýšený tlak oleja vedie k jeho priesakom až únikom cez rôzne časti motora. Upchatie odvetrávania kľukovej skrine sa môže na prvý pohľad javiť ako opotrebované-presakujúce turbo. Ak sa totiž upchá odvetrávanie kľukovej skrine, potom sa nedostane olej späť z ložiska turbodúchadla a je odtiaľ vytlačovaný do turbíny alebo kompresora-dúchadla, čo môže za určitých okolností (keď sa pridá aj upchatý vzduchový filter – pri nasávaní vzduchu vznikne veľký podtlak), viesť až k nekontrolovateľnému vznieteniu nahromadeného oleja. Odporúča sa teda pravidelne čistiť separátor, ktorý je súčasťou systému turbodúchadla.
Asi najzávažnejšou poruchou, ktorou 2,5 TDi nadmerne trpeli sú opotrebované vačkové hriadele a ich ložiská. Oprava je finančne nákladná, keďže treba vymeniť nielen štyri vačkové hriadele, ale aj všetky vahadlá, oporné podložky, atď. Cena takejto opravy sa pohybuje v závislosti od výrobcu náhradných dielov (zhruba 1000 € a viac). Dôvodom nadmerného opotrebovania je konštrukčná chyba v podobe nedostatočnej cirkulácie oleja potrebného na mazanie vačkových hriadeľov a svoje zohrala aj menej odolná povrchová úprava dielov a taktiež predĺžený servisný interval na 20 000 – 30 000 km tzv. longlife. Vrelo sa teda odporúča meniť olej každých 15 000 km alebo raz za rok, pretože okrem nedostatočného mazania hrozí aj postupné upchávanie hydraulických zdvihátok znečisteným-opotrebovaným olejom, ktoré následne neprepúšťajú dostatok oleja na mazanie vačkových hriadeľov, čím sa ešte zrýchľuje ich opotrebovanie. Výrobca o probléme vedel a spočiatku vymieňal vačkové hriadele za odolnejšie. Problém to však úplne neriešilo, a tak musel byť prepracovaný celý mazací systém. Príčinou nedostatočného mazania (cirkulácie oleja) bola netesnosť v uložení ventilových zdvíhadiel. Ich telom potom neprúdilo z hláv motora dosť oleja do kanálika vahadla, odkiaľ mal byť následne rozprašovaný na vačkové hriadele. Olej tak tiekol okolo zdvihátka a nie jeho stredom.
Motory s prepracovaným mazacím systémom majú označenie začínajúce na B napr. BDH, BAU, BCZ, atď. Ale ani motory so začínajúcim A netreba úplne odpisovať, napr. AKE. Mohol totiž prejsť originál servisnou úpravou (výmenou vačiek) a môže byť v dobrej kondícii a pri dobrej starostlivosti a údržbe vydržať ďalšie porcie kilometrov. Pri tomto motore treba mať na pamäti aj jeho väčšiu hmotnosť, čo ešte viac skracuje životnosť už tak chúlostivej prednej nápravy a samozrejme aj zhoršuje jazdné vlastnosti, keďže vozidlo s ťažkým predkom menej ochotne reaguje na náhlu zmenu smeru a naviac sa zhoršuje nedotáčavosť. Niekedy je menej viac a najmä v prípade slabších a starších verzií sa javí lepšou voľbou aj relatívne slabšia 1,9 TDi.
K dispozícii boli tri druhy prevodoviek. Manuálne a automatické. Manuálne možno považovať za celkom vydarené ako po stránke komfortu radenia, tak aj spoľahlivosti a obstojne si vedie aj päťstupňový automat Tiptronic. V prípade automatu však pozor na veľký km nábeh a nadmerné opotrebovanie, keďže prípadné opravy sú finančne nákladné. Pri skúšobnej jazde tak musí automat radiť úplne hladko, bez šklbania, či váhavých reakcií na zošliapnutie akcelerátora. Z hľadiska spoľahlivosti je najhoršia automatická prevodovka variátorového typu Multitronic, ktorá má kratšiu životnosť a nezriedka trpí na úniky oleja. Rozbiehanie s touto prevodovkou teda musí byť plynulé, bez šklbania a pazvukov. Pri zošliapnutí akcelerátora musí vozidlo adekvátne zrýchľovať.
Prednosti a nedostatky
príťažlivý dizajn |
problematický motor 2,5 TDi - 110 kW |
komfortné odpruženie |
turboefekt motora 2,5 TDi - 110 kW |
citlivé riadenie bez výraznejšieho vplyvu pohonu |
do modernizácie chúlostivejšie predná náprava |
úsporné a dostatočne dynamické 1,9 TDi |
odlupujúce sa niektoré plasty |
verzie s pohonom všetkých štyroch kolies Quattro |
záujem zlodejov o vozidlo |
kvalitné dielenské spracovanie |
ťažkopádnejšie jazdné vlastnosti v porovnaní s konkurenciou |
veľkorysý priestor pre posádku a batožinu |
Najčastejšie poruchy
krátka životnosť hliníkovej prednej nápravy (hlavne do 2001) |
problémy s dobíjaním |
poruchy elektrických okien |
štrajkujúci imobilizér |
chybný merač hmotnosti vzduchu (diesel) |
chybná zapaľovacia cievka (1,8i a 1,8 Turbo) |
opotrebované turbodúchadlo |
opotrebované silentbloky motora - nadmerný prenos vibrácií do interiéru |
zvlnené brzdové kotúče |
netesný chladiaci systém |
zatuhnutá regulácia turba (1,9 TDi) |
netesnosť vstrekovačov - prienik nafty do oleja (väčší km nábeh, 1,9 TDi-PD) |
nadmerne opotrebovaný - vibrujúci dvojhmotový zotrvačník (väčší km nábeh, 1,9 TDi) |
pretrhnutý rozvodový remeň (zanedbaná údržba, 1,9 TDi) |
upchaté odvetrávanie kľukovej skrine (2,5 TDI) |
poruchy vstrekovacieho čerpadla (väčší km nábeh, 2,5 TDi) |
opotrebované vačkové hriadele (2,5 TDi) |
tečúca vodná pumpa (zanedbaná údržba, 2,5 TDi) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8 Turbo (110 a 132 kW). Napriek menšiemu objemu motor poskytuje vďaka preplňovaniu dostatok dynamiky aj na svižnejšie jazdenie. Vyznačuje sa solídnou spotrebou a taktiež spoľahlivosťou. 1,9 TDi (81-96 kW). Legendárne štvorvalce sa nestratia ani vo veľkej A6-ke a keď treba slušne ju rozhýbu. Vyznačujú sa hrubším chodom, ale aj nízkou spotrebou a rozumnými prevádzkovými nákladmi. Za najspoľahlivejšiu pritom platí najslabšia 81 kW verzia. 2,5 TDI (120-132 kW). Výkonný a pružný motor s prijateľnou spotrebou paliva. Negatívom sú vyššie servisné náklady oproti 1,9 TDi a tiež väčšie zaťaženie na prednú nápravu. |
2,5 TDI V6 (110 kW). Prvá verzia 2,5 TDi V6 sa príliš nepodarila, trpí značným turboefektom, obmedzenou pružnosťou a najčastejšie ju z pomedzi všetkých 2,5 TDi postihujú aj technické problémy. 1,8 20V (92 kW). Základný motor nenadchne pružnosťou v nižších otáčkach a ani spotrebou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.8 | 1781 ccm | AJP,AQE,ARH,ANQ | 92 kW |
1.8 T | 1781 ccm | AEB,ARK,ANB,APU,AWT,AWL | 110 kW |
1.8 T | 1781 ccm | AJL | 132 kW |
1.8 T quattro | 1781 ccm | AEB,ARK,ANB,APU,AWT | 110 kW |
1.8 T quattro | 1781 ccm | AJL | 132 kW |
2.0 | 1984 ccm | ALT | 96 kW |
2.4 | 2393 ccm | ALW,ARN,ASM | 100 kW |
2.4 | 2393 ccm | APC | 115 kW |
2.4 | 2393 ccm | AJG,APZ,AMM | 120 kW |
2.4 | 2393 ccm | AGA,ALF,AML,APS,ARJ | 121 kW |
2.4 | 2393 ccm | BDV | 125 kW |
2.4 quattro | 2393 ccm | APC | 115 kW |
2.4 quattro | 2393 ccm | AJG,APZ | 120 kW |
2.4 quattro | 2393 ccm | AGA,ALF,AML,APS,ARJ | 121 kW |
2.4 quattro | 2393 ccm | BDV | 125 kW |
2.7 T | 2671 ccm | AJK | 169 kW |
2.7 T quattro | 2671 ccm | AJK,AZA | 169 kW |
2.7 T quattro | 2671 ccm | ARE,BES | 184 kW |
2.8 | 2771 ccm | AGE | 132 kW |
2.8 | 2771 ccm | ATX | 140 kW |
2.8 | 2771 ccm | ACK,ALG,AMX,APR,AQD,AHA | 142 kW |
2.8 quattro | 2771 ccm | ACK,ALG,AMX,APR,AQD,AHA | 142 kW |
3.0 | 2976 ccm | ASN | 162 kW |
3.0 quattro | 2976 ccm | ASN | 162 kW |
3.7 | 3697 ccm | AQG | 191 kW |
3.7 quattro | 3697 ccm | AQG | 191 kW |
4.2 quattro | 4172 ccm | ARS,ASG,AWN | 220 kW |
RS6 plus quattro | 4172 ccm | BRV | 353 kW |
RS6 quattro | 4172 ccm | BCY | 331 kW |
S6 quattro | 4172 ccm | ANK,AQJ | 250 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 TDI | 1896 ccm | AFN,AVG | 81 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AJM | 85 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AVF,AWX | 96 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | AFB,AKN | 110 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | AYM | 114 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | BFC,BCZ,BDG | 120 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | AKE,BAU,BDH,BND | 132 kW |
2.5 TDI quattro | 2496 ccm | AFB,AKN | 110 kW |
2.5 TDI quattro | 2496 ccm | AKE,BAU,BDH | 132 kW |
37 komentárov
Anonym
Spotreba s 2,5 tdi 110 kw, sa dá jazdiť za 6 až 8. Horšie to je s cenami náhradných dielov a servisných prác. Zatiaľ problémom bola iba korózia brzdového systému.
2,5 TDi 1998
S vozidlom som nikdy nemal najmenší problém, jediné čo som musel vymeniť boli brzdové doštičky, kotúče a rozvodový remeň, auto fungovalo úplne spoľahlivo posledných 160 000 čo som na ňom najazdil (kupované ako predvádzačka z nemecka s 20 000 km).
3.0 V6 Quattro Premium
Mate niekto skusenosti s tymto modelom? Recenzie o takomto motore ani nehovoria… Dik
miso
2.5 tdi V6 menim kazdych 10 000km olej 5W-40 valvoline a ziadny problem..filter odvetravania som cistil ale o mesiac opet bol upchaty..tak my poradili ze ho mam dat von a nic tam nedat..takto to mam a je to uplne super..s autom ziadny problem..vlete akurat davam dole vrchny krit kvoli cerpadlu visoka teplota mu nerobi dobre ..liatie aditiva..ziadny probleem spotreba mesto 8litrov !! som mechanik robim si ju sam ..ide ako hodiny..
paul70
ahoj prosim ozvy sa ,,,,kamos ma audi a6 ma problemy stym prosim o radu dakujem…
Jaro
Vlastnim A6 V8,4,2 s ARS motorom,tiptonic r.v. 10/1999.Auto je v koži,má 193000 km,je to vynikajuci voz,vymenil som alternátor kompresor klimy teraz cca pred mesiacom oba diely som zohnal za 130 euro použite,ale dobre,alternátor dostal nove ložiska a uhliky,spojka kompresora nove ložisko cca dalšich 60 euro.To sú všetky opravy za posledny rok.Voz je v super stave úprinme ani po inom momentalne ani nepomýšlam.To auto mi maximalne vyhovuje priestorom a komfortom.Na
priek velkosti vozu sa dá pekne zajazdiť športovou jazdou,Quatro pohon úžasne pracuje,nedavno som jazdil cez jeden asi 15km horský úsek spoužitim tiptroniku,doprial by som to skusiť každemu,kto má rád tieto silnejšie auta!Spotreba sa mi pohybuje od 10 do 12litrov.Napriek 40 ventilom ten motor takmer vôbec nežerie olej, naposledy som ho pozeral asi pred 3000km a teraz sa ani neda spozorovať,že by olej ubudol.Ja pravdou,ža do práce chodim služobným autom,takže A6 V8 mám viacmenej pre potešenie zajazdiť si občas a k moru do Chorvátska apod.
michal
mam audi a6 2.5 tdi qqatro musim povedať motor šlape ako hodinky a 132 kw je postačujuce na to auto už sa teším na zimu kde pohon qqatro využijem na plno čo dodať audi je audi !
skorpi
Moja audina ma tiez motor2.5v6tdi som snim spokojny. Sam si robym servis je to tak najlepsie
Maroš Moravčík
Zdravím všetkých čitateľov recenzií i majiteľov ,,podľa mňa najlepších áut v európe „. Mám vážny záujem o Audi A6 2,5 tdi quattro manual alebo automat a chcel by som od Vás počuť rady od tých čo vlastnia tento model a vedia pomôcť s výberom. Ďakujem za všetky odpovede a príspevky. Želám veľa šťastných kilometrov.
Palo
Ťažká úloha, v prvom rade je počet km, tieto autá môžu mať aj cez pol milióna natočené a ani to nezistíš, a stočené je to na 200. 132 kW motor celkom dobre ťahá, aj keď je tam stále turbodiera, bacha na rozvody, výmena je dosť drahá, spotreba 2,5 tdi quatro tak okolo 9. A radšej manuál. Automaty majú drahší servis a tiež opravy. Vyskúšaj 4×4 dopredy dozadu poriadne a aj motor..musí krásne bručať až do obmedzovača. Pozor aj na nápravy v akom budú stave, určite vyberaj plechové ramená.
peter
Dobrý deň, z recenziou celkom súhlasím . Je pravda nešťastné ramená na prednej náprave to bola veľká bolesť modelu A6, a tiež passat rv.97až2000, náprava bola zhodná. Motor 2,5tdi, tiež trocha nešťastie netesnosti,vačky,vstrekovacie čerpadlo, boli to dosť nákladné opravárenské činnosti. čo sa týka netesnosti servisné prehliadky obsahovali aj meranie pretlaku v kľukovej skrini podľa toho sa dalo zistiť správnosť odvetránia motora ,Nikto to nerobil a to bola chyba! oprava vačiek a s tým spojených vecí cena orig.dielov cca 2000euro, čo je dosť . Dnes v takej cene to auto kúpite. motory 1,9TDIa 1.8T, neboli v predaji na našom trhu .Pokiaľ také auto tu je tak to je dovoz, motory2.4 , 2.7T , 2.8 , 4.2 benzín v celku spoľahlivé až na spotrebu no , ale čo už. Spotreba oleja u spomenutých motorov veľmi často bola spôsobená tesniacimi krúžkami ventilov , po výmene spotreba oleja klesla dosť razantne , myslím že každé auto má svoje muchy ,A6TIEK jazdí dosť po našich cestách a niektoré sú stále pekné autá na svoje roky .
Jaro
Zdravím všetkých! Vlastním Audi A6 V8 4,2 rok.výr. 2000.Auto je v peknej výbave ,modré tapacíre,palubovka,sedačky a strop vanilinová farba,sedačky v koži.Auto je je vlastne vo výbave S6,akurát motor je,len 220Kw.Auto má najazdených 196 000km.Vymenil som na náprave C-čka,ramená su ešte ok/tie zrejme už raz boli menené/.Spotreba oleja takmer nulová,prevodovka je už raz menená predchádzajúcim majitelom v roku 2009,mám ale šťastie v tom že je prevodovka tkzv.X diel,čo znamená,že bola repasovaná v dielniach výrobneho závodu /tam sa stým nehrajú,vamenia všetko čo sa dá,niekdy ostane,len obal pôvodný ostane časti dajú nové/,takže prevodovka má cca 35 000km po výmene/.Ostatne časti v aute sú plne funkčné a verím,že mi auto ešte pár rokov poslúži.Spotrebu mám priemerne od 11-12,5litra na 100 km.Ale nieje problém dostať spotrebu na dlhšie trasy pod 10litrov.Vsadil som na silný motor atmosferický,bez turba ,partikel filtrov apod vecí.Radšej dám peniaze do benzínu ako do servisovania.
Maro
caute ludia… potrebujem radu , chcem si kupit Audi A6 sedan najlepsie Quattro 2,5 disel. Prosim o nejake rady a skusenosti a nejake tie recenzie na to auto co je pre a co proti pri tomto modele… ocenil by som aj nejake poznatky z praxe pri ohladom spotreby dik.
Cvanco
Maro a co si necital recenziu autorubik? Vsak tam je vsetko do detailu popisane, tiez ze 2.5TDI netreba brat lebo su problemy.
Maro
Jasne zabudol som poznamenat ze ide o rocnik 2001-2002
Robo
Dobry deň, chcem kupiť AUDI A6 1.9 TDI 6 RYCHLOTNI 81KW, ale neviem lebo ma najazdene 330 000 km.
Chcem sa spytať či to je vela alebo nie
Ďakujem za odpovede
Ja
Tých 81kw sa netreba báť, sú to nesmrteľné motory, len chce pravidelnú výmenu oleja a rozvodov a vydrží aj 600 000km.
cimo
Pani zdravim Vas,mam audi a6 2.4benzin,rok1998 tiptronic,neviete nahodou poradit?,tu je problem-za jazdy na zaradenom stupni D mi zacalo auto vydavat zvuk ako keby mi skreli brzdove dosticky a auto mi zacalo aj spomalovat,pri R nic,auto som dal odniest odtahovkou k mechanikovi,po zdvihnuti auta boli prezrete komplet brzdy-nic,auto sa dalo zo zdvihaka dolu a v pohode,ale ze pravdepodobne bude nieco v prevodovke,teraz neviem co mam cakat,o auto sa staram a do teraz ziaden problem,
fke
Zdravim. Ja mam A6 1.9 TDI, 96kw, Multitronic, r.v. 2004. Mam najazdene cez 310000 km. Zatial funguje bez problemov. Podla servisnej historie bola pri 126000 km opravovana prevodovka multitronic. Viem ze sa tam meni olej kazdych 60000 km. Ja ho vsak neplanujem menit, nakolko neviem zistit ci ho tam menil predchadzajuci majitel (pravdepodobne ale asi nie, kedze to nie je zaznamenane v servisnej knihe). Ideal by bolo keby ten multitronic vydrzal bez poruchy aspon do 410 000 :). Repas je dost drahy. Cital som o tom dost na forach, ohladom vymeny oleja v multitronicu. Samozrejme vsetci odporucaju pravidelne menit, ale docital som sa aj, ze ked nie je jasne ci predosli majitel tento olej menil, je lepsie nemenit, pretoze potom vznikaju problemy. Poprosim o nazor niekoho, kto sa v tom vyzna lepsie ako ja.
Cvanco
Presne ako pises, radsej nemenit lebo potom zacnu problemy. Ja mam BMW a tam je dokonca nalepka na automatickej prevodovke: NO OIL CHANGE, LIFETIME OIL. Tzn olejova napln je dozivotna v prevodovke. Sudruhovia z NDR snad vedia co robia ked to tam pisu.
peter.
Zdravím, jednoznačne olej v multitroniku treba meniť pravidelne, to isté platí aj u klasického automatu a u DSG. Samozrejme treba dodržať presne postup výmeny , myslím tým pracovný postup a použiť orig, olej žiadne náhrady!!!! Aby to urobil človek ktorý s tým má skúsenosti a vie čo treba , nie garážový majster !!! pokiaľ je dodržaný pracovný postup a správny servis automaty jazdia relatívne spoľahlivo , aj ked multitronik bola v začiatkoch problémová prevodovka modely od roku 2003, boli celkom spoľahlivé, tiež u modelov DSG. Treba po výmene oleja previesť základné nastavenie čo robí malo kto!! PETER.
fke
Dakujem za odpoved. Este jedna otazka. Cca aky km najazd sa da spravit na multitronicu bez poruchy a potreby repasu? Viem ze to zalezi od udrzby, stylu jazdy atd. Ale chcel by som vediet aspon priblizne cislo.
peter
Kilometrový nájazd je velice individualna vec to sa nedá povedať, uvediem takú zaujímavosť poznám človeka ktorý má vw passat ročník 98, a najazdenè 850 000km. ! A je tam pôvodná spojka aj turbo prevodovka , nebolo do toho vozidla neak zvlášť zasahovanè samozrejme pravidelný servis čo bolo treba to sa riešilo . To auto jazdí každý deň , včera som mu menil rozvodový remeň a kladky ,peter.
pavol kuzon
zdravim pokazilo sa mi kurenie ventilator skratuju mi kable je to velky problem???
Patrik A6 quattro 01
Ahojte, prosím vedeli by ste mi poradiť mam problém so svojím audi, rv. 01, 132kw, quattro – vzduchový podvozok automat. prevodovka. Z ničoho nič mi začala svietiť na pristrojovke kontrolka baterky, voltmeter pri naštartovaní je niečo nad 12v ale postupne klesá na 12V. A popritom všetko prestalo fungovať paralelne aj servo, uplne ťažko ide otočiť volant – ziaden olej ale z nadobky na servo olej nevytiekol. Pri rozbiehaní som pridal a počul som niečo buchnúť pod autom ako keby nejaký remeň sa roztrhol alebo hadica. Motor normalne beži štartuje ok.
prosím poradte čo by to mohlo byť.
s pozdravom Patrik
peter
pravdepodobne roztrhnutý remeň
Patrik A6 quattro 01
vieš poradiť ako sa k nemu dostanem ? je hned za chladičom alebo niekde pod motorom ?
Štefan
Zdravím chcel by som sa opýtat ! Chcem kúpit Audi a6 c5 2.5l tdi automat ročník /2001, 132kW 267000 km jeden známí mi hovoril že ročník 2000-2002 sa kazý vodné čerpadlo je to pravda ? 🙂 dopredu dakujem za odpovede 🙂
Peto
Zdravim, chcem sa spytat mam 2.5 tdi V6 110 kw 99rocnik automat tiptronic.ma najazdene 330000 km original.Automat mi zacal robit ze v polohe D pri dojazde ku krizovatke znicoho nic prepne do nudzoveho rezimu.pri vypnuti motora a opatovnom nastartovani funguje dalej normalne.Radi plynulo bez trhania, olej pravidelne aj filter menene.mozeye mi poradit ako sa zbavit nudzoveho rezimu aby sa to nepreplo.Dakujem
Dušan
Zdravím chcem sa opítat čo si mislíte o 2.5 l V6 110kw 2001 .Dakujem
Samuel
Zdravím žiadam vás o radu aká je lepšia motorizácia 2,5 alebo 1,9 ? výkonnostne ? a spolahlivosť je u korej mootrizácie lepšia a samozrejme menšie náklady …. a je tá 1.9 dosť výkonná na tú 6ku 🙂 … Dakujem za rady a pomoc … 🙂
M
Výkonovo je 1,9 TDi je celkom v pohode, 2,5 TDi ťahá lepšie najmä v stredných a vyšších otáčkach. Spoľahlivosť 1,9 TDi je ale oveľa lepšia ako pri 2,5 TDi. Teda musí to byť zachovalejší kúsok a venovať motoru patričnú starostlivosť-pravidelne meniť olej po 15tisic km a rozvody najneskôr po 90 tisíc km.
Martin
Zdravím, 2.5 je samozrejme podstatne silnejšia (napr. lepšie drží rýchlosť v kopci) ako 1.9, kedže A6 nieje žiadne „páperko“ no 1.9 je spolahlivejšia a menej náročná na údržbu. My máme 2 autá (oba vw) s týmto motorom 1.9 tdi a jedno z nich, Passat, má vyše 300 000 km a čo sa týka motora je všetko pôvodné, nemenené, samozrejme rozvody a olej pravidelne ale turbo, spojka, všetky čerpadlá, trysku, atď. sú pôvodné. Do auta sadneš, na brnk chytí, nikdy, ani raz, sa nestalo že by motor zaváhal, nenaštartoval alebo zdochol ani proste žiaden problém!!! Dynamika je veľmi dobrá, v prípade Passatu ktorý má 74 kw a keďže A6 je len o niečo ťažšia tak 81 a viac kw verzie si s autom hravo poradia. Na 100% odporúčam 1.9TDI!!!😎😉
danger
Ahojte. Iba sa podelim s 2,5 tdi q 132 kw 2001 Min rok prebehla komplet vymena vack.hriad. a tych krpatych dielov okolo toho + rozvody. Najazdene je 340 000. Motoricky ide velmi pekne so spotrebou leto 6,8-7,3 L zima 7,5 – 8 L
Wladimir
Čaves mne na mojej 2.5 TDI V6 2002 začne po 2 hod každý blikať na Pc 2:00ak jazde pokračujem tak pripočíta na 3:00a podobne ak motor zhasne tak na cca 20min. Potom už zmizne ak by niekto vedel čo by to mohlo byť poprípade ako to odstrániť budem veľmi vďačný
Milanko Palaga
Tieto Audinky mozem vrelo odporucat, ovela lepsie stroje ako tie nove biturba 2.0 s vykonom vyssim ako 8 valce pred 20 rokmi. Tieto auta sa este daju opravovat a hlavne 1.9TDI vie kazdy garazmajster kedze to pozna z Oktavii a Passatov. Len pozor na hrdzu maju uz 20 rokov tieto vozy. Za mna ale palec hore, treba brat kym jesto, za par rokov nebudu.
michal
ahojte,chalani potrebujem poradit audi a6 c5 2,4 benzin 1999 auto raz od času nechce naštartovat ako keby nebol benzin.