Medzi najčastejšie problémy trápiace A6, patrí hlavne krátka životnosť hliníkovej prednej nápravy. K podstatnému zlepšeniu došlo až po facelifte 2001, čiže je lepšie z tohto pohľadu kupovať modely až po facelifte, resp. s generálkovanou prednou nápravou. Z ďalších porúch sa objavujú najmä problémy s dobíjaním alebo poruchy elektrických okien. Vyskytujú sa tiež automobily so štrajkujúcim imobilizérom. Valivý hluk za jazdy väčšinou značí opotrebované ložiská kolies. Pomerne často sa vyskytujú aj opotrebované silentbloky motora, čo má za následok nadmerný prenos vibrácií do interiéru. Overiť treba aj brzdové kotúče, či nie sú zvlnené, podobne aj prehliadnuť motorový priestor z dôvodu možnej netesnosti chladiaceho systému. Pozor aj na obrovské kilometrové nájazdy (nezriedka nad 500 000), ktoré sa u týchto vozidiel bez servisnej knižky určujú ťažko a hrozí veľké riziko následných investícií.
Pohonné jednotky 1,8i a 1,8 Turbo nezriedka trápi chybná cievky zapaľovania. Ako zážihové, tak vznetové motory sa môžu potýkať s opotrebovanými turbodúchadlami.
V prípade motorov 1,9 TDi hrozí najčastejšie zlyhanie merača hmotnosti vzduchu, problémy so zatuhnutou reguláciou turba, v prípade PD vstrekovačov je riziko pri veľkom počte kilometrov aj ich netesnosť a prienik nafty do oleja, či nadmerne opotrebovaný – vibrujúci dvojhmotový zotrvačník. Pozor aj na pravidelnú výmenu rozvodového remeňa, ktorý sa môže pretrhnúť a čím sa vážne poškodí motor.
V prípade motora 2,5 TDi pozor na opotrebované turbodúchadlo (prejavujúce sa vysokou spotrebou motorového oleja) alebo na upchanie odvetrávania kľukovej skrine, ktoré sa môže tiež na prvý pohľad javiť ako chybné turbo. Ak sa upchá odvetrávanie kľukovej skrine, potom sa nedostane olej späť z ložiska turbodúchadla a je odtiaľ vytlačovaný do turbíny alebo kompresora. Nadmerný tlak oleja v kľukovej skrini tiež spôsobuje úniky oleja cez rôzne časti motora (hlavové tesnenia, guferá, atď). Pri tomto motore v kombinácii s veľkým nájazdom nezriedka hrozia problémy s poruchou vstrekovacieho čerpadla. Pozor aj na cvakavé zvuky čo značí nadmerne opotrebované vačkové hriadele. V prípade tohto motora vie nezriedka tiecť aj vodná pumpa, hlavne ak nebola menená spolu s rozvodmi.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvordverový sedan | päťdverové kombi (Avant) |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4760 x 1810 x 1453 | 4760 x 1810 x 1479 |
Rázvor (mm): |
2760
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 434, 550 | 455/1590 |
Pohon |
predné alebo všetky štyri kolesá (Quattro)
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
70, 82
|
#colspan# |