Audi so svojim modelom Allroad Quattro opäť prekvapilo motoristickú verejnosť. Svetlo sveta totiž uzrel model, ktorý užívateľským komfortom v ničom nezaostával za luxusnou limuzínou strednej triedy a zároveň poskytoval možnosť jazdy mimo spevnených ciest po vzore krabicových SUV. To všetko v pohľadnom kabáte, takmer identickom klasickému kombi A6 predchádzajúcej generácie. Konkurentov bolo na dlhú dobu pramálo a aj tých pár (Subaru Legacy alebo Volvo V70 CrossCountry) nemohlo luxusom, imidžom alebo výkonným dieselom pod kapotou rovnocenne konkurovať. Nie všetko zlato sa blyští a napriek svojim nesporným kvalitám prinášal Allroad aj problémy, najmä pri zanedbanom servise alebo príliš náročnej prevádzke.
Prvý krát sa Allroad predstavil verejnosti na autosalóne v americkom Detroite v roku 1998 ešte ako prototyp. Nakoľko reakcie boli nadmieru pozitívne, sériová výroba sa rozbehla na jeseň roku 1999. Pod kapotou pracovali dva motory, 2,5 TDI V6 s výkonom 132 kW (180 k) a benzínový vidlicový šesťvalec 2,7 V6 biturbo s výkonom 184 kW (250 k). Na výber bola buď päťstupňová automatická prevodovka Tiptronic alebo šesťstupňová manuálna.
V roku 2002 bola prepracovaná chúlostivá predná náprava a model dostal aj motor 2,5 TDI s výkonom 120 kW. V roku 2003 pribudol motor 4,2i V8 40V (220 kW), ktorý sa dodával výlučne v spojení s automatickou prevodovkou. V roku 2006 bol predstavený nástupca rovnakého mena, postavený na platforme ďalšej generácie modelu A6 (C6).
Bezpečnosť Audi Allroad neostala bokom, okrem mimoriadne tuhej samonosnej karosérii ponúka rad prvkov pasívnej aj aktívnej bezpečnosti. Ochranu pasažierov pred následkami nárazov zabezpečuje šestica predných, bočných a hlavových airbagov, samonavíjacie pásy s obmedzovačom napätia v predných sedadlách a pyrotechnické predpínače vo všetkých trojbodových pásoch. Zaujímavosťou je, že hlavové airbagy SIDEGUARD zostávajú po aktivácii na rozdiel od čelných airbagov nafúknuté podstatne dlhšie (cca 5 sekúnd), čo zvyšuje ochranu pred zranením napríklad v prípade opakovaného prevrátenia alebo pri viacnásobných nárazoch pri reťazových haváriách. Do štandardnej výbavy patrí aj elektronický stabilizačný program ESP prepojený s protiblokovacím systémom bŕzd ABS, elektronickou uzáverou diferenciálu EDS a protipreklzovým systémom ASR.
Nárazové testy Euro NCAP priamo model Allroad Quatro neabsolvoval, ale môžeme vychádzať z vtedajšej Audi A6, ktorá prešla týmito testami v roku 1998. Za ochranu posádky pri náraze získala tri hviezdičky z piatich (23 bodov) a ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola hodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (11 bodov).
Prednosti a nedostatky
veľmi dobré jazdné vlastnosti na klasickej ceste a aj mimo nej |
drahšia prevádzka z dôvodu náročnejšieho servisu (2,5 TDI) alebo vyššej spotreby (benzínové motory) |
komfortné odpruženie |
ťažkopádnosť na kľukatých cestách z dôvodu ťažkých motorov (hlavne 4,2 V8 - vyššia nedotáčavosť) |
poväčšine bohatá výbava |
kratšia životnosť prednej nápravy (hlavne do 2002) |
slušný vnútorný priestor |
vyspelé ale často poruchové pneumatické pruženie |
výkonovo dostatočné všetky motory |
|
odolný a spoľahlivý systém 4x4 |
Najčastejšie poruchy
nefunkčné výškové snímače pneumatického pruženia |
prasknutý mech pneumatického pruženia |
pokazený kompresor pneumatického pruženia |
nefunkčný elektromagnetický ventil pneumatického pruženia |
náchylná predná náprava (do 2002) |
porucha vstrekovacieho čerpadla Bosch VP44 (2,5 TDI, väčší počet km) |
prasknutá skrutka napináku remeňa pohonu príslušenstva (2,5 TDI) |
tečúca vodná pumpa (2,5 TDI) |
občas prasknutý rozvodový remeň (2,5 TDI) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (2,5 TDI - 120 kW) |
zatuhnutá regulácia lopatiek statora turba (Garret) |
opotrebované turbodúchadlá s vysokou spotrebou oleja |
pozor na pop-off ventil (2,7 V6 biturbo) |
chybné plaváky v nádrži - nepresný palivomer (2,5 TDI) |
veľká zbiehavosť zadných kolies |
opotrebované ložiská kolies |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,5 TDI V6 24V (132 KW), dieselový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva radiálnym čerpadlom BOSCH VP 44. Motor je výkonovo plne dostatočný pre ťažký Allroad, neurazí ani spotrebou, ale treba mu dopriať kvalitný (a drahý) servis. Pri kúpe si treba dať pozor na skutočný stav kilometrov a pokiaľ možno preveriť starostlivosť. Opravy a servis je totiž finančne dosť náročný. Pokiaľ možno, vhodnejšie je brať 132 kW verziu, aj z dôvodu lepšieho výkonu, ale aj používa oveľa odolnejšieho snímaču hmotnosti vzduchu. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.7 T quattro | 2671 ccm | ARE,BES | 184 kW |
4.2 V8 quattro | 4163 ccm | BAS | 220 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.5 TDI quattro | 2496 ccm | BCZ | 120 kW |
2.5 TDI quattro | 2496 ccm | AKE,BAU | 132 kW |
13 komentárov
danger
Ahojte,vlastnim tuto masinku a musim povedat ze je to silny stroj do pohody aj nepohody-hlavne.Motor silny 2.5liter 180 konakov.len mi tam chyba moznost krd som v terene pomalsieho rozbiehanie ,bo mi to vacsinou zdochne, ked pustam spojku.Mysim dat vela ply nu no potom uz citim aj spojku.Inak auto cca 400 000 km ,motor ok.Ide ako hodiny- nemecke vo frankfurte.Ma aj zopar much ,ale riadenie ,a ost.veci nauzaj dobre.
Kto ma nieco podobne , nech sa podeli o info. Dik
Anonym
-danger- Ahoj aj ja ju mam, ak mas zaujem mozeme sa podelit o skusenosti.
danger1
Ahoj jasne, mozeme.Este som zabudol, ze je to rv. 01. Je to 6st manual bez redukcie.
Uz sa tesim na sneh. Zatial iba na blate 🙂
Anonym Ty mas take iste?
Anonym
danger- Ano mam rok 2003 a tiez manual bez redukcie. Ved daj kontakt mozme pokecat. Na sneh uz cakam 2 roky hehe a zatial nic no ved hadam sa dockame.
danger1
Jazda na cerstvom snehu ok. Jazda na zamrznutom uz je problem.Dokonca na modeli 2006 som sa nevedel na rovnej ceste pohnut.Ostal som krizom cez cestu pri otacani v ladovom koryte. Cize quatro bez uzavierky urcite ee.Ale inak na asvalte ok, co je dost malo.Zapadlo aj na trave pred domom..Cize nutnost uzavierky urcite.Take su skusenosti.
Anonym
Ahojte mam ties toto auto ale chcela by som sa opitat ci niekto nema skusenost s vymenou vankusou za tlmice ak niekto vie dajte vediet dakujem
danger1
AHoj robi sa to , ale potom to straca zmysel. Uz to nieje auto audi allroad ktore vie regulovat podvozok.. Kupi sa sada pruzin a vymeni sa. Su aj ceny na nete, staci pohladat. Pruziny sa nastavia priblizne na hodnotu 2 a ides..
Jakub Sabo
fajne auto ale oplatí sa ho este kupit
m.
oplatí, neskutočne kvalitne postavené a bezpečné auto, ale ak sa on predošlý majitel poriadne nestaral, tak budú náklady na servis dost vysoké…
palino
caute mam a6 2001 nemozem zadat kody do autoradia kto my porady
Dano
Cau-te, nema niekto kontakt na dobreho – sikovneho, cenovopriatelneho servisaka, ktory ma skusenosti so starsimi(r.v. 2004) Allroad A6 ? idealne v BA, popr. v okoli… Dik..
Jaro
Je tobratov šrot. On to chváli a zároveň klame sám seba. 2,5 tdi je slabý motor, hučí a neide, Problém je predná náprava, a dáka spojka /medzinapravová?/. Už ju daval viackrát repasovať.
Podľa mňa z bratových skúseností je VW a Audi nekvalitné auta asi s dobrou reklamou. Napíšte aj ostatni.
Marian
Ja mám 2001 spokojný len teraz mám problém s elektrikou keď otvorím šoférove dvere vserko začne blikať ale keď otvorím zadné všetko je ok